Jump to content

Samuli Koivusalo

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

About Samuli Koivusalo

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. VID_20190216_165144.mp4 VID_20190216_165144.mp4
  2. Ulkonäkö syistä (etulevikkeet tullut asennettua aikanaan liian taakse) ajattelin siirtää pyörää taaksepäin reaktiotangoilla. Nooo, kulmathan tuossa touhussa menee tod. Näk päin persettä. Jos hankin säädettävät alatukivarret säädettävien reaktiotankojen lisäksi, niin saako tällä paketilla kulmat säädettyä kuntoon.?
  3. Tilanne parani muuten huomattavasti, kun tarkistin ihan vaan öljyn määrän. No, sitähän ei oikeastaan ollut ollenkaan. Laitoin jtn ATF ölssiä mitä sattui pajassa olla. Toimii.
  4. Ulkokuori alkaa olla valmiina kevääseen ja pieni testilenkkikin tuli ajeltua. Uudet levyjarrut toimii mainiosti. Tarttuileva Smithsin kiekkamittari tuli purettua ja putsaria, alkoi jopa toimimaan Kojelaudan ilmettä tuli kans fixattua.
  5. Ei millään jaksaasi ruveta Lontoota lukemaan saatika ymmärtämään
  6. Aikoinaan kun tämän Minini moottorin rakensin, oli siinä 40mm vaaka dellorto. Silloin moottori säädettiin seosmittarin kanssa ja toimikin mainiosti. Kyllästyttyäni imuääniin, vaihdoin tilalle alumiini imusarjan ja Hs4 kaasarin. Tällä kokoonpanolla ei juurikaan ajettu ja auto oli neljä-viisi vuotta säilössä. Nyt kun Mini on jälleen päässyt harrastuksen kohteeksi, niin ehkä tuota Hs4 kaasariakin pitäisi säätää. Autossa on peltipakosarja, omavalmiste rst putkisto, lievästi hiottu nokka, vähän laskettu ja avarrettu kansi, jäykemmillä venttiilinjousilla. Auto toimii hyvin, mutta käy rikkaalla, ainakin tulppien ja pakokaasun perusteella. Ja hajun. Siltikään ryypyttämälläkään auto ei kuitenkaan tukehdu vaan vetää jopa paremmin ryyppy päällä. Onko tuolle kaasarille olemassa mitään perussäätöä, ja mistä esim seosta säädetään? Totaalisen vieraita on nuo tuontyyppiset kaasari ja olisi mukava tutustua, kunhan saisi vähän neuvoja aiheeseen. Kaikki tieto on tervetullutta.
  7. Tilasin kuperat prikat ja uudet o renkaat. Katotaan alkaako pitää
  8. Tuo kuppimallin prikka vois olla se juttu. Tuossa ei oo koskaan sellaisia ollut....
  9. Mitkä tulpat toimisi hyvin 1000cc lievästi piristetyssä moottorissa? Sitten kysymys tuhkaluukuista.... Muistelin että muutama vuosi sitten takkusin noiden tuhkaluukun pultin alle tulevien tiivisteiden kanssa. Koitin O-rengasta, kupariprikkaa, Usittia ja kaikkea muuta mahdollista. En muista mitkä sinne lopulta jäi, mutta näyttää toinen puoli nyt vuotavan. Samalla voisin senkin laittaa kuntoon, kun on muutakin pientä fiksausta meneillään. Eli millä nuo typerät luukut saa pitämään öljyn, vai saako millään
  10. Juurikin näin. Aikoinaan oli itsellä nuo 4x108 tykit ja kaveri on cnc koneistaja. Siitä se ajatus sitten lähti. Eli spacereissa on 4" jako ja 4x108 jako.
  11. Kun vaan välillä ehtii, niin tulee valmistakin. Tänään oikaistiin levyt sorvissa ja samalla otin jaonmuutos spacereista pois 4mm, että ei tuu pyörä liian tyrkylle. Satulat kunnostin uusilla männillä ja tiivisteillä. Tottakai samalla myös uudet palat ja letkut. Kiitos Mini-77 levyjarru kaupoista
  12. Minkälaasta putsaria väki on tavannut tällääses kaasari/imusarja yhdistelmäs käyttää? Tässä on ollut kiihdytyssuppilo ja siinä sukkamallin putsari. Toiveena olis mahdollisimman imuäänetön putsari. Meneekö mikään vakio?
×
×
  • Create New...