Jump to content

holkki

Members
  • Content Count

    481
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    32

holkki last won the day on September 5

holkki had the most liked content!

1 Follower

About holkki

  • Rank
    Lahjoittaja
  • Birthday 03/07/1966

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    kuusankoski
  • Interests
    Tekniikka,urheilu,kalastus
  • Autotalli
    Mini Cooper S R56 -07
    BMW F31 320 ed

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Näitä "hörähtää kylmänä" oireita tulee usein , jos lämpötila-anturi on sökö, starttauttaa usein, muttei tahdo jaksaa käydä, ei rikasta seosta...
  2. Noo, ei se mitään marmorii tarvi...jos tukin paine on nolla, ja hpfp työntää tavaraa, rail anturi sökö? Johto poikki? Joku korjaamolle mittaa niitä railpaineita yms. Esim ISTA.D:llä...
  3. No, oisko mahdolinen skenaario, että ensin meni siirtopumppu(lpfp) , syynä esim. tankin korvausilman puuttuminen, tankki mennyt rusinaksi, aktiivihiilipönttö tukossa yms. samassa yhteydessä tullut korkeapainepumpun(hpfp) vikakoodi vajaasta bensan paineesta. Vaihdettu siirtopumppu ja korkeapainepumppu , muttei huomattu todellista vikaa, tankin ongelmaa ja taas hetken ajon jälkeen tankki rusina ja uusi LPFP taas sökö....siitä railkiskon anturista tulee kyllä vikakoodi, jos on sökö voi sen kokeilla, ottaa liittimen irti ja koettaa startata...eikös jollain ollut tälläinen tankki-tapaus?
  4. holkki

    Lukkoperä R53

    Siitä tuo Quiafe on kiva , että rekisteröitymällä valmistajan sivuille "lifetime"- takuu kilpakäytössä, ilman rekisteröintiä sama katukäytössä....ellei ole muuttunut...
  5. Oliko jopa maahantuojan/myyjän todistus, "että sopii kyseiseen ajoneuvoon...." Ja myös varmaan väärää tietoa....Omani tilasin aikanaan Race.fi, tuli jotain lappuja mukana...
  6. Okei....tulkitsinko savun värin väärin...eli ei öljyn käryä? Pääsin aiheeseen aasin siltaa pitkin "OCC" kyselystä, sorry!
  7. Onneksi olkoon! sulle on vaihdettu uudemman mallinen "nordic" imusarja, joka ehkåisee kaasuläpän jäätymisen. Tuohon varsinaiseen ongelmaan, öljynkulutukseen, käytin omassa MCS oil catch cania molemmissa huohottimissa, ilman mainittavaa tulosta. Yksi vaihtoehto on uusia venakopan kansi päivitettyyn versioon, jossa huohotin menbrat on päivitetty, voipi auttaa hieman...yleensä syy löytyy öljy/männänrenkaista tai venavarren tiivisteet/ohjurit....sitten on se worse scenarion eli mäntä antautuu helmastaan, sekin on nähty....
  8. Joskus aikanaan tuli laittoon e90 bemu, DSC vikainen.Harmin osoitteeksi paljastui Tevesin hydraulipumpun sisäinen painekytkin vika, paikallinen BMW huolto tarjosi "edullista" pumpun vaihtoa, hintaluokka tyyliin 2K€!! Hetken selvittelyn jälkeen löysin joltain britti-bmw foorumilta pumpun korjaus sarjan varaosa numeron, jonka hinnaksi osottautui n.250 €, bemarilla, suomessa! Tiedustelin, että onko vaihto-osa, tarviiko lähetellä vanhaa? Vastaus "Ei". No, kun kyseinen "korjaussarja" saapui, se sisälsi täydellisen hydr.pumpun, ilman elektroniikka modulia! Eli vanha moduli pumpun kylkeen, ohjelmointi (ilmaus testerillä) ja homma rules! Mitähän ne Minin "korjaus sarjat sisältää...
  9. holkki

    Kymi ring & Mini

    No niin, Kymi Ringin ratayhtiö palkitsi uutterat Moto GP testipäivän talkoisiin osallistuneet epävirallisella "ratapäivällä". Porukat jaettiin autoihin, nopeisiin ja hitaisiin moottoripyöriin, parikymmenen minuutin ajovuoroihin.Nyt sai syöttää täysillä, mutta homman nimi oli ettei ambulanssia ja hinuria radalle soiteta....eli järki mukaan! Ammattimaisesti rata tarkastettiin jokaisen ajo session jälkeen! No, jo tuli hehkutettua, rata on kerrassaan upea ja mielestäni sopii Minille hyvin! Ensimmäinen kolmannes oli nopeaa, ajettavaa osuutta, R56 MCS mittari näytti himpun verran yli 200 km/h juuri ennen jarrumerkkejä! Toinen ja kolmas osio on todella vaikeaa, mutkaista,korkeuseroineen haastavaa pätkää...sitä mieltä on olleet eri lajien MM ja EM kuskit radalla vierailtuaan, viikolla viimeksi Markku Alen, Mika Salo yms.Rata palvelee jossain vaiheessa hyvin etelä-suomessa asuvia moottoriurheilun harrastajia, sijainti on aika keskeinen....liittenä muutama fiilistely kuva !
  10. Sitä takaluukun avausnappia ei sitten saa erikseen, tulee koko rekkarivalo lista mukana. Omaani uusin sen ja vanhan avattuani huomasin "markan vian", mikrokytkintä painava muovinen välitin kappale oli huonosti paikallaan, pystyi entisöimään...mutta uuden vaihdolla toimii varmasti.
  11. Mahdollinen vuoto kohta voi olla lämmönvaihtimen tiivisteet, sijaitsee turbon alapuolella, hieman oikealla....suhteellisen "haastava" vaihtaa nuo tiivisteet...
  12. Kysyppä Motorbit / Lahtisen Pekka. Tuusulassa pitää pajaa, löytyy 4-veto dyno tarvittaessa.Tehnyt vuosien saatossa useat softat mun autoihin, osaa hommansa!
  13. holkki

    R55 JCW -12

    Noo, pakko vähän kommentoida....Tullut seurattua näitä sun kaikkia Minejä täällä foorumilla, ja muistini mukaan olet aijemminkin meinannut "loikata" järki-autojen pariin...No, välillä se mitta tulee täyteen ja joskus elämän tilanteet vaikuttaa auton hankintaan, mutta toivottavasti viellä Minien parissa myöhemmin jatkat, vaikka niiden "sähkö"-versioiden parissa! Ja näin kouvolan nurkilla asuvana tulen todennäköisesti törmäämään sun Exään....
  14. Mistä nämä tunnistaa, onko tankin korkki auki?
  15. Olisiko järkevää porata muutaman millin reikä korkkiin tai jonnekkin ylös täyttöputkeen? Taitaa tapahtua niin.....alkaa tämä ilmaston suojelu henkilökohtaisella tasolla olemaan kallis "harrastus", jos saa laittaa 1k euroa tankkiin sisuskaluineen! Ongelmahan on ,jotta tankki ei saa korvausilmaa? jota tuo "aktiivihiilisuodatin " antaa? liittyyko se "Tank air valve" tähän ongelmaan mitenkään, se estää ymmärtääkseni ahtojen kulkeutumisen tankkiin(ylipaine) ja imusarjan ollessa alipaineinen , annostelee tankin höyryjä palamisilman joukkoon imusarjaan...vois olettaa, että jos korvausilmaa ei tule, tulee tankista pian rusina...Ja voi sen tankin korkin "unohtaa" hieman löysälle, antaa varmaan korvausilmaa sieltäkin...
×
×
  • Create New...