Jump to content
MINI² foorumi
club75

-65 Austin Mini

Recommended Posts

Latetaan tästäkin pitkän ajan rojektista muutama kuva raadille näytille. Valmista tulee aina satunnaisesti. Itse tehdään ja pääosin "vanhoista kunnostetuista" osista jos mahdollista. Kantaa saa ja pitää ottaa jos joku juttu tulee mieleen. Ajatuksena oli tehdä suunnilleen alkuperäisen näköinen mutta joitakin aikakauden "tuninki" hiluja saattaa autoon tulla (ei ja ei tule finlandia kattoluukkua), kone jossakin vaiheessa 1275 puhaltimella mutta aluksi laitan tonnisen paketin.

 

Ja tästä lähdettiin liikkeelle (muutama on kovasti ihmetellyt).

 

 

post-424-0-95175500-1443296559_thumb.jpg

post-424-0-50791400-1443296560_thumb.jpg

post-424-0-91110700-1443296560_thumb.jpg

post-424-0-31176400-1443296561_thumb.jpg

post-424-0-59865000-1443296561_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jatketaan uudella viestillä niin saadaan joku tolkku ajan kulusta.

 

Hiekkaa... paljon se muutuu mutta tuleepahan huonot paikat esille. Päälle epoksit ettei ruostu käsiin.

post-424-0-12449500-1443297268_thumb.jpg

post-424-0-44254000-1443297268_thumb.jpg

post-424-0-76967200-1443297268_thumb.jpg

post-424-0-06689400-1443297269_thumb.jpg

post-424-0-42726700-1443297269_thumb.jpg

post-424-0-75267500-1443297269_thumb.jpg

post-424-0-07581200-1443297270_thumb.jpg

post-424-0-34739100-1443297270_thumb.jpg

post-424-0-65627900-1443297270_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huonot osat pois ja uutta peltiä tilalle. Koko lattia paitsi tunneli, poikkipalkki, "varvaspelti", oikea sisälokasuoja, lokasuojat, kolmiopellit, "naamapelti", konepelti, takaistuin, peräluukun pohja, ovet, takahiekkapelti, takaluukun saranapelti, takaluukku ja mitäs vielä niin joo ja katto.

 

 

post-424-0-67687700-1443297921_thumb.jpg

post-424-0-09646200-1443297922_thumb.jpg

post-424-0-50270800-1443297922_thumb.jpg

post-424-0-83469000-1443297922_thumb.jpg

post-424-0-17544600-1443297923_thumb.jpg

post-424-0-44761600-1443297923_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja minä kun luulin, että oma 66:nen oli mätä ::).Tosin siinä oli pirusti ratsupaikkoja,tuo on ollut  vielä näköjään melkein "koskematon".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarvikepeltejä oli lokarit, kolmiopellit ja naamapelti. Kyllä niiden kans on saanut taistella että suunnilleen sopi paikalleen. Kolmiopelleissä oli suurin säätäminen.

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näin pitkän linjan (reilu 30 vuotta) Miniharrastajana suorastaan hävettää, kuinka hyviä koreja on laitettu vuosien aikana paloiksi ja jätetty muuten tallentamatta. ;)

Älä vaan näytä projektikuvia rekisteröintikatsastuksessa, äläkä muutenkaan mainosta vaihdettujen peltien määrää (vinkki)!

Jos on ikävä katsastusmies voi tulla ongelmia!! Puhun kokemuksesta!

Hienoa työtä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Konepellissä oli jotakin ihme kuoppia (kuva) ei auttanut kuin raapaista kuopat pois. On muuten nyky maalinpoistoaineet syvältä eli ei toimi kuin nitromors. Helvetillinen homma saaha se lieju pois että sai epoksit pohjalle.

post-424-0-30130900-1443469383_thumb.jpg

post-424-0-07870000-1443469386_thumb.jpg

post-424-0-03164300-1443469390_thumb.jpg

post-424-0-06568200-1443469393_thumb.jpg

post-424-0-93588400-1443469395_thumb.jpg

post-424-0-06863900-1443469399_thumb.jpg

post-424-0-20455200-1443469402_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ihan mielenkiinnosta mutta onko toi katto tullut sulle mikkelistä

tämä on alkeperäinen mutta kyllä yks katto on sieltäkin tullut hommattua =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

pikkuhiljaa pohjien tekoon (säilöntävärit pois ja epoksia pintaan), takaluukku on melkein virheetön vain pari pientä painaumaa

 

 

post-424-0-58887800-1443505475_thumb.jpg

post-424-0-35292500-1443505478_thumb.jpg

post-424-0-79698500-1443505480_thumb.jpg

post-424-0-31709600-1443505483_thumb.jpg

post-424-0-79898000-1443505485_thumb.jpg

post-424-0-50188000-1443505488_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

vasen takakylki oli saanut osumaa jostakin muustakin kuin meikäläisen kääntöjumpasta, en tuota vasaralla saanut tuon suoremmaksi mutta itselle välttää niin se riittää, varovasti hitsilliä rako kiinni ja taas ruosteenestoa päälle, katon istutus meni aika hyvin (kuvassa hiottu sauma, ilman kittiä, pelkkä pohjamaali pinnassa)

post-424-0-14024800-1443506577_thumb.jpg

post-424-0-76554600-1443506579_thumb.jpg

post-424-0-93698300-1443506582_thumb.jpg

post-424-0-64591000-1443506585_thumb.jpg

post-424-0-05410100-1443506588_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei haittaa kuule mitään, aina näistä oppii itsekukanenkin lisää. Tuommoset jämät siellä oli ja saman tyyliset sinne tuli tilalle, lähinnä vahvistuseksi. Viisaammat osannee sanoa tarkemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Puhallettujen osien maalausta. Paikallinen aikuiskoulutuskeskus sorvasi "hi-lo" palikat, painoa on enemmän kuin kaupasta ostetuista ja toimivuus jää nähtäväksi.

 

post-424-0-90306800-1443808003_thumb.jpg

post-424-0-88166400-1443808005_thumb.jpg

post-424-0-46938900-1443808008_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikenlaiset "kiireet" hidastaa auton valmistumista. Turpo hommat jää pois ja tilalle on tulossa 1380 kolmella nokka-akselilla =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moottori alkaa kohta olemaan kasaus vaiheessa. Vielä on kanteen tehtävä pari juttua ja senkin saa kasata ja on valmis kiristettäväksi. Talven aikana on tarkoitus saada sähköt ja muut piuhoitukset (ruiskut, sytkä ym.) siihen pisteeseen että vois koittaa avaimesta käyntiin. Laatikko pitää vielä tarkistaa mutta 10v sitten sihen vaihdettiin laakereita eikä sillä sen jälkeen ole ajettu tuhattakaan kilometriä. Kori on vielä vaiheessa mutta ajatuksia senkin varalle on, siitä sitten lisää kun tapahtuu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä pari kuvaa alakerran valmistelusta. Pintaruosteet pois, epoksit pohjalle ja kuumankestomaali pintaan. Monta reikää piti tulpata ja monta tehdä uusiksi. Tämän jälkeen lohkon pinta plaanattiin ja tehtiin uudet kansipulttien reiät ja kierteet niihin sekä vesikanaville uudet reiät. Lohko porattiin 73,5 männille ja keskimmäisiä reikiä siirrettiin aavistus reunimmaisia kohti että 2 ja 3 sylinterien väliin jäis enemmän tavaraa. Kampiakselin kaikki kaulat piti hioa ja minin nokka-akselille laitettiin uudet laakerit. Mäntiin jyrsittiin venttiileille kolot. Kolot laskin niin että ei haittaa vaikka remmi menis poikki niin venttiilit ei mene solmuun. Muuten on aikalailla tiukkaa ja puristussuhde on 12,3:1.

lohkopuhdistettuna.jpg

lohkomaaleissa4.jpg

 

73,5mm2.jpg

venttiilienkolot.jpg

lohkomaaleissa2.jpg

Muokattu: , käyttäjä: club75
liian isokuva

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään


×