Jump to content
Sign in to follow this  
Oltsu

Austin 1300 Mailer -69

Recommended Posts

Moi kaikille.

 

Sain Austin Mailerin vuonna 2001. Tarkoitus oli restauroida se pikaisesti hyvään ajokuntoon. Projekti alkoikin lupaavasti vuonna 2002 irrottamalla kaasari, jarrupääsylinteri, kytkinpääsylinteri, venakoppa, laturi ja muuta pikkuosaa kunnostusta varten. Siihen se sitten jäikin. Ja tietty kaikki irrotetut osat ovat hävinneet jonnekin vuosien varrella.

 

Projekti alkoi uudestaan kun haettiin auto säilytyspaikasta tämän vuoden keväällä. Hiiret olivat tehneet yllättävän vähän tuhoa, mutta vähän kuitenkin.

 

Osia on tässä hommattuna aika hyvin, mutta puutteitakin vielä on (mm. kytkimen pääsylinterisäiliö). Lisäksi tiedän, että molemmat Hydrolastic-piirit vuotavat (kuten kuvastakin näkyy, aika low rider!). Hommasin myös Hydrolastic-pumpun briteistä.

 

Auto on aikoinaan ruostesuojattu ja mittarissa on 54 tkm.

 

Päivittelen tänne miten projekti etenee.

 

Jos jollakulla on tällaiseen autoon osia, niin viestiä vaan tännepäin :)

post-3390-0-35101500-1401886289_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei! Hauskaa! Lisää näitä kaunokaisia liikenteeseen :) Omallani olen vain ajanut, mutta ilmoittele kuinka projekti etenee ja jos jotain varaosia ylimääräisenä, olen kuulolla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Projekti etenee. Vaikuttaisi siltä, että 46 tkm ei ihan pidä paikkaansa, sen verran kulunutta kamaa oli etupäässä. Earlpartilta tilasin paljon osaa. Jarrut purettiin, uutta tiivistettä, hiekkapuhallusta tukivarsiin, parin mätäpaikan korjaus, roller foot kitit (mitä lie suomeksi?) molemmille puolille, maalausta, uudet käsijarruvaijerit, takajarrut uutta jne..

 

Seuraavaksi ohjelmassa on taka-apurungon irrotus + kunnon tarkastus ja sinne kuluvien osien uusinta. Ehkä tänä kesänä vielä liikkuu.

 

Osatarpeita (ihan kaikkea ei viitsis uutena ostaa):

 

* kuskin puolen etuoven avauskahvan

* taakse apparin puolen taka-oven ikkunanavauskahvan

* apparin häikäisysuojan

* vaihdekepin "alapään suojus" :)

* alustaan taakse roller foot kitit, apurungon mounting kitit, pohjaanlyöntikumit

* taakse vasemmalle auxiliary springin (vakaaja?)

* vasemman puolen takavalon linssin

 

Ps. kadonneet osat löytyivät, olivat näppärästi arkistoitu kaverini talliin laatikkoon, jossa luki "Opel". Ehdin tietty jo hankkia uudet osat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olispa tullut aikanaan osia tallennettua.

Moottorin poiston jälkeen on 3 ehjää autoa lähtenyt romurille :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikkolan Tuomolla Mietoisissa voisi olla jotain Mailerin osia jemmassa kun sai vastikään sellaisen entisöinnin valmiiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näillä palstoilla "imperial" nimimerkillä esiintyvällä kaverilla on ainakin joskus aikanaan ollut uusia alkup. Mailerin osia. Kannattaisi ehkä yv:llä kysäistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä Oltsu! olen niiin kade että jollain on tietotaitoa hoitaa auto pelikuntoon, itse vain ajan ja toivon että mikään ei haloaisi. No mutta eihän se nyt ihan niin mene, nyt alkaa olemaan remonttia vaille valmis,, kävi korjaamolla jossa todettiin että hammasratas (?) ja etuvetonivel ainakin on viittä vaille valmiit.. mulla ei ole oikein tietotaitoa edes varaosien metsästykseen, mikä tuo paikka on mistä sinä tilasit osat ja jäikö jotain ylimääräisiää tuolta Opel- laatikosta ;) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kävi korjaamolla jossa todettiin että hammasratas (?) ja etuvetonivel ainakin on viittä vaille valmiit?

Olisiko kuitenkin hammastanko mikä on väljä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi, minulta löytys ehjä hammastanko,jos on tarvetta.Tosin jos välys on sisänivelissä, ne pystyy tiukkaamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi olla ehjä/uusi Mailerin takakelkka kiven alla?

Sellainenkin tuli vietyä romulavalle aikanaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eipä ole myyjiä jonoksi asti ollut ostoilmoitukseeni vastaamassa  :)

 

600 punnalla (reilu 800e) saisi näemmä uuden Earlpartista. Arvelen, että Royal Mailin postitustaksojen kanssa hinta tuplaantuu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanskasta on apurunko nyt tulossa...sähköt käännetty miinusmaaksi ja sähköjä ihmetelty muutenkin. Pivot shaft bearingit pitää hommata...

 

Mistähän saisi tällaisia (merkitty X:llä) pultteja? Kuulemani mukaan eivät ole samat kuin minissä :(

post-3390-0-33467100-1454317149_thumb.jpg

post-3390-0-53315600-1454317154_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on yksi pari mutta ne on liian pitkät Miniin. Toi lieriöosuus on vajaa 15 mm pitkä. Ne saa kyllä jos vain haluat. Mun mielestä noi kuvassa olevan pultin mitat olis aika tarkkaan samat kuin minissäkin. Mineissä käytettiin myös jossain vaiheessa pelkkää pulttia jonka ympärille tuli ohutseinäinen holkki.

 

Tossa se holkki.

 

http://minispares.com/product/Classic/Cooling_heating/Radiators/CAM4415.aspx?0704&ReturnUrl=/product/Classic/Cooling_heating/11G227.aspx|Back to

 

Normipultissa on pienempi kanta kui tossa alkuperäisessä versiossa 11G228.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...