Jump to content
Sign in to follow this  
Jusu

Projektia hissukseen Balmoral editioniin

Recommended Posts

Pari kysymystä ohjaamosta.

 

a) Kuinka saan koko kytkinrivistön irti, tai lähinnä se missä on oikeassa laidassa lämmönsäätövipu ja vasemmassa laidassa muovinen nylpyrä. Nylpyrä taitaa olla jonkinlainen niitti ja pitäisi päästä kiristämään paikalleen lämmönsaatövipu.

 

b) Jos tuo operaatio vaatii kokonaan sen verhoilun irroittamisen, niin se taitaa olla kiinnitettynä yläpuolelta kromilistalla, mikä on sitten tiukassa. Onko vinkkejä kuinka saan sen siististi irti?

 

Eli joukkoon on liittynyt vuoden 1996 Rover Mini, johon ajan puitteissa tehdään pientä projektia vaimennuksen ja pohjan paikkaamisen muodossa ainakin tänä kesänä. Talvella viimeistään mahdollisesti muutakin. Siitä sitten kun on jotain kirjoitettavaa.

 

 

-Jusu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitetaan vielä kuva selventämään...

http://i57.photobucket.com/albums/g204/ ... MG0001.jpg

 

Tarkoitan tuota ihan vasemmassa laidassa olevaa nylpyrää, mikä näyttää jo kynsityltä. Kuinka sen saisi irti?

 

Tuli vielä kysymys mieleen. Askarruttaa tuo oikeassa laidassa oleva nappi. Siitä lähtee kaksi musta-valkeaa johtoa, mutta minne menee? Mitä sen pitäisi tehtä? Toimii kuin nappi, mutta ei lukitu pohjaan ja mitään ei tapahdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest .
Tuli vielä kysymys mieleen. Askarruttaa tuo oikeassa laidassa oleva nappi. Siitä lähtee kaksi musta-valkeaa johtoa, mutta minne menee? Mitä sen pitäisi tehtä? Toimii kuin nappi, mutta ei lukitu pohjaan ja mitään ei tapahdu.
Jos tarkoitat nappia, jossa on rumpujarrujen kuva, niin sitä painamalla pitäisi syttyä punainen valo. Kyseessä on jonkinlainen jarrutesteri, jota ohjekirjassa kehotetaan painamaan kerran kuukaudessa jarrujen kunnon tarkastusta varten. Kertookohan jarrunesteen määrän vain minkä, en tiedä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

;D Ei kai se nappi muuta kerro, kuin että onko se polttimo ehjä . Ja sitten kun jarrunesteen pinta laskee, niin se valokin vissiin pitäis syttyä .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pari kysymystä ohjaamosta.

 

a) Kuinka saan koko kytkinrivistön irti, tai lähinnä se missä on oikeassa laidassa lämmönsäätövipu ja vasemmassa laidassa muovinen nylpyrä. Nylpyrä taitaa olla jonkinlainen niitti ja pitäisi päästä kiristämään paikalleen lämmönsaatövipu.

 

 

 

lämmitin-hässäkän kun irrottaa pääsee käsiksi kahteen snadiin mutteriin jotka pitää kahta metallista kiinnikettä paikallaan, jotka toisesta päästään kiristyy lämmittimen kaapelin ja ryypyn kaapelin varteen. vähän fiddimäinen irrotella kun sormet ei meinaa mahtua mutta onnistuu kuitenkin pienellä värkkäämisellä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on taas palattu sivistykseen Palma de Pahkajärven maastosta.

 

Lämmönsäätövivun sain kiristettyä paikoilleen, kun napsin parit vivun vieressä olevista kytkimistä irti ja siitä sitten kytkimen aukosta sormin kiristämällä.

 

Maanantaina alkaa parin reijän paikkaaminen pohjasta. Voisin yrittää päivitellä tänne asiaa sitä mukaa kuvien kera, kun saan projektia eteenpäin. Suunnitelmat on suuripiirtein valmiina omassa mielessä, mutta toteutus on sitten toista tilojen puutteen takia.

 

Modeille: Tämän voisi siirtää tuonne Classic projekti-osioon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään aloitettiin pohjan paikkailu. Reijät löytyivät etupenkkien kohdilta molemmilta puolilta. Sinäänsä ihmetyttää, että kymmenessä vuodessa hapristuu pohja. Eturoiskeläpät olisi varmaan estänyt asian.

 

Kuskin puoli

 

Toinen puoli

 

Kuskin puoli leikattuna terveelle pellille

 

Palan sovittelua paikoilleen

 

Palan heppailua

 

 

Tästä jatketaan taas huomenna. Pintaan maalia ja massaa.

 

 

Jusu

 

edit: 1 linkki korjattu oikeaan kuvaan ja linkit lyhennetty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on pohja paikattu molemmilta puolilta ja ulkoapäin massattu ja sisäpuolelta maalattu väliaikaisesti.

 

Tarkastettiin pohjaa samalle ja näytti siltä, että siellä saattaisi olla jotain murtumia / halkeamia massassa, jolloin ruostekkin on saattanu päästä mukaan tekemään tuhojaan. Pohjan kunnostus jää syksyä odottelemaan tilojen takia.

 

Ajatuksena on ollut kaapia lattia puhtaaksi vaimennusmatosta, kun se on jo aloitettu reikien takia. Urakkaa siinä on ja voi tietty osoittautua turhaksikin. Onko suosituksia tai kokemuksia, mitä maaleja kannattaisi käyttää puhdistettuun (mahdollisesti ruosteen takia puhtaalle pellille) lattiaan?

 

Tähän mennessä on ehdotettu pensselillä levitettävää venelakkaa, mihin on sekoitettu graffitia ja sen päälle massaa. Pojat käyttävät venelakkaa+graffitia takorautaisten porttien ja muiden ulkona olevien esineiden pinnoitteena ja pinta on kestänyt hyvänä.

 

 

-Jusu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...