Jump to content
Sign in to follow this  
marko v

austin mini 65

Recommended Posts

Tuli tuollainen austin mini 850cc vuodelta 65 hommattua "vahingossa" vuonna 2009. Tämä tuli tosiaan puolivahingossa hommattua. Myin vanhan traktorin pois ja vaihdossa tuli 600 fiatti, jonka pistin samantien myyntiin, koska siitä olisi voinut vaikka ruoste tarrtua miniin, fiattiin tuli sit mönkiä otettua vaihdossa, joka myös päätyi samantien myyntiin. Mönkkäriin tuli sit vaihdossa otettua scootteri, eipä sillekkään ollut tarvetta niin heti myyntiin ja eräänä päivänä soitti kuopiosta kaveri joka ehdotti miniä vaihdossa. Sehän kävi vaihdossa ja viikonpäästä oli kaveri pihassa mini kärrynpäällä. Välirahaa sain noiden vaihtokauppojen yhteydessä niin että lopputuloksena oli rahaa taskussa sen verran mitä alunperin pyysin traktorista ja mini pihassa.

post-725-13848035004762_thumb.jpg

post-725-13848035007868_thumb.jpg

post-725-1384803501086_thumb.jpg

post-725-13848035014721_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kun esittelit sen omassa viestiketjussa täällä projekti osiossa, niin voinemme olettaa että projekti on alkanut ja päivityksiä saadaan seurata tasaiseen tahtiin...?

 

Noista kylkitarroista aloin kyselemään. Olen nimittäin nähnyt tuollaisen sinisen Minin samoin tarroin...liekö tuo ollut sattumaa vai onko tuollaista tarraa ollut saatavilla jossain VeijoEssonMyymälässä joskun 60 - 80 luvulla ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

en tiedä mistä nuo tarrat ovat peräisin, mut tuli revittyä pois. konepellissä oli kans joku teippaus oiskohan ollut austinin logo ja alla kaunolla kirjoitettuna MINI. alunperin väri ollut valkoinen ja sen jälkeen maalattu pinkiksi ja sen päälle tuo punainen joka muuten ihan hyvin maalattu, mut maali lähtee pieninä lastuina pois eikä oikein sietänyt painepesuria. Tuollaiseksi jättäminen olisi ollut ihan hyvä idea ja ainakin erinlainen, mut nyt vähän myöhäistä.

post-725-13848035017579_thumb.jpg

post-725-13848035020504_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soittopelitkin mukana suoraan 80-luvulta! :D

Hydrolasticit ainakin tyhjänä. Mahtaako pitää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

projekti etenee mukavasti, eilen tuli purettua etukelkka ja puhallettua puhtaaksi. moottori kaipaisi maalia, joten olisiko jollain tiedossa sitä vihreän moottorimaalin värikoodia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksi aika lähellä oleva sävy on BLMC:n Tundra. Tosta täsmälleen oikeasta sävystä on aika paljon väännetty kättä, itse olen ratkaissut omassa asian maalaamalla punaiseksi, on ainakin riittävä väärä sävy ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen moottorit maalaillut Hermetite Green sutimaalilla, jota on joskus tuonut maahan S&N.

Purkissa lukee oikein engine emal.

Käyttöturvatiedote löytyi netistä http://www.hammerite-automotive.com/hermetite_green.pdf.

Täältä löytyy luultavasti vastaava maali http://www.hammerite-automotive.com/ham ... e_2010.pdf

smooth finish color dark green.

Olen nähnyt Hammerite maaleja ainakin paikallisessa "halpahallissa".

Oman purkkini ostin JL:lta, silloin joskus.

 

Vihje: Väriliikkeillähän on "värianalysaattorit" joilla voi scannata värin vanhasta maalipinnasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vihree venttiilikoppa mukaan ja paikalliseen maalikauppaan sieltä löytyy kyllä samanväristä miranolia,jos haluu hifistellä niin sitten tilaa énglannista omaa moottorinväriä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kertokaas mitä tarvii hommata, kun tuossa koneessa on ilmeisesti tuo vaihdelaatikko uudempaa mallia (A+?) niin eihän nuo vanhan mallin vetarit jossa on se ristikkonivel käy tohon, eli pystyykö niistä vanhanmallin vetareista hyödyntämään mitään vai onko hommattava koko vetoakseli nivelineen toisen laiset? niin ja tarjota saa sopivia palikoita tohon.

post-725-13848035059822_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todennäköisesti et pyrikään alkuperäisyyteen, mutta varmuudeksi kerron, että tuohon laatikkoon et saa sitä alkuperäistä pitkää "koukkukeppiä" mikä 850:n kuuluu. Koneessa näkyy oleva limpullinen 1300:n hihnapyörä, ei siitä varmaan mitään haittaa ole. Osoittaa vain että voipi olla sellainen "kootut teokset" moottori. Voi olla ylläreitä tai sitten timmi peli ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Todennäköisesti et pyrikään alkuperäisyyteen, mutta varmuudeksi kerron, että tuohon laatikkoon et saa sitä alkuperäistä pitkää "koukkukeppiä" mikä 850:n kuuluu. Koneessa näkyy oleva limpullinen 1300:n hihnapyörä, ei siitä varmaan mitään haittaa ole. Osoittaa vain että voipi olla sellainen "kootut teokset" moottori. Voi olla ylläreitä tai sitten timmi peli ;)

museo peliä yritän tästä saada, voi olla ettei onnistu mutta yritän ainakin. aiheuttaakohan tuo laatikko museokatsastuksessa ongelmia? koukkukeppinen laatikkokin löytyisi, mutta kannattaakohan alkaa vaihtamaan? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä en päästäisi museoon, jos olisi väärä loota.

 

Kauanko tuo kone on seissyt? Vaimon kesäauto oli kolme vuotta parkissa ja uudelleen käyttöönotettaessa kaikki tiivisteet alkoi valskaamaan. Osa syyllisenä ehkä, että kasaus oli tehty ilman lakkaa ja öljyt taisi olla olleet liian modernit. Mutta tiivisteiden vaihto ei välttämättä ole turha homma, jos kone on seissyt kauan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä MR rekisteröinnin voit unohtaa tuolla laatikolla. Koukkukeppi on 850:n tavaramerkki, jonka tyhmempikin MR hyväksyjä tunnistaa.

Vaikka ei pilkkua viilattaisikaan, niin lämmityslaite on liki 10 vuotta uudemmasta, joka ei pitäisi mennä läpi ja konehuoneesta on leikattu jäähdyttäjän tuulitunneli pois, joka on myös 60-luvun tunnusmerkkejä korissa.

MR-vaatii ja pitääkin vaatia tiettyjä asioita, vaikka suurennuslaseja ei käytetäkään. Kyllä malliin liittyvät osat pitää oikeita. Jos auto olisi muutettu vaikka Cooperin osille jo 60 luvulla todistettavasti, niin sellainen pitäisi periaatteessa hyväksyä.

Mutta se on ihan eri juttu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piikkiöstä löytyy tyhjä keula mistä voi irroittaa

hyvä homma, sattu vielä olemaan lähelläkin. pistätkö puhelin numeroa tulemaan niin voidaan sopia koska voi tulla irroittamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koneeseen tuli sit vaihdettua vanhempi pitkäkeppinenlaatikko. milläs nimellä myydään sitä stefaa joka on vaihdelaatikossa vetoakselinulostulo aukossa, eli se stefa jonka läpi menee ton ristikkonivelen kiinnitys palikka.(toivottavasti joku ymmärsi mitä stefaa tarkoitan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...