Jump to content
Sign in to follow this  
Lallevihtinen

Cooper S R53 Viritys

Recommended Posts

Tervehdys Mini foorumilaisille!

 

Ensimmäinen mini tuli hommattua hetken mielenjohteesta(vai vikasuudesta?) ja nyt olisi tarkoitus aloittaa viritys. Vakio 164hv ei oikein miellytä. Minkälaisia kokemuksia muilla on, mitä kannattaa ja mitä joutuu tekemään, jos tavoitellaan 230-250hv tehoja?

 

Ainakin ahtimen hihnapyörän vaihto, nokka-akseli, suuttimet ja ohjelma? Entäpä nämä ilman otto parannukset, tarpeellisia vai puppua? Mihinkä asti vakio kansi riittää ennekö alkaa ahdistaan rajoittavasti? Myös kokemukset eri nokista kiinnostaa jos sellaisia jollain on.

 

Entäpä RE85 muunnos? Ja kuka näitä ylipäätään osaa ohjelmoida kunnolla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse vaihdoin vain -17% pulleyn ja tuloksena oli 203hp. Kavs on hyvä firma tuohon. Heiltä löytyy muutakin hyvää tavaraa. Ja jos haluat mennä tuohon 230-250hp luokkaan, se vaatii jo parempaa jäähyä koneen päälle, täyden pakoputkiston, isommat suuttimet ja ohjelmointia. Kannattaa myös muistaa hommata joku JCW/Dave.F airbox.

 

http://www.1320.co.uk/r50-53-generation-1-2001-06

 

Tuolta kannattaa katsella tuotteita. Englantilaiset ainakin kehuvat kyseistä firmaa melko paljon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...