Jump to content
Sign in to follow this  
papu83

austin -69

Recommended Posts

Onko paljon osapuutteita? Näyttää kuvassa aika hyvältä aihiolta. Työn iloa ja päivitä foorumille työn edistyessä kuvia. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertokaas mulle joku mikä tuo korin väri on. Ja minkävärinen sisusta tuohon kuuluu.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kertokaas mulle joku mikä tuo korin väri on. Ja minkävärinen sisusta tuohon kuuluu.?

Jaa, hydrolastic -Mini! :)

Rakensin aikanaan Mini tonni kilpurin ton värisestä, oliskohan toi joku "lime" ollu (sisusta samaa sävyä)?

Mulla on jossain wanha Mini -värikartasto ja taitaa se löytyä ihan netistäkin, ehkä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Väriksi veikkaisin ajan patinoimaa Old English Whitea WT3.

Oliko Mk2 malleja saatavana keltaisina (esim. Chartreuse Yellow YL-2) ?

"Imperial" tietänee enemmän . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se onpi sitten aika tasaseen sammaloitunu? :) ..näyttää niin vihreeltä mun silmään??

Heh, en kuitenkaan ala kinaamaan asiasta, mutta nyt taisin muistaa sen kilpuri aihion ( vm. -73) värikoodin:

 

http://www.mini-colours.co.uk/colour.php?c=266

 

 

E: Punainenhan siitä sitten kuitenkin tuli! ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä kun veikkaisin että tuo on El Paso Beige BG17...

Mutta kuka noista nyt selvää ottaa haalistuneina ja sammaloituneina..

Share this post


Link to post
Share on other sites

old english white näyttäisi olevan tuo väri. Mitens toi hydrolastic sehän oli vissiin että siitä ei helpolla saa enää kalua? Käykö perinteiset kumijousielementit suoraa noihin kelkkoihin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

old english white näyttäisi olevan tuo väri. Mitens toi hydrolastic sehän oli vissiin että siitä ei helpolla saa enää kalua? Käykö perinteiset kumijousielementit suoraa noihin kelkkoihin?

Jos elementit on ehjät niin miksei, uusia ei taida oikein saada ja ehjät käytetytkin "kiven alla".

Ei ne kumielementit oikein suoraan sovi, joskus on kuivajousisesta kelkasta siirretty kiinnityskohdat , mut paree vaihtaa koko kelkka (on ehkä muutenkin vaihtokunnossa?).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Täytyy perehtyy paremmin kun alkaa purkamaan. Kelkat näyttäis olevan äkkiä katsottuna yllättävän hyvässä kunnossa. Pääsin vasta tänään katsomaan koko autoa paremmin. Muutenkin auto näyttää ihan hyvältä on tosin mätääkin mutta ei mikää umpilaho. Hmm.. mitähän tuolle nyt tekis... entisöinti vai turbotettu katuraaseri... vaiko sittenkin minitonni kilpuri, näytti hauskalta toi sarja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noin hyvästä Mk2 kopasta ei ehkä kannattaisi kilpuria tehdä, ainakaan Mini tonniin. Ehkä joku Cooper replica, vaikka harrasteluokkaan, jos kilvanajo kiinnostaa. No. Jokainen tekee omalleen mitä lystää.

Hydrolastic elementtejä saa tietääkseni uusiakin tänä päivänä, joskaan ei kait kovin edullisia. Käytettyjä ehjiäkin harrastajilta löytynee vielä kohtuullisesti.

Jos et entisöintiä aio, niin kumijousiseksi muuttaminen on ihan fiksu vaihtoehto. Käytettyjä kumijousisen alustan osia löytyy taatusti sopivasti, jos vain ilmoittelet kiinnostuksesi esim osto palstalla. Ne käy vuosimallista riippumatta.

Intoa vaan rojektille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko vinkkejä kun alkaa kelkkoja ottaa pois että miten noi hydrolastic:in nesteet saa helpoiten valutettuu pois? Laitan kumijousielementit / kelkat tilalle.

 

Ja kyyllä se ahdin tulee määräämään tahdin kunnes jonain päivänä ollaan siinä mallissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko vinkkejä kun alkaa kelkkoja ottaa pois että miten noi hydrolastic:in nesteet saa helpoiten valutettuu pois? Laitan kumijousielementit / kelkat tilalle.

 

Ja kyyllä se ahdin tulee määräämään tahdin kunnes jonain päivänä ollaan siinä mallissa.

Takaa vaan helmapellin alta rengasventtiiliavaimella avaat ja astia alle jos et halua sutata.

Voi kyllä olla, että on nesteet jo poistunu ajan saatossa? ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos elementit on ehjiä, niin ei kannata roskiin laittaa.

Luulenpa että niille löytyy ottaja, jos kohtuuhinnalla ilman takuuta tarjoat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulle kelpaa jos ehjänä saat irti. Voin jopa jonkinsortin kahvipaketin maksaakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo ihan rahanarvoista tavaraa noi hydron osat nykyään ja jos sattuu putket olemaan ehjät kannattaa nekin ottaa ehjänä ja myydä etiäppäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

69:ssä pitäisi löytyä apparin lattiasta ja löytyykin jos ei ruoste ole kokonaan syönyt.

Ota kuva vanhasta lattiapellistä numeroineen kun se on korissa vielä kiinni ja kun leikkaat vanhan lattian irti ota numerokohta talteen. Lyö uusi numero uuteen lattiapeltiin kun se on irrallaan ja mene peltien, kuvien ja rekisteriotteen kanssa konttorille ja pyydä kats.miestä katsomaan. Koko kuva autostakin on hyvä.

Näin pitäisi onnistua, eikä tarvitse kuskata koko autoa konttorille.

 

Toinen vaihtoehto on, että kun löydät sen numeron sieltä lattiasta, kuskaat koko kopan konttorille ja lyöt uuden numeron konehuoneeseen apparin puolelle viistotukeen (siihen kohtaan mistä johtosarja menee läpi) Ja pyydät miestä katsomaan että on samat numerot ja merkinnän siitä papereihin.

 

Se numero voi sinulla jo nyt mahdollisesti löytyä sieltä viistotuesta. Moniin Mineihin on jo aikoinaan katsastuksessa pyydetty lyömään uusi numero kyseiseen paikkaan, kun oma lattianumero on näkynyt huonosti.

66 ja vanhemmissa ei ole lattiassa numeroa, eikä tehtaan jäljiltä missään. Ne lyötiin Suomessa juuri tähän viistotukeen. Pääsääntöisesti. Poikkeukset vahvistaa säännön :)

Saiko selvityksestä mitään selvää ?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo sain selvää. Pohjasta en löytänyt mitää numeroo oli sen verran ruosteessa. Pitää tarkastaa tuo viistotuki jos siinä olis numerot tallella. Kiitos ohjeistuksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lukkopellissä oleva pistehitsattu lätkä ei ole rekisteriotteessa oleva alustannumero, vertaapa otteeseen.

Se on korin numero, joka ei näy missään rekisteröinti dokumenteissä.

 

Mk 2:ssa on varmaan vielä se ovaali alumiinilätkä poppareilla kiinni jäähd. tuulitunnelissa? Siinä on oikea numero, mutta se ei irroitettavana kelpaa.

Numero pitää olla koriin meistetty, ei millään koriin kiinnitettyyn irtolätkään. Oli sitten kiinnitetty millä hyvänsä.

Näin ainakin Tampereen seudulla.

Kokemusta on. Kyllä on Konttorilla lamppujen kanssa etsitty meistettyä numeroa. Onneksi on aina löydetty :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Käsittääkseni yhdessäkään Minissä ei ole tehtaan jäljiltä runkonumeroa ennen vuotta -80. Jos auto ei ole alunperin virallisen maahatuojan Suomeen tuoma, niin sitten voi olla numero "missä vaan". Hanttarin takajalkatilasta löytyi yhdestä Norjan tuonnista. Saksassa sitten taas oli kelvannut etupenkkien alla olevaan poikkitukeen hitsattu numerolappu, mutta se nyt ei Suomessa kelpaa ja uuden lyömiseksi meni. Kaikissa maissa ole ole ollut yhtä tarkkaa kuin Suomessa aikanaan tuo vaatimus ja se alumiinilätkä on riittänyt. Se hanttarin etujalkatila on kyllä ilmeisesti yleinen paikka ollut niissä maissa mihin se on vaadittu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...