Jump to content
Sign in to follow this  
korpela

mini cooper s englannista

Recommended Posts

Osaisiko joku neuvoa mistä Firmasta Englannista tai Jotain henkilöä jonka kautta voisi yrittää metsästää vanhaa mini cooper s:ää joko entisöityä tai projektia.

t.kimi

Share this post


Link to post
Share on other sites

olishan se AITO mk1 S hieno omassakin tallissa.

Tuppa vaan olemaan suurin osa noitsa kaupanolevista uudelleen koritettuja ja ei alkuperäisellä tekniikalla ja täyteen hintaan. kyllähän sitä aitojakin ja alkuperäisiäkin löytyy jos on varaa laitta 30000€ ja ylöspäi ja saa olla silti tarkkan mitä ostaa.

ja aika hinnakaita noi projektit tuntuu olevan, ottaen huomioon mitenpaljon niihin menee rahaa et ne saa uuteen loistoon.

replikat on sit erijuttu. mutta sellasenhan ei voi turvautua ,kun joku COOPERIN omistaja tulee sanoo et toi ei oo aito cooperi, vaikka sen omassakaan autossa ei välttämättä enempää muuta alkuperäistä kun se 3 X 10 cm alumiinilätkä jossa on jompi kumpi niistä MAAGISISTA kirjaimista ja se kilven numerosarja löytyy korista ja otteesta ja kun siitä on se serifikaatti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S:ään en osaa auttaa, mutta jos jollakulla olisi hirveä hinku pikku Cooperiin, niin hyvää tarjousta vastaan voisin harkita luopuvani -64 998cc aidosta Suomi Cooperista. Täysi projekti ja pisteosat pääosin tallessa. Verhoilut on vajaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulla on tiedossa mahdollinen kontakti tuonne enkkujen suuntaan,käy tekemässä kaupan ja toimittaa satamaan,jos tosissaan tuolta jotain haluaa.

 

Ennemmistö noista +20k€ "coopereista" on kaikkea muuta kuin aitoa,itse ainakin laittaisin ostoilmoituksia esim. http://mk1-forum.net/

ja http://forum.minicooper.org/ forumeille,niin saattaa jopa löytyä hyviä aihioita.

 

Ruotsista tosiaan helpompaa hakea auto,tosin eipä niitä ole enään siinä määrin kaupan kuin muutama vuosi sitten,jolloin sieltä tuli pari Cooperia noudettua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
olishan se AITO mk1 S hieno omassakin tallissa.

Tuppa vaan olemaan suurin osa noitsa kaupanolevista uudelleen koritettuja ja ei alkuperäisellä tekniikalla ja täyteen hintaan. kyllähän sitä aitojakin ja alkuperäisiäkin löytyy jos on varaa laitta 30000€ ja ylöspäi ja saa olla silti tarkkan mitä ostaa.

 

No mietipä sitten näitä "alkuperäisiä" vehkeitä joilla on kilpailuhistoria. Kori ajettu paskaksi ja vaihdettu jo 60-luvulla. Onko se sitten enää alkuperäinen ? Ihan vastaava korinvaihto kuin mitä tänä päivänä tehdään. Koirankoppi muistaa tarkemmin mutta oliko 1966 vai 1967 kun yksikin ralli cooper (S?) oli kääräisty kaseikkoon ja siihen vaihdettu uusi koppa jotta saadaan peli taas viivalle. Vauhdin Maailma tiesi kertoa...

 

Kylmä fakta on että suuri osa Suomessa entisöidyistä on jonkinasteisia palapelejä, aihiot on tosi puutteellisia ja osa jäljellä olevistaa osista käyttökelvottomia. Mutta ei sen kuitenkaan niiden arvoa pudota (rahallisesti aika harva on ihan oikeasti tuottanut plussaa omistajalleen autoa myytäessä). Briteissä oli 80/90 luvun taitteessa jumalaton buumi jolloin ministä tuli Cooper pelkästään merkeillä. Niiden kanssa saa olla todella varovaisia, voi ostaa kalliin normi-Minin. :)

 

Myin oman Cooper S:n Norjaan vuosia sitten. Sekin oli melkoinen palapeli... Silloinkin moni huuteli että pitäis saada mutta ostajat oli harvassa. En tuntenut suurta surua a) myydessä enkä b) siitä että lähti pois Suomesta. Norjalainen kaveri oli etsinyt Englannista aihiota ratakäyttöön ja yhtä oli jo rahat kourassa ollut hakemassakin. Jäi sitten ostamatta kun ei "ihan" vastannut myyjän kuvausta. :)

 

Koirankopin aikoinaan tekemä Cooper S joka on ollut Lohjalla päin myynnissä 25 k€ on yksi niistä hienoimmista entisöidyistä mitä Suomessa on. Hommassa ei taidettu käyttää yhtään tarvikeosaa, kaikki pellitkin taisi olla tehtaan omia alkuperäisiä. Hinta tosin on aika suolainen, siinä pitää ihan oikeasti haluta oikea S talliin. Vastaavan replikan saa reilusti alle kympillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...