Jump to content

holkki

Members
  • Content Count

    494
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    33

holkki last won the day on December 4 2019

holkki had the most liked content!

1 Follower

About holkki

  • Rank
    Lahjoittaja
  • Birthday 03/07/1966

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    kuusankoski
  • Interests
    Tekniikka,urheilu,kalastus
  • Autotalli
    Mini Cooper S R56 -07
    BMW F31 320 ed

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kannattaa se vaihtaa, jos sen viellä löydät jostain! lyhyet matkat pikku pakkasessa tekee kondessia huohottimesta kaasuläppäkotelolle menevään putkeen( orggis) , sammuttamisen jälkeen koneen jäähdyttyä kelin ollessa pakkasella jäätää kondenssiveden kaasuläpän juureen. Aamu startissa pakkas yön jälkeen startin yhteydessä kaasuläppä testaa itsensä startin yhteydessä(luulen...) , havaitsee ylimääräisen kuorman ja aiheuttaa vikatilan...uusitussa versiossa huohotin putket (4 kpl) tulee imusatjan kannen puoleiseen päähän , ei pääse jumittamaan läppäkoteloa. Aikaisemmin valmistaja tosiaan "sponssasi" mielyttävällä hinnoittelulla imusarjojen vaihtoa...
  2. Jep, Kuusaalla majaa pitelen....en ole itse juurikaan käyttänyt paikallisia korjaamoja Minin korjauksissa/huolloissa, "Itte on tehty ja säästetty..." No, Uoken auto Kouvolassa on mun käyttiksiä välillä korjaillu, pelkästään hyvää sanottavaa ko. firmasta. Mulle on väkisin kertynyt hieman tuota Mini-osaamista, olosuhteiden pakosta, eli jos tulee jotain Mini -ongelmaa, voit laittaa mulle privaa tai ottaa yhteyttä. Siihen aamu-kakisteluun voi olla vika puolissa tai tulpissa, ei anna viellä vikakoodia " misfires..." itselläni puola-vika kiusasi pitkään ennen kuin antoi selkeän vikakoodin, viimoinen tapaus oli kylläkin täyden kaasun kiihdytyksessä ilmenevä nykiminen....
  3. Joo, tervetuloa vaan R56 omistajien "onnelliseen" joukkoon! Nämä video klipit kuulostaa aina hirveiltä, mikki löytää kaikki taajuudet , mitä korva ei kuule tai kiinnitä huomioita.... eipä mun korvaan mitään hälyyttävää ääntelyä! Täältä foorumilta löytyy hyviä käytännön vinkkejä näiden "harraste" autojen ylläpitoon , tyyppivikoja yms.
  4. No, itse olen meidän autoon kyseisen retro-fit sarjan asennellut, siinä ei kyllä "ryöstetä" orggis parkkivalo johdoista mitään ohjausta, vaan kuskin jalkatilassa olevasta johtosarjasta.... eli epäilen ettei kyseessä ole ko. sarja....
  5. "Karvalakki", saako R56 polttimoiden valvonna pois päältä koodaamalla, esim. Carlylla tai bimmercodella tai yms. Istalla? Omaan F31 tuunasin ledit kusen väristen hologeeni sumareitten tilalle ja poistin valvonnan koodaamalla....eipä ole tullut tuohon omaan ässään tullut kokeiltua, hävettää....
  6. holkki

    MCS R56 alustasarja

    ....tai vastaavasta on kokemuksia .Hyvin saman oloinen oli BC racingin korkeussäädettävä setti, tykkäsin tuosta korkeus säädön mahdollisuudesta ja vaimennuksen säätö mahdollisuudesta. Maailmalla jengi on vaihtanut toisia jousia esim. swift (jenkkilä) ja kehuneet niitä huomattavasti mukavimmiksi kuin orggis jouset.Mutta mutta , omaan makuun setin puslat oli aivan tolkuttoman kovat, alusta johti kaiken äänen autoon, oli aivan pirun äänekäs! Takaiskarin alapään pusla oli tyyliin umpitavaraa!
  7. Tilasin ebay uk. sivuilta semmoisen "multi-setin", käy ties kuinka moneen jarrusatulaan, sovitteita varmaan parikymmentä, molemman kätiset kierteet puristimissa ja joko hoito muovisalkussa, hintaa jotain 30-40€....ei oo tietty mikään merkki-kalu....mutta ajaa asiansa..
  8. Kuulostaa nuo töiden osuus uskomattomalta, jos orggis osat ilman vanos ratasta on 300-400, vaikka uusisi tuon venakopan tiivisteet! No,pyydä samalla vaihtamaan moniura hihna, kun ne joka tapauksessa irroittaa sen...
  9. Tässä muutama kuva, mitä tarvii purkaa ,jotta homman saa tehtyä, tää oli bemun omalla setillä...kuvassa sarjan varaosa numero...kannattaa varmistaa setin sisältö, alkoi mietityttää ohjureiden kuuluminen settiin....no, selviää kysymällä!
  10. Olen jokusen N14 koneen jakopään tehnyt ja tällä hetkellä suosittelisen orggis sarjaa. Siinä ketju on nykyisin niitattava malli, ei tarvitse enään avata kampiakselin alarattaan pulttia, vaan katkaisee vanhan ketjun, liittää uuden vanhan perään ja uittaa ketjun alarattaan ali ja liittää uuden ketjun niittaamalla.Sarjan mukana tuli ketju, kiristin, rattaiden pultit, ohjain+laahaimet eli tarvittavat osat. Kertaakaan en ole uusinut vanos-pyörää, ei ole viallista tullut vastaan...Suosittelen samassa yhteydessä puhdistamaan vanoksen ohjaus solenoidin! Usein sihti karstan tukkima. Setin hinta oli viimeksi +200 €, koetan kaivaa varaosa numeron....Ajallisesti homma riippuu tekijästä, mutta nuo yli tonnin hinta-arviot kuulostaa ryöstöltä, "mikaj" arviot lähellä totuutta....multa löytyy tarvittaessa nokan lukitustyökalut foorumin porukalle...
  11. Joo,oliko niin, että saadakseen sen vesiputken irti piti irroittaa termostaatti kotelo? Vesipumpun pesä on lohkossa , joten pumpun irroitus ei auta....ja jos termari kotelo on alkuperäinen ,ja vaihtamatta, itse harkitsisin myös sen vaihtoa....kaikista tuttujeni R56 MCS se on hajonnut....
  12. Noo, termarikotelo on siinä sylinterin kannen oik. reunassa, näyttää helpolta ,eikä olekkaan mikään "5 " homma, mutta inhottavan lyhyitä ovat letkut ja sivuun siirrettävät johtosarjat.Jos mahdollista, pyri välttämään väliputken turhaa irroitusta, ne katkeavat kynnet on muistini mukaan vesipumpun päässä....Tietty alkuun joutuu niitä imuputkia, ilmanputsari kotelon, yms. irroittamaan tieltä, mutta imusarjan irroitus ei ole pelkän termarikotelon irroituksessa tarpeen. Putkenkin pystyy "muistaakseni" vaihtamaan imusarjan alta, pahoittelen hieman hataria ohjeita, tein viimeeksi moottori irroitettuna vaihtotyön, siinä ei ollut esteitä....
  13. Joo, termostaatti koteloita näistä menee usein ja usein vaihdon yhteydessä hajoaa se pumpun ja termarin välinen putki....voisiko siellä termari kotelolla olla häikkää, lämpötila-anturin antama data vaikuttaa myös eculle ja sitä myötä myös tuohon seoksen muodostamiseen....ai joo, mulla on ollut aina omassa bemun siniset jäähdytin nesteet ja jossain tuttavien MCS myös vihreät liemet, muttei koskaan punaisia tullut Minissä vastaan....no, eipä taida olla väliä, kun lisää samaa mitä tulee ulos...
  14. Näitä "hörähtää kylmänä" oireita tulee usein , jos lämpötila-anturi on sökö, starttauttaa usein, muttei tahdo jaksaa käydä, ei rikasta seosta...
  15. Noo, ei se mitään marmorii tarvi...jos tukin paine on nolla, ja hpfp työntää tavaraa, rail anturi sökö? Johto poikki? Joku korjaamolle mittaa niitä railpaineita yms. Esim ISTA.D:llä...
×
×
  • Create New...