Jump to content
Sign in to follow this  
Weikko

Mini 1000 -77

Recommended Posts

1 tunti sitten, Kimi kirjoitti:

Joku on mulle kertonut että 96 ja uudemmat on 12" ja isommille renkaille, jolloin  tuo pelti on 12,5mm lyhyempi

 

Muuten voisi olla hyvä selitys sille, mutta lokasuoja on myös samanverran kapeampi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Väittäisin että peltiosiin ei ole tehty classic Mineihin mitään muutoksia tehtaan puolelta pyöräkokomuutosten ym takia.

Mutta voin tietysti olla väärässäkin

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 tuntia sitten, Kimi kirjoitti:

Sittenhän tässä ei ole mitään ongelmaa. Se vaan näyttää erimittaiselta mutta on saman mittainen. Ei muuta kun kiinni vaan.

/kimi

Niin aluksi luulinkin että näyttää vaan, mutta rullamitta kertoi karun totuuden. :D

Tosiaan kiinteää keulaa en tee, joten keulan on istuttava hyvin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 tuntia sitten, Kimi kirjoitti:

Sittenhän tässä ei ole mitään ongelmaa. Se vaan näyttää erimittaiselta mutta on saman mittainen. Ei muuta kun kiinni vaan.

/kimi

Vaikka kimi kaiken tietääkin niin lokasuojista yhdeltä isoimmista osien myyjistä Englannissa kopioitu seuraava teksti: "This right front wing for the Mini will fit all MKI, II, III, IV " 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainut missä oli "tehtaalta" erikokoiset pyöräkaaret oli Mini ERA Turbo ja siinäkin lokasuojat oli ERAn pajan muokkaamat ja sen kyllä huomasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen samaamieltä turkkulaisen kanssa, mutta aina noita tupsahtaa jostain. Jos teet irtokeulan niin suosittelen että hankit ihan uudet osat. Jos joudut spaklaamaan paljon esim nokkapellin rakoa umpeen niin spakkelit murtuu pois kun irrottelet keulaa ja se vääntyy. 

Tuota auton kuvaa kun katsoo tarkkaan niin näyttää siltä että on jatkettu loksua alaspäin jollain tapaa.

Viimesimmän irtokeulan tein siten että leikkasin suoraan alaspäin nokkapellin takareunasta. Tuli huomattavasti siistimpi ja tukevampi kuin loksun muotoisesta.

Hyväksyttiin tämä myös minitonni sääntöihin viime vuonna.

/kimi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minissä on niin paljon laitettavaa että ehdin kyllä miettiä, että mitä teen keulan suhteen.

Tietysti peltinen olisi parempi, mutta valmis kuitukeulakin passaa, silloin ei tarvisi täytellä rakoja ym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎13‎.‎10‎.‎2017 at 22.57, Kimi kirjoitti:

 

Viimesimmän irtokeulan tein siten että leikkasin suoraan alaspäin nokkapellin takareunasta. Tuli huomattavasti siistimpi ja tukevampi kuin loksun muotoisesta.

Hyväksyttiin tämä myös minitonni sääntöihin viime vuonna.

/kimi

Hyvä idea, JESS!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

On ne pojat muutakin turhaa työtä tehny,niiku myökii...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkoi tuo 1.3l tekniikka kiinnostamaan niin pirusti.

Muutenkaan noista tonnisen ja kasipuokin raadoista ei yhtään huvita lähteä rakentamaan.

Nyt kun kori ja alustahommat on tauolla, niin olisi aikaa laitella mottia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taas hieman lisää rompetta kevään rakentelua varten, eli 1,3 metron moottorin sain haltuuni ja kelkan ja korin välille tuli haettua neliöputkea vahvistusta varten.

Koneen myötä aiemmin ostetuille pakosarjalle ja tuplakaasari imusarjalle tulee ehkä käyttöä vihdoinkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taas jatketaan laittelua.

Kelkat ja muuta hilpettä olisi tarkoitus purkaa huomenna.

Etukelkka onkin helppo ottaa pois kun huomasin takakiinnikkeiden revenneen moottoria irroittaessa.

Takakelkan kanssa saattaa tulla tukalaa, kun joku tehnyt parin millin levystä koko takaronkin lattian ja roiskinut kemppiliimaa pulttien päälle. :D

Pakko kysyä vielä että kuuluuko olla aurausta takapäässä vai onko puslat ym täysin sohlot, kun näyttää niin oudolta?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis mitä?Kelkan kiinnikkeet ei pitäs revetä koneen pois otossa.Onko tuossa jo kumikiinnikkeet?Takapyörien auraus normaalisti melkein nolla,ilmeisesti akseli ja puslat sököt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Siis mitä?Kelkan kiinnikkeet ei pitäs revetä koneen pois otossa.Jotain on pielessä.Takapyörien auraus normaalisti melkein nolla,ilmeisesti akseli ja puslat sököt.

Sori, kirjoitin väärin.. siis on revennyt mutta huomasin tämän vasta kun paino lähti keulalta, hienosti rupesi kori niiaamaan maata kohti.

Muistelinkin että oli lähes nollakulmat, mutta takapyörät on joo aika reilusti aurauksella.. saa nähdä kuin sökönä ne sitten on.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kyllä vieläkään tajunnu...Onko kuvaa laittaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei oo kuvaa nyt, mutta näissä uudemmissa on integroitu kumi korin ja kelkan kiinnityslaippojen välissä.

Mietin jos väsäisi itse vanhanmallin kiinnikkeet, ei se pieni tärinä mitään haittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minuuttia sitten, tailke kirjoitti:

Minisparesilta tällainen kitti niin häipyy kelkan kiinnityksen pehmeys:

SUBFRAME SOLID MOUNT METAL KIT C-STR640/1/2

https://www.minitron.fi/tuote/etukelkan-6-palainen-teraskiinnikesarja-1976-2000/

Sellainen setti täytyy hommata, onkohan linkin takaa löytyvä setti sama?

Sillä aikomusta ei ole laittaa alkuperäisiä kiinnikkeitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli otettua kummatkin kelkat pois, ja etsin runkonumeroa kun papereita ei ole.

Runkonumeroa ei tietenkään löytynyt itse korista, löytyykö tämä kahdesta lätkästä maskipellin päältä?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 tuntia sitten, Mini1380 kirjoitti:

Oletko tarkistanut apukuskinpuoleisen etulattian kunnolla runkonumeron suhteen?

Joku oli tehnyt lattiat joskus uusiksi, ei sieltä mitään löydy.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli kelkat ja muut osat irroiteltua, eli kori on nyt melkein pelkistetty.

Ohjausakseli ei suostunut lähtemään, kun pultti on juuttunut jalkatilan päässä pantaan kiinni, näytti olevan vääntynyt jotenkin.

Apurungot putsailin ja totesin että taka-apurunko on huonossa hapessa.

Kuinka kireellä tornipulttien kuuluu olla, kun lähti todella helposti puolentuuman räikällä?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...