Jump to content
matikju

Austin mini van 1965

Recommended Posts

Terve

 

Laitetaan taas yksi ruosteinen raato lisää ihmeteltäväksi.

Tämä on ollut viimeksi liikenteessä noin 40 vuotta sitten Joutsan suunnilla, ja kaivettu kuusenalta noin 15 vuotta sitten.

Ja kunnostetaan museo kuntoiseksi.

Sen verran on asetettu tavoitteita, että ensi kesänä ajo kunnossa.

 

Tästä lähdetään liikkeelle.

post-571-0-68187400-1468163633_thumb.jpg

post-571-0-93177700-1468165855_thumb.jpg

post-571-0-87931400-1468163941_thumb.jpg

post-571-0-34844600-1468164413_thumb.jpg

post-571-0-74118800-1468164632_thumb.jpg

post-571-0-48655700-1468164920_thumb.jpg

post-571-0-69862000-1468165163_thumb.jpg

post-571-0-37916700-1468165385_thumb.jpg

post-571-0-26687000-1468166159_thumb.jpg

 

Ja sitten hommat aloitettu, moottori on täysin läpikäyty, maalattu ja koe käytetty.

post-571-0-65918800-1468166552_thumb.jpg

post-571-0-02633500-1468166758_thumb.jpg

 

Sitten peltitöitä

post-571-0-94144000-1468166962_thumb.jpg

post-571-0-38644100-1468167217_thumb.jpg

post-571-0-24642900-1468167432_thumb.jpg

post-571-0-23816700-1468167628_thumb.jpg

post-571-0-54910300-1468169018_thumb.jpg

post-571-0-67880900-1468168144_thumb.jpg

 

Nyt odotellaan lisää pellinpaloja lattiaan Minisportilta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hienoa!Tavoitteita pitää olla.Vanista itekkin aina haaveillut..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tavotteet kohillaan.

Jäähdyttäjän tunneli ja jäähdyttäjä on huomattavasti uudemmasta mallista, sitä en sitten tiedä osaako museotarkastaja katsoa moista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, tunnelin pitäisi olla kaksiosainen, vaihtuu kun sellainen tulee vastaan. Tuossa jäähdyttäjässä on 68 vuosileima, niin ei taida mennä läpi tarkastajalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokeillaan mennä tuolla syylärillä, kun on niin  hyvässä kunnossakin vielä.

Tunnelin vaihtaa kaksiosaiseen ja puhallin metalliseen, 16 lapainen taitaa olla oikea tuohon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kyllä osat kiinnostaa, ikävästi työt haittaa harrastusta, enkä pääse paikalle.

Soittelen niin sovitaan kyläilystä Jokioisissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä ne "sepät" nykyään huonoista aihioista niitä tekee. Arvostus sille :). Joskus aikanaan haettiin parempikuntoisista "metsäraadoista" vähän osia, eikä tullut mieleenkään muusta. Mutta niinhän se menee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, meikäläinenkin vei kaatopaikalle parempia kuin toi. Joskus aikoinaan Vaneja sai 50 mk/ Koskispullolla tai pois hakemalla.  6 tuli purettua ja onneksi jotain osia laitettua talliin talteenkin. Rakentelun iloa vaan sinne. Jos poikkeilet niin tee listaa, katotaan mitä kaikkeä "romua" saan tallista pois :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jotenkin tuntuu että vanit on nykyään vähissä tai sitten ne on piilotettu :) , ainakin kun itse etsiskelin vani projektia, ei juurikaan tarjontaa ollut.

Juu inno75 pengon noi mun laatikot läpi ja katson mitä puuttuu, ja teen listan, niin poikkean käymään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä möin pari vuotta sitten 65 MR umpivanin.

Pari vuotta sitä satunnaisesti myyskentelin. Ei tahtonut oikein kelvata kenellekään.

1 Kävi katsomassa ja ostikin sen samantien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huomasin tuon vanin myynti ilmoitukset, tosin en etsinyt valmista autoa, vaan projektia.

Itelle tässä Mini harrastamisessa on tärkeä osa tämä itse turaaminen, ja osien metsästys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oikein. Taloudellisen hyödyn tavoittelun takia ei kannata turata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi peltiosathan näyttää yllättävän laadukkailta. Ainakin kuvassa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, yllätyin itsekkin laadusta, pellit on Minisportin MCR osia ja sanovat niiden olevan omaa tuotantoa.

Pelti on hyvä laatuista 1.0mm tai 0.9mm vahvuista ja mitat sekä prässäykset piti hyvin paikkansa, sai sopimaan aika pienellä säädöllä.

Ja noissa oli vielä jarru-ja polttoaine putkien kannakkeet valmiiksi pistehitsattu, samoin sivu jäykkärit mitkä on vanissa sivutaskujen pohjalla oli valmiiksi hitsattukiinni ja ne oli paksumpaa peltiä 1.2mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...