Jump to content
Weikko

Mini 1000 -77

Recommended Posts

Koria ja hilppeitä tarkistelin ja löysin runkonumeron onneksi kolmiopellistä konehuoneen puolelta paksun maalin alta.

Takarenkaiden auraukset kun olivat pielessä, ei ihme.. parin millin välys takatukivarsissa. :D

Takakelkan trumpetit ja kumijouset irroittelin, ehjät mutta aika kovan tuntuiset.

Jousituksen säätösarjan ja muita osia tuli ostettua, onko säädettävät etu-alatukivarret tarpeen näiden kanssa?

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uutta lokasuojaa sovitin ja ei vieläkään istunut hyvin.

Tuli sitten vertailtua kolmiopeltejä ja totesin että toinen olikin aivan väärässä kohtaa.

Noh, ei ihme jos kolmiopala on kaksi senttiä liian alhaalla, ja sen todistaa kromilistan sijainti.

Kuva kertoo kaiken.

27072250_1665941333497717_4928044687710037697_n.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli irroiteltua etukelkasta osat tänään.

Laakerit aivan loppu ylätukivarsista ja puslat muussina alatukivarsista, ajattelin laakerit korvata puslilla.

Kuulatappiniveletkin oli itse korjatut hitsaamalla, aivan sohlot. :)

Alatukivarsien pultit menee uusiksi myös, saa nähdä teenkö itse kun maksaa maltaita.

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
4 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Eikö hyvät käytetyt kelpaa?

Kelpaa tietysti, mutta muistin juuri että saattaa ylimääräinen pari itseltäkin löytyä, kun kesällä tuli ylimääräinen etukelkka noudettua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
2 tuntia sitten, Weikko kirjoitti:

Alatukivarsien pultit menee uusiksi myös, saa nähdä teenkö itse kun maksaa maltaita.

 

20£/kpl näyttäisi olevan originaalit.....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tukivarsista sen verran että onko jollain perus kumipuslien tilalla jotain muuta kovempaa, kun itseltä löytyisi kovaa puslamateriaalia omasta takaa ja valmistuskin onnistuisi, mutta kannattaako?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varmaan suurimmassa osassa viilatuista Mineistä on uretaanipuslat alustassa. Puslasarjat ei kauheasti maksa, polypuslat Sparesilla noin 2 € kappale alatukivarsiin. Sulla on helvetinmoinen hinku tehdä itse osia niin mikä jottei. Noilla osahinnoilla ei kyllä pääse tuntipalkoille :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa katsella esim. minisportilta noita osia.  itse olen tilannut omaan autoon hilpettä ja muualtakin englannista.

Taisi olla koko auton uretaanipuslasarja alle 30€.     Tietysti jos intoa riittää voi nuokin tehdä itse, mutta nylonista en lähtisi katuautoon tekemään.

Kerran tuon virheen tein...     Itselle ja muille vaarallista autoa ei kannata tehdä..

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
1 tunti sitten, cmro85 kirjoitti:

Kannattaa katsella esim. minisportilta noita osia.  itse olen tilannut omaan autoon hilpettä ja muualtakin englannista.

Taisi olla koko auton uretaanipuslasarja alle 30€.     Tietysti jos intoa riittää voi nuokin tehdä itse, mutta nylonista en lähtisi katuautoon tekemään.

Kerran tuon virheen tein...     Itselle ja muille vaarallista autoa ei kannata tehdä..

 

Englannista saakin näköjään halvalla lähes kaikki osat.

Paljonko rahdit yleensä maksaa, jos osaatte sanoa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hommaa taas vähän saatu eteenpäin..

Rattiakseli ei lähtenyt hammastangosta niin joutui suurentamaan vähän reikää niin sai kiristyspannan kanssa koko laitteen irti.

Pitkän lämmittelyn ja naputtelun jälkeen antautui irti booreilta.. oli todella kovaa ruostunut kiinni.

Etuhylly menee uusiksi ja samoin sen edessä oleva poikittaistuki jossa katkaisijapaneeli, putkeksikaan ei voi tätä kutsua kun on U-peltiä, neliöputkella korvaaminen ei varmaankaan huono idea. Mikä tämän paneelipellin oikea nimitys on?

Takahattuhyllyn päältä poistin bitumi äänieristeen ja alta paljastui hienosti poraamalla kymmeniä reikiä räpelletyt subbaripaikat.. :)

Peltityöt voi käytännössä nyt aloittaa kun ei ole mitään kiinni tai tiellä.

Miten olette toteuttaneet aputuennan ettei kori notku, kun tarvii poistaa koko lattia ja takakelkan pelti.. on turvonnut ruosteessa niin pahasti että uusiksi menee. :I

Takakelkan pelti on varmaan 1mm tavaraa alunperin, kun kerran joudun uusimaan niin teen samantein vähän vahvemmasta.

Takakontti onkin kiva tehdä kun on räpelletty todella vahvasta pellistä huonosti kylläkin. :D

Onko mineissä ollut koskaan tasaisia ulkohelmoja, ilman minkäänlaisia pokkauksia, sillä sellaiset löytyy?

Helmoista jonkun verran lukenut ettei kannattaisi laittaa leveitä helmapeltejä?

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Etuhyllystä pitäisi aloitella hommaa.. taas on pyöritelty sormia ja mietitty pää puhki.

Vaakaimu kaasarin/t  sain käsiini ja olisi tarkoitus istuttaa pidemmän imusarjan kanssa.

Syvennysboxin joutuu väkisinkin tekemään, kun tuntuu että tulipeltiin ei jää rakoa vakio setupin kanssa.

Takakelkan kunnostuksen suhteen luovutin täysin, sillä niin paljon korjattavaa että käytännössä rakentaisin uuden kelkan.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo,syvennyksen joutuu tekemään,ei muuten mahdu.Takakelkkoja saa vielä uusia,olis vaan parikymmentä vuotta sitten pitäny ostaa varastoon,olivat pirun paljon halvempia,mut eihän sillo vielä ollu ylimääräistä rahaa!Täysin lahoo kelkkaa ei kannata käydä ehjäämään vieläkään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...