Jump to content

makkarakalakeitto

Members
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

About makkarakalakeitto

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Tampere
  • Autotalli
    Mini Cooper S 2004 (R53), Audi A4 B6 1.8tq

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jees täytyy tilailla joku varalukko sitten josta haittoja. Tuohon kaukolukitusen pariutumattomuuteen kannattaa varmaan seuraavaksi tarkistaa bcm/vastari ja jos kunnossa niin viedä bemarille? Vai onkohan niilläkään enää työkaluja jolla tämän saisi paritettua? E: Sulakkeet oli siis ok yhtä lukuun ottamatta (P ja joku hieroglyfi, mikähän lie, ei palanut uudestaan eikä vaikuttanut ainakaan tähän ongelmaan)
  2. Lukkopesä on tosiaan esillä mutta mistä tuohon saa haittoja? E: Useampi lukkoliike jo kieltäytynyt sarjoittamasta kun ei ole haittoja
  3. Varmuutta ei ole, mutta koska auto on joskus lunastettu ja korjattu niin pitäisin oven vaihtoa todennäköisenä. Virtalukkoon avain siis käy ja auto käynnistyy ja liikkuu. Varmuutta ei ole oikein mistään muusta kuin siitä, että kauko-ohjaus on talvella tuossa autossa toiminut, virtalukossa avain pelaa ja kahta avainta ei ole (ainakaan tallessa). Tuota proseduuria koitin tehdä juuri kuvailemallasi tavalla ja auto lienee pre-facelift (-04), avaimessa on normi paristo ja vain 2 nappia. Tämän artikkelin mukaan pitäisi toimia myös tuolla avaimella.
  4. Jaha lukkosylinteri ei näköjään ole sarjoitettu tuolle avaimelle, olisikohan ovi vaihdettu ja jätetty lukot vaihtamatta. Edelleen kyllä mysteeri miksi kauko-ohjaus ei toimi, avaimen sisällä kyllä vilkkuu valo nappeja painaessa eli kai tuo on ehjä.
  5. Jees nyt liikahti, avain ei vaan suostu lukitsemaan ovia. Koitettu siis laittaa virtalukkoon, ottaa pois, avausnappi pohjaan ja painaa 3 kertaa lukitusnappia (viimmesellä vapauttaa molemmat). Mulla on siis vanhempi 2-nappinen avain. Pariston juuri vaihdoin varmuuden vuoksi.
  6. Mittasin 2.9v, ei tuo kai tyhjä ole. Eikai näissä vanhoissa ole mitään induktiolatausta vaan ihan normi paristo?
  7. Pystyykö auton muuten tekemään virrattomaksi konetilasta? Joku postaus löyty jonka mukaan pitkään seissyt auto saattaisi mennä virransäästötilaan, jolloin kaukosäädin ei toimi. Epäilen että tuo jännitteen lasku 2 volttiin kyllä on käytännössä sama kuin akun irroittaminen, mutta voisihan tuotakin kokeilla. Uusi lasi on jo tilattu mutta kai sen voi palauttaa tai myydä jos tuo sattuisi vielä toimimaan.
  8. Ja onko todennäköisin syyllinen BCM/sen sulake mikäli ongelmat ei ratkea käyttämällä avainta virtalukossa?
  9. Toimiiko se painamalla alas vai vetämällä ylös?
  10. Juu no pääasia että saa vaihteen silmästä ja hinattua tuon tallille. Helpompi muutenkin tutkia kun pääsee sisään. Pellin alta kaikki sulakkeet ok, mutta sisällä taitaa olla kaikki tuohon liittyvä. Ikkunan avauskin taitaa vaatia että avain on virtalukossa. Tosiaan oma samanikäinen Audi unohtaa parituksen todella herkkään ja lähtee toimimaan kun avaimen käyttää virtalukossa. Bemareista ja Mineistä ei kyllä ole tämän suhteen kokemusta.
  11. Joo on koitettu painella pitkään, kai tuo on unohtanut avaimen parituksen tai sitten sieltä on joku ohjainyksikkö ottanut itseensä.
  12. Ostetaan R53 sopiva jompi kumpi etusivulasi. Pakko mennä ikkunasta sisään kun auto vaikuttaisi olevan hengetön apuvirrallakin. (Keskustelua asiasta täällä jos kiinnostaa). Yhteydenotot tähän tai yksityisviestillä.
  13. No voihan. Kai se pitää uusi ikkuna ostaa ja mennä vanhasta sisään. Ja korjata lukko ettei käy uudestaan. Onko vinkkejä mistä lasia kannattaa katsella? Mielellään vaikka purkuautosta, mitä nopeammin saa kohtuulliseen hintaan niin sen parempi. Rovaniemellä näytti yksi ehjälasinen purkuauto olevan mutta liikken pitäjä lomalla.
  14. Laza: Näin juuri tein, konepellin avaus vaan oli melkoinen operaatio. Edellinen omistaja oli siis koittanut pohjan kaapelia mutta sen pitäisi siis olla ehjä. Igor: Molempia ovia kokeiltu ja vedetty niin kovaa että henkari menee suoraksi. Onkohan jotain millä voisi tarkistaa onko auto mennyt takalukkoon? Saman ikäisissä bemareissa ilmeisesti yleinen ominaisuus.
  15. Moi Ostin juuri Cooper S:n joka on seissyt pari kuukautta ja alle vuoden vanha akku on täysin tyhjentynyt (jännite 2v ennen apuvirtaa). Autoon on vain yksi avain, jolla ovet eivät aukea lukkoa kääntämällä eikä apuvirralla napista. Lukko pyörii siis täysin ympäri. Taitellulla henkarillakaan ei saa kahvaa vetämällä ikkunan raosta ovea auki. Auto näyttäisi siis olevan takalukossa (deadlocked) ulkomaisten foorumien perusteella. Konepellin sain pyöränkaarien kautta auki ja annoin sieltä virtaa, edellinen omistaja oli koittanut piikillä antaa virtaa auton pohjassa kulkevaan virtakaapeliin mutta kaapeli näyttäisi kuitenkin olevan tämän jäljiltä eristeen pientä reikää lukuun ottamatta kunnossa. Itsellä alkaa ideat loppua mutta kysytääs täältä kun kerran tämä on ensimmäinen oma minini, kaveripiirissä näitä kyllä useampi ollut, mukaanlukien tämä yksilö. Tiedän siis että ainakin avaimen kauko-ohjaimella autoon on silloin pari kk sitten päässyt ja se toimii virtalukossa. Mikäli mikään ei onnistu niin on varmaan pakko rikkoa ikkuna tai turvautua ammattiapuun. Onko tampereella spesialistia joka suostuisi tulemaan auton luokse? Tai mistä halvimmat ikkunat suomesta? E: Avaimen patterin varaus mitattu, on 2,94v. Edellisen omistajan pihasta tuo pitäisi saada pois kohtuu pian.
×
×
  • Create New...