Jump to content

Jykkepoika

Members
  • Posts

    16
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Jykkepoika last won the day on September 7

Jykkepoika had the most liked content!

Profile Information

  • Garage
    Mini Cooper electric XL
    Jaguar XKRR Convertible

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Jykkepoika's Achievements

  1. Rengaskauppiaan mukaan ei kuulemma ole.... tietty mitä merkkirenkaalla tarkoitetaan mutta lähinnä näitä pohjoisen rengastesteissä menestyjiä tutkailin ja nokialaisiin olisin päätynyt jos kokoa olis ollut tarjolla
  2. No nyt viimein tuli vanteet ja ne on saatu pyöräytettyä alle. Vanteen speksithän on OZ Ultraleggera Matblack 7.5X17 5X112 et 50, renkaiksi jäi noi tehtaalla alle laitetut Hankookin Ventus S1 evo3:t Ulkonäön puolesta varmaan 18" olis ollut parempi mutta koska patteri auto ja valmiina 8tkm ajetut kumit niin päädyin 17" kokoon. Pienenä kauneus virheenä vanteiden mukana tulleet pultit ovat kirkkaat, pitää tutkailla löytyskö jostain vastaavat mustina tai ehkä noi olis mahdollaista käsitellä jotenkin mustiksi? Soviterenkaan näihin joutui laittamaan, mahtuivat hyvin alle eikä ota mistään kiinni. Ensimetrien perusteella, ihan herkästi tuntuu auto kulkevan kun painoa vanteista lähti ihan mukavasti pois. ET lukeman muutoskin on maltillinen, 54 -> 50 Alkuperäisille Roylette vanteille pyöräytettiin talvikelejä odottamaan Continentalin Viking Contact 7 kitkat koossa 205/45/17. Näitä ei tarvinnu paljon pähkäillä koska ns "merkkirenkaista" nää on ilmeisesti ainoat joita valmistetaan tuossa koossa. Tilaustavaraa oli nämäkin, suomen varastoista ei löytynyt. Sekin varmistui rengasliikkeessä että nuo Hankookit ei ole runflatit joten motonetin kautta kurvasin ja Osramin kompura+ paikka-aine setti löysi paikkansa tavaratilassa. Ainakin paketin kyljessä lupaavat että Osramin käyttämä paikka aine ei rikkoisi TPMS antureita..
  3. Jykkepoika

    R53 JCW -06

    OSRAM Tuollaisen ajatelin hakea, ainakin väittävät ettei tuhoaisi TPMS antureita... tätyy kysellä vielä rengasliikkeen mielipide. En vielä mittaillut mutta ehkä sopisi sinne poteroon tavaratilan alla. Laakkosella vastaava "BMW merkkinen" taisi olla 120€ luokkaa.
  4. Jykkepoika

    R53 JCW -06

    Joo, tuttua, mulla on ollu noita tehokkaampia etuveto Alfoja, 156 painavalla V6 bussolla ja tää viiminen neliapila Giulietta 235HP kevyemmällä TBI koneella... ainakin tässä viimisessä tuntu tehot hukkuvan sutimiseen...
  5. Jykkepoika

    R53 JCW -06

    Jep, juurikin siis nuo ässät on nyt kissassa alla.
  6. Jykkepoika

    R53 JCW -06

    No mun autossa ei ole tuota paikkasettiä ja käyttömanuaalista katsoin että sitä ei ole jos autossa on runflatit laitettu tehtaalla. Eli oletuksena on että sellaiset on alla mutta yritin noista hankookeista hakea sitä RF leimaa enkä löytänyt... asia varmistunee kun saan uudet vanteet ja noi hankookit pyörytetään niille, eiköhän rengasliikkeen kaveri osaa sanoa onko runflatit. Tarkoitus on kyllä ostaa kompura+paikkausaine setti koska tilaamani continetalin 7 kitkat on normirenkaat. Se vaan mietityttää kun tossa on ne TPMS anturit ja niistä taasen luin että ne on aina entiset jos paikka ainetta käyttää.... Rengasrikot on kyllä nyky renkailla harvinaisia mutta jos huonoon aikaan/paikassa sattuu niin ehkä pelastus setti olisi hyvä olla mukana jos hinuria ei esim. olis kohtuudella tarjolla.
  7. Jykkepoika

    R53 JCW -06

    Ääni täältäkin Pilot Sport 4:lle. Kissassa on tehtaalla päädytty Pirellin P-Zeroihin kuten moni muukin tehdas vauhtiversioissaan. Tuossa oli vielä ne epäsymmetriset edessä ja symmetriset takana. Parina noita aina uusin kun kuluvat jostain syystä epätahtiin... mitkään kilometri ihmeet noi ei olleet, edessäkin vain n.20tkm pääsee. Mutta hienot renkaat ominaisuuksiltaan. Viimeksi oli kuitenkin sellainen tilanne että kaikki neljä piti uusia ja P-Zeroja ei ollut saatavilla "pakettina" (285/30/20 & 255/ 35/20) Oli siis miettitävä jotain muuta ja päädyin misukan Pilot Sport 4:siin. Ainahan uusi rengas yleensä tuntuu paremmalta kun se vanha joka on jo kilometrejä niellyt. Tässä tapauksessa kumit tuntuivat myös heti hyviltä ja suurin yllätys oli rengasäänissä, misukat on huomattavasti hiljaisemmat verrattuna P-Zeroihin. Paljonko nuo kilometrejä sietävät jää nähtäväksi. Radalla en ole noilla käynyt joten siihen ei ole vertailupohjaa, siellä P-Zerot kyllä tuntuivat tosi hyviltä. Hankookit mitkä patteriminin alle on tehtaalla ruuvattu yllättivät kun ekan kerran niillä sadekelillä ajelin. Etupää tuntuu puskevan jo melko maltillisella nopeudella esim. liikenneympyrässä ja sutiikin herkästi. Vai onko tuo Minille tyypillistä renkaasta riippumatta?
  8. Nythän muuten hokasin että Igor onkin tuttu palstatoveri kissakulmasta vuosien takaa. Taidettu jossain autotapahtumassa tavata ihan livenäkin. Mulla on tallissa edelleen se keväällä 2008 hommattu sininen avo XKRR, neljästoista ajokausi jo menossa. Ei siinäkään mitään järkeä ole mutta mukava sillä on reissuja tehdä varsinkin silloin kun aurinko paistaa ja matkaa on sen verran että Minin range ahdistaa....
  9. Joo, huonosti muotoiltu lause, ajaminen sana jäänyt pois. Olisi pitänyt olla "sähköllä ajaminen ei maksa käytännössä yhtään mitään" Mun auton käyttötarpeet on niin vähäisiä ja julkinen palvelee esim. duunimatkat niin hyvin että autojen omistamisessa ei ole taloudellisesti mitään järkeä, varsinkaan tän hintaluokan vekottimissa... mut harrastuksiin pitää satsata ja eikös Minin omistamisenkin voi sellaiseksi laskea?
  10. No pistetääs heti kuva "potilaasta", juuri pihaan saapuneena tarrakilvillä varustettuna. Saksasta tullut ja trim XL eli vastannee melko tarkasti Maximise varustetasoa. Pistetään sit uus kuva kun vanteet saa alle. Erilaisissa autotapahtumissa tulee käytyä melko säännöllisesti ja radallakin on muutaman kerran tullut huimisteltua. Hyvinkin saatan jossain merkkitapahtumassa myös Minillä piipahtaa jos aikataulut ja paikat sattuvat natsaamaan. Jos Britit kohtaavat tapahtuma olisi tänä vuonna järjestetty niin olisikin ollut positiivinen ongelma osallistuuko patteri vai bensavärkillä tilaisuuteen Ja tosiaan, mun laitteet kun ei ole olleet mitään bensapihejä niin tuntuu että sähköllä ei maksa käytännössä yhtään mitään
  11. Nonni ei ollut ihan hyllytavaraa nää vaikka monet verkkokaupat niin antaa ymmärtää. Ultraleggerat satiini mattana lähti tilaukseen, 7,5X17 ET 50 löyty loppujen lopuksi italiasta tehtaalta... Talvikumit samaan pakettiin, niitäkään ei tarvinnu paljon miettiä kun 205/45/17 koossa ei "merkkikitkoista" löytyny kun continentalin 7:aa ja nekin tulee Hollannista. Testien mukaan noi pitäis olla ihan omassa sarjassaan kelpo kumit, mulla ei kitkoja aiemmin ole ollutkaan. Koska patteri auto niin Nokian 3:t olisin mieluummin pienemmän vierintävastuksen takia ottanut mutta niitä ei valmisteta tuossa koossa. Vielä 4XTPMS anturit ja rengastyöt niin ihanan hintanen paketti tuli
  12. Google ei kertonut vastausta enkä kuvista löydä mitään eroja, siispä kysymys tietäjille: tarjolla olis ultraleggeraa HLT kirjaimilla ja ilman, mitä eroa noilla on?
  13. Joo, tehtaalla laitettu kumihan on 205/45/17, noi varmaan istuis myös 7.5 tuuman vanteelle? Ajatus on siis että uudet vanteet olisi sen kokoiset että noi muutaman tonnin ajetut kumit voisi hyödyntää. Keskireikähän tossa linkin vanteessa on iso mutta se hoitus soviterenkaalla vaikka niistä en tykkääkkään. Kiirehän näillä ei ole mutta talvirenkaat tarttis hommata ja ne voisi sitten pyöräyttää nyt alla oleville roylette vanteille.
  14. Yritin googlailla ultraleggeraa ja allegritaa mutta en löytänyt patteriminiin sopivia... oonko niin käsi tossa hakemisessa vai eikö niitä valmisteta 7X17 kokoisena 5x112 pulttijaolla sellaisella ET lukemalla mikä olisi käypänen? Onkos heittää vihjeitä/linkkejä mistä noita kannattaisi kysellä/katsella?
  15. Jep, noi Ultraleggerat miellyttää kyllä omaakin silmää ja pitäs olla laatutavaraa. Googlaillut eri vaihtoehtoja ja tosiaan moni vannehaku kone tarjoaa jopa alle 40 ET lukemallakin vanteita ja vanteen painot käy aikas huonosti spekseistä selville
×
×
  • Create New...