Jump to content
sir samurai

Mini -76 Project avo

Recommended Posts

Joo,jos siellä purkissa ei ole nestettä,ei huolta.Laita ennemmin se lisämittari alavesiletkuun,näyttää,onko syytä huoleen.Se vakio mittari näyttää yläkierron lämpötilan jo valmiiksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esim. RedLinen Water Wetter on oikeasti toimivaa jäähdytinnesteen lisäainetta, käytän itse ja suosittelen ja tuon toimivuus on testattu monessa kilpurissakin ja on vaikuttanut lämpöihin niin Minitonnissa, Historic-Mineissä, katu-Mineissä kuin Race Truckissa.
Parhaan tuloksen saa kun vielä vähenbtää glygoolin määrän alle 20%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkaa olleen Oulun korkeudella avomini kelit ohi. Kerkesin onneksi pienten takaiskujen jälkeen kuitenkin ajellakki jonku verta, toki tärkeintä oli se muutoskatsatus 🙂Vetoakselin stefastakaan (vai miksi sitä akselia sanotaan joka laatikosta tulee) ei tiputa enää öljyä eli autot oikeasti tykkää että niillä ajellaan. Kyllä, koneessa on edelleen öljyä 😉 

Havaintoja: Kolmos vaihteella piettää, voisko sanoa vinkuvaa ääntä, muilla vaihteilla ei. Neloselta kun vaihtaa takas kolmoselle, vaihde menee vain pienillä kierroksilla nätisti päälle, joskus piettää rusuhtavaa ääntä, vähän niin kuin olis sorsia laatikossa. Kuten aikaisemmin tuolla jo arveltiin että perävälitys ei isoille nopeuksille mahda olla mailerin laatikossa optimaalinen, ei se ole. Nelosella 60km/h vielä asiallista mutta sitte alkaa moottorin äänet olleen jo huomattavat. En tainnu yli 70km/h edes ajella. 🙂 

Vikoja ja puuteita, bensamittari, nopeus ja matkamittari ei toimi. Ovien lukot, muistaakseni vain toinen meni lukkoon, olikohan molemmat saman kätiset että se tais olla syynä. Takakontin lukkoon ei sopivaa avainta, en ainakaan vielä löytynyt. olis ihan hyvä saada se lukkoon kun päävirta katkaisia siellä. 

Pittää talven mittaan tehdä ostoilmoitus puuttuville osille. Ainakin konepellin aukipito keppi puuttuu, tein ite vähän pitemmän irtomallisen, mutta olishan se oikea kiva saada. Takakonttiin rekkarivalon päälle joku kiva merkki/teksti ja niskatuelliset penkit tullee nyt ainaki heti mieleen. 

Talvella pitäs verhoiluja ja koelautaa askarrella, sekä jos rättikattoa ehtis ainakin vähän suunnitella ja jottain koeversiota anoppi ommella. Vanhan kolmimittarisin osan haluan piettää, pittää nettiä selailla ja kuvia katella josko sieltä löytys jottain vinkkiä kun olis hyvä edes rokkikoneelle saada joku kotelo. 

Kannataakohan bitumi mattoa laittaa pyöräkoteiden kohalle ja lattiaan vai mahtaako avossa olla merkitystä? Mitenhän konepeltiin ja kone huoneeseen, siellä ei ole vielä mittään lämpöeristeitäkään. 

Kattelin tuossa kuvia ja ei mulla ole kummasskaan minissä syylärin ja korin välissä semmosta tunnelia mihin se kumiremmi laitettas, taitaa olla vain vm. 75 ja sitä ennen? toki toinen koppa on vuosimallia 70...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin se talvi taas meni ja melkein kaikki jäi tekemättä, no kesä aikaa. Maskin kehyksiä ja merkkejä sentään tuli hommattua sekä systykseen uutta osaa. Piti se käydä kausi avaamassa, ilman kattoa Oulun 15 astetta tuntui kohtuu viileältä ja pipo piti laittaa päähän. Edellisen viestin havainnot ja pari kysymystä edelleen valideja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kelit kohillaan avolla päästellä. Bensa tuntuu maistuvan, tulpat ei ollu nokiset, mutta oliskohan silti rikkaalla, kun bensalle vähän tuoksahtaa vaatteet ajelun jälkeen. Talvella tuli kaverilta tuplakaasarit hommattua korjaussarjoineen niin josko tässä kunnostas yhden kaasarin. Turvakaaret verhoiltu, pikkusen joutuu vielä kesän mittaan korjaan. Takapenkit nyt työn alla, ne kun valmiit nii kuvaaki ilmestyy. Hattuhyllyn verhoilun askartelin vanhasta, vähän piti pienentää kun vahvikkeita tullu. Verhoilla vielä sekin uudelleen kun vähän karun värinen. Rupuset niskatuelliset etupenkit tuli hommattua ja anoppi lupas nekin verhoilla. Kojelauta pahvista askarreltu, jotain levyä hommata ja verhoilla. Edelleen äänieristyksen kysymykset valideja sekä tämä "Kattelin tuossa kuvia ja ei mulla ole kummasskaan minissä syylärin ja korin välissä semmosta tunnelia mihin se kumiremmi laitettas, taitaa olla vain vm. 75 ja sitä ennen?" 

Konepellin lukitus systeemin laitoin, pääsee kumi hakasista eroon jossaki vaiheessa ja mahtuu myös konepellin listan kaveriksi säleikön reunalistat.

Joulupukki toi rokkikoneen, haynesin kirjassa oli radion piuha, siitä vissiin saa sähköt vai onko se vain heräte? edelleen sähköhommat hieman arveluttaa tehdä kyselemättä 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...