Jump to content

Austin Mini 850 -70


SiK
 Share

Recommended Posts

Aloitetaas uusi ketju uudella omistajalla. Projektikuntoinen -70 mallin Mini muutti Tampereen seudulle hetken mielijohteesta. Tarkoitus olisi askarrella suunnilleen alkuperäiseen kuntoon ainakin korin osalta jollain aikataululla.

 

Osaako joku sanoa tuosta A-pilarin kuvasta onko tuo sisäpuolen sininen alkuperäisväri ja minkä niminen mahdollisesti? Vaikkakin ennen värin miettimistä olisi vähän peltihommiakin tiedossa..

 

 
post-442-0-03946800-1453229907_thumb.jpg
 

post-442-0-97794300-1453229975_thumb.jpg

 

post-442-0-99468900-1453230022_thumb.jpg

 

post-442-0-98185000-1453230140_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jep, ei tuohon kannata alkaa ihan pieniä paikkalappuja hitsaamaan.. Lisätty varmuudeksi oviaukkoihin vähän jäykistettä vaikka tarkoitus olisi pala kerrallaan tuota peltiä korjata. Edellisestä erimerkkisestä projektista periytynyttä grilliä täytyisi vähän parannella että auto kääntyisi enemmän ja tehdä siihen lukitus.

 

post-442-0-00364100-1453461429_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kyllähän tuolta tosiaan valkoistakin näkyy ainakin kontista, mutta taitaa olla pensselillä sudittu jälkeenpäin. Kun tuolla Teal bluella googlettelee niin kyllähän se tosiaan samalta näyttää. Hyvältä näyttää omaan silmään eli väri on päätetty.. Onkohan sisustan sinisellä värilläkin nimi vai onko se vain sininen?

 

post-442-0-16372600-1453732640_thumb.jpg

 

post-442-0-64833700-1453732649_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

(Kyllähän tuolta tosiaan valkoistakin näkyy ainakin kontista, mutta taitaa olla pensselillä sudittu jälkeenpäin. Kun tuolla Teal bluella googlettelee niin kyllähän se tosiaan samalta näyttää. Hyvältä näyttää omaan silmään eli väri on päätetty.. Onkohan sisustan sinisellä värilläkin nimi vai onko se vain sininen?)

 

Ihme ja kumma. 70-mallisessa sinisessä Teal Blue 850 Minissä sisustusvärejä oli vain Limeflower (HMA) eli vihreä ja Ochre (FMG) vaalea beige.  Tummansininen Navy  (JMN) sopisi paljon paremmin ja sen värisiä pahveja ja päällisiä saa uusia.

Mutta kuitenkin kun asiaa vielä tutkii niin maali voisi olla myös Blue Royale (BU38) jolloin sisustuksen väri olisi nimeltään Galleon Blue (ei koodia) eikä niitä verhoiluja saa uustuotantona.   Taas olisi vuosimallin värikartat tarpeen, mutta ovat nyt senverran kaukana ja skannatut kuvat vanhalla läppärillä, etten voi tarkistaa.  Vahvasti veikkaan tätä jälkimmäistä väriä. En ole kuitenkaan koskaan tuollaista Suomessa nähnyt.

Edited by imperial
Link to comment
Share on other sites

Pitää jo vastata itselle.     Blue Royale väri oli tosiaan ihan ensimmäisissä mk3 Mineissä ja tuo sisustuksen väri tosiaan yllä mainittu aika hailakan sininen Galleon Blue. Valmistusajankohta olisi sitten 1969 syksyllä.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tilatut korjauspellit saapui lopulta, jostainhan se sitten täytyy aloittaa.. Täytyy koittaa mahdollisimman vähän kerrallaan purkaa vanhaa pois ettei kori eläisi.

 

post-442-0-79243900-1456063510_thumb.jpg  post-442-0-41482500-1456063531_thumb.jpg  post-442-0-01523400-1456063550_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Pikkuhiljaa on tämäkin projekti edistynyt. Jos joku ehjän korin omistava viitsisi ottaa mitan tuosta takalampun reiästä tuohon kanttaukseen olisin kiitollinen. Ei tainnut mennä ihan kohdilleen kun ei saanut vanhasta mallia ruosteen takia. Ei hiekkapelti oikein istu hyvin..

 

 

 

 

 

 

s_IMG_20180830_191657.jpg

s_IMG_20180909_184307.jpg

s_IMG_20181231_172537.jpg

s_IMG_20190126_175616.jpg

s_Clipboard01.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Pitkästä aikaa tätäkin tullut vähän askarreltua, keulan peltejä koitan saada istumaan. Kuuluukohan tuohon lokasuojan takareunan ja tuulilasin alapuolen pellin väliin joku kitti tai massa? Ja sama kysymys lokasuojan ja konehuoneen pellin saumasta joka jää konepellin alle, onko siinä ollut alunperin joku massa "kourun" pohjalla saumassa? 

image1.jpeg

image0.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Miun mielestä siihen ei kuulu mitään massaa, tarvike pellit on näissä v.mäisiä joskus sovittaa kohilleen. Omassa laitoin ensin maskipellin paikalleen,sitten vasta lokarit. Tosin, tein puoliflipin. Näissä on melkein joka rakentajalla eri tapa tehdä.

Link to comment
Share on other sites

Konepelti suorana paikalleen, sitten sovitat molemmat lokkarit kohdalleen ettei tule isoja rakoja. Jätä vähintään 3mm raakoa, muuten osuu  nokkapelti loksuun avattaessa ja tulee jälkiä. .Kolmiopellin sauma ovenkanssa suoraksi. Jos et nyt sovita nokkapellin ja loksujen rakoja kohalleen molemmin puolin,  niin sitten joudut kittaamaan sen myöhemmin umpeen. Mulla oli yhessä 10mm paksusti kittiä loksussa.

Vedät lokkarin kiinni tuulilasin alapeltiin alapuolelta lukkopihdeillä. Noi on tarvikeloksuissa ihan miten sattuu, joutuu meikkaamaan.  Koritinaa on kaikissa ollut mitä olen purkanut. 

/kimi

Link to comment
Share on other sites

Elikkä siitä tulee E-Mini,näin Nizzassa E-Mokeja ja NOSMOKE:ja. Mistä hommasit motin? Entäs mihin akut sijoitat?

Link to comment
Share on other sites

Kaikki on vielä suunnittelun asteella, ja mitään järkevää ei välttämättä synny lopputuloksena.. Moottori on vielä kiinni tuollaisessa kiinalaisessa nelipyörässä, ohjain on golf kärryyn tarkoitettu Curtis. Mitään tykkiä noilla kamppeilla ei tule ( ~30kW), mutta yhden "oikean" sähköauton kokemuksella silti hauska ajaa moottorin luonteen takia. Koriin en ole tehnyt mitään muutoksia sähköjä ajatellen, kelkkaan sitten sopivat kiinnikkeet moottorille. Akkuja ei ole kovin pitkään kantamaan tarkoitus laittaa. Akut varmaan jakautuu konttiin ja konepellin alle. 

image0 (1).jpeg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...