Jump to content
claymad

Mini 69, Käy!

Recommended Posts

Joo tarkotus on tehä sääntöjen mukaiset. Mulla on ollut akut noissa sivutaskuissa ja mitotin ne siten et juuri ja juuri nyt mahtuu joten siirto ei mahdollista ja pultin reijät jo porattu. Mitä meinasit diagonaaleilla rontin puolelle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ratapelissa akut ei saa olla ohjaamon puolella. 

Tarkoitin takatuet ja sen diagonaali.

Uusien sääntöjen mukaan takatuet saa viedä takakontiin puolelle, jolloin saat takaiskarin ylätuet tuettu kaareilla. 

Penkin takareunan pitää olla kaarien etupuolella, joten pääkaari kannattaa viedä niin taakse kuin mahdollista.

Takatukien ja pääkaaren välinen kulma on minimi 30 astetta, joka menee tiukoillle jos kiinittää kabiinin puolelle lokkareihin.

/kimi

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakaan miun Minissä,tuo ei olis tarpeeksi takana.Riippuu tosin penkistä ja kuskin pituudesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

taas kannatti laittaa kuva tänne. Kyllä kaari on liian edessä. testasin penkin kanssa ja taaemmas pitää saada.  En löytänyt AKK ohjeesta muuta kuin että takatuet tulee olla mahdollisimman ylhäällä. Jos nuo haluaa ylemmäs niin sitten se liitos tulee kauemman sivusuunnassa katon kyljestä. Mitataanko tuo 10cm pääkaaren yläputken vaakalinjan yläosasta vai keskeltä?

 

Näin tämä oli ohjeissa kuvattu:

Sivukaarien välisten poikittaistukien,  pää-  ja etukaarien välisten pitkittäistukien, kuten myös puolisivukaarien ja pääkaaren liitoskohtien tulee sijaita katon tasolla. Katon tasolle saa sijoittaa enintään 4 irrotettavaa liitosta. Takatuet  tulee  kiinnittää  kehikkoon  auton molemmille puolille ja yläpäästään niiden tulee olla lähellä pääkaaren tai sivukaarien ylätaivutusta ja lähellä kattoa. Ne voidaan tehdä irroitettavilla liitoksilla.  Takatukien tulee muodostaa vähintään 30 asteen kulma pystysuorasta ja ne tulee olla suunnattuina taaksepäin ilman taivutuksia. Niiden tulee myös kulkea lähellä korirakennetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kun olet tuon takakotelon jo katkaissut,ota se kokonaan pois.Siirrä kaari tarpeeksi taakse.Laita sit B-tolpan ja pyöränkaaren väliin jämäkkä putki lisäksi.Verhoiluja pystyy pätevä kaveri muotoilemaan.Kuva omasta ratkaisusta,tosin miulla ei ole takapenkkiä.Tuon kantin takana on putki.15186325516031398951421.thumb.jpg.7b73fe3897f6a91bfcfe4dfd3770aaf2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinotukien yläpäässä on sama 10cm sääntö kuin alapäässä. Max 10 cm puolisivukaaren ja pääkaaren yhdityskohdasta tai sivukaaren ja ylä poikittaistuen liitoksesta. Mitattuna putkien keskilinjasta. Fakta on että tätä ei oikeasti mitataa.

Jos teet kilpapeliä, niin et saa vahvistaa koria turbo69n kuvaamalla tavalla. Vain sääntökirjan mukaiset putket on sallittu vahvistuksineen. Voit lisätä putket kaarien alapäästä vaakatasosta takakelkkaan, jolloin se on lisäkiinnitys.

Ja toi lasi pois ennenkuin rupeet hitsaileen, siihen tulee roiskeista jälkiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Englannin paketti saapui vihdoin. Josko näillä sais etupäähän vähän enemmän tilaa ja kulmat säädettyä kunnolla. Hieman harmittaa et sävy ei ollut täysin sama ultra ja superlitessa.

20180308_180453.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kaikki näköjään vaan pitää tehdä kahteen kolmeen kertaan. rupesin asentamaan säädettäviä alatukivarsia niin nyt vetarit on liian pitkät kun ne on ollu mallia itsepidennetyt... 

eli seuraavaks vetarit hankinta listalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävi vaivaamaan,miksi on ollut pitemmät vetarit?Ja miksi ne ei käy säädettäville,jos ennen kävi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

irroittelin aamulla oikean puolen vetarin ja mittasin sen ni se oli n.48cm et on ollu vissiin metrossa aiemmin. Se meni nipin napin sillon ku oli noi pitemmät alatukivarret, mut ny ku säädettävät oli normi mitassa niin eipä enää saanu napoja kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tietääkö viisaammat turvakaarista että tarviiko kojetaulun alapuolella olla poikittais putki?

Nyt alkaa muuten näyttämään paremmilta kulmien säädön suhteen kun enää ei ole ongelma ettei mahtuisi pyörät kääntymää ...

IMG-20180331-WA0005.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6.2.2018 at 17.23, Kimi kirjoitti:

Ratapelissa akut ei saa olla ohjaamon puolella. 

Missä tälläinen maininta on?
Ei taida kyllä koskea kaikkia luokkia kun suurimmassa osassa rata-autoja ne on kabiinissa (poislukien mini1000).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...