Jump to content
MrJJ

R56 Cooper S kansiremontti

Recommended Posts

Moro

 

Aloitan tuollaisen projektin jossa puristukset poissa eli pakopuolen venttiileissä / nokka-akselissa jotain taikka vain kannentiiviste sökö. Jokatapauksessa iso purkaminen kyseessä.

Onko vinkkejä mitä 1.6 128kw 2007 / 130tkm ajettuun kannattaa samalla uusia kun kuitenkin availee. Jakoketjusarja oli satasen luokkaa eli sen varmaan laitan. Muuten korjaussarjassa on tiivisteet ja kannenpultit ja käsittääkseni suuttimien o-renkaat.

 

Janne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Remmin kaikki ulkopuoliset o-rengas tiivisteet ja öljyt vaihdat siihen samalla.

 

Ai joo vai oliks toi turbolla jo? Sitten turbon öljynpaluu putken tarkistus/vaihto jos sitä ei ole jo korjattu tehtaan toimesta.

Kampiakselin stefan vaihtaisin samalla kun se kuitenkin kohta vuotaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Remmin kaikki ulkopuoliset o-rengas tiivisteet ja öljyt vaihdat siihen samalla.

 

Ai joo vai oliks toi turbolla jo? Sitten turbon öljynpaluu putken tarkistus/vaihto jos sitä ei ole jo korjattu tehtaan toimesta.

Kampiakselin stefan vaihtaisin samalla kun se kuitenkin kohta vuotaa.

 

Okei, Hyvä pointti kampiakselin stefa. On juu turbolla, mistäs sen erottaa onko öljyputki alkup. vai päivitetty. Auto ei ole siis ollut minulla ennen vauriota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivitetyssä versiossa öljyputken ympärille on kierretty lämpöä hylkivä eriste. Tästä folioon käärimisestä oli "takaisinkutsu"/kampanja joitain vuosia sitten. Itse öljyputkea ei vaihdettu, ainoastaan eristettiin.

 

Pelican partsin asennusohjeesta näkee miltä öljyputki näyttää alkuperäisenä ja eristettynä

http://www.pelicanparts.com/techarticles/MINI_R56/135-EXHAUST-Turbocharger_Oil_Feed_Heat_Shied_Install/135-EXHAUST-Turbocharger_Oil_Feed_Heat_Shied_Install.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä kaikkea jakoketjusarja sisälsi? Ketju, laahaimet ja kiristin kun ainakin kannattaa vaihtaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo ja rattaat

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-MINI-R56-R57-R58-R59-07-1-6-COOPER-WORKS-174-184-211bhp-TIMING-CHAIN-KIT-/301648577819?hash=item463ba8051b:g:KaIAAOSwpDdVaZsR

 

Sarjan laatua ja hankintapaikkaa voi toki miettiä vielä mutta sisältö lienee ok.

 

TIivistesarja

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-MINI-COOPER-S-WORKS-R56-R57-R58-1-6-HEAD-GASKET-SET-HEAD-BOLTS-07-on-/301443766758?hash=item462f72d9e6:g:DjAAAOSwwpdW6Vac

Se

 

Se on jännä et aina  kun ei ole laatukamaa niin pitää kuitenkin kirjoittaa quality parts ;) Tai sit on pienen katteen myyntiä. Tarvittavat työkalutkin maksaa paljon enemmän kuin osat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko auton huoltohistoria tiedossa?ja puristusvuoto varmana pakopuolella? Onko koskaan tehty imukanavien puhdistusta? Jos ei, mahdollinen karstapaska voi kiusata imupuolen venttiilipinnoissa.Jos päädyt kannen irroitukseen,hommaat nokkien lukitustyökalut.Tässä kohdin olet varmaan suunnitellut remontin kokoluokan? Jos tarkoitus on samalla puuttua tod.näköiseen?öljyn kulutukseen itse hankkisin koneen "rebuilt kitin" esim.Lohen.uk myy eritasoisia sarjoja.Öljypohja pois,veivit ja männät tarkastukseen,renkaat ja kk laakerit uusiksi,tietty hieman hoonia sylinterin seinämille...sylinterin kansi huoltoon,tarkasta ohjurit,hio venttiilien pinnat,ohjurinkumit uusiksi.Samassa yhteydessä myös lämmönvaihtimen tiivistekumit vaihtoon ja jos vanhan- mallinen ,jäätyvä imussrja,tilaa maahantuojalta uudenmallinen(n.40€).Ja jos tarkoitus "piristää",esim.ohjelmointi, suosittelen valitsemaan kannentiivisteeksi "JCW"-mallin paksumman,joka alentaa hieman puristuksia,helpottaa koneen arkea....Omassani hieman vähemmillä kilsoilla vaihdeltu myös termostaattikotelo,lämpötila-anturi,"tank air valve ja vacuum convertor,viimeksi mainitut sijaitsevat siellä imusarjan alla... Tässä hieman,jotain varmana jäi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei siinähän sitä olikin !

Ei ole tiedossa historiaa muuta kuin määräaikaishuollot tehty ja 100tkm jälkeen vain öljyvaihto pari kertaa ei merkkihuollossa.

Onko noin että saa tehdä koneremontin jo 125tkm ? Siis männänrenkaat ja laakerit ? Samaa kyllä käy paremmassakin piireissa, Pirkkamersun 1.8TFSI tekee samaa...

Mitä on lämmönvaihtimen kumit ?

Ei ole tarkoitus viritellä kunhan sais pelaamaan nätisti, ja syöhän se miestä rotan lailla jos sitten ton urakan jälkeen syö öljyä ylenmäärin.

 

Oli aiemmin R56 1.6dsl ja se vasta keksintö on,  se on niinikään ranskalaisten mylly, öljyhärmä tukkii imukanavan pumpulle ja laukee koko vehje ihan tyystiin öljynpuutteeseen. 

 

Tää setti näyttäs kyllä asialliselle, mutta eihän voi pitkästi toistatonnia laittaa osiin ennemmin nakkaa tuoreemman koneen ja päästelee kunnes se on samassa pisteessä. Mutta jos samat osat sais järkevämmin, männänrenkaat ja liukulaakerit nyt linee peruskamaa. 

 

Onko muuten tiedossa missä Pökötissä tai Citikassa on identtinen mylly ? Tie pystyssä jos koittaa Miniin etsiä mutta patonkimaan Ebay vois olla kova sana mutta täytyy eka tietää yhteensopivat myllyt.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine

Applications:

 

 

https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Osat/Citroen/CITROEN-C4-I/2005_2010/Moottori/Moottori-Bensiini/Kaikki/ID-5087544/

Nää on vaan kaikki 80kw mitä löysin, liekkö sitten väliä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aihe on "lähellä sydäntä",alkoi tuo vuotava lämmönvaihdin harmittamaan niin paljon,että laitoin keulan " full service modeen".....

 

post-992-0-98418300-1486582481_thumb.jpg

 

post-992-0-00885800-1486582604_thumb.jpg

 

post-992-0-21791000-1486582735_thumb.jpg

 

post-992-0-25509000-1486584745_thumb.jpg

 

post-992-0-00296900-1486584782_thumb.jpg

 

 

Kuvat pikkuisen viksallaan,sorry! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo,kyllä niitä osia löytyy Ebaysta ,kun viittii kaivella... Kun luet hieman näitä kotimaan ja esim.  NAMin foorumeista juttuja ,kyllä aika äkkiä käy selväksi nää N14 moottoreiden murheet,ja tuo öljyn kulutus on yksi niistä "ominaisuuksista...Ja jos tosiaan nostat tuon kannen irti aika helppo on alakautta avata kanget ja nostaa männät yläkautta pois . näet samalla niiden kunnon,ne kun tuppaa murtumaan tapin yläpuolelta,männänrengas uran kohdalta  ::) ...Porukat on Englannissa ja Valloissa foorumi jutuissa tehneet noita "low budget"-koneremppoja,nostamatta konetta pois,tais olla tubessakin yksi pätkä...mutta mutta ,kukin tavallaan! Mutta oli tuota ed.mainittua öljynkulutusta ja pikkuisen "muutoksia" setissä,niin päädyin hieman laajempaan tarkasteluun. Ja mulle tuli tänään tuo nokan lukitus työkalusetti,joutaa lainaan kun olen tuon oman myllyn niputtanut ,laita vaikka privaa jos tarvetta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kelasin tuota aloitus viestiäsi,puristusvuodosta....saisko varmenettua pyörittämällä venttiilit kiinni ja tulpanreijästä paineilmaa sylinteriin.jos pihisee pakoputkesta, pakovenat vuotaa,jos imussrjasta imuvenat ja jos paisarissa porisee,kannentiiviste vuotaa...vois toimia,ei oo tullut testattua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei olikos teillä kokemusta tuosta Stefan vaihdosta kamipiakselin päähän, vaatiko se oikeasti nuo merkkityökalut 3kpl sarja maksaa 155eur. Vai saiko pois ja ennenkaikkea paikalleen jollain muulla ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, ainakin takapään stefa menee helposti,kun tilaa orggiksen,mukana tulee muovinen asennusrengas.Sopivan kokoisella putkella hieman koputellen....varmaan etupää toimii samalla tavalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tulikohan tämä projekti kuntoon ? Meidän MCS R56 sama vika....alkoi pätkimään kesken ajon. Meno hyytyi, kävi vajailla pytyillä ja tuloksena korjaamon mukaan vuotava kakkospytyn pakovena. Selvittivät juurikin paineella ja pyörittelemällä venttilejä kiinni. No selviää varmasti viimeistään, kun saa kannen aikanaan ylös...

Ei oireillut aiemmin muutoin, kun ajoittaisilla nykimisillä ja mustan pölläyttelyillä, josta täällä juttua aiemminkin. Imukanavat putsattu pari kymmpiä sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...