Jump to content

pepe65

Members
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

pepe65 last won the day on April 19 2016

pepe65 had the most liked content!

About pepe65

  • Rank
    Advanced Member

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Autotalli
    morris mini 62
    austin mini 62
    morris mini 65
    austin mini 69
    austin mini 70
    morris clubman 70
    austin j4 pick up
    morris j4 paku

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. pepe65

    Mistä maalia?

    ,on ne englannissakin tainnu arpoa tota punasta ,mk1 forumilla ollut asiasta
  2. pepe65

    Vetonivelet

    Olikos noissa vanhemmisa mailerin navoissa laakerin puolellakin irrallinen kartiorengas (osanumero 3),jos se puuttuu niin laakeri ei kiristy tarpeeksi tai se löystyy tosi nopeasti kun napa ei vastaa kunnolla laakeriin vaikka mutterin vetää kiinni?
  3. Olis tarvetta rosterisille helma listoille miniin, myös paarempikuntoiset kaaarilistat kiinostaa 64 ja vanhemmalle etuhelmalle eli kuvan osat 21 , 22 , 23 molemmalle puolelle autoa myös yksittäiset listat kiinnostaa. 0400/157494 Pertti
  4. pepe65

    Etukelkan mitat

    Jäi toi asia vielä vaivaamaan niin piti ettiä vielä vanha 1964 vuoden suomenkielinen korjaamokirja ja sekin ilmoittaa saman mitan 424mm etupyörän navan ja kelkan etukiinikkeen välille . eli oliko se mittauspiste keskelle alkuperäistä hinauslenkkiä nimittäin siihen se mitta täsmäis viisaammat ja paremmin muistavat korjatkoot jos täämeni vielä väärin
  5. pepe65

    Etukelkan mitat

    Etukelkka suunnileen tässä asennossa autossa kiinni .jos mittaat autossa kiinni olevan etukelkan etukiinityspisteen ja helmakotelon takapään(takakelkan etukiinityspinta) välisen autonpituusuuntaisen mitan sen pitäis olla n: 2045mm +- 5mm. .vanhassa mittakuvassa annetaan etupyörän ja etukiinityksen väli 423.86mm .mittaamalla etupyöränkesketältä etu kiinnitykseen on noin 360 - 375mm.
  6. pepe65

    Etukelkan mitat

    Toi mitta n:327 mm on etukelkan pystytornin etulaidasta kelkanetu kiinitys pintaan kelkassa riippumatta minkäikäinen ja miten kiinitettykelkka on (vaimenninkumeilla vai ilman)..ja aikaisemmin mainitsemasi469mm on kelkan etupinnasta tornin/ kiinityspultinkeskelle oleva auton pituussuuntainen vaakasuora etäisys ,niin kun alemmassa mittakuvassa on.noissa vanhoissa autoissa mitat ei tahdosattua millilleen kohdalleen kun niitä on vuosiensaatossa tökitty ja korjattu ,eikä kaikki jälkituotanto pellitkään satu aina edes lähellekkään
  7. pepe65

    Etukelkan mitat

    Etuapurungossa etu kiinityskohdat samalla kohdalla kiinteessä ja välikumeilla olevassa apurungossa eli kiikikkeet hiekkapellissä/etu helmassa välikumien veran edessäpäin . Tossa ylemmäsä kuvassa olevat mitat taitaa sattua koripenkinssä mittasauvoilla mk1, 2, 3 koriinkin .
  8. pepe65

    Etukelkan mitat

    Toi ylempi kuva on ilmeisesti autorobotin tai jonkin muun korioikaisupenkin mittakuva ja siinä olevat mitat on penkin omien mittalaitteiden mittoja tietynlaisilla mittapäillä mitattuna joita ei suoraan pysty soveltaa/käyttämään silloin jos mittaa perinteisin menetelmin ( rullamitta / luotilanka/ vatupassi )jos ei tiedä mittapäiden mittoja . Alempi kuva antaa mitat vanhan liiton mittauksille mk1 mk2 korille ja taitaa sattua mk3 .
  9. Muistin oman 62 austimen fe väärin se onkin vaan 368*** ja sen pitää olla valmistettu kesällä 62
  10. Sattus varmaan johonkin kevät /alkukesä 1962 .austin vai morris
  11. Onko korissa fe numero laatta (FE******) tallella vasemmassa sisälokasuojassa ,sillä saa vähän hahmotettua minkä ikänen
  12. pepe65

    Austin Allegro 1500

    löytyy koneistettu kansi ja tiivistesarja 100€ 0400157494
  13. ton linkin kaaret sopii aika hyvin paikalleen , löytyy hyvät mitat / kuvat http://www.minicorp.fr/m_meca_041.asp
  14. mailerin 1100 lohko on sama kun 1000 minin lohko eli valunumero 12 A 497 1071 s lohko valunumerolla aeg 151 eli 5-6 milliä matalampi kuin 1275 s lohko
  15. pepe65

    Huutokauppa Austin

    http://www.hannunharrastesivut.net/MaTarkastus/maesite2008.pdf tästä linkistä löytyy aika kattavasti minkä mukaan mennään ma asioissa ja lyhyesti lainattuna historic kilpurin osalta Kilpailukäyttöön varustetut ajoneuvot voidaan hyväksyä ma:na ainoastaan silloin kuin ne ovat olleet kilpailukäytössä omana aikakautenaan ja niiden tulee ulkoasultaan ja tekniikaltaan olla oman aikakautensa mukaisia. Ma:n voidaan hyväksyä joitakin selkeästi liikenneturvallisuutta parantavia muutoksia. Tällaisia muutoksi ovat turvavöiden asentaminen, valoa ja tehoa parantavien latauslaitteiden, releiden ja niihin sopivien polttimoiden asentaminen, sekä rengastyypin vaihtaminen rengaskokoa ja profiilisuhdetta mahdollisimman vähän muuttaen. Kilpailukäytössä ollut ja edelleen oleva ma voidaan varustaa kansallisten ja kansainvälisten historic-luokan sääntöjen mukaisilla turvavarusteilla, kuten turvakehikolla, istuimilla, turvavöillä ja polttoainesäiliöllä. Sanotunlaiset muutokset tulee toteuttaa siten, että ajoneuvon alkuperäistä vastaavaa kokonaisilmettä ei oleellisesti muuteta. terveisiä Hannulle täältä etelä savosta
×
×
  • Create New...