Jump to content
JemenJ

R53 JCW -04 ostoaikeissa

Recommended Posts

3 hours ago, JemenJ said:

Noniin, alkaa ahtimen huoltotarjouksia tippumaan pikkuhiljaa. Edullisin on tällä hetkellä karvan alle 700€

Laitoin myös tilaukseen uuden vesipumpun, remmin, hydraulisen kiristäjän ja niitä tiivisteitä mitä täällä onkin mainittu. Uusien osien myötä homman kustannukset paisuu tällä hetkellä väkisinkin sinne tonnin huonommalle puolelle.

Onkohan tuota kompuran öljyä suomen kaupoissa ollenkaan...? Ebaystä tuota toki saa semi huokeasti.

8A40B974-E0D5-4B9E-8D2E-7F938721AA18.jpeg

Aika kovia hintoja. Esim. ton kiristimen saa reilusti alle satasella. Itse tilasin viimeksi tämän, oli täysin identtinen oem-kiristimen kanssa lukuunottamatta pois hiottua oem-osanumeroa: https://aeromotors.fi/root/140386-kiristysrulla-moniurahihna.html

Muistaakseni pumpun O-renkaat tuli pumpun mukana. Kannattaa tarkistaa. Remmin saa Motonetistä 19,90€. Ja jos on vaihdettu ahtimen rulla pienemmäksi, niin JCW:n remmi on todennäköisesti väärän mittainen.

Ahtimen öljyä tuskin Suomenniemeltä löytyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 tunti sitten, Igor kirjoitti:

Aika kovia hintoja. Esim. ton kiristimen saa reilusti alle satasella. Itse tilasin viimeksi tämän, oli täysin identtinen oem-kiristimen kanssa lukuunottamatta pois hiottua oem-osanumeroa: https://aeromotors.fi/root/140386-kiristysrulla-moniurahihna.html

Muistaakseni pumpun O-renkaat tuli pumpun mukana. Kannattaa tarkistaa. Remmin saa Motonetistä 19,90€. Ja jos on vaihdettu ahtimen rulla pienemmäksi, niin JCW:n remmi on todennäköisesti väärän mittainen.

Ahtimen öljyä tuskin Suomenniemeltä löytyy.

Joo tuon kiristimen löysin myös edukkaasti monestakin paikasta mutta en tohtinut ostaa, päätin ottaa takkiin ja hankkia kaikki osat alkuperäisinä.

Ahtimen rulla on muistaakseni alkuperäinen jcw, voisihan siihen ostaa nipun hihnoja joka rullakoolle, tai sitten jättää vanhan paikalleen jos uusi väärä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahtimen öljyä saa jenkki varaosaliikkeistä.

 

Usparts sekä southwest trade ainakin heti hyllystä.

 

Jos tarvitset sen jenkki öljyn tyypin niin voin kaivaa tallista.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahtimen öljyt on nyt vaihdettu.
Minin mittarissa tällä hetkellä 149590km joten kai sitä toisen mokoman uskaltaa kurvailla? 😄
Homman teki lopulta Vaasan Autopaikka, päivän he askartelivat eikä ongelmia ilmennyt. Samalla tosiaan vaihdettiin nuo aiemmin ostamani osat.
Vanhaa öljyä ahtimesta tuli yhteensä n. 95ml, takaosasta kuulemma pieni liru enää. Eli about puolet kokonaismäärästä kadonnut (145ml + 40ml). Onneksi ei ollut kuivana päässyt pyörimään.
Kallista lystiä tämä on jos ei mekaanikon veri virtaa suonissa. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellaiset 6 tuntia muistaakseni käytin itse kyseiseen operaatioon mutta tein rauhassa jne.

Äkkiseltään nykyään kaikki mitä autolle tarvitsee teettää maksaa vaan rahaa.

 

Esimerkkinä esim Opel vivaro, Jakopää ja kytkin tarjous 2300€ halvin.

Itse tehden osat 320€ ja kaksi päivää töitä kun piti yksin tapella laatikko takaisin.

Seat exeon Jakopää halvin tarjous 750€ pelkät työt.

Itse tehden sisältäen kaikki osat 360€ ja myöhemmin vielä 100€ apulaitehihnan rulla.

 

Tunti hinta joka hommassa nykyisin 75-135€ ja jos hinta halpa niin käyttävät sitten enemmän tunteja jolloin hinta liki sama paikassa kuin paikassa.

 

Ihan vaan kun kaikki valittaa että maksaa niin elämä vaan on....itsekkin sitä kironneena kun joutuu tekemään aina itse vaikka joskus haluais jo viedä laittoon vaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onhan se selvää että tee-se-itse kaveri pääsee halvemmalla, kukaan ei laskea hintaa omalle ajalle, työkaluille, autotallille jne.

Autoja tullut ruuvattua nuorempana mutta enää ei kiinnosta iltoja ressata tallissa. Olihan se toki hieno tunne aina kun pelti auki vielä 23:30 eikä meinaa homma onnistua kun puuttuu just se sopiva työkalu ja aamulla  06:30 pitäs autolla töihin päästä. Herkkua suorastaan.

Mielelläni maksan autoni korjaukset ja remontit. Saan työlle takuun ja hommat hoituu sovittuna aikana. Nytkin jos ajattelisi tämän Minin jälleenmyyntiä (en myy!) niin ehkä saisin omia takaisin kun on mustaa valkoisella ahtimen öljyjen vaihdosta, kaiken muun lisäksi.

Jos olisin taas ostamassa ja myyjä kertoo tehneensä kaikki itse eikä löydy kuin motonetin kuitteja vuosien takaa niin joopa joo... En ehkä ostaisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leimallakin käytiin ja läpi meni ilman huomautuksia 🙂

mittarissa tasan 150k

Hauska sattuma että katsastusmies oli aikoinaan merkkiliikkeessä asentanut vastaavan works-kitin kuin omassani, siitähän riitti sitten pientä jutunjuurta katsastuksen ajaksi.

Vaasassa alkaa asfaltit olemaan näkyvillä joten kaippa se on isompaa vannetta ja gummia laitettava pian alle 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kun sain ahtimen kuosiin oli aika ottaa pikku ruostekohdat kiinni ennen kuin koko auto on läpi mätä.

Isoimmat ongelmakohdat olivat molempien takavalojen alla, näistä vasen pahempi, sekä takana rekisterikilven päällä olevan lipan yläreuna.

Vasemman takavalon alle jouduttiin jopa laittamaan hieman uutta peltiä, sen verran oli päässyt ruostumaan.

Kuskin ovesta oli myös pieni pala lohennut maalia joka myös taittoi ruskeaa väriä kohti.

Maalattiin siis kuskin ovi, vasen ja oikea takalokari sekä kontin luukku. Homman hoiti MH-Color Vaasasta ja jälki mielestäni priimaa.

liitteenä muutama kuva vaurioista.

 

 

73FF8125-93A1-4793-84F1-27CBC5CFD0BC.jpeg

06722B8E-4B18-4074-89B2-2E68FE3AE017.jpeg

5DCC0A88-F3DF-4195-AE20-21ABC7F21C09.jpeg

F818F606-EB5E-4C40-8C19-8D0FE36DAB0A.jpeg

193398D3-865E-4C5B-8607-9CD19B7C7442.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kuvaa valmiista?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarjoukset maalaustöistä vaihtelivat 500-1400€ välillä. Mitä enemmän nyrkkipajalta paikka näytti sen halvempi tarjous yleensä oli. Minun kohdalla kustannukset olivat lähempänä tuota ylärajaa.

Paikan valintaan vaikuttivat myös muutamat ennakkosuositukset sekä heidän asenne kyseiseen työhön. Halvemmissa paikoissa voivoteltiin ’kun on niin hankala ja saakohan tuosta hyvää millään’, kun taas MH Colorin tyypeillä oli selkeä visio ja ammattimainen asenne kuinka pitää tehdä että tulee hyvä.

liitteenä muutama kuva puhtaasta autosta.

B7CB9859-24CA-4286-B41D-1E73F4A40BB5.jpeg

32F8C785-9D7B-4E93-985C-DE98E9998054.jpeg

576A2A5A-85EA-4980-8A6B-847AEA004415.jpeg

02C5F5A4-B7F8-4066-9EF1-E3B11119D5B0.jpeg

Edited by JemenJ
Typo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikö tuohon kannattaisi laittaa vielä uusi kilpi tilaukseen 😉  Ei suuria kustanna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No sehän näyttää hyvältä. Noista takalampuistakin saanee varmaan vielä kiillottamalla kirkkaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 tunti sitten, Igor kirjoitti:

No sehän näyttää hyvältä. Noista takalampuistakin saanee varmaan vielä kiillottamalla kirkkaat.

Juu, kyllä saa, ja voi aivan hyvin tehdä itsekin. Viime kesänä kiillottelin kesäauton umpiot ja tuli kuin uusi. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noista takavaloista puheenollen, millä niitä uskaltaisi kiillotella? Kaikenlaisia umpioiden/valojen kiilloitussarjoja löytyy biltemasta lähtien mutta onko niistä mihinkään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omat umpiot hioin vesihiomapaperilla 1000, sitten 1500 ja 2000, ja vielä kahdella eri hiomavahalla, ja lopuksi UV-suojalakka päälle. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moro kaikille tutuille ja tuntemattomille!

En ole vuosiin tällä foorumilla käynyt ja mukava nähdä että perustamani foorumi on vielä olemassa. Ja mikä kaikkein hienointa löysin tästä viesti ketjusta vanha minini. Eli olen tämän works:n ensi omistaja. Muistan kun sen rekisteröintiä väännettiin muutama kuukausi Laakkosella. Tämä autohan oli ensimmäinen, joka muutoskatsastettiin works:n sarjalle. Itsellä ei ole tallessa tästä autosta kuin hienoja muistoja ja joitain satoja kuvia viime vuosikymmeneltä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...