Jump to content
MINI² foorumi
Mikko Koivusalo

Mini 1000 -78

Recommended Posts

th_DSC_0126_zps10df9b7c.jpg th_DSC_0145_zpscaede068.jpg th_DSC_0144_zpsdf2b04bd.jpg

 

http://s23.photobucket.com/user/mikkokoivusalo/library/Mini%201000%20-78?sort=3&page=1

 

Elikkä tälläinen työmaa olis työnalla...

 

Kori on kokolailla hyvä ja mallia -77, mutta rekisteröity tammikuun alus -78 elikkä päästömitattava...

 

Kori on työnalla ja toivottavasti saatais maaleihin tämän kevään aikana, tekniikka on perus tonninen ja siihen tehdään perusteellinen remontti joka on kans työnalla... Väriksi jää tuo alkuperäinen Jade Green...

 

Ei varmaankaan vielä ens kesäksi ajos, mutta jos sitten seuraavaksi...

 

Auto on siis vaimon 30v. lahja ja tehdään täysin alkuperäiseksi, jos rahkeet riittää niin museokilpiin asti...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvältä näyttää aihio, noin äkkiä kattoen. Vaan kyllä sieltäkin varmasti ylläreitä löytyy?

Tuo päästömittaus on ikävä riesa Minin kohdalla, ainakin jos jotain muuta kuin vakiota aikoo. Vakion kanssa kyllä pärjäilee, kun on kunnossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvältä näyttää aihio, noin äkkiä kattoen. Vaan kyllä sieltäkin varmasti ylläreitä löytyy?

Tuo päästömittaus on ikävä riesa Minin kohdalla, ainakin jos jotain muuta kuin vakiota aikoo. Vakion kanssa kyllä pärjäilee, kun on kunnossa.

 

Aihio on hyvä, joku joskus on aloittanut tekemään ja jäänyt sitten kesken, nyt jatketaan siitä mihin edellinen on jäänyt...

 

Täysin vakiota ja alkuperäistä on tarkoitus tehdä, auto on emännän 30v.lahja niin virittelemään ei lähdetä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koitetaan pikkuhiljaa herätellä taas miehistöä ja sitämyöten tätäkin projektia... Nyt olis minillekkin pieni talli valmiina kotipihas niin pääsee maalauksien jälkeen sitä siinä kasailemaan...

 

Tuli tuos sellainen mieleen, kun tekniikkaa pitäis ruveta niputtamaan, että onko minin kannen kans ollu mitään ongelmia lyijyttömän bensan kans...?

 

Jostain lueskelin että valukanteen pitäis teettää pakoventtiileille seetirenkaat jos käytetään lyijytöntä bensaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan ajettu lievasti piristetyllä 1100 koneella lisäaineen kanssa n. 60 000 km, eikä vielä ainakaan ole ollut merkkejä venttilivaurioista.

On aika pitkiä ja kuumiakin taipaleita ajettu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Elikkä hiotaan venttiilit tuohon kanteen ja kiinni...

 

Alakertaakin pitäis pikkuhiljaa aloitella kasailemaan... Mikä olis sellainen teos josta selviäis hyvin mitä osia ja tiivisteitä tulee minnekkin..? Kone on purettu n. vuosi sitten, tai se oli silloin jo osittain purettuna, mikä ei ainakaan helpota kasaamista...

 

51Q83T6863L._SX258_BO1,204,203,200_.jpg

 

Olisiko esim. tuo kirja pätevä opus tuon minin kunnostuksen avuksi...?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on pari painosta vanhemmilta vuosikymmeniltä vastaavaa teosta. Ja todennäköisesti siellä on samat tarinat joillain lisäyksillä/kuvilla varustettu.

Jos englanti taittuu kohtuudella, niin varmaan kaikki tarpeellinen selviää.

Suomenkielisiäkin alkup korjaamokirjoja on aina välillä liikkeellä.

Minultakin löytyy, mutta kopiointi on aika iso savotta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on pari painosta vanhemmilta vuosikymmeniltä vastaavaa teosta. Ja todennäköisesti siellä on samat tarinat joillain lisäyksillä/kuvilla varustettu.

Jos englanti taittuu kohtuudella, niin varmaan kaikki tarpeellinen selviää.

Suomenkielisiäkin alkup korjaamokirjoja on aina välillä liikkeellä.

Minultakin löytyy, mutta kopiointi on aika iso savotta.

 

 

Ok... Pitää laittaa hankintalistalle...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eipä oo taas juurikaan mitään tapahtunu. Kannen toimitin kaverille että saa ajettua venttiilien tiivistepinnat kuntoon, olivat sen verran syöpyneet ettei käsipelillä hiomalla saanut enää kunnollisia... Lohko on ollut lokakuusta pukissa ja kampiakselin oon siihen jo saanut kiinni...

 

No, kun pakkaset vähä hellittää ja maalarin käsi parantuu niin pitää ruveta maalaria hätyyttelemään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mihinkäs täs on taas puolen vuotta kadonnut... No, kansi on kunnostettu, kaikki uutta, nyt ainakin on iskus... Kannessa oli näköjään jo valmiiksi vakio tonnisen imuventtiili pakoventtiilinä ja tonnikolmesatasen pakoventtiili imuventtiilinä, nämä korvattiin vastaavilla uusilla ja samalla kantta vähän siistittiin...

Elikkä otetaanpa pikkuusen uusiksi kysymystä männistä.

Sopiiko nämä 998 koneeseen myytävät tasalakiset männät suoraan vakio kiertokankeen ja onko sellaisien laittamisella mitään autuutta muuten lähes vakioon koneeseen...? Ajatuksena olis hieman nostaa puristussuhdetta ja sitäkautta helpottaa liikkumista nykyliikentees...

 

Ja jos tuollaiset laittaa niin millaisen nokan nuo haluais kaverikseen, vakio kaasarilla, vakio pakosarjalla ja vähän siistityllä kannella...?

Ja tosiaan koppa on päästömitattavaa mallia, aiheuttaako tälläinen pieni hifistely siihen mitään ongelmaa...?

Esim.tälläset männät:

$_3.JPG

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin, vihdoin ja viimein miniprojekti nytkähti oikeasti eteenpäin. Mini on nyt omas tallis. Koppaa pitäis vähä hieroa, maalit pintaan ja tekniikka kasaan.

 

Ehkä tämäkin nyt tästä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

th_DSC_0063_zpsizmsdznq.jpg th_DSC_0064_zpsghb9qyut.jpgth_DSC_0065_zpsr4vqwpui.jpgth_DSC_0076_zpsdaicz7xq.jpg th_DSC_0077_zpseobnoegt.jpg

 

No nyt tämä oikeasti etenee, purkaminen on loppusuoralla ja kasa peltiosia tilattu. Alkaa tästäkin korista paljastua kaikkia mielenkiintoista. C-pilareihin hommasi joskus pellit turvavöille, saa edes hieman suojaa takapenkkiläisille.

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään


×