Jump to content

holkki

Members
  • Content Count

    471
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    30

holkki last won the day on August 3

holkki had the most liked content!

1 Follower

About holkki

  • Rank
    Lahjoittaja
  • Birthday 03/07/1966

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    kuusankoski
  • Interests
    Tekniikka,urheilu,kalastus
  • Autotalli
    Mini Cooper S R56 -07
    BMW F31 320 ed

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mahdollinen vuoto kohta voi olla lämmönvaihtimen tiivisteet, sijaitsee turbon alapuolella, hieman oikealla....suhteellisen "haastava" vaihtaa nuo tiivisteet...
  2. Kysyppä Motorbit / Lahtisen Pekka. Tuusulassa pitää pajaa, löytyy 4-veto dyno tarvittaessa.Tehnyt vuosien saatossa useat softat mun autoihin, osaa hommansa!
  3. holkki

    R55 JCW -12

    Noo, pakko vähän kommentoida....Tullut seurattua näitä sun kaikkia Minejä täällä foorumilla, ja muistini mukaan olet aijemminkin meinannut "loikata" järki-autojen pariin...No, välillä se mitta tulee täyteen ja joskus elämän tilanteet vaikuttaa auton hankintaan, mutta toivottavasti viellä Minien parissa myöhemmin jatkat, vaikka niiden "sähkö"-versioiden parissa! Ja näin kouvolan nurkilla asuvana tulen todennäköisesti törmäämään sun Exään....
  4. Mistä nämä tunnistaa, onko tankin korkki auki?
  5. Olisiko järkevää porata muutaman millin reikä korkkiin tai jonnekkin ylös täyttöputkeen? Taitaa tapahtua niin.....alkaa tämä ilmaston suojelu henkilökohtaisella tasolla olemaan kallis "harrastus", jos saa laittaa 1k euroa tankkiin sisuskaluineen! Ongelmahan on ,jotta tankki ei saa korvausilmaa? jota tuo "aktiivihiilisuodatin " antaa? liittyyko se "Tank air valve" tähän ongelmaan mitenkään, se estää ymmärtääkseni ahtojen kulkeutumisen tankkiin(ylipaine) ja imusarjan ollessa alipaineinen , annostelee tankin höyryjä palamisilman joukkoon imusarjaan...vois olettaa, että jos korvausilmaa ei tule, tulee tankista pian rusina...Ja voi sen tankin korkin "unohtaa" hieman löysälle, antaa varmaan korvausilmaa sieltäkin...
  6. holkki

    Kymi ring & Mini

    NOO, vedetään vähän vielä happea! Omat ratakierrokset taitaa olla tämän päiväiset, eli kokemusta ei juuri ole.Itse ringi oli viellä mun mielestä "infastruktuurin " puolesta hieman keskeneräinen, mutta valmistunee aikanaan. Tarkoitus on kyllä tosiaan liittyä tuohon ringin clubiin, sitä kautta varmaan jossain vaiheessa tulee "kerho-päiviä" jäsenille. Ja varmaan ratayhtiöllä tarkoitus vuokrata rataa halukkaille, tietty hinta taso tulee varmaan määrittämään "halukkaiden" määrää...
  7. holkki

    Kymi ring & Mini

    Ystäväni soitteli tänään ja tiedusteli halukkuutta kokeilla Miniä uudella,rakenteilla olevalla Kymi ringillä! Uusi asfaltti on n.viikon vanha ja kuulemma piti ajella rataa, jotta pintaan nouseva piki poistuisi. Ehdin paikalle vain puoleksi tunniksi, mutta, aivan MIELETTÖMÄN hieno kokemus! Pelisäännöissä oli, ettei suorilla saanut ajaa yli 80km/h, puuttuu suoja-aitoja, törmäysvaimentimia(renkaita) , suoja-alueita yms. mutta muuten pääsi laskemaan kivasti! Radan profiili korkeuseroineen ja pimeine kohtineen oli todella siisti ajaa, R56 MCS tuntui viihtyvän, niin myös kuski! Niin innostuin, jotta on tarkoitus liittyä paikalliseen rata-ajo kerhoon! No, nyt on ensimmäiset Minit korkanneet Ringin!
  8. Jaa, onko tuon idea,että kuumat, virtaavat pakokaasut muodostaa ejektorin , jonkun sortin imun sinne huohotukseen? Eikö se turbon imuputkeen menevä huohotin putki yritä tehdä samaa "duunia"...Toinen linja ymmärtääkseni toimii tyhjäkäynnillä ja tämä toinen kierroksilla, kopan kannessa olevat läppäventtiilit( membrat) toimii alipaineiden vaikutuksesta...Itselläni oli huonoja kokemuksia siitä takimmaisen huohottimen tukkimisesta Pösön tulpalla, sekoitti kampiammion paineet ja alkoi puskea kampuran takastefasta öljyä pihalle, seuraile omaasi hieman! Tietty tuo virtavien pakokaasujen imu tehostaa kampikammion alipaineita, saattaa toimia, laittele ajan kanssa seuranta dataa...
  9. No, ainakin N14 moottorin eli MCS eli "ässän" kiristin on tosi helppo vaihtaa, sijaitsee moottorin ulkopuolella, edestä katsoen sylinterin kannen vasemmassa takareunassa , avainkoko muistaakseni 24 tai 27mm. Joutuu poistamaan ilmanpuhdistimen kotelon tieltä, kiinni yhdellä t20? Torx ruuvilla ja kumi tyynyillä. Suosittelen taas tilaamaan orggiksen Miniltä tai Bemarilta(jos suostuu myymään...) , on päivitetty niin monta kertaa, saat tuoreimman version kiristimestä. Ei oo tullut koskaan vaihdettua "vapariin", mutta real oem katsomalla rakenne selviää...ja jos vaihdat, kiristä kunnolla, on tullut vastaan kiristimiä, jotka on löysällä ja vuotaa öljyä...
  10. Sorry, en ole itse vaihtanut R50/53 kiristintä, olen touhunnut uudempien R56/57 Minien parissa. Laita kysely foorumille, varmaan saat seikkaperäiset neuvot vaihtoon....
  11. Ja taas kun käyttää hetken ilman moniurahihnaa, voi todeta, että hävisikö jakopään rapinat eli vika oli apulaite-kiristin puolella....
  12. Joo, kaikki tuttuja vikoja.... -kattoluukuun auttaa hieman kun antaa silikonipuikkoa tiivisteisiin, tietty kannattaa mekanismia voidella säännöllisesti. -Start/stop elää omaa elämäänsä, toimintaa taitaa vaikuttaa tosiaan lämpötilat, akun kunto,ilmastointi yms. muuttujat... -Vuotaako kampiakseli etu vai takapään tiivisteestä? kannattaa katsoa myös nokkaketjun kiristimen tiukkuus, usein löysällä, vuotaa kannesta, eli vuoto kulkeutuu pitkin koneen kuvetta epämääräiseen paikkaan. Itselläni vuoti k-akselin takastefa, vaihto luonnollisesti pirummoinen homma, kannattaa ajoittaa johonkin kytkin yms. remontin yhteyteen, jos mahdollista...Ja jos joku on mennyt tekemään omia virityksiä venakopan huohottimen lähtöihin, esim. tukkinut sen imusarjan puoleisen lähdön tulpalla, aihuttaa se kampikammioon painetta, puskee stefoista läpi... -Harrasteauto...Jaksamista vaaditaan!
  13. Ottaa apulaitehihnan pois paikaltaan ja laittaa koneen käyntiin, sillä varmistaa sen ketjun... ja samalla voi pyöritellä kiristin/ohjain rullat, laturin , ilmastoinnin yms. apulaitteet. niin se korjaamokin todennäköisesti aloittaa...
  14. Niin...On se vaan lohdutonta, kun aivan vakioista, huolletuista nykyautoista arkikäytössä hajoaa mäntä!! On näitä muutama tullut nähtyä, eräskin n.60tkm ajettu...ei tosi MCS R56, mutta N14 moottorilla kuitenkin!
  15. Kannattaa vaihtaa/ tarkastaa venttiilin ohjureiden kunto , jos kansi puretaan. Mulle vinkkasi Jenkkilässä turbo-pajaa pitävä kaveri, joka touhuaa Minien kanssa työkseen, että yllättävän vähän ajetuista N14 moottoreista löytyy yli toleranssien olevia ohjureita...niin mullakin oli. Vaihdatin omani, ohjuri aihion hinta oli tyyliin alle 10 euroa/kpl, lahden kansityö teki duunit...
×
×
  • Create New...