Jump to content
Sign in to follow this  
olut-

Austin Mini 69 IM-757 Projekti

Recommended Posts

Jep, sulla on varmaan tarvikelistaa, siinä ei ole sitä metallivahvistusta alaosassa, ite oon hommannu Etolasta ja Korja-kumista (Tampere) tuollaista, ihan hyvää siihen tarkoitukseen jollei ihan alkuperäistä tarvi.

Asennus kuten "minorv" kirjoitti..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cooper S:n jarruja katselet ebaysta ym. ilmoituksista. Ainoat oikeat, silloin 10" pyörät sopii.

Tehostajakin pitäisi virallisesti laittaa, vaikka käytännössä ei sitä tarvitsisikaan. Cooper S:n tehostaja, jos haluaa että konehuonekin näyttäisi aidolta.

Minejä on kyllä katsastettukin 1300:lle ilman tehostajaa. Riippuu vähän paikasta/miehestä.

Kyllä niitä saatavilla on, uusiakin, mutta ilmaiseksi ei niitä saa.

Joskus kait on kohtuu sopivastikin käytettyjä tarjolla?

En ole vuosiin ilmoituksia katsellut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käytettyjen kanssa pulaaminen on AINA arpapeliä, voit saada hyvät ja voit saada romut. Itse olen enimmäkseen saanut ostettua hyvät mutta on paskaakin mahtunut sekaan.

 

Kyllä mun ikkunoiden alalistat on  metallivahvisteiset. Tarvikkeita joka tapuksessa koska alkueräisiä ei saa mistään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 No niin homma hidastui jonkin verran olen odotellut osia 2 viikkoa ja eipä ole kuulunt . Joten soitin tänään ja yllätys tilaukseni ei ollut mennyt perille. No nyt homma hoidossa . laittelin pisteosia kiinni mitä nyt oli. takaikkunoita en voinut laittaa kun ei ole verhoiltu takatolpan pahveja ( verhoilia sairaana ).

Aika kinkkinen tuo kiristyslistan laitto etu lasiin . Kokeilin tänään lähtiessäni pois minin luonta ja aattelin että ehkä parempi päivä huomenna. ostin alu vanteet mutta ei tullut pulttia mukaan , mistähän noihin vois kysellä ( kuva ). NO tässä jotain muitakin kuvia. Ehkä se tästä.

post-1526-0-83185100-1397052584_thumb.jpg

post-1526-0-14699300-1397052617_thumb.jpg

post-1526-0-37842100-1397052636_thumb.jpg

post-1526-0-32767400-1397052647_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

joo mustahan se pitäisi olla. mutta sattu olemaan punasta ruiskussa.ja piti laittaa johonkin niin se on nyt punainen . Mutta kunhan nyt saisi  Minin kuntoon niin ensi talvena voi sit vähän "Hifistellä " ja laittaa sen oikean väriseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvältä näyttää!
Ei kai se tankki hullumpi noinkaan ole kyl niit mustii tankkei jo on tullu nähtyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkup. sopii vanhan silmän aina paremmin, varsinkin kun muuten on tyylillä ja hyvällä maulla värkätty. Vielä hommaat oikean puolen tankin, niin S replica alkaa ulkoisesti olla kunnossa ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rupesin itsekkin miettimään että olisiko se tankki paremman näköinen omassakin korinvärisenä... Mutta kait pidän sen mustana niin sopii tummaan pohjan verhoiluun paremmin, vaikkei tunnetusti mulla ole mitään originaalipakkomieltymää paitsi museoautoissa (joita on maailmassa ihan liikaa).

 

Tarkista vielä ennen mutteritilausta ne vanteiden kiinnityspaikat. Ihan perus mutterit siihen käy, mutta niitäkin on olemassa kartio ja pallokannalla (vaikka pallokanta tuohon varmaan menee). Halvempia onneksi kuin uudempien Minien holkkimutterit, joita onneksi just taas löytys Ebayn kautta halvemmalla kuin Spareksen 3,7e/kpl. Samalla sitten voi tilata muutaman pinnapultin, kun kuitenkin joku on jokus vääntänyt niitä rannemomentilla niin tiukkaan että katkee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähän samaa mieltä kun "MikaJ" tuosta originaali/ museoauto asiasta ja "tiptop" entisöinti vaatii varmaan sellaisia luonteenpiirteitä mitä multa ei ainakaan löytynyt?? :)

Kaikista Mineistä mistä on tullu luovuttua eniten harmittaa nyt, oikeestaan se ite rakentama Mini Tonni ja sitten se Clubman nokkanen rata-auto myös.

Onneks molemmat kuitenkin meni silloin hyviin käsiin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi pitkästä aikaa kesä ja työt sotki harrastuksen . Mutta nyt palattu minin kimppuun . Laittaessani takaluukkua paikalleen huomasin ettei se ollut 69 konttia nähnytkään. (tarvikeosa ) kuva 2. Minkä vuosimallin takaluukku ? Mitä tulee 3 pikku reikään( rek kilven pokkauksen päällä). entinen luukku taitaa mennä hitsaukseen ja maalaukseen  niin on alkuperäisemmän näköinen.kuva 1 ja merkit ja muut hilkkeet löytää paikkansa..  ei tästäkään mitään originaalia tule käsitykseni on että originaali on sellainen kun se alunperin on ollut Väri aivansama , sisusta samanlainen. peltivanteet ym Minullahan on kirkaampi punainen ja sisusta matot pun kun entiset oli mustat ja penkit pun valkoset kun entiset punaiset.toisenlaiset vanteet .eli ihan harraste peli.

post-1526-0-86264400-1413986094_thumb.jpg

post-1526-0-31713800-1413986115_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi pitkästä aikaa kesä ja työt sotki harrastuksen . Mutta nyt palattu minin kimppuun . Laittaessani takaluukkua paikalleen huomasin ettei se ollut 69 konttia nähnytkään. (tarvikeosa ) kuva 2. Minkä vuosimallin takaluukku ? Mitä tulee 3 pikku reikään( rek kilven pokkauksen päällä). entinen luukku taitaa mennä hitsaukseen ja maalaukseen  niin on alkuperäisemmän näköinen.kuva 1 ja merkit ja muut hilkkeet löytää paikkansa..  ei tästäkään mitään originaalia tule käsitykseni on että originaali on sellainen kun se alunperin on ollut Väri aivansama , sisusta samanlainen. peltivanteet ym Minullahan on kirkaampi punainen ja sisusta matot pun kun entiset oli mustat ja penkit pun valkoset kun entiset punaiset.toisenlaiset vanteet .eli ihan harraste peli.

Mk 3 Minin takaluukku näyttäs olevan, siihen rekkarikilven pokkauksen päälle tulee tietenkin rek.kilven valo, kun taas vanhemmissa se oli alapuolella rekkarikilven alla olevassa kääntyvässä lätkässä kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei sitten laitan vanhanluukun paikalleen (kunhan on kunnostettu ) Mites noi ikkunoiden ( etu taka )kiristyslistat on melkosen jäykkää tavaraa ei meinaa kulmat mennä millään paikalleen ja jälkiä tulee vaikka käytän niin sanottua salmiakki avainta niiden laittoon ? onko niitä erinlaisia eri toimittajilla nämä on minitronilta ja tällähetkellä entiset .Pitää näköjään mennä kerralla ja jälkiä tulee pintaan siitä huolimatta . jos on niin mistä saa helpommin asennettavia ? 

niin vois tilata uudet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin tänään saatiin sähköt rakenneltua . ja auto käyntiin monen vouden jälkeen . Ja niinhän siinä kävi niin kun Turbo 69 ennusti että homma paisuu.

Nimittäin kytkin poljin ei liikkunut mihinkään . missä vois olla vika . työ sylinterissä vai missä ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko se sinulla pelannut ennen remonttia?

Syitä jämähtämiseen voi olla monia monen vuoden liikkumattomuuden jälkeen. Ihan polkimen akseliinsa jäätymisestä lähtien. Pääsylinteri, työsylinteri, kytkimen vipu...

Olisko sittenkin kannattanut panostaa myös tohon konepuolen tekniikkaan samalla, kun olet noin isot hommat hienosti tehnyt.

Olis siinä muita osia odotellessa mennyt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se toimi mutta on nyt seissyt jonkin aikaa . purin työsylinterin irti ja sen jälkeen poljin toimi . eli pääsylinteri tuntus toimivan ( antoi nestettä joka polkaisulla ) ja väänsin kytkimen vipua ja sekin tuntuis toimivan (ainakin liikkuu sisään asti ) eli ilmeisesti vika on työsylinterissä . oikeassahan koiran koppi oli ois pitänyt . mutta se kiire.....   No kunhan pääsis kokeilee tällä koneella miniä ja jos sitten löytäis jarruosia ja isomman koneaihion  niin laittelis sit ne kuntoon ja paikalleen . Eihän ne varsin paljon maksa mutta rahavarat ei nyt riitä . on mennyt tähän jo jonkin verran :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

NO nyt on työsylinteri vaihdettu uuteen ja ilmattu toimii tosi hyvin . :D nyt ei muuta kun lämppärin moottori paikalleen ja kone pelti .  Ei kun sisustan   tai jarrujen kimppuun...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 KANSI KIINNI OMAISET ON NÄHNEET: vois sanoa melkein 2v meni ennen kun mini sai konepellin koneen peitoksi konekäy ja kytkin toimii. ehkä sitä ei tartte ottaa vähään aikaan pois.  mutta epäilen sillä on tullut kasattua ja taas purettua kasatut osat kun on tarvinnut tilaa tehdä jotain.pelti vaatii vielä hieno säätöä että on lopullisessa asennossaan. kyl se siitä pikkuhiljaapost-1526-0-65698900-1415812678_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 moi nyt tuli vastaan tollanen morris 1300  cooperin tekniikalla (etu veto ) kävisköhän tämä tekniikka ja jarrut tähän minun projektiini?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen nähnyt tuon saman ilmoituksen. . 

Morris 1300 GT:n   (= GT Mailer) kone ei ole sama kuin Cooper S:ssä.

Kone ja vaihteisto käy kyllä Miniin, tosin tunnelimallinen vaihteensiirrin on erilainen.

Moottorin tilavuus on sama (1275 ), mutta venttiilien koko on pienempi. Kampiakseli ja keinuvivustokin ovat erilaiset kuin S:ssä.

Tupla SU:t ovat vastaavat kuin S:n.

Hankin aikoinani itselleni samanlaisen GT Mailerin, koneen hyödynsin mutta ko. levyjarrut jäivät laittamatta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarrut ei käy ja lisäksi 1300 mallisissa on mun omien käyttökokemuksien mukaan aika pirulliset jarrusatulat. Ne oli aika herkästi jumissa ja söi toisen puolen palaa enemmän. 96 Saabissa tais olla saman sorttiset satulat. Mk 1 1100 mailereissa oli vastaavat jarrut kuin Mineissä mutta nekään ei sovi Miniin. mailerin jarrut vaatii 12" pyörät.

 

Tossa kuva paloista: http://www.ebay.co.uk/itm/AUSTIN-MORRIS-1100-1300-1968-74-BRAKE-PADS-/141471658289?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20f05e3131#ht_218wt_1399

 

ja tossa itse satuloista: http://www.ebay.co.uk/itm/AUSTIN-MORRIS-BMC-1100-1300-MK2-MK3-FRONT-BRAKE-CALIPERS-PAIR-LH-RH-1968-1974-/271619247834?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f3dc4ceda#ht_437wt_1161

 

Toi nivelöity mekanismi tuppas jämähtämään ja ajan mittaan kulutti tosiaan toisen puolen palan.

 

Minin levyjarrut on tänä päivänä niin edullisia ettei juurikaan kannata miettiä muita ratkaisuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oon mä Minissä nähnyt tollaset Mailerin kiilapalajarrut ja hyvin toimisi mut tosiaan vaati 12" pyörät

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taitaa olla osatkin aika hakusessa noihin Mailerin jarruihin.

En sekaantuisi niihin Minin kohdalla.

Jos muutamalla satasella saa koko auton, niin koneen takia kannattaa ostaa.

Varsinkin jos on GT. GT Mailerin koneen tunnistaa, että siinä on ne 2 ylimääräistä kannen pulttia niinkuin ässässä. Muuten kone on ihan eri.

GT Mailerissa on myös ihan hieno mittaristo. Virittelin kerran sellaisen yhteen Miniin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eli ymmärsinkö oikein että käy kone heittämällä paikalleen ?  vaihdekeppi sattuu sisältä samalle kohti.??  koneen takia aattelin kyseistä maileria (jos hinnasta sovitaan) onhan se kuitenkin rempattava ennen kun keulille tulee. Kiitos jarru tiedoista. Mutta kyllä tämä minun mini tulee olemaan 10" pyörillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...