Jump to content
Sign in to follow this  
tailke

Morris Mini 850

Recommended Posts

Kovastihan tuo ehyeltä näyttää. Etkös sinä puhunut että uusia projekteja ei enää sinulle tule, vai mustanko ihan väärin?

 

Onko tässä tulossa uusi projekti jota seurata...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parit kuvat puhalluksen jälkeen

 

RUOSTETTAKIN löytyi ja Mini täyttää marraskuussa vasta 40v

 

Etulattiat

 

lattiat.jpg

 

lähikuvia kohteesta

 

vasen etujalkatila

 

vetu.jpg

 

ja sama alta

 

vetualta.jpg

 

oikea etujalkatila

 

oetu.jpg

 

ja sama alta

 

oetualta.jpg

 

ja nämä viat johtuvat lähinnä kuskin laiskuudesta: poistin autosta

1986 kuralätkät ja lokarit edestä, mutten tukkinut syntyneitä reikiä.

Sisälokasuojat on kuin tähtitaivas.

Kosteus on muhinut lattioilla.

 

Pari kuvaa valmistenumerosta joka on löytynyt aina helposti

 

numero.jpg

numero1.jpg

 

Takahiekkapelti pitää uusia koska siinä olevat kolhut on huonosti

korvattavissa.

 

Kuvia hyvistä kohdista esim. lokasuojien kulmat alta

 

vlokaal.jpg

 

oetual.jpg

 

jatkoa seuraa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei voi muuta kuin itkeä, en tiedä kateudestako vaiko siitä että vielä tämmöisiä löytyy...

 

Tuossahan menee peltitöissä...mitä lie, ainakin puoli päivää....

 

Missä tuota autoa on säilytetty? Pankkiholvissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoa on säilytetty kuivassa kylmässä tallissa

silloin kun ei ole ajettu.

Ks. MCFF kerholehden No 2 2009 kansi

 

Ei sovi pankkiholviin kun se on täynnä tuohta (naurua)

 

Onko tietoa mikä on tällähetkellä suurin ja tehokkain vertailumoottori?

Kiinnostais vähän isolohko-minin rakentaminen,

nyt olis aika helppo leikellä konehuoneeseen lisätilaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terve !

Taitaa olla ERA:n Turbo, minkä on virallisesti AKE hyväksynyt mallisarjaan kuuluvaksi, kiitokset kerhomme jäsenelle!

Eli about 92 hv+20% näinkö se oli ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inhottavasti vaan maksimi moottorin koko on 1593,75cc minkä Miniin saa muutoskatsatuksella laittaa. Järjestäen melkein kaikki järkevät tekniikat 1,6litraisena ylittävät tuon. Toki vaihtoehtona aina on porauksen pienentäminen tai iskun lyhentäminen, mutta taas ylimääräinen kustannus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatkuvasti kysellään ja ihmetellään mistä pitäisi löytyä alustannumero -67:sta eteenpäin.

Tässä nyt hyvä malli mistä se löytyy ;)

Tällasia koreja ei leikellä ;)

Eikä tämä mies leikkelekään ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

On todella hyvin säilynyt kori ;) Jos noin "vähällä" ruostehommilla pääsee, niin ei voi olla kuin kateellinen (terveellä tavalla) ;D. Itsellä Minissä on runkonumero aika huono mutta se kyllä sieltä löytyy vaikka ei paljaalla silmällä edes näe. Toki numeron paikan saa muuttaa katsastusviranomaisen myöntämin ehdoin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tottahan toki sen paikan saa muuttaa ja kannattaakin, mutta se alkuperäinen pitäisi ensin jotenkin löytää.

Tuntuu olevan monella hakusessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä tuo Opelin nelisylkkynen OHC "pikkulohko" nelilovisen laatikon kanssa aika helposti menee pyörien väliin. Itsellä kun tulossa 225/45/13 rengastus niin viisilovisen kanssa on varmasti ahdasta.

 

Hondan 1.6VTEC on kanssa aika paljon käytetty.

 

Sääli on sairautta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kai se siellä tallin nurkassa haittaa, vaikka vähän kiinnikin hälppisi ;)

On tietysti raskaampi tuuppia tallia siivotessa ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongelma etukelkan kasauksessa:

 

Olen aina antanut itseni ymmärtää, että levyjarrulliset olkanavat

((BTA186 uusi no FAM2390) ja (BTA187 uusi no FAM2391)) on kaikki samanlaisia:

siis putsailin ja kunnostin 12" auton navat.

 

Eipä 7½" levyt menneetkään paikalleen, napa liian paksu laakeripesän

kohdalta. Tuli vapaa viikonvaihde miniremontin suhteen kun ei ole

aitoja "S":n napoja putsattuna ja koneistajakaveri matkoilla eikä sorvaus onnistu.

Napaa pitää ohentaa. Ainakin hyvä tekosyy laiskotella.

 

Että näin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uudenmaan Soodapuhdistus tekee etelä-suomessa soodapuhalluksia

Pienistä isoihin hommiin

 

Toimipiste Pornaisissa, toimin myös liikkuvalla kalustolla asiakkaan luokse sekä minulle voi lähettää postitse osia puhallettavaksi...

 

Puhdistaa esim.

Korit, koneet, pohjasta massat, maalit pois, ym.

Nopea ympäristöystävällinen sekä hellä varainen keino monilla materiaaleille...

 

 

Hinta arviot

info@uudenmaansooda.fi

040-58410404 Tero Tyyskä

Lisätietoja

www.uudenmaansooda.fi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rojekti etenee hirmu vauhtia, eka tapahtuma kolmeen vuoteen.

Löysin nokka-akseli laakerit ihan muuta tavaraa etsiessä:

Vetelin ne paikoilleen, kun työkalukin löytyi. Palataan kolmen vuoden päästä asiaan.

Taitaa koko homma jäädä perikunnalle.

 

 

post-256-13848035740804_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11.11.2012 at 11.58, tailke kirjoitti:

 Palataan kolmen vuoden päästä asiaan.

Taitaa koko homma jäädä perikunnalle.

post-256-13848035740804_thumb.jpg

Nyt on kulunut runsas seitsemän vuotta ja näyttää että rojekti ei ehkä jääkään perikunnalle.

Parit kuvat eteenpäin menosta.

konehuone.jpg.99ad993c3df2f0d1cd5391fe7ee4bcae.jpgpohja.jpg.c035abde59f714a836cbb2436310fae0.jpgtakapaksi.jpg.8ce9a2b7accf2cd29494f6472693b0e0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvältä näyttää. ja Minikin ehtinyt täyttää jo 50 vuotta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...