Jump to content
Sign in to follow this  
LeeHarvey

Austin Mini Van 1962

Recommended Posts

Ehkä silläkin on jotain merkitystä kuinka kauas kotoa aikoo ajopelillään lähteä ;)

Ja joittenkin kohdalla voi mainita, että on hyvä saada joskus jotain toimivia laitteita myös valmiiksi ja ajettaviksi ::)

Ei koske mitenkään Lee Harveytä!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämmöiselle laiskanpulskealle viikonloppumekaanikolle ei ole mikään vastenmielisempää, kuin purkaa juuri vaivoin kasattu ja entistetty kokonaisuus.

 

Kun saan vehkeet nippuun, en sotke käsiäni enään uusiakseni kuluvia osia, vaan keskityn säätöhommiin. Ja niitä riittääkin melkolailla, säätöhommia ja kaikenlaista pikku tuunaamista. Kaasuttimet, alusta.. kaikenlaista..

 

Laitteen pitää kulkea mukisematta ohjauspyörän osoittamaan suuntaan, kyetä sporttisempaankin menoon (minin suorituskyvyn rajoissa), eikä meno nykyliikenteessä saa tuottaa ongelmia lämpöjen tai suorituskyvyn tiimoilta. Ja jos kulku ahdistaa, suorituskykyyn löytyy aikakauden mukaisia lääkkeitä.

 

Noissa rasinkihommissa on tullut nähtyä kaikenlaista, toisilla menee viikonloppu varikolla remonttihommissa kun on jäänyt joku markan osa vaihtamatta. Tehty 1000km reissua ja rälläkkä soi koko viikonlopun.

 

Nykyään osaan laskea jo omallekin työlle tuntihintaa. Ihan kaikkeen ei kannata ryhtyä. Esimerkkinä minin bensapumpun panta; viettääkö aikaa vanhan ruosteisen puhdistamisessa ja maksaa sen sinkityksestä(jos ollut galvanoitu?) vai ostaa uusi uusi kympillä

http://www.minispares.com/product/Class ... 0to%20shop

kun tilaat muutenkin osia..

 

Vanhalla ukolla loppuu tunnit kesken jos kaiken elvyttää vanhoista ;) Tuota pantaa en ole hankkinut, mutta eipä kannattane vanhaakaan sinkitykseen viedä.

 

Molempi parempi - ja kyllä minäkin vanhoja osia elvyttelen. Liikkuvat on tullut laitettua uutta aikaisemmissa rojekteissa. Ministä nyt ei tiedä vielä...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ehkä silläkin on jotain merkitystä kuinka kauas kotoa aikoo ajopelillään lähteä ;)

Ja joittenkin kohdalla voi mainita, että on hyvä saada joskus jotain toimivia laitteita myös valmiiksi ja ajettaviksi ::)

Ei koske mitenkään Lee Harveytä!!

 

Kyllähän sillä vanhalla kunnostetulla osalla ajaa ihan yhtä pitkälle kun uudella, jos vaan osaa korjata?

Tietenkin pitää miettiä kunnostuksen järkevyyttä ja kumpi on kannattavampaa marssia kauppaan vai

kunnostaa vanha.

 

Laitteiden kuntoonsaamiseen liittyy monta asiaa esim. miten paljon on aikaa harrastaa (jos on vaikka muutakin elämää, esim. perhe ym.)

Käytettävien eurojen määrä, sekä laitteiden kunnostuksessa hääräävien henkilöiden lukumäärä.

 

Mä en ymmärrä miksi pitää yrittää nostaa itseään muiden yläpuolelle ja vastaavasti muiden tekemisiä ikäänkuin väheksyä,

vaikka tässä kaikki Minejä harrastetaan niin luulisi hyvän yhteishengen olevan kaikille mukavampaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei näihin uustuotanto-osiin ole aina luottamista, esim. pallonivelet ja hammastangon päät.Kumit sökö yhdessä kesässä :o .Eri juttu, jos löytää jostain alkuperäisiä uusia osia, koirankoppi tosin haalinu kaikki ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, kyllä sitä koko ajan ihmettelee kuinka aikaansaavaa porukkaa Minienkin ympärillä pyörii ja viitseliästä.

Nykyään joutuu laitteet harsimaan lähes tuhkasta, kun hyvät aihiot on häipyneet.

Jokusilta putkahtelee uusi laite ihmeteltäväksi lähes joka vuosi ja joillain on tapahtunut niin jopa vuosikymmenten ajan esim. tuolla Lahden suunnalla.

Kenenkään tekemisten väheksymistä en ole kyllä huomannut? ???

Mielipiteitä on kyllä esitetty monestakin asiasta ja se on mielestäni aina paikallaan 8)

Omat aikaansaannokset ovat jo historiaa ja ajat muuttuneet, vaikka sitä ei alkavalta dementialta aina huomaakaan ;)

Alkuperäiset osatkin ovat luonnollisesti jo loppuun kulutettuja, koska niitä ei muutamaan vuosikymmeneen ole tehty.

Omat kommenttini sisältävät joskus myös lievän huumorin, jonka useimmat ovat oppineet ymmärtämään ::)

Eikös se juuri ole vanhuuden merkki, kun muistaa vain vanhoja asioita.

Eikä muista ole juuri tällä saralla mitään kerrottavaakaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uustuotantopuolella voi mainita mm. vaihteiston osat joiden kanssa on joutunut painimaan. Ne ovat usein olleet aihioita joita joutuu sitten viimeistelemään. Pellithän ovat jo ihan legenda sinänsä. Mutta ei tämä ole uusi asia, Timppa tais ostaa jo 80-luvulla uuden vetonivelen jossa kierre oli paskana. Ei ollut tarpeeksi jenkaa että mutterin olisi saanut kiinni, muuten hyvä ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään käsitystä onko noiden massamerkintöjen sijaintiin ollut mitään sääntöä aikakaudella? Omassa oli aikoinaan ovessa ja olen nähnyt merkintöjä myös oven etupuolella kolmiopellissä ja oven takana kyljessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanhasta muistista vietettiin taas tänään päivä Mobiliassa. Saatiin vihdoin plärättyä läpi kaikki Helsingin katsastuskortit. Omien laskujen mukaan noin 60 laatikkoa ja jokaisessa laatikossa noin 1000 korttia. 6 laatikko/päivä, joten muutama päivä on Mobiliassa mennyt. Onneksi on luoja siunannut ystävillä, niin ei ole kaikkia tarvinnut yksin penkoa. Omalle kontolle on jäänyt ehkä puolet.

 

Murphyn lain mukaan oman auton kortti olisi pitänyt olla viimeisessä laatikossa. Oli kuitenkin jo viimeistä edellisessä. ;D

 

Aika lotto-fiilis. Nyt olisi tiedossa kolme aikaisempaa kilpeä. kaksi Helsingistä ja yksi Uudeltamaalta. Tekstiviestipalvelun perusteella taitaa olla jopa kaikki vapaana.

 

Nyt on hyvä hetki! :)

 

Timolle ja Jammulle kiitos!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Timolle ja Jammulle kiitos!

Ole hyvä vaan, tarttuihan sieltä itsellekin ohessa samalla kaikennäköistä mielenkiintoista tietoa.

 

ps. Täälläkin on tehty rekisterinumerohakuja tehty; se yksi 6.99 koneinen ei ollut se tiedossa ollut ja se ei ainakaan millään niistä nyt tietoon tulleesta kolmesta kilvestä ole rekisterissä nykyään... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieno homma että sitkeys palkittiin!! Nyt ei liene enää mitään epäselvyyttä mistään.

Mulla painot kolmiopellissä, mutta ovessakin olen nähnyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...