Jump to content
ZepeteuZ

Austin mini 850 -69

Recommended Posts

Jooemmää tämän runollisemmaksi heittädy.

Puuhaa riittää esim.kolmiopellit ovat kuprui-

lla ja takaluukun akun vieressä takarungon

kohilla on ruostereikä.

Alusta,kynnyskotelot,ovien alaosat,akkukotelo

ehjät ja kovat. Kiitos edellisten omistajien mas-

austyölle. MR suunnitelmissa. Joo siinä on pit-

källe pellille epähuomiossa laitettu tunnus. :-\

post-4744-0-49971200-1441917325_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli esille tänään puhelinkeskustelussa entisen vuoteen -91 omistaneen henkilön kanssa moottori.

Hänen isänsä (iäkäs nyk.) autoalan miehiä oli kuulemma vaihtanut -89 isomman moottorin??

En ole vielä tutkinut että onko näin. Eikös se moottorin kyljessä oleva numerosarja valaisisi asiaa?

Kertokaapa mistä ko.numeron löydän? Kiitos!

MR:ää varten pitäisi olla kait tuo 850 vai kuinka?

post-4744-0-82498600-1442686597_thumb.jpg

post-4744-0-02677200-1442686620_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moottorin numerolaatta on kyllä lohkoon niitattuna tuossa heti puolan takana olevassa tasaisessa kohdassa (jossei lohkon tasoa plaanatessa ole otettu pois).
Kannen valunumerosta voi kanssa päätellä mikä kone on, sen taas löytää irroittamalla venakopan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lämmityslaitteen hanan ja termostaattikotelon asento viittaa

muuhun kuin 850 tai 1000 vakiokanteen. 12G940 mahdollisesti?

saahan sen soviteltua "pikkulohkoonkin".

Lohkon kytkimenpuoleisesta päästä näkee vähän kuutiotilavuus

vihjeitä: vesiroppujen määrä??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hana onkin ns.tarvikemalli ed.om.asentama. Hmm!

Tämä autoa 80-luvun lopulla ajellut naishenkilö kertoi

puhelimessa että hänen mielestään isänsä oli asentanut

isomman ja jopa isomman kuin tonnisen ja jopa aivan eri

automerkistä??? Tämä nyt vaan vaatii vähän tutkimustyötä

kun ajankohdasta on sen lähes 30v!! Muisti voipi pätkiä.

Kiitos teille vinkeistä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No onhan siellä ne kaksi perskule ja etupuolella neljä!

Ed.omistaja oli vaihtanut kytkimen asetelmineen ja työsylinterin

eli käykö 850:n ko.osat isompaan myllyyn? Olen tilannut Kansallis-

arkistosta puuttuvan omistajan rekisteriotteen(eri rek.n:ro) Jos vaikka

selviäisi muutoskatsastus,jos ei...????? Rummut edessä! Ja mitä kaik-

kea muuta pitäisi ollakaan. Tällä viikolla paprut pitäs tulla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos on muutoskatsastetttu niin lukee rekisteriotteessa. Haiskahtaa siltä että ei ole ihan laillinen ;D  ... rumpujarrut ei välttämättä ole paras jarrusetti isolle koneelle. Tyyppikilpen numero alkaa varmaankin 12H jotain ?

 

Kytkimen vivustot ja hydrauliikka on samat kaikissa koneissa, erona on sitten levyjousi ja itse levy. Jos kytkin pitää ja toimii niin ei pitäis olla aihetta huoleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Harva tämänpäivän katsastusmies osaa erottaa Moottorit ulkoisesti.

Virallisesti pitää olla 1275 koneen kanssa levyjarrut edessä ja tehostin.

Tampereen MR tarkastajille 1275 moottori ei kyllä mene läpi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varmasti asia on juuri näin. Edelleen kuitenkin MR mielessä joten voimanpesä pitää vaihtaa pienempään.

Välillä tuli kyllä villiä ajatuksia mahdollisesta "sleeperistä" jos tekisi kaikinpuolin alkuperäisen näköisen ja

oloisen mutta energiaa tuhdisti! Onko 850:ta kuinka yleensä markkinoilla? Pomminvarmoja enimmäkseen >:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eiköhän niitä löydy. Minultakin löytyy yksi kokonainen paketti juuri sinun auton ikäiseen.

Tosin vaatii täydellisen läpikäynnin.

Käyvästä autosta purettu n. 20v sitten ja ainakin venttiili vikaa oli jo silloin.

Kohtuuhinnalla varmaan päästäisiin kauppoihin.

Mutta ei ole mikää suoraan nokalle kuntoinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suoraan nokalle laitettavia käytettyjä Minin-koneita ei olekkaan, aina ne täytyisi käydä perusteellisesti läpi niin saa huolettomia ajokilometrejä.

Mulla ois oman auton alkuperäinen 850cc kone voin vaihtaa päittäin 1275cc koneeseen, laatikon tarvitset nykyisestä voimalaitoksesta (tai kait mulla sekin jossain varastonperukoilla on).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä saattaa olla jekutusta! Kolmiopellit huutaa apuva sisimpiä myöten mut onnex saa palikoita Minitronilta.

Koko korin kävin magneetilla läpi ja eipä ollu pakkelia ainakaan vahvoja kerroksia.

Takaluukun sisäpuolella outoja reikiä??

Tabletilla otetut pystykuvat kääntyvät jostain syystä aina vaakasuoraan eli väärinpäin??

post-4744-0-26268100-1442942910_thumb.jpg

post-4744-0-03104700-1442942952_thumb.jpg

post-4744-0-81313400-1442942981_thumb.jpg

post-4744-0-08666400-1442943050_thumb.jpg

post-4744-0-23700200-1442943071_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×