Jump to content
jyppe

austin morris 1300

Recommended Posts

tuli hommattua rojektiksi morris 1300. löysin auton ladosta ja maksoin autosta 150e..maanomistaja kertoin että auto on ollut ladossa ainakin 20v paikoillaan no ajatattelin että siinä on kauheet ruoste vauriot mutta morris on ihmeen hyvässä kunnossa ja tarkoitus ois saada tämä auton liikenteeseen kuhan olen kokoauton läpikäynyt ja päivitäs tänne autosta tietoo lisää :D

post-2407-13848035403102_thumb.jpg

post-2407-13848035404585_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

joo tään on 1965 vuoden morris ja ihmeen hyvässä kunnossa koneessakin on puhtaa öljyt mutta konehan pitää aukasta ja pohjassakin vaan 4 kohtaa pitää paikata tarkoitus ois saada liikenteeseen 2 vuoden sisään ja aattelimpa kuvialisätä nytten oikein reilusti :D

post-2407-13848035407883_thumb.jpg

post-2407-13848035409251_thumb.jpg

post-2407-13848035410766_thumb.jpg

post-2407-13848035412922_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämmöiset hyvin säilyneet latolöydöt on mahtavaa kansanperinnetta ja hieno että otit tehtävän vastaan...Pistähän projektin etenemisestä tietoa tänne...

 

Onko tuossa selkeitä osapuutteita, vai onko hakusessa olevat osat ns. kulutusosia? Brittiosa on varmaan hyvä paikka myös ei-minin-kanssa yhteensopivien osien kanssa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

no osia ei kaikkia osaa luetella vielä mutta olen kahtonut brittiosat sivulta mutta on jotkut osta hyvän hintaisia että yritän ehtiä halvemmalla osia

 

tarvitsen osia

 

bensatankki

lattiamatto

valkoinen kattoverhoilu

jarrupalat ja jarrukengät taakse

pakoputki

uudet renkaat

takavalot

jarruputket

virranjakaja

kaasari

peilit ois kivat toisen löysin ladosta mutta jos jollain ois joutavana morriksen peilit niin voisin ostaa sopivaan hintaan

moottoriin osia paljon teen listaa myöhemmin kuhan keskityn moottoriin

 

jos joku tietä sitten miten sähköjä laitellaan tollasessa autossa niin vinkit ei ois pahitteeksi ja jos joku osaa täytää sen jousitusjärjestelmän tai osaa kertoa miten semmonen täytetään. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suurin osa noista on luovuttanut tekniikkansa Mineihin ja loppuosa kuskattu kaatopaikalle.

Itse olen tehnyt samoin joskus 80-luvulla. Ruosteeton täydellinen auto, kone nokalta ja sen jälkeen hiabbi auton lavalle ja varmuudeksi nosturilla vielä paineltiin matalammaksi.

Hyvä että joku tallentaa näitäkin. Pelti ja hydron osat voi olla kiven alla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Multa löytyy yks pari takavaloja jotka ainakin näyttää samoilta. Tarkastan ne ens viikolla kun menen tallille ja laitan sulle kuvia tulemaan jos laitat mulle meiliosoitteen vaikka privaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyseiseen malliin liittyen tuli mieleen, että tietääkö joku Mailer-myyntinimen taustaa? Virallisestihan nuo autot ovat mallia 1100/1300, vaikkakin niitä on monissa maissa myyty ja valmistettukin hyvinkin vaihtelevilla nimillä. Oliko nimi "Mailer" käytössä vain Suomessa ja toimitettiinko niitä tänne mailereina, vai oliko kyseinen nimi maahantuojan käsialaa? Onhan näitä Suomiautoja toki nähty muillakin merkeillä. Mieleen tulevat ainakin Datsun Finn (Datsun 1200) ja Mazda Marella (Mazda 1300).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuhoamastani Mailerista jäi omistajan käsikirja. Kannet ovat kirjasesta vuosien varrella jonnekin hukkuneet (etsin kyllä, mutten löytänyt). Kirja muuten täydellinen. Löytyy kytkentäkaavaa ym.

 

post-283-13848035420281_thumb.jpg

 

Onko tarvetta?

Eikä maksa paljon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

67 sivua täyttä Maileriasiaa ;)

Tekniset tiedot, käyttöhjeet, yksityiskohtaiset säätö/huolto-ohjeet kaasarille, sytylle ym. tekniikalle, kytkentäkaavio ym.

Olisko 10€ postikuluineen sopiva?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

nonii nyt jatkuu vähän mini rojekti olen moottorin purkanut melkein kokonaan ja osia käytäänyt kuumapesurissa jos jollain ois moottoriin osia niin ilmotelkaan ja muutkin vinkit otetaan vastaan :)

post-2407-13848035976388_thumb.jpg

post-2407-13848035976455_thumb.jpg

post-2407-1384803597651_thumb.jpg

post-2407-13848035980093_thumb.jpg

post-2407-13848035981454_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

noniin osia tilattu ja osat tulivat menihän sinne köyhän opiskelijan lompakosta 257e

 

osat

 

vaihteistontiivistesarja ja lohkontiivistesarja

 

jakopään ketju ja rattaat

 

raakereita kiertokangen ja runkolaaterit

 

männänrenkaat

 

öljypumpuntiiviste

 

stevoja 8)

 

mukavasti pitää vielä yläkertaa osiatilata

 

oisko mitää vinkejä moottorinkasaamiseen kellään ja pitäskö sinne laakereiten väliin laittaa laakerirasvaa vai normaalia öljyä.??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hei onkos kellä tietoa minkä värisiä on olleet 1965 vuoden minin moottorit. kun toiset sanovat että ovat vihreitä.... mutta saapiko muilla väreillä minin omaa maalia mitä brittiosa myypi..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×