Jump to content
Sign in to follow this  
olut-

Austin Mini 69 IM-757 Projekti

Recommended Posts

ole hyvä sinä nopee täällä ei kannata paljon mainostaa löytöjä Moottori meni jo jollekkin minin harrastajalle >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, kyllä se on heti tartuttava tilaisuuteen jos on tarjolla ja tarvitsee.

Ne ajat ovat menneet kun näitäkin oli tarjolla vähän joka puolella, lähes haku palkalla.

20 vuotta sitten 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertokaahan viisaammat voiko noitten ovien istuvuutta säätää mistään istuu muuten hyvin mutta alareuna ei. kuvat 3 2 pystyykö säätämään  oven karmista olevilla palikoilla kuva 1

post-1526-0-99122300-1417094419_thumb.jpg

post-1526-0-03029100-1417094431_thumb.jpg

post-1526-0-66716300-1417094445_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ei alareunan hörsymistä voi oikein muutoin säätää kuin ovesta riuska ote ja vääntöä, niin ne maalarit ja peltisepätkin tekee.

Vai onko sulla liian paksu tiiviste välissä?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo se tiiviste asia tuli mullekkin mieleen ja laitoin vanhan tiivisteen. Vähän parempi mutta vieläkin jää kantamaan. Ilman tiivistettä on liian sisällä mutta näyttäisi olevan tasaisesti joka puolelta. Ootteko te muut saaneet ovet just korinpinnan kanssa tasalle vai kuuluuko tämä näihin 60 luvun vehkeisiin. Vähän hirvittää ruveta vääntämään mutta jos ei muu auta niin pakkohan se on. Mutta taidan kuitenkin vielä odottaa teidän kommentteja ennen kuin ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän noi tuppaa vähän irvistämään mutta näyttää aika isolta raolta. Mutta jos ovi istuu ilman tiivistettä nätisti ja rako oven ja korin välillä on tasainen niin ohuempi tvviste vois auttaa. Ainakin pickup omistajat briteissä ovat törmänneet siihen ettei ovi tahdo mennä edes kiinni. Uustuotantotiivisteet ovat liian paksuja ja jäykkää matskua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä olen käyttänyt  "huuli tiivistettä" Mk1 ja Mk2 ovissa kun nuo uusituotanto tiivisteet ovat mitä ovat.

Lahdesta Etralta olen tiivisteeni ostanut ja malliltaan ne ovat vastaavat kuin Korjakumin TUOTE no 1082 523  http://files.kotisivukone.com/korjakumi.kotisivukone.com/tiedostot/108_muotonauhat.pdf 

 

Tiivistää hyvin, on elastinen ja paikalleen laitettunakin ihan kelvollisen näköisiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos ystävät vinkeistä tulin siihen tulokseen ettei kannata ostaa tarviketiivisteitä. Etolasta ostetut oli jo aika lähelle. Jäi noin 2 mm vielä korilinjan ulkopuolelle. Mutta eiköhän nuo asetu käytössä tai sit pitää vetää liina ovesta oveen ja laittaa jännitykselle 2 viikoksi. Etolasta löyty samalla numerolla heti hyllystä. Ja Niinkun ymmärsin Minorv 8 vastauksesta "tuppaa vähän irvistämään " niin saa varmaan kelvata vai mitä olette mieltä asiasta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miksiköhän sellaisia surkeita tarviketiivisteitä yleensä tehdään?? Eikö niistä ole kukaan antanut palautetta kun niitä yhtä surkeita aina vaan on tarjolla??. Minulla oli jo yli 20 vuotta sitten Cooperia varten sellaiset tarviketiivisteet ja niillä ei saanut ovia toimimaan. Roskiin meni.

Onneksi silloin vielä löytyi Alavuden suunnalta uudet alkuperäiset.

 

Kyllä ne Mk1/2:sen ovet aina vähän "irvistää". On kyllä paljon siitäkin kiinni kuinka on korjannut helmoja ja kolmiopaloja. Niittenkin vaihdossa saa olla aika tarkkana. Pienetkin mittavirheet näkyy sitten sovituksissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla ei tarttenut hitsailla niitä paloja ja helmoja. Onhan ne voineet irvistää jo ostaessa  8) Ei älynnyt kaikkea kattoa. Kuskin puolen ovessa sama homma ei kai auta kun vedättää liinalla ovia sisään päin jos sais siten niitä kuosiin :-\

post-1526-0-91626400-1417353324_thumb.jpg

post-1526-0-46426400-1417353364_thumb.jpg

post-1526-0-84142900-1417353386_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerroppa mistä niitä lukkoja säädetään kun en tiedä karmissa olevasta ei saa ku noin 2 mm säädettyä on kokeiltu mistä sitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos tailke ^-^ Olihan siellä kuskin ovessa varaa säätää mutta apparin ovi oli jo säädetty loppuun sillä se ei mennyt kun 2 mm.uskinovi ihan ok nyt .Laitoin vielä vedätykseen jos se menis apukuskin ovi jännityksellä kohalleen. saa nyt nähdä se on vähän sellanen" toivotaan toivotaan asennus" jos ei niin vielä etsittävä toisenlaisia  tiivisteitä. Koska on varaa ilman tiivistettä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se vain auttoi taivutus. Miten austin maxsin kone kävisi miniin? Eikö se ole etuvetoinen ? onko sama auto kuin maileri ? onko sama aski ?Kun lueskelin niin taitaa olla 5 lovinen laatikko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei helpolla, on, ei ole, ei ole.

Maxin koneen ja laatikon osia ei han samalla tavalla ole saatavilla kuin Minin osia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isompi ja korkeampi ja painavampi. En tiedä onko oikeasti mitään etuja laittaa Maxin konetta. On noita muutama kai survottu Minin keulalle mutta vaatii melkoista temppuilua (esim. Tunturivuoren sininen lintulauta-Mini). Helpommalla saa nykyaikaisen koneen ja laatikon keulalle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK ystävät ja talonmiehet.Taas meni 1 moottori mitä ajattelin .Mutta on nämä todella toimivat sivut kiitos teille aktiivisille ja tietäville.  Kyllä se kone vielä löytyy ja sori jos taas kyselen että käykö tämä kone ? Tietämätön kun olen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki kunnia näille muitten moottoreitten sovittelijoille! Hienoja laitteita on rakenneltu jo useita, viimeksi tämä hieno keskimoottori!

Mutta jos haluaa että on Mini harrasteautona, niin miksi se pitää laitella joksikin muuksi kuin Mini ?! :)

Minissä pitää olla Minin ääni ja se on kyllä tosi maukas kun on oikeilla tavoilla/paloilla kutiteltu.

Mahdollisuuksia riittäviin tehoihin/ominaisuuksiin löytyy kyllä ihan Minin omistakin paloista :)

 

Vaikka hienojahan ne värkätyt laitteet on ja nöyrä hatunnosto kaikille rakentelijoille, joilla on valtava kädentaito taikoa kaikkia erikoisuuksia.

 

Mutta jos haluaa kuunnella jonkun japsivärkin moottorin pärinää, niin miksei aja sitten sellaisella :)

 

Vikun V8 on sitten ihan oma lukunsa! Se on vielä saman konsernin paloista.

Ja nyt ei kukaan saa vetää hernettä nokkaansa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Niin kyllä on tarkoitus pitää mini mininä. Mutta kun on 850 niin tuntuu että jaksaako se mennä mihinkään. 1000 kai riittäis mut mielummin laittais samantien isomman mutta ei noita koneita nykysin ole pahemmin tarjolla . Muuten mites noi ikkunoideen "nakkiikkunat " väliin tuleva tiiviste mihin kohti tulee ja millainen kun ei ole kummassakaan" Suomalaisessa yhtiösssä"saatavana. Mitä olette käyttäneet.Löytysköhän etolalta. vois kysyy kun tietäs mallin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mahtaneeko sellaista vastaavaa Suomesta saada? En ole kyllä nähnyt.

Kyllä niitä uustuotantona jonkinlaisia maailmalta saa?

On tähän asti tarve löytynyt omista jemmoista. Voisi löytyä vieläkin? Onko kiirus?

Minulla olisi osina yksi 1300:nen kone, joka on jonkinasteisesti viritetty. Kansi tehty ja kireempi nokka. Mahlen S/GT:n männillä.

Itsellä se ei ole koskaan ollut nipussa.

Jos sellainen projektikasa kiinnostaa? Pitäisi kyllä ostajan käydä itse toteamassa laatu ja noutamassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Niin kyllä on tarkoitus pitää mini mininä. Mutta kun on 850 niin tuntuu että jaksaako se mennä mihinkään. 1000 kai riittäis mut mielummin laittais samantien isomman mutta ei noita koneita nykysin ole pahemmin tarjolla . Muuten mites noi ikkunoideen "nakkiikkunat " väliin tuleva tiiviste mihin kohti tulee ja millainen kun ei ole kummassakaan" Suomalaisessa yhtiösssä"saatavana. Mitä olette käyttäneet.Löytysköhän etolalta. vois kysyy kun tietäs mallin?

Tarkoitatko sitä pystysuoraa tiivisteen pätkää?

Eikös se tullut siihen päälimmäisen lasin reunaan, joskus löysin jostain Etolasta tai Korjakumista missä ura lasinpaksuinen ja toiselta puolen paksumpi ja tiivisti lasien välisen raon. Samoista paikoista löytyy sopivaa (ei alkuperäistä, mutta hyvin toimivaa) uralistaa lasien ala- ja yläpuolelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se tulee alimmaiseen lasiin ja löytyy Minitroniltakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...