Jump to content
sir samurai

Mini -76 Project avo

Recommended Posts

Joo,jos siellä purkissa ei ole nestettä,ei huolta.Laita ennemmin se lisämittari alavesiletkuun,näyttää,onko syytä huoleen.Se vakio mittari näyttää yläkierron lämpötilan jo valmiiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Esim. RedLinen Water Wetter on oikeasti toimivaa jäähdytinnesteen lisäainetta, käytän itse ja suosittelen ja tuon toimivuus on testattu monessa kilpurissakin ja on vaikuttanut lämpöihin niin Minitonnissa, Historic-Mineissä, katu-Mineissä kuin Race Truckissa.
Parhaan tuloksen saa kun vielä vähenbtää glygoolin määrän alle 20%.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alkaa olleen Oulun korkeudella avomini kelit ohi. Kerkesin onneksi pienten takaiskujen jälkeen kuitenkin ajellakki jonku verta, toki tärkeintä oli se muutoskatsatus 🙂Vetoakselin stefastakaan (vai miksi sitä akselia sanotaan joka laatikosta tulee) ei tiputa enää öljyä eli autot oikeasti tykkää että niillä ajellaan. Kyllä, koneessa on edelleen öljyä 😉 

Havaintoja: Kolmos vaihteella piettää, voisko sanoa vinkuvaa ääntä, muilla vaihteilla ei. Neloselta kun vaihtaa takas kolmoselle, vaihde menee vain pienillä kierroksilla nätisti päälle, joskus piettää rusuhtavaa ääntä, vähän niin kuin olis sorsia laatikossa. Kuten aikaisemmin tuolla jo arveltiin että perävälitys ei isoille nopeuksille mahda olla mailerin laatikossa optimaalinen, ei se ole. Nelosella 60km/h vielä asiallista mutta sitte alkaa moottorin äänet olleen jo huomattavat. En tainnu yli 70km/h edes ajella. 🙂 

Vikoja ja puuteita, bensamittari, nopeus ja matkamittari ei toimi. Ovien lukot, muistaakseni vain toinen meni lukkoon, olikohan molemmat saman kätiset että se tais olla syynä. Takakontin lukkoon ei sopivaa avainta, en ainakaan vielä löytynyt. olis ihan hyvä saada se lukkoon kun päävirta katkaisia siellä. 

Pittää talven mittaan tehdä ostoilmoitus puuttuville osille. Ainakin konepellin aukipito keppi puuttuu, tein ite vähän pitemmän irtomallisen, mutta olishan se oikea kiva saada. Takakonttiin rekkarivalon päälle joku kiva merkki/teksti ja niskatuelliset penkit tullee nyt ainaki heti mieleen. 

Talvella pitäs verhoiluja ja koelautaa askarrella, sekä jos rättikattoa ehtis ainakin vähän suunnitella ja jottain koeversiota anoppi ommella. Vanhan kolmimittarisin osan haluan piettää, pittää nettiä selailla ja kuvia katella josko sieltä löytys jottain vinkkiä kun olis hyvä edes rokkikoneelle saada joku kotelo. 

Kannataakohan bitumi mattoa laittaa pyöräkoteiden kohalle ja lattiaan vai mahtaako avossa olla merkitystä? Mitenhän konepeltiin ja kone huoneeseen, siellä ei ole vielä mittään lämpöeristeitäkään. 

Kattelin tuossa kuvia ja ei mulla ole kummasskaan minissä syylärin ja korin välissä semmosta tunnelia mihin se kumiremmi laitettas, taitaa olla vain vm. 75 ja sitä ennen? toki toinen koppa on vuosimallia 70...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...