Jump to content

R53 JCW -06

Recommended Posts

Mittariston ja raitisilmasuuttimien rinkuloista piilotin kromit, ja sitten olikin aika käyttää kärry katsastuksessa. Ja vain päivän myöhässä. 😄 Takapenkin ja -vöiden puuttuminen johti muutoskatsastukseen paikkaluvun osalta, mutta muuta ei papereihin tarvinnut merkitä. Etupyörien laakereissa oli juuri havaittavaa väljyyttä, mutta kaippa ne 231tkm kohdalla jo sietääkin uusia. 

49865866961_09591fc267_c.jpg

49865866886_768694f7b6_c.jpg

49865867146_1ebedfcd86_c.jpg

49861846383_387381e3e8_c.jpg

49865866441_750e9d3e6b_c.jpg

• Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tämä tuskien taival alkais olla päätöksessä, kärry on tänään katsastettu ilman huomautuksia. Ei mennyt leima kuin päivällä pitkäksi. Viime hetken korjauksina piti vielä vaihtaa kuskin puolelta käsijar

Pieni kuvakatsaus kevätremonttiin... remontissa meni varmaan enemmän aikaa kuvaamiseen kuin ruuvaamiseen.  :lol:   Auto ei makaa ton lihalaatikon päällä, vaikka se siltä saattaakin näyttää  :P  

Viime suvena Wilbon onnistui haalimaan maailmalta tänne pohjolan perukoille suhteellisen harvinaiset JCW Sparco -penkit. Olin jo pidempään kuolannut sellaisten perään, mutta niitä näkyy myynnissä lähi

Posted Images

Kyllä kiiltää ja hyvä perus hiilikuituteipin korvaaja tuo tarra homma. On ollut kohtuullinen kerääminen jo pelkissä tarroissakin. Thumbs up!

Lähetetty minun EML-L29 laitteesta Tapatalkilla

• 10 months later...

Kärry jäi syksyllä talvisäilöön ihan oma-alotteisesti kaasuläpän heitettyä tauluun muutamat vikakoodit. Vika korjaantui hetkellisesti perinteisellä "käynnistä se uudelleen" -metodilla, eli piuha irti kaasuläpästä, virrat päälle ja pois, piuha kiinni ja vikakoodien resetointi. Kun tuossa viimeksi kävin tota keksintöä herättelemässä, niin siellä oli samat viat taas päällä. Eli VDO:n kaasuläppä kesti sen puolitoista vuotta. Jippii. Ihan niin kuin ei olisi muuta jumppaa edessä tämän kanssa ennen kesäkelejä.

Kuulostaa oudolta. Mulla ollu nyt noin 2v vdo.
Ei ongelmia ainakaan vielä. Silloin kun itella se meni niin katselin että kaasupolkimessakin voi olla häikkää ja antaa samat virhekoodit.
Kyl nää minit sellasia perkeleen rakkineita on, aina jotain vähän vialla.

Onko jotain suurempaa työn alla kuin perus kevään huollot ja tarkistelut?

Lähetetty minun IN2013 laitteesta Tapatalkilla

2 tuntia sitten, TuplaPete kirjoitti:

Alkupään rakkineilla alkaa olla sitä ikää jo yli 20 vuotta, niin mikäs ihme tuo nyt on 😄

17 hours ago, TuplaPete said:

Kuulostaa oudolta. Mulla ollu nyt noin 2v vdo.
Ei ongelmia ainakaan vielä. Silloin kun itella se meni niin katselin että kaasupolkimessakin voi olla häikkää ja antaa samat virhekoodit.

Onko jotain suurempaa työn alla kuin perus kevään huollot ja tarkistelut?

Mitenkähän ton kaasupolkimen ongelman vois diagnosoida, jos koodit on samat... no, jos sama koodijumppa jatkuu toisella kaasuläpällä, niin sitten täytyy katsella sen polkimen suuntaan. En nyt lähtenyt samantien tilaamaan uutta kaasuläppää, vaan kokeilen parin kympin käytetyllä, siitä lisää myöhemmin...

Etupyörien laakerit, jarrunesteet, ja syyläri olis semmoset pakolliset huoltokohteet, että kehtaa ottaa kärryn ajoon. Mutta ahtimen öljynvaihto, vuotava ohjaustehostimen letku, short shifter, R56 takatukivarret ja Whitelinen kallistuksenvakaaja olis myös listalla...

15 hours ago, skithund said:

Alkupään rakkineilla alkaa olla sitä ikää jo yli 20 vuotta, niin mikäs ihme tuo nyt on 😄

Joo ei se mikään yllätys ole, että vanhassa autossa on vikoja. Niiden vikojen kohteet tahtoo vaan olla välillä vähän yllättäviä. 😄 Tässä omassa rakkineessa on esimerkiksi edelleen kaikki alkuperäiset pyöränlaakerit ja koiranluut. Yleensä noita menee kuin leipää.

Ilmeisesti virhekoodia pukkaa kun kaasupoljin ja läppä ei toimi saumattomasti yhteen. Jos tulee vielä koodia kun vaihdat kaasuläppää, niin seuraavaksi testiin mun, Tim:in, Micken tai Apelin pedaali. Myös jos johtosarjassa on huonoa kontaktia, voi tehä samaa. Sitä ei toivo vihamiehellekkään että joutuisi johtosarjoja vaihtelee. Siinä saakin siten jo purkaa vähön reilummin autoa.

Tarviikin testata kun saat takatukivarret vaihdettua. Vähän vielä harkinnassa tuo

Kaasuläppä putsattu ja vikakoodit taas nollattu. Tyhjensin myös huohottimen öljynkerääjän. Kerrostuu nätisti. Pohjimmaisena lienee etanolia, päällä öljyä, ja siinä välissä ties mitä kuonaa.

DSC_3318.thumb.JPG.208b95a11dd0786a0ebfaad04db786b1.JPG

Kävin myös pienen testilenkin heittämässä, mutta jotain häikkää siinä oli, kun kuivalla asvaltilla löytyi pitoa vasta kolmosvaihteella. 😁