Jump to content

minapamina

Members
  • Posts

    36
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

minapamina last won the day on November 25

minapamina had the most liked content!

Profile Information

  • Garage
    R53

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

minapamina's Achievements

  1. Kirkkaasti läpi Vuosi aikaa taas haalia vikoja, katsotaan mitä ensi katsastukseen keksitään.
  2. Joo, itsekkin ihmettelen miten ei valittanut jarruista Mutta kaikki lasketaan? Vaijeria kokeilin, mutta en osannut sanoa johtuuko jumi itse vaijerista vai jarrusatulasta vai männistä vai mistä, veikkaus vaijeriin oli, kun pää oli snadisti rispaantunut. Mutta onhan nuo levyt ja sitä myötä palat vaihdettava jossain välissä, vähän vaan auki koitanko ensi kesäksi saada jostain jcw/r56 jarrut, vai tyydynkö normaaleihin.
  3. Kaapelihan se. Otettiin irti, ei saanut paljain käsin liikuteltua letkussaan. Uusi vaijeri sisälle, ja samalla jousi varmuuden vuoksi, niin ainakin vaikuttaa pelittävän. Jarrupalat näytti olevan ihan fine, eli vain nuo levyt ottaneet osumaa. Pitää funtsia milloin ne haluaa vaihtaa, paskakuntoinenhan se on.
  4. Pitää huomenna ihmetellä mikä meininki, joko vaijeri + jouset ropaamista. Jos se ei riitä, niin molemmille puolille levyt ja palat. Satuloita en kovin mieluusti raaskisi uusia, ne on jo sen verran paljon kalliimpia, eikä saatavuudesta tietoa. Huomenna selviää.
  5. Juu, paskassa kunnossahan nuo ovat, mutta vissiin toimivat suht normaalisti kun jarruista ei valitettu, pelkästään siitä, että kässäri ei toimi oikealla puolella. Jokatapauksessa uusi kaapeli tilauksessa, samaten vissiin se jousisarja. Kaapeli oli ainakin vähän rispaantuneen oloinen takapäästä, eli ajattelin sen kuitenkin vaihtaa. Levyä ja palaa saa sitten tarvittaessa marmoritiskiltä, jos niikseen tulee, pitää katsoa millanen katastrofi huomenna kun mennään potkimaan Ei ihan liikaa napostelis vaihtaa taakse paloja ja levyjä, sen verran mennyt tuohon tänä vuonna jo rahaa Satulat sitten taas vielä isompi vaihtokohde, toki voi olla että pienellä purkamisella ja puhdistamisella saa toimimaan paljon paremmin.
  6. Sulla ei siis tarvinnut vaihtaa vaijeria? Mulla siis ei jarruta kässäri päällä eikä pois päältä, vaikka se kässäri vetää sitä "juttua" jousta vasten. Eli jostain syystä ei paina jarrusatuloita levyä vasten. Toki yksin paha testailla, kun ei pääse katsomaan miten jarrut käyttäytyy kässäriä vedettäessä. Osaatko sanoa jouselle koodia, en nopeasti täältä löytänyt: https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=RE31-EUR-12-2003-R53-Mini-Cooper_S&mg=34 Vaijeri ja muut kyllä löytyi.
  7. Ja eihän se tietenkään katsastuksesta vielä mennyt läpi, kässäriä valitteli raidetangonpäiden yhteydessä. Kiristin katsastukseen kässärin, ja tuntui pysähtyvän kivasti, mutta tyhmänä en tsekannut asiaa tarkemmin. Oikea takapyörä ei jarruta, eli kaapeli paskana tai itse jarrut rikki - toki outoa että katsuri ei itse jarruista valittanut, levyt kun tässä kunnossa: taka oikea (ei toimi kässäri): taka vasen (toimii kässäri): Tässä vielä siis se kohta, missä vaijeri menee kiinni jarruihin. Kun rupesin ropaamaan, tuntui että kaapeli oli juuttunut kiinni "jarrutus" asentoon kässäri päälle, ja varmaan siitä syystä levyt yo. kunnossa. Kun löysäsin kaapelia vapaalle, en huomannut itse renkaan/jarrulevyn pyörimisessä mitään eroa. Löysäämisen jälkeen kässäristä vetämällä vaijeri kiristyy, mutta jää taas jumiin vaikka löysää. Eli kaapeli nyt ainakin vaihtoon. Pitää toivoa että kaapelin vaihto riittää, ja että saan sen pikaisesti, perjantaina taitaa olla dedis katsastukselle.
  8. Mitäs tällä kertaa, ei mennyt katsastuksesta läpi. Vasen raidetangonpää löysä, pistin molemmat samalla vaihtoon. Itse pää irtosi helposti, mutta varsi oli niin saatanan tiukassa. Tila oli myös aika ahdas (mikä toimenpide ei mineissä olisi), joten vähän työmaa saada työkaluja mahtumaan. Onneksi hätä keinot keksii: Tuohon ei pitkä lenkki mahtunut, joten pienellä jakarilla kiinni ja tunkilla vääntäen, nätisti lähti irti. Seuraavaksi pyörien suuntaukseen ja katsastukseen, eiköhän se nyt mene läpi. Kaikki kuluvat osat kohta vaihdettu, joten huolettomia kilometrejä
  9. Sähkö on 1440kg/1770kg, r53 on 1215kg/1570kg. Eli painoa reilu 10% lisää. Heppojahan tuossa sähkössä on vakio r53:a enemmän, mutta itsellä vähän piristetty malli.
  10. Rehellisesti oli vähän pettymys, liian laiska verrattuna omaan R53:een. Ehkö odotukset oli liian korkealla. Lisäksi ei toisaan enää yhtä pieni kuin eka geni, alkaa olemaan jo ihan oikean auton kokoinen Tuli ajeltua pari muuta, ne järjestyksessä parhaimmasta huonoimpaan ehkä ioniq5 > id3 > mini se > leaf. Pitää kattoa mitä muuta jaksaa testata, eihän noi modernit enää ole yhtä hyviä ajaa kuin vanhat autot, joten siltä osin downgrade joka tapauksessa.
  11. Kiinnostuksesta, paljonko kulut suunilleen vuodessa, ja paljonko tulee ajettua? Itsekkin pohtinut tätä sähköä, koeajo ensi viikolla.
  12. Joo, ei tarvinnut ahdinta irrottaa. IC + keula kokonaan (puskuri, metallit, syylärit). Lisäksi tartti irrottaa oikealta puolelta ICltä lähtevä "mutka", eli: Ahdastahan siinä oli, mutta ei viittinyt purkaa yhtään enempää kuin oli pakko.
  13. Kuvia ei valitettavasti tullut otettua, kun mitään "ihmeellistä" ei tehty. Vuoto johtui siitä, että kuvan 1 letkuun/osaan nro. 4 oli tullut repeämä. Ei mikään iso, ehkä 3-4mm pitkä, mutta kuitenkin niin että siitä tuli paineen alla vettä liikaa ulos. Tilalle Motonetista 17mm vesiletkua lyhyt pätkä. Ei varsinaisesti täydellisen muotoinen, mutta noin lyhyhessä ja suorahkossa 10cm vedossa ei varmaan juuri mitään merkitystä. Lisäksi toinen tämän letkun clampeista oli puristuskohdan törröttävällä metallilla tehnyt vähän isomman ja syvemmän nirhauman kuvan 2 letkuun/osaan nro. 6. Ei kuitenkaan vaikuttavan olevan reikä, joten laitettiin reilummin kumiteippiä ympärille. Katsotaan josko nuo korjaukset paikkasivat vuodon. Simppeli ja halpa homma, mutta projektiin meni silti se 6h, koska 17mm vesiletkua ei luonnollisesti ollut ekassa Motonetissa, minkä lisäksi piti purkaa omaan makuun keulaa vähän liikaa, jotta tuohon yhteen pikku putkeen pääsi käsiksi. Kuva 1 Kuva 2
  14. minapamina

    R53 JCW -06

    Sen verran pitää varastaa ketjua, onko kokemuksia sekä Qualifen että OEM lukosta. Itsellä ei kumpaakan ole, ja mietin että mikä olisi järkisijoitus. OEMeja tunnutaan myyvän lähinnä vaihdelaatikon kanssa, eli niidenkään löytäminen erikseen ei kovin helppoa ole. Qualife vajaan tonnin, mutta varmasti auttaa mukavasti pitoon.
  15. Hmm, letkut oli kunnossa, noita o-renkaita en itseasiassa vaihtanut. Tsekattiin että näytti ihan hyviltä. Mutta teoriassa tuo saattaisi osua oikeeseen kohtaan. Valkosta jälkeä on aika laajalla alueella, eli saa nyt nähä paljonko pitää konetta avata että pääsee vuodon jäljille, nyt pitää ajella vesipullon kanssa, ei ole niin valtava vuoto että vesi loppuu iha heti, mutta toisaalta ei tuolla satoja kilometrejä kerrallaan aja, selkeästi tipottaa vettä ajon jälkeen parkkikselle.
×
×
  • Create New...