Jump to content

holkki

Members
  • Content Count

    511
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    37

holkki last won the day on July 5

holkki had the most liked content!

1 Follower

About holkki

  • Rank
    Lahjoittaja
  • Birthday 03/07/1966

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    kuusankoski
  • Interests
    Tekniikka,urheilu,kalastus
  • Autotalli
    Mini Cooper S R56 -07
    BMW F31 320 ed

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Korjaamon kannattaa kokeilla ihan perusjuttuja, tuleeko bensaa ja kipinää....jos testeri löytyy, testaa siirtopumpun toiminnan tankista korkeapainepumpulle...jos ei löydy, tulpat&puolat irti ja pieni luraus bensaa pyttyihin, kipinä vehkeet kiinni ja konetta pyörittämään. Pitäis pärähtämään käymään...jos käy hetken, vika tod.näköisesti siirtopumpussa....jos ei pärähdä, kipinä hukassa... jokaisen mopo-pojan perusjuttuja! Nuo nesteiden puutteet kannattaa tutkia ja siitä öljynmäärää tarkkailla ahkerasti, sitä kuluu polttamalla tai vuotamalla, ei se itsekseen häviä... turbokoneista on varmaan j
  2. Bemari-puolella ollut joskus juttua, vois olla F54 sama juttu....mulla F31 -14 mallinen, siinä tulee samaa ilmoitusta, kuulemma ratissa olevassa johtosarjassa liittimissä huonoa kontaktia/epäpuhtautta. Tarkemmin en osaa sanoa mikä niistä, kun en ole viellä omaani avannu, samalla vaihtuu ratti M-sport versioon...
  3. Minä olen käyttänyt noissa välihuuhteluissa ihan halvimpia ko. vaatimustason öljyjä,esim. jotain Motonetin motoxia...Ja pesun jälkeet voit irroittaa sen Vanoksen magn. venttiilin( yhdellä 6mm mutterilla kiinni, ketjunkiristäjän lähettyvillä) ja puhdistaa sen, jos epäilet epäpuhtauksien sinne kulkeutuvan. Tää mun harrastama välihuuhtelu on ihan mun "oma" juttu, ei kukaan noista moottorin sisäpesuaineiden valmistajista siitä mitään puhu....olen vaan tosiaan huomannut , että tosi paskaset öljyt sieltä ulos tulee ja eipä jää pesaineet sinne kiertoon...
  4. Joo, mulla semmoisia kokemuksia, että ostamani "Transu" joka oli seissyt varmaan vuoden , kaikilla tavoin laiminlyöty ressukka, vei varmaan öljyä litran 2tkm... aivan tolkuttomasti! Laitoin Kentin jonkun "motor flushin" koneeseen , annoin käydä yli puoli tuntia tosi reipasta käyntiä paikallaan ja liemet pihalle. Oli tosi paskasta, laitoin halvat perusöljyt koneeseen ja tunnin reissu ajelua, taas montulle , liemet ulos ja taas tosi tummat öljytulos koneesta! Se on totta ,että se sonta irtoaa koneesta pesun jälkeen, ja tuo "väliöljyn vaihto" on paikallaan...No sitten lopulliset "merkkiöljyt " ko
  5. Joo, näköjään Onessa N12 koneella olisi membrani vaihdettavissa. N14 turbokoneen memranit on venakopassa aika kiinteän näkoisesti, jotain amerikan ukkojen silpomisia olen nähnyt....mutta siitä venakopasta on päivitetty versio, jossa memraneita on muutettu.Turbokoneessa tuo kannen huohotuksen hallinta taitaa olla hieman haasteellisempaa kuin vapareissa. Ja kuten oon aijemmin kirjoitellut, mulla on siitä toisen huohottimen tulppaamisesta huonoja kokemuksia, alkaa helposti työntää öljyä kampuran stefoista läpi..
  6. Moro.

    pakko kysyä, kuinka tämä moduulikuusi punaisena tilanne todettiin? 
    ja onko mahdollista muilla softilla kuin istalla? 

     kävin auttamassa Mini-harrastajaa ongelman kanssa, ista d lukemaan, ja yllätys! "Modulikuusessa FRM punaisena, "ecu not responsing". Näytti myös faulteja muissa moduleissa vaan ei päässyt lukemaan, kun tuo FRM jyräsi omat ongelmat tauluun. Kirjoittelen tätä sen vuoksi, jotta kun aikasemmin on tullut tuo kyseinen näkymä Istaan, tietää se ongelmia! Nimittäin menee FRM kyykkyyn! Vaihtoehdot on ostaa Marmorilta uusi moduli ja asennuksen yhteydessä ohjelmoida se ko.auton tiedoilla. Toinen vaihtoehto on etsiä vanhalle yksikölle korjaaja. Kyseinen vaiva on tuttu bemari-harrastajille, E-sarjan bemujen vaiva. No, mulle on tosiaan tullut vastaan tämä aikaisemmin ja tiedä ko.ongelmaan ratkaisun, Jakiltech tuusulassa. Empä tahtoisi täällä mainostella, mitään sidettä ko.yritykseen ei tosiaan ole, mutta kun keskiviikko iltana FRM kyykkäsi, kaveri ajoi valtakunnan sisärajan yli pääkaupungille töihin, toimitti purkin Jakiltechiin ja toi torstaina tullessaan mulle, ei purkin korjaus voisi juuri paremmin hoitua! Tietenkin harmitti "kuumaelmon" puolesta ylimääräinen rahan meno, mutta kun korjauksesta selviää 120€ , ei voi pitää pahana! Joo, kuulemma hajoaa usein juuri vikakoodien luvun tai akun vaihton yhteydessä...ihan vaan tiedoksi foorumin väelle , jos näin sattuu käymään....ai joo, alkuperäinen vika Istalla luettuna näytti pakonokan actuatorin(vanos) ongelmaa, pakonokka ei pysy halutussa asteluvussa...

    omassa r55:ssa on samankaltainen tilanne.  Tampereella olisi lähin ista ja sikäläinen harrastaja lupautunut lukemaan auton istalla kyllä. Tällä hetkellä en vaan saa autoa tampereelle, johtuen pienimuotoisesta öljyvuodosta nähtävästi kampiakselin stefasta.. 
    auto-com on kyllämsaatavilla, voidaanko tilanne todeta sillä?  Boxi olisi diagnoosin jälkeen suht helppo autosta irroittaa ja toimittaa vaikka jakiltechille hoitoon. En viitsisi kuitenkaan huvikseen boxia korjauttaa,ennenkuin joku varmuus olisi vian paikasta.

     

    Janne 

     

    1. holkki

      holkki

      Moro!

      -Sorry, kun vastaus kesti! Joo, en ole Minejä enään lukenut muilla kuin Ista D:llä, sillä näkyy vikakoodien luvun yhteydessä kaikki modulit, eli siinä sen viallisen havaitsee punaisena. Mutta, jos oireet on niitä "ei toimi" valot, ikkunan nostimet soitin/radio, ei välttämättä sähköinen ohjaustehostin, joskus vilkut sekaisin yms. et tarvitse Istaa FMR modulin vian määritykseen. Moduli irti kuskin jalkatilasta ja lähettelet sen Kilpiön Jukalle Tuusulaan, kannattaa soitella etukäteen.

      Terveisin Mika Puttonen

      0400654840

  7. Kurkkaappa "US Autologic.com / Mini Cooper vanos timing faults caused by vacuum pump". Siinä jutussa tulee nämä kaikki OBD koodit mainituksi, mielenkiitoisesti ajoitus ongelman aiheuttaa takerteleva alipainepumppu. Aika simppeli tarkistaa oman kunto...
  8. Vastaan on tullut pari vanos-vikaista, yleensä toimii kylmänä aivan hetken hyvin, lämmettyään alkaa tyhjäkäynnillä humppaamaan voimakkaasti, pysyy väkisin juuri käynnissä ja yleisesti hieman tehottoman oloinen.Testerillä pystyy toteamaan vanoksien toiminnan seuraamalla ajossa ajoituksen muutoksen astelukuja.Näin N14 moottorissa, jossa imupuolella vanos...voisit tietty kokeilla muutuuko,jos vaihtaa solenoidit ristiin imu/pako.helppo homma!
  9. Vanhaan palatakseni, puhdistitko/vaihdoitko ne Vanoksen ohjaus solenoidit? Turha niitä Vanos pyöriä on vaihdella, jos ne ohjaukset ei toimi....Täällä kymenlaaksossa oli eräs ajoitus-vammainen, missä epäiltiin o-renkaan, joka tiivistää nokasta vanokselle oljynpaineen, vialliseksi...
  10. Hei, jos mun kommenttia tarkoitat, ei todellakaan ollut tarkoitus "vinoilla" , vaan seuraan mielenkiinnolla näitä keskusteluja, yritän oppia muiden kommenteista ja kokemuksista! Yhteinen hyöty se on , jos sun autosi mystinen käyntihäiriö lopulta selviää, se ei varmana ole ainoa Mini , joka kohtaa ko.ongelman. Kyllä me kaikki kommentoijat ollaan hengessä mukana ja toivotaan , että vika todella löytyy! Toivon, että jatkat yhä foorumilla tarinaa, koska kommenteistasi pystyy kyllä päättelemään , että jokainen kivi käännetään, että selviää...Sorry!
  11. Tarinan alussa mainittiin -"puristuksia on"...ja luulisi mäntä viallisena tai rengas viallisena savuttavan ja huohottavan... Näissä viestiketjuissa on yleensä aina opetus lopussa, mikä todella oli vikana!
  12. Jep, itse olen myös suosinut tapaa, että käytetyn auton oston jälkeen teen "ison öljyhuollon". Tietää, mitä öljyä on varmasri oikeissa paikoissa ja oikea määrä....ei ole kiva huomata, esim. vuoden päästä, että vaihteisto alkaessa jollottamaan tai tempuilemaan syynä olleen liian vähän öljyä tai väärät öljyt. On tullut aikaan ostettua mm. 3-sarjan bemu, myyjä kertoi avoimesti kaupanteko hetkellä perän ääntävän välillä rajusti....kaupat tehtyäni vaihdoin perään oikean tyyppiset lukkoperä-öljyt ja perä hiljeni...kyllä se öljyhuolto on yksi halvimmista huolloista pitkässä juoksussa, varsinkin esim.
  13. holkki

    mini clubman s

    Joo, kyllä noi sun viat jotenkin kääntyy sinne bensa-puolelle...pitäis varmaan tarkastaa myös se polttoaineen siirto pumpun(LPFP)toiminta.Täällä foorumin väellä on ollut niitä ongelmia, muistaisko "asianosaiset" minkälaisia oireita ja vikakoodeja ilmeni? Ja muistaakseni Istalla pystyi tekemään myös testin tuolle LPFP... Oireet kyllä viittaa, jotta pa-seos ois laihalla, jos kylmänä ei meinaa jäädä käyntiin ja lämpöisenäkin nykii, antaa "misfire"- koodeja....varmoja HPFP oireita, mutta sulla se on jo vaihdettu...ja osaa se lämpötila-anturi sekoittaa seokset , kone luulee olevansa kylmänä
  14. holkki

    mini clubman s

    Okei! Tuo lämpötila-anturi on halpa/helppo kokeilu, ja niitä tuntuu hajoavan...myös nokan vanos-solenoidin(t) on helppo avata ja tarvittaessa puhdistaa/vaihtaa. Molemmat komponentit siitä pirullisia, ettei välttämättä anna suoraa, selkeää vikakoodia...vika ilmenee erillaisina käyntihäiriöinä...ja suosittelen todella lukemaan viat Istalla...
  15. holkki

    mini clubman s

    Pyöriikö flekti omiaan esim. ajon jälkeen? Tai pyörii heti startista? Huono käynnistyvyys viittaa usein lämpötila-anturiin...
×
×
  • Create New...