Jump to content
Sign in to follow this  
pake

Uudestisyntynyt

Recommended Posts

Moro,

 

Taas kerran yksi upean näköinen rojekti jota seurata...

 

Mobilia on varattu 15.5 klo 11 eteenpäin...Tervetuloa vaan vaikket saisikaan peliä valmiiksi......Mobiliahan on minikerhon virallinen kesän avaustapahtuma, tapahtumapaikkana Mobilian automuseo Kangasalla....

 

sami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niinhän siinä kävi että levikkeiden ja helmojen välit laitettiin umpeen. Aluksi oli tarkoitus jättää näkyvä sauma, mutta pohjamaalauksen jälkeen huomasi että paremman näköinen tulee ilman näkyvää rajaa. Virheet on siis paklattu joten seuraavaksi pohjamaalataan auto kauttaaltaan.

 

Rekisterivalokin sai uuden paikan. Noin 15mm x 40mm valo upotettiin takahelman yläreunaan.

 

Kokeillaan saako peilit tehtyä linkin mukaisesta aihiosta http://www.tunique.in/tuning-kauppa/pei ... 45270.html Ei ne ihan heittämällä sovi, mutta katotaan mitä on tehtävissä. Helpommallakin olisi taas kerran päässyt, mutta pidetään nyt jokin linja tässäkin projektissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisi SU guruille kysymys. Sopiiko "ei waxstat" mallinen jet waxstat kaasariin?

 

Autoon tulee 2xHS4 SU:t. Toinen kaasareista on kuitenkin waxstat mallinen, joten se pitäisi muuttaa "ei waxstat" malliseksi. Hommasin jo 2xHS4 korjaussarjan joka sisältää tarvittavat kilkkeet kaasarien kunnostamiseksi. Nyt kuitenkin heräsi pieni epäilys että mahtaako jet:n vaihto onnistua ilman sovittamista. Kokeilemallahan se tietenkin selviää.... mutta juuri nyt ei ole kaasareita käsillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko noi sun kaasarin rungot peilikuvat vai samankätiset ? Ilmeisesti ei kuitenkaan pari jos erilaiset suutinputket ?

 

Ero pitäisi olla pelkästään suutinputkessa eli kaasarin rungot olis samanlaiset sekä kiinteässä että capstat (waxstat) suutinputkella. Ihan satavarma en ole, aikaa on sen verran kulunut kun noita viimeksi ronkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samankätiset ovat. Sama pari oli jo itseasissa vanhassa koneessa kiinni. Se oli halvalla rakennettu kone joten pienet erovaisuudet ei niin haitannut ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivitetäämpäs tätäkin välillä.

 

- konehuone, peräluukku, sisäosat ja alusta pintamaalissa (BMW melbourne red). Kori on muutenkin maalausta vaille valmis.

- maskista tuli musta.

- M-look peilit sovitettu oviin. Näkyvyys taakse on todennäköisesti vähän rajoittunut, mutta se selviää vasta kun penkit on paikallaan. Aavistuksen isoilta ne näytti minin irtonaisessa ovessa, mutta mikäpä peili nyt ei siinä näyttäisi. Tuskin ne valmiissa autossa kuitenkaan silmiinpistävän isot on.

- takakelkka asennettu. Sen kanssa tuli vähän ennaltasuunnittelemanto työtä. Ensinnäkin keinujen korjaussarjassa holkit oli ylikokoiset. Vaati keinujen koneistuksen. Toinen ongelma on iskareiden kanssa. MiniSparen sivuilla on virheellinen tieto KYB Gas-a-just iskareiden min pituutesta, joka siis ei ole 222mm vaan normaali 260mm. Mutta eiköhän ne sinne mene pienillä muutoksilla. Taakse täytyy vielä rakentaa säädettävät pohjaanlyöntikumit.

- satunnaisia irtosia kunnostettu ja maalattu mustaksi .... paitsi jarrusatulat joista tuli korinväriset ;D

- Nörttin hommiakin on vähän tehty. Tiedonkeruu jo hyvällä mallilla.... paitsi että bensanpaineen asteikko on näköjään jäänyt muuttamatta. Nopeusmittarista voi päätellä millä vaihteella vetoalueen säätötyö aloitetaan. Laitan logeja kun ekat vedot autobahn:lla tehty.

- Etukellkka on myöskin valmis asennettavaksi. Vähän hankala asennettava se tosin on koska etuhelma jatkuu alareunasta auton alle noin 30cm. Kelkkaa ei saa suoraan nostettua paikalleen vaan se pitää "pujottaa" tilaansa.

post-770-13848034752974_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sattuisiko kenellekään olemaan varmaa tietoa takavaimentajien mitoista? Ilmoitetut full open length ja full closed length näyttää vaihtelevan lähteestä rippuen. Takapäähän on rakenettu säädettävä pohjaanlyönti, joten pohjaus ei ole enää vaimentajan minimin pituudesta riippuvainen. Joustovaraa on siis riittävästi myös kun auto on ns. tontissa, kunhan vain vaimentajat sen sallivat. Nyt siis tarvittaisiin vaimentaja jonka minimi pituus (full closed length) on enintään 235mm joka sekin on vähän rajoilla. Onko tosiaan niin että madalletuillekin alustoille tarkoitetuista takavaimentimista vain Koni short on riittävän lyhyt?

 

Tässä yksi lähde

http://new.minimania.com/web/DisplayID/ ... ticleV.cfm

 

Toisaalta GAZ pitäisi myös olla min mitaltaan 235mm. Mutta onko?

http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 179&title=

 

Onko tiedossa vieläkin lyhempiä takavaimentajia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kevät ei näytä etenevän mutta projekti sitäkin paremmin. Pahasti näyttää siltä että alkukesästä mini on liikenteessä. Toivottavasti ei ole liikaa kuvia. Mutta josko joku jaksais katsoa kaikki kuvat.

post-770-13848034773537_thumb.jpg

post-770-13848034773766_thumb.jpg

post-770-1384803477404_thumb.jpg

post-770-138480347743_thumb.jpg

post-770-13848034774565_thumb.jpg

post-770-13848034774834_thumb.jpg

post-770-1384803477511_thumb.jpg

post-770-13848034775382_thumb.jpg

post-770-13848034775648_thumb.jpg

post-770-13848034776009_thumb.jpg

post-770-13848034776394_thumb.jpg

post-770-13848034776681_thumb.jpg

post-770-13848034776963_thumb.jpg

post-770-13848034777273_thumb.jpg

post-770-13848034777965_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai että näyttää hyvältä. Tuohon on tätä menoa valmis ennen kuin lumet ovat sulaneet maasta 8) Noihin levikkeisiin varmaan kannattaa tuonne alapuolelle hommata sitä läpinäkyvää teippiä jolla saisi estettyä ettei maalit lähde ensimmäisten kilometrien aikana kiitämään, kun kivet ropisee levikkeitä vasten. Cabrio varmaan voi kertoa siitä teipistä lisää tarvittaessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On kyllä hienosti tehty projekti ja maali on viimisen päälle hyvä!

Joo suosittelen sitä teippiä itellä on yhen kesän jälkeen takalevike edestä ihan kiveniskemillä. Tosin auttaa jos pyörät ei tuu niin paljoo ulos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siistiä jälkeä. Muista teipata joku näkösuoja taaksepäin tuohon rekkarikilven valoon ennen konttorilla käyntiä, kuvista katteltuna ei mikään estä valon suoraa näkymistä taaksepäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laittakaahan teipin nimi, niin osaan etsiä oikeaa tuotetta.

Rekisterivalon modaus katsastusta varten oli myöskin hyvä vinkki. Täytyypä laitta joku väliaikainen suoja. Teen piruuttani niin ruman että tyhmempikin katsastusmies tajuaa ettei se siinä kaun viihdy ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sopii kyllä vanhankin silmään :)

Levikkeet/spoilerit on tyylikkään muotoiset ja peli hienoa työtä muutenkin!

Tohon vielä Mk1:sen pyöreämuotoinen maski kaarevine listoineen (Morris Cooperin tai joku hieno oma sovellus ;) )

Sopisi muotoihin paremmin kuin kulmikas uudempi.

Taitaa olla jo sepällä oma suunnitelma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milläs eväin kannattaa lehteä konttorille hakemaan leimaa. Muutoskatsastus nyt ainakin tarvitaan moottorille, jarruille ja renkaille. Muuta?

 

Moottori:

Ulkoisesti peruskorjattu 1275cc mosa tupla hs4 kaasuttimilla :) Täytyykö olla jotain faktaa esittää että vastaavaa moottoria on käytetty minissä. Jos, niin mihin malliin kannattaa viitata, Mini-Cooper 1275 S ??

 

Jarrut:

8.4 levyt. Taitaa olla vakiona kaikissa MKV malleissa vuodesta 85 eteenpäin. Pitääkö olla jotain papruja?

 

Renkaat ja mahdollisesti levikeet:

13" vanteet on tiettävästi ainakin MKVII sportpack:ssa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paras kun käyt konttorilta kysymässä,aikoinaan ei tarvinnu mitään ihmeempiä selvityksiä koneen/jarrujen/vanteiden muutoksille,turbo oli eri juttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tämä projektihan alkaa kääntymään voitonpuolelle. Sisusta puuttuu, mutta muutenhan se alkaa jo muistuttamaan autoa. Uusi kattoverhoilu (musta) tuli asennettua viikonloppuna, joten eiköhän se sisustakin sinne saada. Listoja ja muuta pikkusälää puuttuu vielä ulkopuoleltakin. Korin on vähän paskanen päältä (rasvaa, pölyä ja saippuavettä), mutta laitetaan nyt kuvat näkösälle kaikesta huolimatta.

post-770-13848034816855_thumb.jpg

post-770-13848034817504_thumb.jpg

post-770-13848034817786_thumb.jpg

post-770-13848034818427_thumb.jpg

post-770-13848034818714_thumb.jpg

post-770-13848034819047_thumb.jpg

post-770-13848034819414_thumb.jpg

post-770-13848034819685_thumb.jpg

post-770-1384803481996_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...