Jump to content

klintti

Members
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

About klintti

  • Rank
    Member
  • Birthday 04/05/1967

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Helsinki
  • Autotalli
    Mini Countryman Cooper S E All4, 2018
  1. Oman fiiliksen mukaan jos vaihteiston heittää Sport tilaan niin tuo regeneraatio ei jarruta niin voimakkaasti kuin jos ajotilasta olisi valittu Sport tila ja vaihde on normaalissa D-asennossa, mutta kun fiiliksen tueksi ei ole mitään järkevää teknistä dataa niin tämä voi olla vain mutua.
  2. Kun Naviin syöttää kohteen niin se laskee kolme eri variaatiota vihreyden (vihreä reitti), nopeampi (sininen reitti) tai normaalin (valkoinen, oletusreitti) mukaan ja jos valitsee vihreän niin reitti saattaa vältellä esimerkiksi motareita, koska tällöin kulutus on yleensä suurempaa. Pääsääntöisesti kaupunkiolosuhteissa pyörineenä tuon hyöty on ollut näennäinen, mutta viime kesänä kun tuli tehtyä maakuntamatkailua olivat nuo vihreät reittivalinnat varsin mielenkiintoisia ja ne veivät useinmiten ihan mielenkiitoisille tienpätkille joista automieskin useinmiten tykkäsi. Toki samalla pitää va
  3. Itse siirryin keväällä Mitsun Lancer Sportback Ralliart AWD:stä tähän Countryman SE All4:iin (autoissa suurinpiirtein sama kiihtyvyys ja suorituskyky!) ja keväästä syksyyn asti kulutuslukemat olivat Minissä erittäin hyviä vaikka en saakaan autoa ladattua kotona (työn alla taloyhtiön kanssa) tai työpaikalla. Nyt talvella nämä kulutuslukemat ovat joltain toiselta planeetalta, mutta edelleenkin alle Ralliartin lukemien joten säästöä on jo tullut siihen verrattuna Mitsun keskimääräinen kulutus oli seitsemän käyttövuoden aikana 11,55 l/100 km josta suurin osa on sekalaista ajoa Helsingissä
  4. Jep, tämä näyttää kulminoituvan tuohon 3/2018 lukemaan, eli jos auto on valmistunut tuota myöhemmin on siinä uudempi Head Unit jota Mini Connected applikaatiot tukevat ja tätä vanhempiin homma toimii tuurilla jos ollenkaan. Pitää tutustua siihen mitä netin ihmeelliset syöverit tarjoavat avuksi tuohon mikäli huolto ei syystä tai toisesta kykene järkevästi auttamaan.
  5. Morjes, itselläni olisi vielä tämän kuun loppuun mahdollisuus ladata karttapäivitykset ilmaiseksi Mini Connected -sivulta, mutta ohjeiden mukaista Download Manager ohjelmiston (mac/win) lautausmahdollisuutta ei löydy, eikä myöskään paikkaa jonne auton VIN-numeron voisi syöttää jotta näkisi mikä on tuorein saatavilla oleva kartta. Onko joku onnistunut vastaavanlaisessa päivityksessä vai pitääkö sittenkin marssia valtuutettuun huoltoon, jotta tämän saisi tehtyä Itselläni on alla Ruotsin tuonti Countryman SE All4 (F60) joka on tehty 2/2018 ja vasta 3/2018 valmistuneista malleista
  6. Omakohtaisella kokemuksella 2/2018 vuosikerran SE:lla ekaa talvea ajaneena ja parin viikon ajalta kun saatiin tänne PK-seudullekin kunnon pakkaset niin... Jos pakkasta -10 tai enemmän niin akkua ei saa kytkettyä edes Battery Save -tilaan eli auto pitää sen Auto-tilassa eikä anna kovin järkevää selitystä asialle näytölle. Ilmeisesti ajossa regeneraatio ei toimi kuin ehkä vasta pitkässä ajossa kun akku on kunnolla lämmennyt (tätä en ole saanut testattua). Jos pakkasta on siinä -5 tienoille asti niin akun saa kytkettyä Battery Save -tilaan ja regeneraatio sekä akulla avustettu start/sto
  7. Jeps, omani osoittautui sittenkin kolmen kuukauden selvittelyn jälkeen hieman liian vanhaksi kun se on valmistettu ennen 3/2018 ajankohtaa joten Mini Connected -palveluita ei siihen ole saatavilla/kytkettävissä. Lähinnä koko prosessissa ihmetyttää se, että maahantuojan huollolla ja ennenkaikkea valmistajan Mini Supportilla menee noin pitkään selvittää kyseinen asia, kun kuitenkin auton VIN-numeron perusteella olisivat nähneet todellisen valmistumisajan tehtaalta ja olisivat suoraan voineet todeta tilanteen. Tämä olisi ollut "nice to have" lisä autoon, mutta ilman tätäkin tulen pärjäämään (ja
  8. Sain tänään supportilta vihdoin vastauksen, että Saksassa epäilevät auton Head Unitin olevan viallinen ja se pitäisi ensin tarkistaa valtuutetulla huollolla jotta voivat ehdottaa jatkotoimia eli vielä ei lyöty leimaa autolle, että se olisi liian vanhaa erää. Nyt odotellaan huollosta soittoa, että koska auton voi tuoda tarkistettavaksi ja onko tämä kyseinen operaatio maksuton vai maksullinen. Tähän mennessä kyseisessä valtuutetussa huollossa on jo auton uudelleen ohjelmointi jonka piti korjata ongelma (heidän oman Mini gurunsa ehdottamana), mutta ei korjannut muuta kuin teki 213 € loven kukkaro
  9. Tsau, itselläni on täsmälleen sama ongelma 2018 vuosimallin kanssa joka on myös autoliikkeen kautta talvella 2020 Ruotsista tuotu esittelyauto. Olen tätä työstänyt Suomen tuen kanssa reilut pari kuukautta ja maksanut Laakkoselle turhasta auton ohjelmiston päivittämisestä joka ei auttanut edistänyt asiaa yhtään. Homma ei ole juurikaan edistynyt muuten kuin, että Suomen ja Saksan supportista pyydetään samoja tietoja joita olen jo aiemmin lähettänyt viesteissäni. Todennäköisesti pyydän seuraavaksi Suomen supportilta Ruotsin ja Saksan supporttien suorat yhteystiedot jotta asiaa pääsee purkama
  10. Itsellä on pari viikkoa vanha vuoden 2018 Ruotsin tuonti SE ja jos ette ole tehneet käyttäjäasetusten nollausta niin suosittelen sen tekemistä jotta mahdolliset profiilit yms. saa nollattua ja aloitettua käytön puhtaalta pöydältä (My MINI > System settings > Data privacy ja täältä poista henkilökohtaiset tiedot, tarkemmat ohjeet käyttöoppaassa). Omassani oli linkitettynä useampia profiileja sekä puhelimia ja kun myyjäliike ei ollut tätä tehnyt ja sai itse tehtyä tuon alkoi auto tuntua paremmin omalta. Tuon jälkeen kun olin linkittänyt iPhonen Apple CarPlayhin langattomasti tunnisti
×
×
  • Create New...