Jump to content
MINI² foorumi

holkki

Members
  • Viestit

    380
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    21

holkki last won the day on Tammikuu 22

holkki had the most liked content!

Tietoja käyttäjästä holkki

  • Taso
    Lahjoittaja
  • Syntymäpäivä 03.07.1966

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    kuusankoski
  • Interests
    Tekniikka,urheilu,kalastus
  • Autotalli
    Mini Cooper S R56 -07

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. holkki

    Cooper S R57 murhetta

    Mulla oli joskus ahdot kateissa,oli kuin ois 1.6 vaparilla ajellut... mutta kun vaihdoin molemmat lähes samanaikaisesti tank air valve ja se ahtoja säätelevä ohjausventtiili, ei pysty ihan varmana nimemään syntipukkia..tank air valve pystyy muistaakseni toteamaan puhaltamalla, ei saa laskea ilmaa läpi. Löytyy esim. Citroenilta aika sopivaan hintaan..
  2. holkki

    Mini Countrymanin ongelmat

    Kannattaa vakavasti harkita niiden Vanoksen ohjausventtiilien pesua tai mahdollisesti uusimista. Niissä on erittäin tiheä metallinen suodin öljyn kulkusuunnassa,joka poistaa epäpuhtauksia ja karstaa. N14 moottorissa yksi Vanos solenoidi, suht' helppo irroittaa ,M6 pultilla kiinni jakopään kiristimen vieressä.N18 koneesta en ole irroitellut,mutta uskoisin olevan yhtä helppo? ..Ja lopettaa ne pitkät öljynvaihto välit ja niistä "moottorin pesuista", itsekkin niitä olen noiden VAG konsernin kulkupelien kanssa tehnyt, teen sen niin,että pesun jälkeen lasken likaiset öljyt pois, laitan halvat "motoksit" koneeseen, ajelen puolen tunnin lenkin. Öljyt ulos,suodin vaihtoon ja "oikeat" öljyt koneeseen. On muuten pirun likaista tuo "huuhtelu"öljykin...vähän työläämpi öljyn vaihto, mutta eipä jää se irronnut paska kiertoon seuraavan öljyn vaihtoon asti...
  3. holkki

    Bensapumppu.

    Osuuko tuo pre-face ensimmäisiin N18 moottorisiin vm.-11-12? Näyttäis olevan juttujen perusteella usein HPFP vikoja...
  4. holkki

    Cooper S Clubman käynnistys ongelma

    Aina kun näissä R56 MCS on käynnistysongelmia ,kannattaa ihan ensin tsekata tuon lämpötila-anturin tila.Sun tapauksessa ei rikastanut seosta, usein tunnistaa , flekti pyörii pitkään,vaikka auto on kylmä...No.taas aika epämääräinen vian kuvaus, selkeä vikakoodi helpottaisi...onko molempien MAP -antureiden liittimet kunnolla kiinni,pohjassa? Toinen näkyvillä vas.ahtoputkessa,toinen ilmanputsarin alla,imusarjan päällä. Ahtoputket kunnolla kiinni?
  5. holkki

    Foorumin päivitys ja muutto

    Jep! Mini 1380 esimerkkiä seuraten , tämän vuoden panos foorumin ylläpitoon annettu...
  6. holkki

    cooper -02

    Joo,pystyy säätämään pakoputken kiinni ollessa,oli vaihteisto rempan takia irti...
  7. holkki

    cooper -02

    Niin, yleensä niitä säädettäviä tukivarsia käytetään korjaamaan liiallista takapään camberia....Mulla nuo BC:t oli hieman "pystymmässä asennossa"...Onko virka-valta kiinnostunut ?
  8. holkki

    korkeapainebensa pumppu HPFP

    Noo,tässä vähän iltalukemista , jos epäilystä korkeapaine bensapumpun toiminnasta ja mahdollisia ratkaisumalleja pumpun omatoimiseen korjaukseen.... North American Motoring > 2nd Generation MINIs > Stock Problems/Issues > N14/N18 High Pressure Fuel Pump teardown and refresh
  9. holkki

    Mini Countrymanin ongelmat

    Hmmm...Laitappa nuo vikakoodit" 2C58 and 2DA0" hakukoneeseen ,saat You tube -videon,jossa kaverilla on sama ongelma N18 moottorin jakopäässä...ja joku kaveri jenkki-foorumilla oli saanut ongelmaan 2DA0 ratkaisun puhdistamalla Vanos-solenoidit,helppo homma,koneen ulkopuolella sylinterin kannessa...tuo 2C58 voi olla joku ahtopaineen ohjauksen varotoimenpide, jos jakopää ei ole ajoituksessa, ei anneta ahtoja?
  10. holkki

    Mini Countrymanin ongelmat

    Jos on "tuore" jakopää, tuon 2DA0 mahdollinen aiheuttaja voi olla viallinen nokka-akselin tunnistin. Sulla varmaan N18 moottori, jos "S", N16 on vapari. Anturi vian pystyy helposti toteamaan vaihtamalla imu ja pakopuolen antureiden paikkaa ristiin ja lukee vikakoodit uusiksi,vika siirtyy pakopuolelle...ainakin N16 moottorissa anturit on samat. 2C58 viittaa selvästi turbon alipaine ohjauksen vikaan, mahdollisia kohtia alipaine letku irti/puhki, wastegate actuator sökö, turbon ohjausventtiili"torque conventer" sökö, hukkaportti sökö/jumissa. Ehkä se viallinen divertti voi myös sotkea ahtoja? Nämä yleisiä ko.vikoja N14 turbossa , N18 koneita ei oo tullut hirveesti rassattua...
  11. holkki

    Cooper S Clubman käynnistys ongelma

    Vaihdoin pari kuukautta sitten R56 normi-cooperiin pakopuolen nokan asennon tunnistimen, tässä mallissa molemmilla nokilla omansa. Boschin tekele noin 35 euroa,vaihtaa ennen kuin pannullinen kahvia on tippunut...liitin irti, kiinnityspultti irti ja vaihtoon...tulee muuten selkeä vikakoodi. kyseinen yksilö toimi lähes normaalisti,ainostaan moottorin häiriön valo paloi..
  12. holkki

    Cooper S Clubman käynnistys ongelma

    Ja starttaa normaalisti? Ei "low battery voltage"- ilmoituksia? Yleensä tuo start&stop putoaa pois pelistä alhaisen akkujännitteen seurauksena. Ja jos kerta lähtee käyntiin hinaamalla...ois voinnut veikata huonoa koneen maadoitusta, akkua...alijännitteet saa aikaiseksi kaikkea kivaa...ja jos lataat akkua, miinus runkoon ja plus akkuun,jotta se IBS tajuaa lataamisen...tässä jotain ajatuksia...
  13. holkki

    Cooper S Clubman käynnistys ongelma

    Kumpi pumppu vaihdettiin, HPFP vai tankin siirtopumppu suodattimineen? Kyllä ne vikakoodit on vaan nykyautoissa välttämättömiä tietää ,ei ne aina kerro suoraa vikaa, vaan se on usein pääteltävissä usean eri koodin tuloksena. Sun tapauksessa jos vika on bensa puolella, saatta löytyä esim. "Misfires cylinder 1.2.3..."-tyylisiä koodeja jotka ei tässä tapauksessa tarkoita suoraa vikaa esim.sytytystulpassa tai puolassa vaan ovat esim.bensan puutteesta johtuen laihasta seoksesta johtuvia.
  14. holkki

    Bensapumppu.

    Ameriikan voorumilla muistan lukeneeni jutun,jossa kaveri oli avannut HPFP:n ja vaihtanut tiivisteitä,o-renkaita ja kertoili remontin onnistuneen...ei parempaa muistikuvaa,oliko kyseessä Contin vai boschin pumppu, eikä liiemmin linkkiä viestin löytämiseen,sorry...
  15. holkki

    MINI R50 lasikattoluukku huolto

    Itse olen omaa panoraama-luukkujen tiivisteitä voidellut silikonipuikolla ja mekaniikkaa kevyesti sprayvaseliinilla.Näissä R56 on tyyppivikana liian tiukka sovitus,päivän auringon paisteessa seistynä ei tahdo jaksaa avata,joutuu kevyesti avittamaan takareunasta kädellä....Ameriikan voorumista löytyy paljon tarinaa...
×