Jump to content

holkki

Members
  • Content Count

    525
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    37

holkki last won the day on July 5 2020

holkki had the most liked content!

1 Follower

About holkki

  • Rank
    Lahjoittaja
  • Birthday 03/07/1966

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    kuusankoski
  • Interests
    Tekniikka,urheilu,kalastus
  • Autotalli
    Mini Cooper S R56 -07
    BMW F31 320 ed

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Eikä ole ihan minuutin homma tuo lämmönvaihtimen eli öljynsuodatin jalan tiivisteiden vaihto! Sen verran ikävässä paikassa, että romua saa purkaa tieltä....ja ne "oheishommat". HPFP ja turboremppa on varmaan luettu vanhoista vikakoodeista niin kuin Karvalakki kommentoi....en vaihtais noilla analyyseillä.
  2. Joo, tuu vaan hakemaan ulosvedin, joutaa lainaa....laitan sulle privana numeron ja osoitteen.
  3. Hmmm...eikö se starttitieto kulje sen kytkimen polkimen kautta? Jos painaa vaan startti napista virrat päälle ja pukkaa vaihdetta vasten käyntiin....en tiedä, ei pysty juuri nyt kokeilee omallakaan, kun on talviseisonnassa tallilla. Mutta harmi kun sun nurkilla ei oo ketään istalla touhuajaa, ois voinnut yrittää selviä ennen marmorille hinausta.....
  4. Moro! Ootko kokeillut, että lähteekö "mäkistartilla"? Jos siinä startti piirissä on häikkää, mutta bensapuoli ok? Jos se Footwell tai onko se FMR sama asia, sille löytyy korjaaja Tuusulasta, Jakiltech / jukka kilpiö, muutaman olen BMW/ Mini korjauttanut siellä. Harvinainen ominaisuus, hyvä&halpa! vuoden takuulla...ei ollut mainos!
  5. Moro! Tervetuloa foorumille! Joo, kyllä selvisi, viallinen korkeapaine bensapumppu eli HPFP.
  6. Tervetuloa joukkoon! Hyvä juttu, että olet jo tutustunut uuden perheenjäsenen "ominaisuuksiin", ei tule ikäviä yllätyksiä! Joo, vesipumppuja on mennyt, myös pumpulle termarikotelolta tuleva muoviputki on herkkä paikka, päässä o-rengas. Kannattaa myös tsekata lämmönvaihtimen ympäriltä, ettei ole vuotoa, paskamainen korjattava, muutaman kympin tiivisteet purattaa jonkun verran ympäriltä , jotta pystyy vaihtamaan.....
  7. Niin, ja stefa kannattaa aikakin R56 hommata orggiksena, mukaan tulee asennusta helpottava "ohjuri" , asettuu tiivisteen huulet paremmin kohdilleen. Tosin taas R53 ei kokemusta...onko samanlainen paketti.
  8. No, en oo tehnyt R53 koskaan ,mutta omasta R56 olen ottanut molemmilla tavoin! Eka kerta vaihdoin juuri vuotavan kampuran stefan ja laitoin lukon lootaan otin apurungon irti ja roikotin koneen. Moottori rempassa päädyin koneen irroittamiseen etu-yläkautta. Siinä mallissa keulasta irtoaa aika isoja paketteja, mm jäähdyttimet eturungon kanssa. Itse tykkäsin enemmän tästä tavasta...
  9. Taitaa tank air valve hajotessaan mahdollistaa myös ahtojen pääsyn tankkiin....joskus itsellä oli sellainen vaiva...taitaa ohjaus toimia siten, että imusarjan ollessa alipaineinen venttiili auki, tankin höyryt poltetaan moottorissa ja ahtojen nousessa imusarja paineinen, venttiili kiinni ettei ahdot karkaa tankkiin.
  10. Latasitko uuden akun, asennuksen yhteydessä? ja jos latasit autossa kiinni ollessa, niin IBS: n kautta, ei suoraan akun navoista? Noi koodit näyttäis liittyvän mukavuuslaitteiden pois puottamiseen akun alentuneen suorituskyvyn johdosta, huutaa latausta akulle....
  11. Joo,itsellä ei tarkkaa tietoa ko. asiasta, niin olisi järkevää! lueskelin bemu-miesten, joilla on webasto yms. koodanneet tuon jarruenergian talteenoton pois toiminnasta juurikin tuon valmiiksi vajaan lataustason vuoksi.
  12. Kannattaa laittaa lohkolämmittimellä olevaan autoon kiinteä akkulaturi. Se pari tunnin lämmittämisen yhteydessä lataa akkua, ja vaikka asentaisi se pienemmän version(4A) hyöty tulee juurikin siitä, että kun akkua ladataan, alkaa se hieman lämmetä latauksen yhteydessä ja kun varsinainen ajo alkaa, on akku paljon valmiinpi ottamaan latausta vastaan. Kyllä se myrkkyä akulle, kun ajetaan lyhyitä matkoja ja kuormtusta on hetkellisesti paljon , on akku koko ajan hieman "köysissä". Lisäksi näissä BMW leirin autoissa, ainakin omassa F31 on autuaaksi tekevä toiminto, jotta laturi ei lataa akkua kuin 80
  13. Kyllä tuo imukanavien putsaus on ihan järkihommaa N14 moottorissa, suorasuihkuissa ei bensa pese kanavia ja tunnetusti tuppaa tuo kone huohottamaan reilusti... Siitä se kierre alkaa, sontaa kanavissa muodostaa karstaa venttiilinvarsiin ja lautasiin, alkaa käyntihäiriöitä muodostumaan..Joo, en itse suosi pitkiä öljynvaihtovälejä. Kun ne liemet ottaa riittävän usein ulos sieltä koneesta, aina tulee epäpuhtauksia niiden mukana ulos, karstaa, liejua, kondessivettä yms. Tuossa edellä mainitut "koneen sisäpuhdistukset " on varmaankin toteutettu öljyn joukkoon lisätyillä pesuaineilla?
  14. eiköhän se mene johonkin öljykanavaan...sen pultin kyllä pitää olla tiukassa eli kiinni ja alle kuuluu tiivisterengas. Ja siihen kampuran stefaan , vaihtaisin ehdottomasti!! Omassa vaihdoin vuotavan jossain 100 tkm kohdilla, suosittelen hommaamaan orggiksen, mukana tuli jonkinlainen asennusohjuri, joka varmistaa että tiiviste huuli asettuu oikein... 11117568263 Shaft seal 85X105X8
  15. Korjaamon kannattaa kokeilla ihan perusjuttuja, tuleeko bensaa ja kipinää....jos testeri löytyy, testaa siirtopumpun toiminnan tankista korkeapainepumpulle...jos ei löydy, tulpat&puolat irti ja pieni luraus bensaa pyttyihin, kipinä vehkeet kiinni ja konetta pyörittämään. Pitäis pärähtämään käymään...jos käy hetken, vika tod.näköisesti siirtopumpussa....jos ei pärähdä, kipinä hukassa... jokaisen mopo-pojan perusjuttuja! Nuo nesteiden puutteet kannattaa tutkia ja siitä öljynmäärää tarkkailla ahkerasti, sitä kuluu polttamalla tai vuotamalla, ei se itsekseen häviä... turbokoneista on varmaan j
×
×
  • Create New...