Igor 229 Posted May 7, 2020 Author Report Share Posted May 7, 2020 Mittariston ja raitisilmasuuttimien rinkuloista piilotin kromit, ja sitten olikin aika käyttää kärry katsastuksessa. Ja vain päivän myöhässä. Takapenkin ja -vöiden puuttuminen johti muutoskatsastukseen paikkaluvun osalta, mutta muuta ei papereihin tarvinnut merkitä. Etupyörien laakereissa oli juuri havaittavaa väljyyttä, mutta kaippa ne 231tkm kohdalla jo sietääkin uusia. TuplaPete 1 Link to post Share on other sites
TuplaPete 17 Posted May 10, 2020 Report Share Posted May 10, 2020 Kyllä kiiltää ja hyvä perus hiilikuituteipin korvaaja tuo tarra homma. On ollut kohtuullinen kerääminen jo pelkissä tarroissakin. Thumbs up! Lähetetty minun EML-L29 laitteesta Tapatalkilla Link to post Share on other sites
Igor 229 Posted March 24 Author Report Share Posted March 24 Kärry jäi syksyllä talvisäilöön ihan oma-alotteisesti kaasuläpän heitettyä tauluun muutamat vikakoodit. Vika korjaantui hetkellisesti perinteisellä "käynnistä se uudelleen" -metodilla, eli piuha irti kaasuläpästä, virrat päälle ja pois, piuha kiinni ja vikakoodien resetointi. Kun tuossa viimeksi kävin tota keksintöä herättelemässä, niin siellä oli samat viat taas päällä. Eli VDO:n kaasuläppä kesti sen puolitoista vuotta. Jippii. Ihan niin kuin ei olisi muuta jumppaa edessä tämän kanssa ennen kesäkelejä. Link to post Share on other sites
TuplaPete 17 Posted March 24 Report Share Posted March 24 Kuulostaa oudolta. Mulla ollu nyt noin 2v vdo.Ei ongelmia ainakaan vielä. Silloin kun itella se meni niin katselin että kaasupolkimessakin voi olla häikkää ja antaa samat virhekoodit.Kyl nää minit sellasia perkeleen rakkineita on, aina jotain vähän vialla. Onko jotain suurempaa työn alla kuin perus kevään huollot ja tarkistelut?Lähetetty minun IN2013 laitteesta Tapatalkilla Link to post Share on other sites
Micke 17 Posted March 24 Report Share Posted March 24 Perus Mini Igor 1 Link to post Share on other sites
skithund 60 Posted March 24 Report Share Posted March 24 2 tuntia sitten, TuplaPete kirjoitti: Kyl nää minit sellasia perkeleen rakkineita on, aina jotain vähän vialla. Alkupään rakkineilla alkaa olla sitä ikää jo yli 20 vuotta, niin mikäs ihme tuo nyt on Link to post Share on other sites
Igor 229 Posted March 25 Author Report Share Posted March 25 17 hours ago, TuplaPete said: Kuulostaa oudolta. Mulla ollu nyt noin 2v vdo. Ei ongelmia ainakaan vielä. Silloin kun itella se meni niin katselin että kaasupolkimessakin voi olla häikkää ja antaa samat virhekoodit. Kyl nää minit sellasia perkeleen rakkineita on, aina jotain vähän vialla. Onko jotain suurempaa työn alla kuin perus kevään huollot ja tarkistelut? Lähetetty minun IN2013 laitteesta Tapatalkilla Mitenkähän ton kaasupolkimen ongelman vois diagnosoida, jos koodit on samat... no, jos sama koodijumppa jatkuu toisella kaasuläpällä, niin sitten täytyy katsella sen polkimen suuntaan. En nyt lähtenyt samantien tilaamaan uutta kaasuläppää, vaan kokeilen parin kympin käytetyllä, siitä lisää myöhemmin... Etupyörien laakerit, jarrunesteet, ja syyläri olis semmoset pakolliset huoltokohteet, että kehtaa ottaa kärryn ajoon. Mutta ahtimen öljynvaihto, vuotava ohjaustehostimen letku, short shifter, R56 takatukivarret ja Whitelinen kallistuksenvakaaja olis myös listalla... Link to post Share on other sites
Igor 229 Posted March 25 Author Report Share Posted March 25 15 hours ago, skithund said: Alkupään rakkineilla alkaa olla sitä ikää jo yli 20 vuotta, niin mikäs ihme tuo nyt on Joo ei se mikään yllätys ole, että vanhassa autossa on vikoja. Niiden vikojen kohteet tahtoo vaan olla välillä vähän yllättäviä. Tässä omassa rakkineessa on esimerkiksi edelleen kaikki alkuperäiset pyöränlaakerit ja koiranluut. Yleensä noita menee kuin leipää. skithund 1 Link to post Share on other sites
TuplaPete 17 Posted March 25 Report Share Posted March 25 Ilmeisesti virhekoodia pukkaa kun kaasupoljin ja läppä ei toimi saumattomasti yhteen. Jos tulee vielä koodia kun vaihdat kaasuläppää, niin seuraavaksi testiin mun, Tim:in, Micken tai Apelin pedaali. Myös jos johtosarjassa on huonoa kontaktia, voi tehä samaa. Sitä ei toivo vihamiehellekkään että joutuisi johtosarjoja vaihtelee. Siinä saakin siten jo purkaa vähön reilummin autoa.Tarviikin testata kun saat takatukivarret vaihdettua. Vähän vielä harkinnassa tuoLähetetty minun IN2013 laitteesta Tapatalkilla Igor 1 Link to post Share on other sites
Igor 229 Posted March 29 Author Report Share Posted March 29 Kaasuläppä putsattu ja vikakoodit taas nollattu. Tyhjensin myös huohottimen öljynkerääjän. Kerrostuu nätisti. Pohjimmaisena lienee etanolia, päällä öljyä, ja siinä välissä ties mitä kuonaa. Kävin myös pienen testilenkin heittämässä, mutta jotain häikkää siinä oli, kun kuivalla asvaltilla löytyi pitoa vasta kolmosvaihteella. TuplaPete, TKG and Micke 1 2 Link to post Share on other sites
TuplaPete 17 Posted March 29 Report Share Posted March 29 Se on toi alkomahooli kun saa ihmiset ja koneet toimimaan jotenkin oudosti :)Lähetetty minun IN2013 laitteesta Tapatalkilla Micke, Igor and skithund 3 Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now