Jump to content
Sign in to follow this  
soppa

Uusi Ministi vm-69

Recommended Posts

itai sorvataan vanteesta ja adapterista vielä vähän pois niin saadaan vannetta sisemmäs.......

 

(Rupee menee sopan topicci offtopiciks mutta siivotaan jos tarvitaan.)Niin tossahan on sitten se huono puoli jos vannetta otetaan sisäänpäin että joutuu tuota kääntösädettä rajottamaan aika reilusti,muuten ottaa sisälokareihin Iteltä leikkasin tosta juurikin tuon 4-5 cm kaarta pois ja kyllä se vieläkin läheltä menee hilojen maksimimadalluksella tuosta etureunasta. Tosin en noin matalana tuota aio pitää mutta jos joku aikoo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo.niinkin se on.nyt vanteissa on et0.Vanne 6"leveä.mikähän nuas miniin tarkoitetuissa 6"leveissä vanteis on et?omat on fordin vanteet  ja et20, miinus levikepala 20mm =et0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omassa on vanteen et 18 ja jaonmuutospala 25mm..pystyis kyllä tuosta ottamaan pikkusen sisäänpäinkin tarvittaessa, ilman että ottas kiinni sisälokariin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja aina vaan näyttää paremmalta....meinaatko millaisia vanteita ja renkaita autoon laittaa??meinaan vaan että jos meinaat 13" niin kannataa varmaan tuos vaihees tehdä niille eteen tilaa...Vaikka en kylläkään ole varma mahtuuko ne ilman "tilan" tekoakin.....

 

Kiitos kiitos :) Suunnitelmissa olisi laittaa kyllä 13" ja mielellään 7" levee mutta katotaan nyt löytyykö käytettynä(vinkki vinkki, tuonne ostopalstalle ;D). Olen kyllä miettinyt tuota tilan tekoa mutta kun ei ole vielä noita vanteita niin ei viitsisi ottaa kaaresta pois ennen kuin näkee miten asia on?!

 

 

(Rupee menee sopan topicci offtopiciks mutta siivotaan jos tarvitaan.)Niin tossahan on sitten se huono puoli jos vannetta otetaan sisäänpäin että joutuu tuota kääntösädettä rajottamaan aika reilusti,muuten ottaa sisälokareihin Iteltä leikkasin tosta juurikin tuon 4-5 cm kaarta pois ja kyllä se vieläkin läheltä menee hilojen maksimimadalluksella tuosta etureunasta. Tosin en noin matalana tuota aio pitää mutta jos joku aikoo..

 

Ei haittaa lainkaan, hyvä vain kun aiheuttaa keskustelua ;) Tarkoitus olisi muuten ainakin toistaiseksi laittaa vakio korkeus melkein.. ;) no katotaan nyt kun saa tuon tuosta joskus pyörille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 x 13 vanteilla ei mahdu kääntymään, vaikka ajaisi kuinka madaltamattomana.

 

miihcars, punaisesta Ministäni ei kannata ottaa mallia, koska siitä ei kuvausvaiheessa oltu vielä leikattu etupyöräkaaria avarammiksi (nyttemmin sekin on tehty) sillä peltiseppä unohti koko asian. Mutta leikkaamatta peltiä ja isoja pyöriä käyttämällä olisi aikaansaatu mahdoton yhtälö.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melkeen kannattaa ottaa niin paljon pois tässävaiheessa kun levikkeiden kiinnitys mahdollistaa. Kuin että sitten maalattuna joutuu niitä lokareita leikkelemään. Tai rikkoo renkaat kun ne ottavat kiinni kaariin. Ittellä 6x13 ja et 18 edessä ja kyllä on joutunut kaarta aika rajusti leikkaamaan ja silti töyssyissä nappaa kiiinni. Eikä ole alustalle tehty mitään on vaan -90 luvun mineille tyypillinen hieman vajonnut keula ;) Kun siihen joskus vaihtaa uudet lokarit niin pitää leikata niin paljon kun levikkeet antaa vaan myöten niin on sitten pelivaraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perkuleen perkule >:( Tänään meni suunnitelmat vituralleen (anteeksi kieli) pistää vaan niin vihaksi. Olin tänään viemässä autoa maalaamoon ja kaikki oli suunniteltuna (kyydit ja trailerit varattu) mutta ei sit onnistunutkaan... syy oli se, että auto olisi jäänyt taivas alle pariksi päiväksi maalaamon pihaan, siellä oli täyttä :P

 

No nyt sitten tietenkin pukkaa työmatkaa pariksi päiväksi, joten perjantaina uusi yritys.... toivottavasti silloin saadaan jotain aikaiseksi. No tämmöistä se on... ei vaan malttais odottaa pinta väriä 8-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 x 13 vanteilla ei mahdu kääntymään, vaikka ajaisi kuinka madaltamattomana.

 

miihcars, punaisesta Ministäni ei kannata ottaa mallia, koska siitä ei kuvausvaiheessa oltu vielä leikattu etupyöräkaaria avarammiksi (nyttemmin sekin on tehty) sillä peltiseppä unohti koko asian. Mutta leikkaamatta peltiä ja isoja pyöriä käyttämällä olisi aikaansaatu mahdoton yhtälö.

ihmettelinkin kun niitä ei oltu yhtään leikelty....tuli vaan mieleen että teillä taitaa olla kaikilla levyjarrut edessä???tuleeko napa ulommas levyjarrullisissa kun rumpujarrullisissa??

Ja onko just se lokarinkaaren etuosa mihin se kummi ekana ottaa jos on ottaakseen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Non ni ;) Tässä täytyy ottaa ihan muutama 8-) sen kunniaksi (tai olen kyllä ottanutkin...), että projekti on saatu siihen malliin vihdoin ja viimein eli MAALAUKSEEN :D 8-) Viikon päästä about pitäis saada auto kasattavaksi. Väri on nyt sit se mitä olen aina himoinnut ja halunnut eli AKA RAVE BLACK ja OLD ENGLISH WHITE 8-)

Öitä ja kuulemiin, pitkä pätkä suht lyhyessä ajassa on menty 8-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin pitkästä aikaa täällä taas, työkiireet takana ja vihdoin pääsin hakeen auton maalauksesta :)

Tässä niitä, toivottavasti kaivattuja kuvia. Levikkeet maalataan vielä erikseen ja sit pääsee kasaamaan autoa.

 

Juuri haettuna mutta pölyisenä.

http://img248.imageshack.us/my.php?imag ... 200fk8.jpg

 

Keulasta.

http://img405.imageshack.us/my.php?imag ... 202sj9.jpg

 

Perää.

http://img410.imageshack.us/my.php?imag ... 206me6.jpg

 

Kattoa vähän huonosti kuvattuna.

http://img228.imageshack.us/my.php?imag ... 209or0.jpg

 

Olkaapa hyvät, komentteja KITOOS 8-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hienoltahan tuo kiiltävä musta näyttää varsinkin sitten kun saa vannetta alle ja levikettä kiinni. Nyt on homma sit jo voiton puolella kun saa vaan palikoita ruuvata kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä taas! Oliko täällä kaivattu päivityksiä?? ::) Alkaa muuten tulemaan kohta tasan tarkkaa 6kk siitä kun aloitin "projektin" :) Tällä hetkellä tuntuu uskomattomalta, kun ajattelee että kuinka paljon on saanut aikaiseksi noinkin lyhyessä ajassa... Se on sit palkinto, kun saa todennäköisesti pian viedä leimalle..... 8-)

 

Vielä kun saisi koneen paikoilleen. Kone alkaa kans tulemaan taas "sielun" voimiin ja toivottavasti löytää pian paikkansa Minin keulilta ::)

 

No sit asiaan, eli kuvia....

 

Paljon laitettu palikkaa kiinni ja alla myös "väliaikaiset" vanteet.

http://img256.imageshack.us/my.php?imag ... 237tx1.jpg

 

Oli muuten ihan VIT%¤#!" laittaa noi muoviset sportpackit kiinni mutta siellä ne nyt lepää.

http://img409.imageshack.us/my.php?imag ... 241rg8.jpg

 

Vähän eri kuva kulmaa...

http://img409.imageshack.us/my.php?imag ... 249ci0.jpg

 

Tuulilasi ja takalasi puuttuu, lisäksi puuttuu lukkopesiä, peilejä. Paikallaan on kuitenkin korjattu sähkösarja ja paljon muuta ::)

 

Ps. auto on aika pölyinen 8-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkos muuten jollain hyviä ideoita/neuvoja miten saisi helpoiten etu/takaikkunan paikalleen? Eikös siinä pitänyt olla joku apuväline?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ite laitoin narun avulla. Eli narua ja liukkaria tiivisteen uraan. Lasi kohilleen ja narulla vedät sen tiivisteen paikalleen. Tohon on hyvä olla kaveri mukana  ;).. Ei oo hajuukaan miten ne oikeesti pitäs laittaa mutta noinkin ne menee nätisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ite laitoin narun avulla. Eli narua ja liukkaria tiivisteen uraan. Lasi kohilleen ja narulla vedät sen tiivisteen paikalleen. Tohon on hyvä olla kaveri mukana  ;).. Ei oo hajuukaan miten ne oikeesti pitäs laittaa mutta noinkin ne menee nätisti.

 

 

Narulla laitoin noi sivuikkunat mutta ne on aikalailla pienempiä, joten suht pienellä vaivalla meni paikalleen. Jostain lueskelin, että etu/takalasit laitettais jollain "koukulla" kiinni mutta uskon kans että liukkarilla ja narulla menee ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitä "koukkua" tarvitaan vasta siinä Kiilanauhan laitossa !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onkos muuten jollain hyviä ideoita/neuvoja miten saisi helpoiten etu/takaikkunan paikalleen? Eikös siinä pitänyt olla joku apuväline?

 

Itte laitoin miniin ensin tiivisteen ja lasin siihen saippuaveden avulla,meni aivan helposti eikä tarvittu edes narua....Mutta se kiilanauhan laitto oli ihan perseestä,vaikka oli uudet tiivisteet ja kiilanauhat niin se oli kyllä hankalaa...Tuulilasi meni suht kivuttomasti mutta takalasiin nauhan laitto oli tuskien tie....mulla oli asiaan kuuluva nauhanveto-laitekkin ja silti oli vitun vaikiaa.Ainakaan tähän miniin nauhan laitto ei olisi onnistunu ikään ilman oikeanlaista värkkiä.........kannattaa hommata sellaanen jos ei muuten mene!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onkos muuten jollain hyviä ideoita/neuvoja miten saisi helpoiten etu/takaikkunan paikalleen? Eikös siinä pitänyt olla joku apuväline?

 

Itte laitoin miniin ensin tiivisteen ja lasin siihen saippuaveden avulla,meni aivan helposti eikä tarvittu edes narua....Mutta se kiilanauhan laitto oli ihan perseestä,vaikka oli uudet tiivisteet ja kiilanauhat niin se oli kyllä hankalaa...Tuulilasi meni suht kivuttomasti mutta takalasiin nauhan laitto oli tuskien tie....mulla oli asiaan kuuluva nauhanveto-laitekkin ja silti oli vitun vaikiaa.Ainakaan tähän miniin nauhan laitto ei olisi onnistunu ikään ilman oikeanlaista värkkiä.........kannattaa hommata sellaanen jos ei muuten mene!

 

 

Todennäköisesti luotan edelleen vain kunnon saippuveteen ja raakaan käsityöhön painellessa lasia paikalleen :P :P Täytyy varmaan kyhätä sellainen kiilanauhan vedin, tossa korjauskirjassa siitä taisi ollakkin kuva?! Ei se mitään jos lasien laitto on vaikiaa mutta se on vielä vaikeempaa ja hermoja repivää, kun yrittää olla naarmuttamatta ja vahingoittamatta tuoretta maalipintaa. No tulevana viikonloppuna taas taistellaan 8-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivityksi mutta ilman kuvia :-/

 

Taas tahtoo työkiireet viedä kaiken ajan mutta sen mitä vähänkään ehtii, niin täytyy käydä nyppimässä miniä. Autoon on saatu kiinni kaikki lasit, sähköt viimeistelty lopullisesti ( akku on huollettu ja latautumassa) Kun akku paikallaan päästään testaan menikö sähkösarjan korjaamisessa kaikki oikein... ;D Takaluukku alkaa olemaan reristeri valoineen valmis. Uusi bensaputki paikallaan uusine letkuineen. Tankki olisi kiiinni mutta siinä olikin vähän enemmän tekemistä....  (tarina juontaa viime kesään: Meillä on tossa naapurostossa sellainen 5v rasavilli pojan viikari, jonka perässä ei oikein äitee meinaa pysyä ::) no tämä poika oli sit kiinnostunut Ministä jo Minin tullessa pihaan heti oston jälkeen, poika oli heti kyselemässä mistä ostit jne... OIKEIN!!! Kunnon automies jo pienestä pitäen ;). No sitten jossain vaiheessa kesää oli sit varmaan Mini käynyt pojan hermoille ja oli kuulemma äidin kertoman mukaan ladannut muutaman kourallisen kiviä tankkiin.... ;D >:( äiti ei ollut ehtinyt väliin... )  No tällainen tarina!

No nyt tuhoja jälestäpäin katsellessa, onneksi oli pari suodatinta bensalinjassa koska oli meinaan pikkasen paljon myös sellaista hienoa soraa/hiekkaa tankissa >:( Sitä sitten putsaillessa ajattelin lämpimästi tätä pientä miestä ;D

 

Moottori on kasattu ja odottaa kannen tekoa ja paine-asetelman laittoa paikalleen. Moottorin kun saan takaisin, niin maalataan ja laitettaan pikaisesti keulille. Työkiireiden vuoksi voisin kuvitella saavani auton ajoon juhannukseksi ::) Toivottavasti aikaisemmin. Tällaista välillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivityksiä taas pitkästä aikaa 8-)

 

Ollut taas niin kiire töissä, ettei vuorokaudessa riitä tunnit enää Miniin :-[ No tavoite on asetettu nyt JUHANNUKSEEN, eli silloin pitää olla ajossa.... ::)

 

No auto on kutakuinkin kasassa, selkeitä puutteita on enää jarrujen ilmaus, penkit sisään, kone paikalleen, mittaristo paikalleen ja bensaa tankkiin 8-) Ovet täytyy kans vielä mallailla kohdilleen, on meinaan tiivisteet aika paksut verrattuna vanhoihin...ei mene ovi kiinni.. :o Moottorista vielä: Eli kone on saatu nyt takaisin talliin, kansi puuttuu vielä koska on viimeisteltävänä. Kone kasataan lopullisesti tällä viikolla, sitten loppu säädöt ja ajoitukset kohdalleen, öljyt sisään ja käyntiin ja ajetaan uusi nokka sisään. Kone tullaan säätämään lopullisesti penkissä loppukesästä lambdasta saatujen tietojen perusteella. Sitten nähdään mitä sieltä irtoo...odotukset on korkealla, jos miettii sitä että kansi tulee virtaamaan jo yksistään 120-150hp välillä -> tämä selviää tällä viikolla, kun kansi on mitattu. Tuossa muuten pientä pohja maalausta koneesta ja apulaitteista ->

 

http://img530.imageshack.us/my.php?imag ... 257uo4.jpg

 

Koneen väritys selviää tulevista kuvista tällä viikolla.

 

 

Sisustasta: Eli sitä ei tulla ainakaan ihan heti tekemään, menee ainakin loppu kesään...budjetti antaa taas silloin myöten >:( No Valkoista keinonahkaa tulee kattoon, oviin ja loput sivu+hattuhylly. Lisäksi lattiaverhoilu tulee todennäiköisesti musta deluxe, 9 osainen. Penkit tullaan verhoilemaan todennäköisesti valkoisella nahalla vuonna 2008. Sisusta hiukan riittelee keskenään, koska penkit on tällä hetkellä beigen väriset tumman ruskealla brodeerauksella. Miltäs kuulostaa tuo mustan ja valkoisen yhdistelmä...? Tällä hetkellä pitää vaan kiirettä saada auto pois tallista, koska aikaraja tulee täyteen ja pystyy sitä sisustaa + kaikkea pientä kasaamaan pihallakin.

 

Tällaista tänään....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä kysyttävää: Eli mikäs on se oikea tapa ilmata noin minin jarrut... silloin joskus kun vaihdoin eteen kengät, niin ilmasin potenssiin x kertaa jarrut ja silti aina ekä polkaisu tuntui painuvan liian alas, toinen polkaisu toi vasta halutun jarrutus voiman...

Olisiko ensimmäinen tapa sellainen, että ensin takaa ilma ruuvit auki ja polkea nesteet sylinteriin asti ja sit ruuvit kiinni. Sen jälkeen edestä auki ja sama homma. Tämän jälkeen polkea paine sisään ja takaa vuoron perää auki ja ilmat pois? No tällai teinkin viimeksi mutta silti tuntui, että aina jää ilmaa :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän se ilmaus tollai pitäis onnistua. Jos käsipelillä ilmaan niin juuri noin että ensin nesteet sylintereihin asti ja sitten ilmaus uloimmasta sylinteristä aloittaen lähimpään. Jos vaan ei vuotoja ole ollut niin kyllä ne noin pitäs saada pelittään. Onkos pääsylinteri kunnossa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se kunnossa on koska paineet pysyi jarruttaessa, ainut että sai polkea tosiaan toisen kerran heti perään ekan polkasun jälkeen. Eikös pääsylinteri anna jarrutuksessa periksi, siten että poljin painuu alas jos jotain vuotoa on? Onko tuolla takapään sylintereillä jotain merkitystä missä järjestyksessä ilmaa, koska on saman pituiset putket? Pääsekö pääsylinteri haukkaamaan ilmaa jostain, jos olisi on epäkunnossa vai vuotaako se vain?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terve,

 

ite oon taistellu saman homman kanssa, vika oli siinä että jarrukengät ei ollu säädetty tarpeeksi lähelle rumpua, tämän takia piti polkea kaksi kertaa ennen kuin alkoi ottamaan kiinni. Olikos sulla levy jarrut vai? Jos meinaan on rummut ni luulen et vika vois olla just tossa säädössä. Ite jouduin hitsaamaan noihin säätöruuveihin mutterit päähän et on helpompi säätää, ja sit säätö siten et kiertää jokasen kengän kiinni, eli et pyörä ei pääse pyöriin ja sit höllää vähän.  Niin takanahan rumpujarrullisissa on yks ruuvi ja edessä kaks eli kaikille sama operaatio.  Voi tietty koittaa kiertää kaikki kiinni ja sit koittaa jarrua, et jos vieläkin menee poljin pohjaan ni sit vika on jossain muualla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...