Jump to content

Jaakonfaija

Members
  • Posts

    20
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Jaakonfaija last won the day on November 28

Jaakonfaija had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Jyväskylä
  • Garage
    09 Cooper S, 78 mini 1000, 65 Corvette, 57 Bel Air, 56 Ferguson

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Jaakonfaija's Achievements

  1. Ei löytynyt vikaa motin vikinään vaikka purin koko koneen. Nyt on kone hoonattu, laakeroitu ja nokkaketjuasiat vaihdettu uusiin. Eli täys remontti vanhoilla männillä. Karvan päälle tonnin maksoi osat ja koneistukset mutta nyt toimii hienosti. Remontti kesti vaan vähän turhan kauan kun oli ulkomaanreissuja melkein kuukausi tossa samalla.
  2. Siinä kuvaa venttiilistä ennen ja jälkeen. Soodapuhalletut kanavat toisessa kuvassa.
  3. Ei ollut liikaa välyksiä venttiili ohjureissa. Hoonautin sylinterit ja hiotutin kampiakselin samalla kun on motti levällään. Karstaa oli venoissa ja kanavissa paljon mutta puhalsin soodalla kanavat ja sorvissa venat. Autolla ajettu siis 118 tkm. Lomareissut vaan meinaa venyttää kasaamista.
  4. Joo löysin minimaniasta ohjeet. Vein motin koneistamoon ja juttelin vanhan tekijän kanssa värikoodeista ja mitoituksesta. Sanoi että värikoodien mittaerot on tuhannesosamillen eroja ja ei ole merkitystä kun mitataan oikein ja hommataan oikeat laakerit. Tuttu ja arvostettu +40 vuotta alalla ollut joten en nyt usko että ihan puutaheinää kommentoi.
  5. En ole kyllä ikään kuullutkaan moisesta värikoodi pyörittelystä. Luin minimanian sivuilta aiheesta Ja ei kyllä ihan heti täysin auennut oikeat värit. Ihmetyttää sekin että Autodoc myy kampuran laakereita ilman mitään värikoodeja, että onko ne nyt käypiä vai ei ?. Onko sellaista opusta missä olis kaikki nuo nippelitiedot ?
  6. Ei. Uusin nyt samalla kampiakselin ja kiertokankien laakerit. Kampiakselin laakereissa oli kulumaa mutta ei mielestäni niin paljon että aiheuttaisi sen vikinän.
  7. Metallipalalle löyty osoite. Öljypohja vedetty liian pitkällä pultillla kiinni ja pohja propannut. Ton verran löyty tavaraa öljypumpun suodattimesta. Toi patteri ei sentään ollut siellä mutta saa mittasuhdetta. Tuo metallinpala eniten mietityttää mistä se on. Ei ole rautaa kun ei magneetti tartu. Nuo ruskeat on selkeesti ohjurien muovia. Kannattaisko ottaa koko motti pois tutkia kunnolla ettei menis perse eellä puuhun ?
  8. Kiitos vinkistä. Kyllä täällä on täysi ruumiinavaus käynnissä.
  9. Ton verran löyty tavaraa öljypumpun suodattimesta. Toi patteri ei sentään ollut siellä mutta saa mittasuhdetta. Tuo metallinpala eniten mietityttää mistä se on. Ei ole rautaa kun ei magneetti tartu. Nuo ruskeat on selkeesti ohjurien muovia. Kannattaisko ottaa koko motti pois tutkia kunnolla ettei menis perse eellä puuhun ?
  10. Vaihdoin sen kuukausi sitten kun remmi hajotti vanhan kun meni päreiksi.
  11. Missä kohtaa on toi mainitsemasi huohotusventtiili ?
  12. Vaihdoin sen kuukausi sitten kun remmi hajotti vanhan kun meni päreiksi.
  13. Vakuumipumppua en ole tutkinut. Jarruttaminen ei vaikuta ääneen ja siinä on automaatti loota. Jossain palstoilla sanoivat myös että ääni voi kuulua myös ohjaustehostimen moottorista tai sen öljyn vähyydestä. 20211008_154712.mp4
  14. Ei loppunut vinkuminen vaikka kaikki apulaitteet pois pelistä (remmi irti). Otin vielä kampiakselin hihnapyöränkin irti ja vinkuu vaan . Voisko olla kampiakselin laakerit kun siihen kohtaan kohdistuu.
  15. Tarkoitatko vesipumpun kitkapyörällä siinä vesipumpun päässä olevaa vai vieressä, mikä välittää voiman pumpulle ?.
×
×
  • Create New...