Jump to content

holkki

Members
  • Viestit

    403
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    21

holkki last won the day on Tammikuu 22

holkki had the most liked content!

Tietoja käyttäjästä holkki

  • Taso
    Lahjoittaja
  • Syntymäpäivä 03.07.1966

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    kuusankoski
  • Interests
    Tekniikka,urheilu,kalastus
  • Autotalli
    Mini Cooper S R56 -07

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. holkki

    Voimansiirto, täysi teho ei käytettävissä...

    Eikö näissä Bemarin alkusarjan 3-sylinterisissä ollut kampiakselin päittäislaakeri vikoja....mutta varmaan sun Minissä jo päivitetty versio ko.laakereista....toivottavasti en muista väärin...
  2. holkki

    O: käytetty HPFP N14

    Hyvä juttu! Ollaan yhteyksissä...
  3. holkki

    Öljynpaineet hävisi tyhjäkäynnillä.mini one-04

    Yksi ääni lisää orggis-suodattimen puolesta! Tilailen niitä Purluxeja milloin maahantuojalta, milloin maailmalta, vähän hintavampi, mutta toimii... suodatinta katsomalla voi todeta "rypytetyn" pinta-alan olevan suurempi kuin vastaavan sileän.
  4. holkki

    R56: Nokka-akselin asentotunnistimen vian kuittaus?

    No, kurkkaa ne Vanos solenoidit varuiksi,ei oo paha irroitella ja putsata,voi olla myös sökönä...yleensä sekoittaa tyhjäkäynnin,mutta ajoitustahan ne ohjailee....tietty,jos pääsee nyppäämään kampiakselin takapään anturi pistokkeen irti,näkee tuleeko siitä herja normaalisti, ecu antaa sen ajoitus herjan kampiakseli-nokkaakseli antureiden välisestä erosta, jos ajoitus on varmasti mekaanisesti ok ja nokkien anturit uusia/ehjiä ,taitaa mahdolliset muuttujat olla ed.maimittuja...
  5. holkki

    R56: Nokka-akselin asentotunnistimen vian kuittaus?

    Joo, Vanoksen sopeuttaminen/ adaptaatio esim. ISTA-D:llä voisi auttaa, samoin kannattaa vilkaista kuinka likaisia on Vanoksen solenoidit...tuliko nuo vikakoodit jakopää rempan jälkeen heti? eli jako on varmasti kohdallaan?
  6. holkki

    Voimansiirto, täysi teho ei käytettävissä...

    Lisätietoa noista "Drivetrain malfunction" ongelmista löytyy NAM eli north american motoring, ameeriikan serkkujen mini-foorumi ja osio "F55/F56/F57 stock problems....
  7. holkki

    Voimansiirto, täysi teho ei käytettävissä...

    Manuaali vai automaatti? onko tuo joku vikailmoitus" voimansiirto, täysi teho ei käytössä"? Onko mitään vikakoodeja tiedossa, vois vähän helpottaa...Eilenä ajelin työmatkan käyntivammaisella 3-sarjan bemarilla, jonka järkyttävän nykimisen ja käyntihäiriön syyksi paljastui DTC ja viallinen ABS kehä...eli toisin sanoen vikaa kannattaa haeskella vähän laajemmin...Tietty,jos se huolenpito soppari maksaa, niin uutta palikkaa vaan konehuoneeseen...
  8. holkki

    O: käytetty HPFP N14

    Hieno homma! Ollaan yhteydessä,kun tulet maisemiin... Ja lisää pumppuja saa tarjota,jos nurkissa pyörii...yritän purkaa "sivistyneesti" ja tutkia, mikä siellä pettää..
  9. holkki

    O: käytetty HPFP N14

    UP! Niin,eikö kellään ole jäänyt HPFP vaihdon jälkeen...
  10. holkki

    O: käytetty HPFP N14

    Joo,tarkoitus olisi harrastaa luovaa hajoita/kokoa askartelua Minin Korkeapaine bensapumpulla ,HPFP. Ameeriikan serkut on onnistuneet(joskus...) korjaamaan noita pumppuja ja haluaisin yrittää samaa joten jos sattui jäämään omasta vaihdon yhteydessä,olen valmis lunastamaan sellaisen pienellä korvauksella....tarkoitus olisi jakaa tietoa/kokemusta foorumin väelle... Puh. Nolla 400654840/Mika
  11. holkki

    Cooper S R56 pölläyttelee mustaa

    Joo,ei oo MAF euromalleissa, ilmamäärä tulee ymmärtääkseni ohjelmasta...tietty varmaan MAP ja lambdat osallistuu seoksen hienosäätöön...Dynossakin kaveri totesi,"ettei olisi MAFista haittaa ,helpoittaisi kun säädössä tulee ongelmaa, tietäisi oikeasti paljon ilmaa menee koneeseen...
  12. holkki

    cooper -02

    joo, totta,niin olikin Classic Mini...
  13. holkki

    cooper -02

    Jos meinaat sitä "Binky" AWD Miniä Toyota celican tekniikalla , niin seurattu on, huimaa rakentelua huumorilla höystettynä....
  14. holkki

    MCS R56 käynnistys ongelma

    Joo, luettu on niistä HPFP kovettuvista o-renkaista. Tekisi mieli ottaa tankilta tuleva bensalinja irti HPFP sta ja laittaa pari tippaa 2t öljyä linjaa ja pyöräyttää startilla öljyt pumppuun ja viikonlopuksi jättää sinne voitelemaan....no,en taida alkaa kokeilemaan kavereiden autoilla tyhmiä päähäänpistojani...
  15. holkki

    MCS R56 käynnistys ongelma

    No niin, kiitos "karvalakin" pikakurssin, ISTA-D aukesi mulle huomattavasti paremmin! Sieltä löytyi" low pressure fuelpump" tai jotain sen suuntaista, mutta pystyi käyttämään siirtopumppua 15 sekunnin syklin ennen starttia! Mutta,mutta ei hyötyä, startti aivan samanlainen kuin aikaisemmin! No, sai sen asian varmistettua, ei tarvi pumppua tankista irroitella... Vaikuttaa tosi pätevältä toi ISTA-D tälläiseen vian hakuun...Siellä oli maininta HFPF lämpötilaan perustuvasta määrän säädöstä, pystyi jollain Mini erikoistyökalulla tarkastamaan, ainakin Continentalin pumpusta...No , vian haku jatkuu, hyviä ideoita otetaan vastaan...
×