Jump to content

holkki

Members
  • Viestit

    417
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    21

holkki last won the day on Tammikuu 22

holkki had the most liked content!

1 seuraaja

Tietoja käyttäjästä holkki

  • Taso
    Lahjoittaja
  • Syntymäpäivä 03.07.1966

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    kuusankoski
  • Interests
    Tekniikka,urheilu,kalastus
  • Autotalli
    Mini Cooper S R56 -07
    VW passat variat 1.6 tdi -11

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. holkki

    korkeapainebensa pumppu HPFP

    Joo, alkaa olla kokemusta muutamasta viallisesta HPFP :sta. Kaikki , joita olen rassannut ovat olleet tapauksia,jossa ongelma alkaa huonolla kylmäkäynnistyvyydellä, vaati useita startteja ennen käynnistymistä, seuraava vaihde on ajossa nykiminen, vikatilat ja vikakoodit, misfiret yms. Mutta nyt oma R56 MCS temppuaa seuraavaa, lähtee aina hyvin käyntiin, ei oireile normi ajossa millään tavalla, ei jätä mitään valoja/ vikakoodeja, ei mitään! mutta , kun antaa kunnolla runtua ,pidenmpi täyden kaasun kiihdytys saa aikaa terävän nykimisen, käynti pätkii,leikkaa tehoa? mutta ei mitään jälkeä ISTAlla luettuna.tyhjäkäynnin bensapaineet ovat olleet normaaleja, ongelma tilassa en ole oikein pystynyt lukemaan dataa...Mutta kaikki viittaisi hajoavaan HPFP ? Ahdot näyttää samalta kuin aikaisemmin, joten ahdin ongelmaa en usko olevan ja poislasken myös paskaiset imukanavat, ajettu putsauksen jälkeen n.6tkm.....lueskelin Ameeriikan voorumilta juttuja hajoavista HPFP ja tää mun tapaus tuntui olevan sielläkin harvinainen...Onko foorumin väellä ollut ko. ongelmaa?
  2. holkki

    Cooper S 2007 R56 N14 maantiekulutus noussut +2 litraa

    Suosittelen! Foorumilta löytyy juttua ko.operaatiosta. Puhdistuksen jälkeen usein huomaa jopa "persdynolla" eroa ajossa,tuntuu jotenkin herkemmältä. Ja sitä "mustaa savua"tuppaa tulemaan ,kun kuormittaa kunnolla! Ainakin oma antaa tummat alkusavut dynovedoissa, tulisko vaimon ajamat karstat putkistosta....Varmaan joku viisaampi osaa kommentoida , vaikuttaako lambdat noin rajusti kulutukseen, jättämättä mitään vikakoodia...Omassa MCS putsasin muistaakseni jossain 90 tkm paikkeilla kanavat ja 115 tkm tein koneremontin ja oli taas havaittavissa alkavaa karstottumista kanavissa.Mullakin sitä öljyä paloi noin +1.5 litraa/ 5tkm öljyn vaihtoväli..
  3. holkki

    Mini huolto Kymeenlaakso

    Joo, jos täällä kouvolan nurkilla Mineillä tarvetta vian lukuun, minulta löytyy ISTA , kannattaa kysellä vaikka privalla tarkemmin....
  4. holkki

    Lasikattoluukut

    Erikoista, muistan lukeneeni jostain jenkki-foorumilta jutun, jossa kaveri oli saanut sijaisautoksi Pacemanin ja valitteli ettei luukun takaosa nouse niinkuin Countrymanissa... tää liite on jostain keskustelusta NAMilla.. #19 01-19-2014, 09:16 AM Eskimomice 1st Gear Join Date: Mar 2009 Posts: 48 Thanks: 0 Thanked 0 Times in 0 Posts Quote: Originally Posted by TwinCoopers also, the rear sunroof don't flip up like my R56 and the R60 to vent the Paceman. Agree!!! forgot that one... the sales rep told me that it doesn't do that due to the sloping back end causing excessive wind noise... so they decided to not do that... wondering if that is true or not...
  5. holkki

    R55 pcv venttiili

    Joo, sinun autossa se sijaitsee venttiilikopan rakenteissa,sisällä. Vaihto onnistuu vaihtamalla uusi versio venttiilikopasta.... N18 moottorisissa pystyy ymmärtääkseni jonkun mempraanin avaamaan/vaihtamaan. Jos vaihtamisen syynä on öljynkulutus, löytyy foorumilta aiheesta tarinaa...Ja jos ideana on tulpata takimmainen huohottimen lähtö lmusarjalle, en hirveästi suosittele....omassa tapauksessa työnsi öljyt läpi kampuran takapään stefasta...
  6. holkki

    Flekti ei pyöri

    Oot varmaan katsellut sulakkeet? Mutta ei lähde välttämättä pyörimään vaikka lämmöt on 107 celsiusta,on aika normi lämmöt R56,omat pyörii siellä 106-108 C ,eikä flekti huutele. Myös siihen puhaltimen toimintaa vaikuttaa muutama muu muuttuja lämmön lisäksi, moottorin kuormitusaste, ilmastoinnin toiminta yms. Ja yleensä kun lämpötils-anturi porsii, flektit jää huutamaan varotoimenpiteenä, vaikka moottorin lämpötila ei edellyttäisi....Vois varmaan kokeilla nyppäämällä anturin johdon irti termarikotelosta, lähteekö flekti pyörii? Ei oo koskaan tullut kokeiltua,vaikka useamman anturin olen vaihtanut....
  7. holkki

    Lasikattoluukut

    Siis ei takareuna nouse?
  8. holkki

    Minin rattinäppäinten ohjelmointi

    Joo, hirveä tahtotila olisi omaan laittaa toimimaan tuo "MFSW" eli monitoimi ohjauspyörä. Napit on olleet paikallaan varmaan 7 vuotta,mutta ei ole tullut hankittua sitä oikea SZL modulia tai viiksipakettia...niitä on sitten montaa eri versiota varusteiden mukaan...mutta nykyää taitaa löytyä yksi"all-in-one" versio.Joo,NCSxpert taitaa olla oikea työkalu siihen koodaukseen...näin ainakin R56 MCS...
  9. holkki

    R56 MCS ja vesi-metanoli ruisku

    Ok! Tämä kaverin tarjoama setti on juurikin tuollainen ahtopaineen tietoon perustuva laite.Nämä aquamistit vaikuttivat kovin" hienostuneilta" laitteilta,säätö mahdollisuuksia oli lukuisia.Ymmärtääkseni tuo suuttimien pulssi tietoa käytettiin juuri määrään lisäämiseen ja annosteluun,mutta taidan tarttua kaverin tarjoukseen ja kokeilla....Ottaako tuo Devils Own ahtotiedon sähköisesti MAP tai ECULta vai ihan mekaanisesti ahtoputkesta? Ajatko muuten 50/50 seoksella?
  10. holkki

    R56 MCS ja vesi-metanoli ruisku

    No,hyvä että jollain on kokemusta ko.laitteista! Tuli lueskeltua NAM foorumilta juttuja kiteistä,Aquamist HFS eri versioita tuntuvat suosivan.R56 MCS tuntuu vaativan enemmän laitteelta, pitää olla ahto-, rail paine-, suuttimen pulssi-, yms. dataa ja lueskelin juttuja, käyttävät +80% metanoli seosta. Valittelivat, että laskee tehoja, käyntihäiriöitä?...50/50 seoksella.Näyttivät suosivan suuttimen asentamista coolerin jälkeiseen putkeen,ehtii sekoittua ja MAPit saa oikeaa lämpötila tietoa ECUlle. Saako muuten tuota metanolia sopivasti?
  11. holkki

    R56 MCS ja vesi-metanoli ruisku

    Noniin, kaverilla olisi tarjolla käyttämätön vesi-metanoli ruisku paketti,tarkoitettu kylläkin ahdettuun prätkään,mutta varmaan pikku näpertelyllä sai sovitettua Miniin...Ameeriikan voorumilta oon joskus lukenut juttuja, porukat laittelee R56 MCS niitä. Idea taitaa olla laskea palotilassa lämpöjä ja varman pitää hieman puhtaana myös imukanavia/venttiilejä. Omaa kärryä on hieman rassailtu ja tuskin ko.laitteitoista suurempaa haittaa on mutta onko hyötyä? Nyt jos jollain on kokemusta näistä, saa kommentoida !! Kaikki tieto plussaa
  12. Kannattaa varmistua että se putki kiinnittyy kunnolla sinne vesipumpun päähän. Kun tein koneremontin R56 MCS tuli putki irroitettua ja laitoin uuden o-renkaan sinne pumpun päähän ,mutta putken olake oli saannut kipeätä irroitusvaiheessa ja alkoi vuotaa eli jouduin uusimaan putken. Se o-rengas oli ainakin ässään numerolla 02 O-ring 35,0X3,35MM 1 1153754865
  13. holkki

    R53 JCW -06

    Joo, hanki vaan se paksumpi takavakaaja! Mulla oli loppukesästä satunnaista narinaa MCS takapäässä(!) , vaihtaessani vaimolle talvirenkaat muistin että perkele,on jäännyt takavakaajassa olevat rasvanipat pariin renkaanvaihto kertaan voitelematta.... ovat jotain uretaanin tyylistä kovahkoa muovia,jolla on taipumusta alkaa narista jossain vaiheessa...Mulla on Altan valmistama säädettävä vakaaja ja valmistaja on huomannut ko. ongelman lisäämällä nipat kiinikkeisiin, minä juottelin itse ne "jälkiasennuksena"..Vinkkinä, jos alkaa asentaa takavakaajaa, ainakin R56 tarvii taka-akselisto irroittaa kopasta, ja kannattaa merkkailla koriin akselin paikkaa, jotta selviää hieman pienemmillä sääädöillä..
  14. holkki

    Täysi aktiivihiilisuodatin

    Mikä tuon filtterin focus on? Tuskin se bensaa suodattaa? Vai tankista haihtuvia bensakaasuja? Niitä johdetaan ymmärtääksini ajon aikana sillä "tank air valve" imusarjaan. Ja millä sen suodattimen voi todeta olevan "täysi"?
  15. holkki

    Voimansiirto, täysi teho ei käytettävissä...

    Eikö näissä Bemarin alkusarjan 3-sylinterisissä ollut kampiakselin päittäislaakeri vikoja....mutta varmaan sun Minissä jo päivitetty versio ko.laakereista....toivottavasti en muista väärin...
×