Jump to content
Sign in to follow this  
Ritke

Kytkin loppu?

Recommended Posts

Mitähän mahtoi hajota?

Kytkin on ollut kohtyy raskas ja irroittanut lähet pohjassa mutta nyt yhtäkkiä muuttui keveäksi ja irroittaa aivan ylhäällä.

Ykkönen ja pakki hieman rusahtaa päällelaittaessa. Luistaa nelosella ja viitosella veättäessä. -02 Cooper ja 179tkm mittarissa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuin työläs homma vaihtaa? Voiko sieltä pettää muuta, painelaakeri? Meni siis kerrasta tuohon kuntoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

olise mikä tahansa nii samallahan nuo kaikki vaihtuu.. ja työläitä nämä kytkinhommat ovat mut onnistuu ilman että pudottaa apurungon alas. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oli aika iso juttu, ottivat koneen pois ja 12h laskutti! Oli painelaakeri ottanut kiinni siihen "suojalevyyn" ja murtanut neljä "väkästä" siitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voiv... eisss... kytkin luistaa täälläkin :(

Oliko marmoritiskillä minkä hintaista tuo? Ja osaako joku sanoa varmasti pitääkö se vauhtipyörä vaihtaa samalla? Jossain näin uhkailtiin ja sehän tuo 4/5 osien hinnasta. Ja jos ne veloittaa sen 11-12h työtä, niin taitaa alkaa jo kannattaa vaihtaa itse.

 

Vauhtipyörän pelkoon tuo lievitystä katsella 1320:n hintoja : http://www.1320.co.uk/bmw-oem-clutch-ki ... 3-cooper-s

Ja on se hassua, että nuo tekevät vaihdon 4h aikana, kun Suomessa menee yli 10h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan foorumin ässän omistaja laittanut kaksoismassa vauhtipyörän tilalle normivauhtipyörää+kytkinsettiä? Ainakin R56 taitaa olla sellainen,vanhemmista en tiedä.Oma MCS tihkuttaa pikkuisen luultavasti kampuran takapään stefasta,kilsoja n.96tkm ja voimapuolen palikkaa tulossa.Pikkuisen hirvittää,että mihin tuo voimalinja jatkossa hävittää värinät? Tiedustelin Lohen.UK asiaa,ja kertoilivat "It is normal to expect some slight change to vibrations due to the flywheel not being damped" ja väittivät ettei heidän tiedossa ole suurempia murheita liittyen vauhtipyörä muutokseen.Kokemuksia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkoi kyllä huvittaa vaihtaa parempaa palikkaa tilalle, mutta eipä taida tapahtua jos se ei tarvitse vauhtipyörän vaihtoa. Jos vaatii, niin en todellakaan tunge 800+€ normi vauhtipyörään...

Typerää, kun juuri alkoi työt ja budjetti on mitä on. Saa nähdä kauan tuolla voi jatkaa ajelua ja odotella hieman rahaa sukan varteen (tuhlattavaksi kytkinremppaan). Katsastuskin olisi hoidettava seuraavan 1.5kk aikana :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...