Jump to content
Sign in to follow this  
Weikko

Mini 1000 -77

Recommended Posts

Koria ja hilppeitä tarkistelin ja löysin runkonumeron onneksi kolmiopellistä konehuoneen puolelta paksun maalin alta.

Takarenkaiden auraukset kun olivat pielessä, ei ihme.. parin millin välys takatukivarsissa. :D

Takakelkan trumpetit ja kumijouset irroittelin, ehjät mutta aika kovan tuntuiset.

Jousituksen säätösarjan ja muita osia tuli ostettua, onko säädettävät etu-alatukivarret tarpeen näiden kanssa?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uutta lokasuojaa sovitin ja ei vieläkään istunut hyvin.

Tuli sitten vertailtua kolmiopeltejä ja totesin että toinen olikin aivan väärässä kohtaa.

Noh, ei ihme jos kolmiopala on kaksi senttiä liian alhaalla, ja sen todistaa kromilistan sijainti.

Kuva kertoo kaiken.

27072250_1665941333497717_4928044687710037697_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli irroiteltua etukelkasta osat tänään.

Laakerit aivan loppu ylätukivarsista ja puslat muussina alatukivarsista, ajattelin laakerit korvata puslilla.

Kuulatappiniveletkin oli itse korjatut hitsaamalla, aivan sohlot. :)

Alatukivarsien pultit menee uusiksi myös, saa nähdä teenkö itse kun maksaa maltaita.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Eikö hyvät käytetyt kelpaa?

Kelpaa tietysti, mutta muistin juuri että saattaa ylimääräinen pari itseltäkin löytyä, kun kesällä tuli ylimääräinen etukelkka noudettua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 tuntia sitten, Weikko kirjoitti:

Alatukivarsien pultit menee uusiksi myös, saa nähdä teenkö itse kun maksaa maltaita.

 

20£/kpl näyttäisi olevan originaalit.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minuuttia sitten, Mini1380 kirjoitti:

20£/kpl näyttäisi olevan originaalit.....

On siinä pulteilla hintaa, vaikka ei mitenkään erityiset ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai,ei vai?Jos alatukivarren pultteja tarkotat,niin missä olet samanlaiset nähny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei niitten lujuuskaan ole ihan normipultin luokkaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Ei niitten lujuuskaan ole ihan normipultin luokkaa...

Totta. Katsotaan nyt mitä tehdään

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tukivarsista sen verran että onko jollain perus kumipuslien tilalla jotain muuta kovempaa, kun itseltä löytyisi kovaa puslamateriaalia omasta takaa ja valmistuskin onnistuisi, mutta kannattaako?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varmaan suurimmassa osassa viilatuista Mineistä on uretaanipuslat alustassa. Puslasarjat ei kauheasti maksa, polypuslat Sparesilla noin 2 € kappale alatukivarsiin. Sulla on helvetinmoinen hinku tehdä itse osia niin mikä jottei. Noilla osahinnoilla ei kyllä pääse tuntipalkoille :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei juu työkseen kannata ruveta sorvailemaan, mutta kun nyt sattuu löytymään kys. materiaalia niin voisihan sitä yrittää.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa katsella esim. minisportilta noita osia.  itse olen tilannut omaan autoon hilpettä ja muualtakin englannista.

Taisi olla koko auton uretaanipuslasarja alle 30€.     Tietysti jos intoa riittää voi nuokin tehdä itse, mutta nylonista en lähtisi katuautoon tekemään.

Kerran tuon virheen tein...     Itselle ja muille vaarallista autoa ei kannata tehdä..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 tunti sitten, cmro85 kirjoitti:

Kannattaa katsella esim. minisportilta noita osia.  itse olen tilannut omaan autoon hilpettä ja muualtakin englannista.

Taisi olla koko auton uretaanipuslasarja alle 30€.     Tietysti jos intoa riittää voi nuokin tehdä itse, mutta nylonista en lähtisi katuautoon tekemään.

Kerran tuon virheen tein...     Itselle ja muille vaarallista autoa ei kannata tehdä..

 

Englannista saakin näköjään halvalla lähes kaikki osat.

Paljonko rahdit yleensä maksaa, jos osaatte sanoa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hommaa taas vähän saatu eteenpäin..

Rattiakseli ei lähtenyt hammastangosta niin joutui suurentamaan vähän reikää niin sai kiristyspannan kanssa koko laitteen irti.

Pitkän lämmittelyn ja naputtelun jälkeen antautui irti booreilta.. oli todella kovaa ruostunut kiinni.

Etuhylly menee uusiksi ja samoin sen edessä oleva poikittaistuki jossa katkaisijapaneeli, putkeksikaan ei voi tätä kutsua kun on U-peltiä, neliöputkella korvaaminen ei varmaankaan huono idea. Mikä tämän paneelipellin oikea nimitys on?

Takahattuhyllyn päältä poistin bitumi äänieristeen ja alta paljastui hienosti poraamalla kymmeniä reikiä räpelletyt subbaripaikat.. :)

Peltityöt voi käytännössä nyt aloittaa kun ei ole mitään kiinni tai tiellä.

Miten olette toteuttaneet aputuennan ettei kori notku, kun tarvii poistaa koko lattia ja takakelkan pelti.. on turvonnut ruosteessa niin pahasti että uusiksi menee. :I

Takakelkan pelti on varmaan 1mm tavaraa alunperin, kun kerran joudun uusimaan niin teen samantein vähän vahvemmasta.

Takakontti onkin kiva tehdä kun on räpelletty todella vahvasta pellistä huonosti kylläkin. :D

Onko mineissä ollut koskaan tasaisia ulkohelmoja, ilman minkäänlaisia pokkauksia, sillä sellaiset löytyy?

Helmoista jonkun verran lukenut ettei kannattaisi laittaa leveitä helmapeltejä?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etuhyllystä pitäisi aloitella hommaa.. taas on pyöritelty sormia ja mietitty pää puhki.

Vaakaimu kaasarin/t  sain käsiini ja olisi tarkoitus istuttaa pidemmän imusarjan kanssa.

Syvennysboxin joutuu väkisinkin tekemään, kun tuntuu että tulipeltiin ei jää rakoa vakio setupin kanssa.

Takakelkan kunnostuksen suhteen luovutin täysin, sillä niin paljon korjattavaa että käytännössä rakentaisin uuden kelkan.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo,syvennyksen joutuu tekemään,ei muuten mahdu.Takakelkkoja saa vielä uusia,olis vaan parikymmentä vuotta sitten pitäny ostaa varastoon,olivat pirun paljon halvempia,mut eihän sillo vielä ollu ylimääräistä rahaa!Täysin lahoo kelkkaa ei kannata käydä ehjäämään vieläkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt pitäis karpuraattorille ja kunnon imusarjalle tilaa!

Täytyisi vielä taitella reunat ja hitsailla saumat umpeen, sitten miettiä kiinnitystä.

27973041_1694304940661356_3643377701061263488_n.jpg

27973627_1694305020661348_8558915633073919233_n.jpg

28055650_1694304353994748_4362307822640456759_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...