Jump to content

tyhtis

Members
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

About tyhtis

  • Rank
    Junior Member

Profile Information

  • Location
    Meri-Lappi
  • Autotalli
    Mini 1000 -70 volvo amazon -64

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tuo turbo 69 vinkki on myös hyvä! Yleensä tosiaan tuo purkaminen on suht näppärää mutta sen uuden tarvikkeen sovittaminen siististi paikoilleen onkin eri juttu. Kannattaa suosia sitten aavistuksen kalliimpaa ja oletettavasti parempaa korjaus peltiä niin säästää hermoja. Täältä porukka varmasti antaa vinkkejä hyväksi todetuista korjaus pelleistä. Ja ite tykkään sitten testata ja säätää rauhassa hitsikoneen erillisille saman vahvuisille pelleille ennen autoon kokeilua.
  2. Tervehdys en ehkä ole parhain neuvomaan kun itsekkin vasta alkaja minien kanssa. Mutta aikoinaan eikä niin kauheen kauon aikaa sitten ensimmäisen rojektini tehneenä (kupla volkkari) tiedän tunteen kun tarvisi vaikka mitä mutta budjetti hyvinnii rajallinen ja itsellä onneksi löyty apuvoimia läheltä. Mutta itse asiaan. Ensin lähtisin etsimään pistehitsejä saumojen läheisyydestä Pysty sauma jossa yhtyy kolmiopalaan oven edessä Edessä sauma pyöräkotelon puolellta löytyy hitsit Konehuoneen puolella näkyykin mulla omassa selvästi pistehitsit. Itse lähtisin tekemään ensin että mittoisin ja tuumailisin hetken että saa kaikki olelliset paikat uudestaan oikeaan kohtaan. Lamppujen jne purku Sitten alkaisin etsimään kaikki pistehitsit ja net poraamalla irti (on muuten ihan päisevä siihen takoitetut terät eli tarkoitus ei ole tehä läpi reikää ku porata se ulompi pelti irti alemmasta) Tällä tapaa pitäisi irroita lokasuoja. Jahka sen saa irti hyvä puhdistus saumoihin ja samalla mahdolliset ruostekorjaukset kun päälekkäisiä peltejä. Ite hämmästyin amazonin kanssa kun on olemassa maalia joka kestää jollain tapaa tulppa hitsinkin (itellä ei pistehitsi konetta) sillä peltienväliset alueet sutia. Sitten armoton uuden lokasuojan muotoilu paikoilleen ja konepellin kokeilu että sauma täsmää jne jne jne. Lopultakun kaikki natsaa niin alkaa laittelee piste/tulppa hitseillä uusi kiinni. Tästä jäi nyt välistä sen uuden lokasuojan valmistelu mm reikien teko tulppahitsiä varten jos ei ole pistehitsi vehkeitä itsellä. Ja ite en luota yhtään siihen mustaan varasto maaliin joten putsaan sisäpuolelta aina net poies ja kunnon maalit valmiiksi pyöräkotelon puolelle Ja tämä oli vain minunn versio kannattaa kysellä lisää oikealta sepältä. Itte tehen semmoista kuin osaan ja monen mielestä varmaan ihan väärinkin. Toivottavasti tästä oli apua. (Hyvinnii itseoppineelta ja muilta matkitulta tekniikalla yritän tulla toimeen) ENNEN KAIKEA KANNATTAA MUISTAA ETTEI HÄTTÄILE MIETI AINA MIEL KAHDESTI ENNENKUIN TEKEE.
  3. tyhtis

    Mini 1000

    Eli nyt on mini ns kasassa. Kasasin vanhalla putkistolla. Minitronilla oli yhdysputkea jolla saa vanhaan imusarjaan liitettyä tuon uuden putken. Laittelin sisustan kasaan kiesus että alkoi ilma vaihtumaan hytässä ku puhallin päällä eli kennon vaihdosta oli sinäällään hyötyä ainoa vain että heti huomasi ettei tule niin kuumaa ilmaa kuin vanhalla lie alkuperäisellä kennolla. Nyt vain odotellaan että tulee parin viikon sissään yhdys putki pääsee takaisin auton alle putken vaihtoon samalla massailla pohja lävitse.
  4. tyhtis

    Mini 1000

    Noniin hiljalleen minin kevät käyttöönotto edistyy. Moottori puoli olisi huollettu Sisältä matot pesussa Lämmitys laite purettu irti kylläpä vain puhallus teho voi lisääntyä kun pönttö täynnä karvaa soraa lehtiä tiiä vaikka ja mitä vanha kenno ihan tukossa. Pönttö purettu ja hiottu vähän maalia päälle ja kasaus uudella kennolla. Puhallin häätyy putsailla ja huoltaa. Tyhmyyksissäni en perehtyny tuohon pakoputki hommaan ja nyt odotellaan osia..... Eli tilasin tuon putken mutta en ottanut selvää että vaatii myös uuden pakosarjan tai sitten näky minitronin sivulla olevan joku adapteriki. Kaasari huollettu ja putsattu. Sisustan saa kasaan auto pukkien nokkaan ja rapsutella pohja massata ja uusi putki paikoilleen. Nyt sitten itte asiaan meneekö tuo het kuin laihalle jos vaihan pakosatsin ja rc40 paikoilleen? Mikähän neula pitäisi vaihtaa tuohon alkuperäiseen kaasuttimeen? Ei ole tähän "viritys" puoleen koskaan tullut perehyttyä eikä tätäkään putkea muun vuoksi laiteta kuin tyylikkään näköinen minusta ja mitä kuullut muilla niin äänet minusta mukavat vert alkuperäiseen. Suuret kiitokset jälleen niin facen puolelle ja tänne avusta ja neuvoista!!! Ja larrylle tännekkin kiitokset hienosta huolto vihkosta!!!!
  5. tyhtis

    Mini 1000

    Noniin kevättä alkaa oleen täällä pohjoisessakin havaittavissa! Mini siirrelty säilytyksestä sohjon keskellä ajellen kotio ja aloittaa pieni hipistely että kesän saapi kaasutella suht huoletta. Listalla olisi. Ruosteita napsia kiinni Pohjan massaus tarkistaa Pakoputki vaihtaa tuli tilattua rc40 Lämppärin kenno uusia (vinkkejä vaihtoon otetaa vastaan) Ratin vaihto Yleinen huolto suorittaa Tutkia kaasutin miten saisi korjattua ryypyn läppäakseli (jumittaa aavistuksen aiheittaa nykimistä) Yleinen putsaus ja jynssäys. Laittaa kinkkukaappi liikenteestä poistoon ja mini ajoon!! Vaikka tämän hetkinen yleinen tilanne vie hymyä ihmisten huulilta minin liikkeet aiheutti hymyä käden nostelua ja peukkua näytettiin moottori tiellä innokkaimman ottivat videota ohittaessaan. Joten tilanne ei ole vielä toivoton!!!! Rattoisaa kevättä koko mini väelle!!!!!
  6. tyhtis

    Mini 1000

    Nonniin alkaasi kansi remomentti olee tehty ja viimeistä kesän reissua tässä kaavaillaan. Mutta itse asiaan olen yrittänyt metsästää miniin 10 tuuman nasta renkaita tahi kitka renkaita suomesta ei oikein tunnu saavan olettako nyky aikana hommanneet enää uusia talvi renkuloita vanhuksiin?? Tarkoituksena ei ole pitää minään talvi autona mutta nättinä pakkas päivänä voisi käydä ajelee ettei tönkity ihan kokonaan. Tokko tuo huonompi talvella on ku kupla volkkarikkan tässähän on lämmitys laitekkin
  7. tyhtis

    Mini 1000

    Noniin nyt olisi tiivisteet tullunna miniin. Mutta pitäisi momentit saada ei ollu kirjastossa tähän hätään korjaus kirjaa ja goolettamisessa vissii parannuksen varaa....... Saisi minin kuntoon vielä tälle ajokaudelle.
  8. tyhtis

    Mini 1000

    Nonniin tulihan sitä autuuteen ropleemia..... Eli kannen tiiviste menossa. Reissusta tulin lämmöt jne normaalit mutta hillitön vesihöyry pilvi pakoputkesta.... Tänään puoliso tuli kotia töistä sama homma mutta nyt sitten letkutkin kivikovana eli painetta aika kovasti. Ei ole minulla koskaan keittäny mutta melko lämpimänä pääs käymään ku lämppärin letku hajosi ennen ku hokasin. Sen jälkeen vähän piätelly helteillä keskivvälin yläpuolella lämpöjä. Kattelin minitronista tiiviste satsia tai tiivistettä kumpi parempi massa vai kupari? Vakio kone.... mitä muuta samalla kannattaa yläpään tiivisteiden lisäksi vaihtaa?? Sitten jos saisi samalla momentit ja venttiilin välykset kiitoksia paljon. Panna tivisteet tilluusee ja joku ilta vaihtaa ja stiikata kansi että ehtii vielä ajelee onneksi helppo homma verrattuna uudempii autoihin. Tokko näissä on koommin itte kansi vikaa ollu??? Ja käyhän tähän nyt tuo 850/998 satsi?? https://www.minitron.fi/tuote/kannen-tiivistesarja-850998-cc-kuparipahvilla/
  9. Ootkos kattonu lämppärin letkut??? Mulla alkoi ihistämään toinen lämppärin letkuista ajossa niin pieni sumu että kuivu ajon aikana mutta aamulla läntti mahan alla..... ihmettelin kun syylärin pääsä kaikki paikat kuivana mutta silti maasa pikku läntti. No aattelin että ollu reilustu nestettä ku lisänny ja ylivuoto putkesta tiputellu. Kunnes tanssi reissulla halkesi letku sen isosti edttä valu letkua myön myös hanttarin jalkotilaan nestettä. Eli osasi ryökäle letkua myön tippa valua seisoissaa kun paine väheni sinne pumpunpäähän ja siltä maahan.
  10. tyhtis

    Mini 1000

    Aaa eli nöyrry enemmän ja syvenny minin sisältöön rohkeammin. Kiitoksia vain tästä on hyvä jatkaa
  11. tyhtis

    Mini 1000

    Minillä päästelty ja huoltokin tekaistu. Öljyt ja suodattimet Tulpat Rasvattu Kaasu vaijeri vaihettu Moottorin koiranluun kumet uusattu Mitenkäs tässä irtoaa tuo "keskikonsuli" jossa ryyppy vaijeri lämmönsäätö ja katkaisijat on? Pitäisi vaihtaa tuo lämmönsäätö vaijeri ku sadekelillä meinaa kuuma tulla kun hanikan olen varalta kääntäny täysille jos meinaa helteillä lämmöt nousta voipi yrittää toppuutella. Pitääkö tuo lämmitys kenno kotelo mysteerio irroittaa myös vai enkö uskaltanut tarpeeksi kammeta irti tuota paneelia? Seuraavaksi voisi kaavailla äänieristys bitumia jalkatilaan ja tulipeltiin.
  12. Onhan tuota tullut kuplan amazonin ja nyt minin kanssa käytettyä eihän tuo ole kallista tai iso vaiva mutta miettinyt että onko todellista apua aineesta? Lamppuöljyllehän tuo haisee enemmän tai vähemmän riippuu valmistajasta.
  13. Näin tuoreena minin tapoihin opettelevalla kontista löytyy. 5l pensaa Lyijyn korviketta (miettiny onko tälläkää litkulla todellista virkaa) Vara kärjet ja tulpat Moottori öljyä 1litra Jäähytin nestettä Atf öljyä pilttipurkisa Kiilahihna Käsien yms pyyhintään rättiä Räkleeniä Crc tä Pikkuinen työkalu pakki (alkujaan oli kuplassa viimeksi amazonissa josta lainasin miniin) Pakissa sähkökynä mutterin pilaaja pieni pihdit rakotulkki vesihionta paperia muuan meisseli lenkkejä nippusiteitä surrilankaa lemmareita ja pieni yskänlaakeruutta (tällä oli nätti lisätä atf kaasariin) Näillä mennään tällä hetkellä sopivasti järjesteltynä sai konttiin tavarat jopa niin että sopii muutakin tarvittaessa.
  14. tyhtis

    Mini 1000

    Noniin kiitoksia lisätäämpä pikkusen ilmaa rattaisiin.
  15. tyhtis

    Mini 1000

    Noniin vesi sateet kokeiltu alko vedet pysymään auton ulkopuolella. Tutkin kaasaria lisää ja huomasin että edellinen tehny remontin mutta ei varmaan ole hoksannu mitata suutinputken mittaa missä oli purettaessa. Kun vikana ollut nykiminen ja hokasin että hitto eihän tämä norta yhtään kierroksia ku vetää ryypyn päälle. Aloin tutkimaan ja ruuvasin kaasaria rikkaamalle niin paljon että ryypyn vivun puolikuu on 1mm päässä itse kaasuäpän lähellä. Auto käyntiin ja kuten arvata saattoi tyhjäkäynti oli vähintään miehekäs..... säädin alemmas sen ja koeajolle. Katohan minihän alkoi kulkemaan niin näppärästi ja kevyen oloisesti nykkiminen loppui myös. Kylmänä ryyppypäällä on myös kierrokset koholla niiku pitää. Nyt sitten kävin tankilla 364km ajettu edellisen tankkauksen jälkeen satku alla ennen säätöä. Kulutus 6,35L/100km Minitronilta huolto satsi tulossa pitää huoltaa ja käytän vielä varalta letkun päässä mitä mittari näyttää mutta nyt tuntuisi että ollaan aika lähellä säätöjä Mimmoisia ilman paineita olette pitäny noissa vakio 10" rattaissa lapinkumesa pähkäiltiin sopivaa ja arvottiin 1,6 bar ilmaa rattasiin
×
×
  • Create New...