Jump to content
Sign in to follow this  
pensseli69

Mini 1000 -75

Recommended Posts

Aika paljon on saatu aikaan. Hifit oli testissä tänään ja yllättävän hyvin pysyy paineet sisällä,sitten kun oven avaa niin johan rokki soi ;D

jäljellä vielä näin ulkomuistista, maskin mallaus, takaluukussa pohjalevyn muotoilu/verhoilu,takaluukku kiinni, takarekkarin valot, penkit paikalleen,valojen säätö, öljyvuoto korjata, pesu ja vahaus. Ja tietysti kilometrejä alle. Pari päivää meni takapakkien kanssa joten katsotaan kuinka etenee.

Tuossa kuvanen kaaren jäljestä,onneksi ollaan päästy asian yli jo ;)

img2570237.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä perse!

Eka Mini mikä näyttää hyvältä ilman takapuskuria.

Levitykset on kyllä hienot niinkun on jo monta kertaa aiemminkin mainittu.

Mulla on kanssa vähän ongelmia noiden vakuutusten saamisen kanssa, kahteen otteeseen pyytäny pääsyä tarkastajan syyniin, että sais edes osakaskon, mut ei vaan kukaan ehdi soittamaan takasin päin. Tällä viikolla jos ei ala kuulua kutsua, niin pitänee käydä toisessa yhtiössä kyselemässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt ei kyllä muista paljonko levittää mutta alle 10cm pitäs olla ;) Joo ajellaan tämä kesä nyt tollasenaan,varmasti tulee uusia jälkiä, katto on pakko maalata vielä uusiksi(naaruinen ja väärä sävy). Punaisen kanssa tuo englannin valkoinen katto sopi muttei enää kun sisustakin on valkoisempi :P Tapiolasta saa ihan soittamalla osakaskon,voin suositella muutenkin.

Tänään oli virallinen koeajo ja kaikki tuntui pelittävän hyvin. Ulkoasusta puuttuu etu rekkari ja taka rek.kilven valot, muuten se taitaa olla "valmis" ;D Takaluukku on vielä kesken ja sisustassa pientä näpertämistä. Pakoputken teki Carrelius Pipe ja on viimesen päälle tehty, täytyypäs ottaa kuvanen putkesta nyt kun pääsee nosturille.

img2571772.jpg

img2571771.jpg

img2571770.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vappuajelut suoritettu. Toimi ihan hyvin paitsi että alusta putoo vieläkin pienen ajon jälkeen. Vasen etuhilo on jumittunut että sille pitää jotakin kikkaskonstia tehdä. Ja alusta liian jäykkä muttei uskalla löysätä kun on niin vähän kaarien välissä tilaa. Kilometri mittari kesti huikeat 4.9km ja lopetti toimintansa. Puolisen tankkia tuli tänään rallateltua. Kestää vissin hetken taas että tottuu ajelemaan tuolla kopilla, onhan se vähän erilainen ajaa :D Nyt sitten siman vuoro, hyvät vaput kaikille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tästä alustan "putoamisesta" uusilla osilla kasauksen jälkeen, on ollut näillä palstoilla puhetta.

Moni rakentelija on huolissaan kun kasaa Miniään että jää liian ylös ja leikkelee/ työstää hiloja ym. ihan turhaan.

Mini laskee uusilla osilla kasauksen jälkeen tosi paljon ja ainakin nämä uudet vakiopehmeät kumijouset antavat periksi reilusti hyvin lyhyen ajon jälkeen.

Jos vähän hyppyyttää niin on pian nenä maassa, vaikka aluksi näyttäisi traktorilta.

Näin ainakin rallipelissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain vihdoinkin toisen etuhilon liikkeelle. Piti porata reikä tapille että sai pidettyä vastaan niin lähti se lopulta auki. Alustaa on säädetty ja tuntuu jo mukavammalta ajaa. Auto välillä pätkii ja paukkuu vaikka kaikki on tarkistettu. Taidanpa vain heittää ton dellorton mäkeen ja laittaa vaikka hifin tilalle. Imuäänet on nyt aivan liian kovat kun on tuohon äänieristykseen panostettu ja putkikin on hiljainen. tuossa kuvanen minkälainen siitä sitten tuli.

img2578391.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No eipä tuo hiffikään nyt ihan äänetön ole kartiosuodattimella etten tiedä paljon siinä sitten voitat :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sytkän osalta löytyi vika, "konkka" oli lähes irti ja alipaine kello on käytössä ensimmäistä kertaa, liian pitkä ruuvi painoi kellon akselia. Ja kyllä sitte vaikutti menoon melkoisesti, menee paremmin nyt kuin vanhalla perävälityksellä ja ilman lisäpainoja. Kaasua(lähinnä vaijeria) säädeltiin ja kyllä ajonautinto parani. Kilometri mittarin sain myös kuntoon, tai ainakin se kelasi sinne tuon 2kilometrin matkan ;) En viitsinyt alkaa kojetaulua repimään irti ja oli se hankalaa saada johdot paikalleen mittaristoon, varsinaista vikaa ei löytynyt. Kaippa se oli vain jumittunut.

Pieni sydänkohtaus meinasi tulla kun kävin testaamassa toimiiko kaasu ja kilsamittari. Yhtäkkiä mittariston välistä puskee savua ja sitten alkaa konepeiton alla savuamaan,äkkiä auto seis ja virrat pois, noooo Vaijeria oli rasvattu olan takaa ja pakosarjan päälle oli lentänyt melkolailla rasvaa ja sehän käryää mukavasti termotekin päällä ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pikkuvikoja pikkuvikoja, niitä korjattaneen varmaan Hesus teipillä vielä pitkä tovi ennen kuin kaikki toimii kuin juna vessa. Sama savu tuli minulla tänään, edellisenä iltana olin rasvannut kaasuvaijerin jämäkämmällä aineella ja ylijäämät otti vähän happea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aamulla töihin lähtiessä kilsoja ei sitten enää tullutkaan mittariin ;D No nyt on toinen mittari paikallaan ja näytti toimivan,en sitten lähtenyt nollaamaan, pitää vain muistaa ottaa kilsat ylös. Tosiaan lauantaina olisi ensimmäinen autonäyttely tiedossa.katsotaan kuinka menee,luulen ettei ole minun juttu kököttää siellä koko päivää selittäen autosta ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se on tuollainen pienempi näyttely nimeltään Kauhajoki Car Show. Ei ole kyllä ihan viimeistelty olo kun en ole ehtinyt pieniä kolhuja paikkamaalailla mitä on kasauksessa tullut. No ehkä se on vain parempi että on käytön jälkiä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt on ensimmäinen näyytely takanapäin. Olihan niitä ihastelijoita tai vihastelijoita kiitettävä määrä. Oli se vaan rankkaa seisoskella ja jutella autosta..mullaki oli tällänen vuonna... ;D Näyttelyssä oli toinenkin, tosin entisöity mini, harmiksi autot eivät olleet vierekkäin.

Tänään tein takaluukun valmiiksi, hyvää kuvaa ei tullut sitten millään vaikka kamera oli jalustalla. Minillä ajamiseen alkaa tottumaan ja hyvältä se tuntuu, ainut ongelma on että satasen kohdilla alkaa täryyttämään, mistä moinen voisi johtua? renkaat on tarkistettu eikä missään tunnu olevan klappia, yläpallonivelet ovat vähän löysät muttei ne klappaa. Jos tuon vian saan korjattua niin saatanpa tulla kääntymään Mobiliaan. Kilsoja on reilun 400km alla. Ja uusi mittari minkä vaihdoin tilalle leikkasi kiinni ja piti sitten sellaista mekkalaa että luulin laatikosta tulevan kaikki pihalle..kaippa tuo on vain kuiva kun aina välillä nopeusmittari alkaa heitteleen kuinka sattuu.

img2587811.jpg

img2587810.jpg

img2587809.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko nyt ihan varma että auto ei ole ajo kuntoinen mobiliaan!!!???????  :o (sää varaus tietty)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä ne osat asettuu paikoilleen.. Nyt noin 50 kilometriä ajettuani on kolinat ja räminät lähteneet jo melkein kokonaan pois...Ja jos ainoa syy mikset voisi tulla Mobiliaan olisi tuo värinä satasen vauhdissa, niin tule vaikka yhdeksääkymppiä :)

 

Tottahan toki lähdet ajelemaan tännepäin, pk seudulta tulee varmaan useampikin auto, joten tulkaa letkassa niin on vähän huoltojoukkoja jos jotain matkalla tulee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Länsi-Suomesta oisin tulossa ja reilun 250km olisi matkaa. Kyllä sitä tietty voi sitä yhdeksääkymppiä ajella, mutta töissä saa ihan tarpeeksi ajaa sitä vauhtia niin ei oikein innostaisi. Vakuutuspaprut on lähetetty mutta päätöstä ei ole vielä tullut.

Voisiko 10g heitto renkaissa vaikuttaa noin radikaalisti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renkaan kudosvaurio ei välttämättä näkyis tasapainotuskoneessa, kokeile vaihtaa edestä taakse renkaat ja katso mitä tapahtuu vaiko tapahtuuko mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi.

Kudosvaurio yleensä tekee heiton mataliin nopeuksiin ja tuolla 100 ja ylöspäin rupeaa painoheitot tuntumaan reilusti.

Minin pyörä on sen verran pieni että kyllä ne tarvis aina saada ihan nollille (0g) painokoneessa. Minihän ei keskitä vanteita samalla lailla kuin nykykoppurat niin se painoitus vasta korostuukin sen takia. Jos toi eestä taakse vaihtaminen ei auta niin rengasliikkeeseen ja pulttilaikalla keskitys koneeseen niin tulee hyvä.

Mähän en näistä mitään tiedä kunhan työkseni teen:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm tulipas mieleen että kaarien tekovaiheessa rälläkkä lipesi kumiin ja tuli sellainen pieni viilto, ei ole lähtenyt pullistumaan tai vastaavaa siitä kohtaa. Täytyypäs kokeilla painottaa kaikki renkaat nollille ja putsata kunnolla vanteet takaa ettei siellä ole epätasaisuuksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...