Jump to content
Sign in to follow this  
-tipi-

Earl Grey - Morris Mini Minor 1967

Recommended Posts

perus vannehopee on hyvä lähtökohta siihen tilkka mustaa joukkoon väittäisin että siinnä on aika lähellä oikea sävy,kun pulverimaalaaja joutuu kumminkin värit sotkemaan,eli vähän tummempi kuin perus sprei pullon vannehopee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanhemmissa oli kermanvärisiä vanteita, mutta kyllä 67:ssa pääosin ainakin oli ihan vannehopeat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mainitsinko jossain vaiheessa, että juuri maalatut ja myytävät arveluttavat aina vähän :)

Ei tarkoita silti että olisit tehnyt huonon kaupan !

Moni asia olisi vain paljon helpompaa, jos tehtäisiin järkevässä järjestyksessä ja uusi maalipinta on aina kurja varoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoisin että budjettiini tämä aihio oli suht asiallinen. Kaikissahan näissä yli nelikymppisissä vehkeissä tekemistä riittää. Mites nämä koneen koodit puretaankaan? Paikallaan on moottori # 85H213 (tähän väliin meistetty erikseen A) H9232.

 

Mukaan tullut ylimääräinen tekniikka on 10H159A-H48273. Onko tämä siis 1,1l? Mini Sparesin engine identifierissa ei löydy juuri oikeita vaihtoehtoja noille koodeille.

 

 

Tehdään tämä '68 sitten oikeassa järjestyksessä ;D

 

post-4076-0-51196900-1430812132_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään vetäsin kuskinoven ikkunan alaliukujen aluksen Wurthin rost off maalilla. Kannattaako muuten uusi ylätiiviste liimata kontaktiliimalla kehykseen?

Toinen kilventauksen sarana oli porattu pois liian ronskisti, siitä oli kadonnut viisteet kokonaan, jouduin siis hitsaus- ja poraushommiin. Samoin korjasin ylemmän lämmityslaitteen puhaltimen kiinnikkeen M6 kierretangon pätkät katkenneiden pulttien tilalle hitsaten. Lopuksi vedin irto-osiin sinkkimaalit pintaan.

post-4076-0-12609000-1430851520_thumb.jpg

post-4076-0-81112000-1430851915_thumb.jpg

post-4076-0-59148600-1430851987_thumb.jpg

post-4076-0-70300400-1430852387_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ole liimannut ja ihan hyvin on pysynyt.

Onko ovissa ne vedenpoistoletkut paikallaan? Kusaisee muuten sadevedet ovitaskuun. Vaikka aina sieltä vähän tippuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eiku mietin sinne kojelaudan alle polkimien taakse, jossa alunperin on kumimatto.

 

Eilen jo ajelin pihassa, kaikki tuntuu toimivan.  Illalla myös vesihion toissa iltana spraykittaamani takakilvenkiinnikkeen ja tänäaamuna ennen töihin lähtöä suhautin mustaa pintaan. 

 

Lattian äänieristehuovat lienee parasta liimata mattojen takapuolelle, koska mattojen karkeat taustat puskee ne muuten miten sattuu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jees näin on, en hoksannut tota kokoa. Tapsa, noissa Newtonin sun muiden sarjoissa tulee täysmittainen matonpala tohon poikkipalkkiin. Joissain uudemmissa malleissa siihen palkkiin tulee vain päihin verhoilu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sarjoissa tulee ylimäisiä paloja MKI ja MKII malleihin, esim. kynnyskotelot ei ole

vanhoissa malleissa matotettu. MKII isossa ässässä on etupenkkien ulommaisesta

"saranasta" kynnykseen matto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika onneton rätti tulipeltiin :). Olihan niissä alun perin melkein 2 sentin äänieriste mukana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. Tuohon tulee alle erillinen äänieriste. Mites kojelaudan pahvien takana, onko toppausta sielläkin?

 

En oo muistanu kuvia ottaa. Nyt on jo lämmityslaitteenpuhallin ja takakilven tellinki kiinni. Ostoslistalle menee ainakin uudet haitariputket puhaltimelle. Saakohan MK1 torvia mistään? Vai pitääkö tyytyä alumiini/pahvitorveen, onneksi sitä taitaa saada mustanakin. 

 

Rekisterikilvenvaloa kasattessa tuli semmonen yllätys, että lamput sytty suoraan palamaan, kun tökkäsin piuhat paikalleen valoon, vaikka edes valot tai virrat ei ollut kytkettynä. Eli takakonttiin tuli yhteen piuhaan virta kokoajan. No sitten kun laitoin valot päälle, paloi takavalot tosin himmeästi ja kohta alkoi savu nousta -> kytkennät kontissa läpikäyden ja valot pelaa. Sitten testaamaan vilkut, toimii, jarruvalot, toimii, jaaa hävisivät  :angry:. Siitä lienee hyvä jatkaa tänään, ja puhaltimen kytkentää ihmetellen. Uusi johtosarja on jo Sparesin ostoskorissa.

 

Alustanosia on ollu ihan hanurista rassailla, kun joka paikka on alustamassassa. Työkalut, hihat, sormet, hanskat, sieraimet, hiukset.  ???

 

Oliko kellään sitä sivupeilin paikkaa etulokasuojassa vinkata, niin saisin viimeisen puuttuvan katsastuksen vaatiman varusteen paikalleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kojelaudan pahvien takana on alunperin sellaista ruskeaa ns. "kamelinkarvaa" n. sentin kerros. Kannattaa sinne jotain laittaa, eihän se sieltä näy.

Ilmaputkia ei ainakaan ole saanut. Itse löysin paikalliselta kumitarvikeliikkeeltä samankokoista, melkein samanlaista, mutta harmaata. Maalasin sen vinyylimaalilla ja ainakin MR tarkastajat kehui "olet tuonkin löytänyt uuden" :)

Taitaa olla pahaa "maavikaa" :)

Uusi johtosarja varmaan paikallaan.

Voin omasta iltasella mitata peilinpaikkaa.

Harraste/kesäauton "massaus" on täysin turha toimitus. Koteloihin hyvät kotelosuojat, takakelkan lokeroihin ja lokasuojien ylänurkkiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo kuvassa näkyvä Sparesin kauppaama ei ole samanlaista kuin alkup. mk1 putki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...