Jump to content

holkki

Members
  • Viestit

    392
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    21

holkki last won the day on Tammikuu 22

holkki had the most liked content!

Tietoja käyttäjästä holkki

  • Taso
    Lahjoittaja
  • Syntymäpäivä 03.07.1966

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    kuusankoski
  • Interests
    Tekniikka,urheilu,kalastus
  • Autotalli
    Mini Cooper S R56 -07

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. holkki

    cooper -02

    joo, totta,niin olikin Classic Mini...
  2. holkki

    cooper -02

    Jos meinaat sitä "Binky" AWD Miniä Toyota celican tekniikalla , niin seurattu on, huimaa rakentelua huumorilla höystettynä....
  3. holkki

    MCS R56 käynnistys ongelma

    Joo, luettu on niistä HPFP kovettuvista o-renkaista. Tekisi mieli ottaa tankilta tuleva bensalinja irti HPFP sta ja laittaa pari tippaa 2t öljyä linjaa ja pyöräyttää startilla öljyt pumppuun ja viikonlopuksi jättää sinne voitelemaan....no,en taida alkaa kokeilemaan kavereiden autoilla tyhmiä päähäänpistojani...
  4. holkki

    MCS R56 käynnistys ongelma

    No niin, kiitos "karvalakin" pikakurssin, ISTA-D aukesi mulle huomattavasti paremmin! Sieltä löytyi" low pressure fuelpump" tai jotain sen suuntaista, mutta pystyi käyttämään siirtopumppua 15 sekunnin syklin ennen starttia! Mutta,mutta ei hyötyä, startti aivan samanlainen kuin aikaisemmin! No, sai sen asian varmistettua, ei tarvi pumppua tankista irroitella... Vaikuttaa tosi pätevältä toi ISTA-D tälläiseen vian hakuun...Siellä oli maininta HFPF lämpötilaan perustuvasta määrän säädöstä, pystyi jollain Mini erikoistyökalulla tarkastamaan, ainakin Continentalin pumpusta...No , vian haku jatkuu, hyviä ideoita otetaan vastaan...
  5. holkki

    MCS R56 käynnistys ongelma

    Jep,ei jää mitään koodeja purettavaksi...pitää käydä tänään tsekkaa ISTAlla tuo neuvomasi polku, kiitos! Pikkuisen aloin epäilee , jotta olisi HPFP mutta kun käyntiin lähtee,välittömästi bensan todellinen paine hyvin lähellä ecun määrittelemää painetta, tarkastelin Delphillä vierekkäisissä reaalidata ikkunoissa eikä mitään muutakaan tyypillistä HPFP vikaa, nykimistä ajossa, misfire koodeja yms. Mystistä...
  6. holkki

    MCS R56 käynnistys ongelma

    Joo,laitetaan tänne,kun alkaa oma osaaminen loppua...eli kaverin -08 MCS starttaa oudosti, vaatii 4-5 starttaus kertaa ja lähtee lopuksi kaasulla avustaen käymään. eka startti on pelkkä hörähdys, ja paranee jokaisella yrityksellä kunnes lähtee käymään ,tosiaan 4 tai 5 startti. Tekee ongelman vain seistyään riittävän pitkään, kun kerran on lähtenyt tulille, lähtee seuraavalla yrityksellä kuin palmun alta! Moottori lämpötila ei vaikuta ko. ongelmaan luin OBD kautta ,kun startailin eli ehjä lämpötila-anturi. Koetin omalla ISTA-D etsiä valikon,josta pystyisin käyttämään tankin siirtopumppua ennen ekaa starttia, varmistaisin että linjassa on bensan painetta( "Karvalakki", helppiä !), en löytänyt.... Huomasin autokatoksessa ,että käyntiin lähdön jälkeen tuoksui rikas seos...Auto huollettu, tuore jakopää yms perusasiat kunnossa. Onko vialliset HPFP tehteet tälläistä vaivaa? Ideoita/ ehdotuksia otetaan vastaan, Kiitos!
  7. holkki

    Mini Cooper S / JCW R56 kokemuksia sekä tietoa kaivataan

    Joskus Ameriikan Mini-foorumilla oli gallup kysely "paras muutos Minissäsi...", muistaakseni ykkönen oli RSB eli jäykempi takakallistuksen vakaaja. Oli minunkin kohdalla ensimmäisiä muutoksia autossamme ja ei ole kaduttanut, vähentää huomattavasti aliohjausta ,saa auton tuntumaan kuin olisi "nelipyörä ohjattu"..
  8. holkki

    Bensapumppu.

    Oliko teillä mitään oireita ennen siirtopumpun totaalirikkoa? Kävin tänään erään tutun Mini-harrastajan luona toteamassa huonoa kylmästarttia.Olin ennakkoon varautunut ja varma,että lämpötila-anturi sökö,vaan täytti obd kautta järjellisiä arvoja. Lähtee käyntiin n.4-5 starttauksella kylmänä tai seistyään riittävän pitkään.No,kun lähtee käyntiin puhtaasti, sammutus ja startti uudestaan, lähtee heti tulille! Aloin epäilemään,jos bensalinja tankilta-HPFP väliltä tyhjenee seistyään riittävän ajan eli siirtopumpulta takaisku vuotaa tankkiin päin? Onko järkeä? Pitään seuraavaksi laittaa virrat päälle/pois muutaman kerran ennen starttia jos vaikka nostais paineen linjaan...taitaa siirtopumppu tulla tiensä päähän... mitä muuten kustantaa uusi pumppu?
  9. holkki

    Mini Cooper S / JCW R56 kokemuksia sekä tietoa kaivataan

    Joo, suosittelen suoraan etsimään JCWn . Se sisältää valmiiksi niitä komponentteja, jota alat himoitsemaan , kun harrastus alkaa muuttua vakavaksi...Isommat Brembon jarrut, yleensä sport-alustan, suuremman turbon, isomman ilmanputsari kotelon imuputkineen , avaramman downpipen ja takavaimentimen. Voiman siirrossa JCWn vaihteisto on eri tavalla välitetty,pidemmäksi isoilla vaihteilla, kaksoismassa vauhtipyörä mitoitettu kestämään hieman enemmän vääntöä? Ainakin eri osanumerolla.Männät eri numerolla kuin MCSn, mutta tod.näköisesti ei takomäntä, ainoastaan hieman matalammalla puristussuhteella, johon vaikuttaa osaltaan myös paksumpi kannentiiviste.Yleisesti uskotaan, että JCWn kansi olisi vahvempaa tekoa, mutta ei täyttä varmuutta väitteestä. Jakopäästä en ottaisi murhetta, se tulee jokatapauksessa jossain vaiheessa vaihtokuntoon. Osien hinta scaala vaihtelee suuresti, täydellisiä tarvikesarjoja Vanos-pyörineen saa netistä alle 300 euron, itse olen laittanut orggis service-settiä, hintaluokka +200€. Multa löytyy, työkalut, privalla lainaan ja tarvittaessa neuvon... Yksi suurimmista murheista, mitä näistä N14/18 koneista kirjoitellaan on öljyn kulutus, vaikea todeta kaupan teko hetkellä...No , autot on tosiaan yksilöitä! Foorumeilta löytyy omistajia, jotka raportoivat normaalista öljynkulutus määristä, toiset tuskastelevat suurilla kulutuksilla. Asiaan vaikuttaa monet seikat, tietoa löytyy myös tältä foorumilta. Kaiken kaikkiaan kiva auto harrastaa omine pikku epäkohtineen... tietoa löytyy hakemalla, viritys/personointi/varaosia nettikaupat, mm. LOHEN pullollaan, vain lompakko rajoittaa...itsellä tosiaan MCS , mitä on muokattu osin JCWn suuntaan, ja voin kokemuksesta kertoa että jos nyt olisin hankintaa tekemässä, ostamalla JCWn suoraan ,olisin "hieman" tod. näköisesti säästänyt rahaa.... :
  10. holkki

    Ohjauksen asento-anturi (ratkaistu)

    Voipi olla, että virallinen BMW-huolto EI suostu testerillä kalibroimaan sitä sun Miniä. Ne ilmoittaa,ettei niillä ole Mini-lisenssiä testeriin,ei pysty....Niille ei raha kelpaa, ainakaan täällä kymenlaaksossa Delta-bavaria ei suostunut vaihtamaan -12 malliseen N18 koneiseen MCS :ään lämpötila-anturia. Oli vielä niiden myymä vaihto-auto, kilsoja alle 20 tkm.lopputulemana oli auto hinurilla Hesaan ja mimmille sijais-auto alle! Ei auttanut, vaikka initin,että teidän 1-sarjan bemarista löytyy sama kone ja varaosa numero...Suosittelen etsimään jostain lähiseudulta jonkun Bmw/Mini harrastajan,jolta löytyy testeri siihen kalibrointiin.Itsellä oli joskus pusla remppaa R56 MCS ,jäi valo palamaan ja viaksi paljastui,että sähköpumpun liitin ei ollut aivan pohjassa, kannattaa tsekata...
  11. holkki

    R50 ilmastointi ei pelaa, mikä neuvoksi

    Pystyykö mittaa painekytkimen kunnon? Vahtii,että järjestelmässä on riittävä paine/määrä kylmäainetta, valvoo kompuran pyörimistä....
  12. holkki

    OBC retrofit koodauksesta ...

    Ei huono! Sulla tuntuu tuo NCS expertti sujuvan hyvin,voisit meille (minulle) asiaan vihkiytymättömille laittaa semmoisen yksinkertaisen käyttöohjeen tuosta NCS stä, ihan simppeli basic ohje kuinka imuroida orggis data, tallettaa se ,tehdä muutoksia ja uudelleen ohjelmoida moduleita.Itseltä löytyy tarvittavat romut ja softa valmiiksi asennettuna läppärille, mutta hieman on ollut arkuutta tuohon retro-fittaukseen....
  13. holkki

    Cooper S R57 murhetta

    Mulla oli joskus ahdot kateissa,oli kuin ois 1.6 vaparilla ajellut... mutta kun vaihdoin molemmat lähes samanaikaisesti tank air valve ja se ahtoja säätelevä ohjausventtiili, ei pysty ihan varmana nimemään syntipukkia..tank air valve pystyy muistaakseni toteamaan puhaltamalla, ei saa laskea ilmaa läpi. Löytyy esim. Citroenilta aika sopivaan hintaan..
  14. holkki

    Mini Countrymanin ongelmat

    Kannattaa vakavasti harkita niiden Vanoksen ohjausventtiilien pesua tai mahdollisesti uusimista. Niissä on erittäin tiheä metallinen suodin öljyn kulkusuunnassa,joka poistaa epäpuhtauksia ja karstaa. N14 moottorissa yksi Vanos solenoidi, suht' helppo irroittaa ,M6 pultilla kiinni jakopään kiristimen vieressä.N18 koneesta en ole irroitellut,mutta uskoisin olevan yhtä helppo? ..Ja lopettaa ne pitkät öljynvaihto välit ja niistä "moottorin pesuista", itsekkin niitä olen noiden VAG konsernin kulkupelien kanssa tehnyt, teen sen niin,että pesun jälkeen lasken likaiset öljyt pois, laitan halvat "motoksit" koneeseen, ajelen puolen tunnin lenkin. Öljyt ulos,suodin vaihtoon ja "oikeat" öljyt koneeseen. On muuten pirun likaista tuo "huuhtelu"öljykin...vähän työläämpi öljyn vaihto, mutta eipä jää se irronnut paska kiertoon seuraavan öljyn vaihtoon asti...
  15. holkki

    Bensapumppu.

    Osuuko tuo pre-face ensimmäisiin N18 moottorisiin vm.-11-12? Näyttäis olevan juttujen perusteella usein HPFP vikoja...
×