Jump to content
Sign in to follow this  
Weikko

Mini 1000 -77

Recommended Posts

Hitsaamalla nuo kotelot yleensä on kiinnitetty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minuuttia sitten, claymad kirjoitti:

onkos sulla muuten paljon pohjassa uusittavaa. Mulla olis grillitarpeet jouten jolloi metalli hommat on huomattavasti kivempia kun ei tarvii lattialla maata.

Kyllä se lattia kantaa just just, mutta en jätä arvailun varaan kestävyyttä.

Täytyy katsoa miten nuo isoimmat peltityöt teen, sillä joudun siirtymään pienempiin tiloihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Hitsaamalla nuo kotelot yleensä on kiinnitetty.

Hitsaamalla yleensä juu tietysti kiinni..

Täytyy miettiä vielä jos vaikka tekisi ns. irroitettavan version esim pulttaamalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, ei pääse ainakaan kukaan sanomaan että "pilaat" Hyvän korin :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 tuntia sitten, koirankoppi kirjoitti:

No, ei pääse ainakaan kukaan sanomaan että "pilaat" Hyvän korin :)

 

Kyseinen kori ei hyvää ole nähnykkään, joten ei harmita yhtään tehdä vähän isompiakin muokkauksia ym. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli mieleen noista tukivarsien laakereista,jos et halua uusia hommata.Sorvaa vanhat akselit ohkasemmiksi ja sorvaa sopivat puslat jostain sopivasta metallista.Jokkis kuskit teki aikoinaan näin ja muinoin muutenkin,kun ei ollu uusia saatavalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Tuli mieleen noista tukivarsien laakereista,jos et halua uusia hommata.Sorvaa vanhat akselit ohkasemmiksi ja sorvaa sopivat puslat jostain sopivasta metallista.Jokkis kuskit teki aikoinaan näin ja muinoin muutenkin,kun ei ollu uusia saatavalla.

Taitaa mennä vähän liian hankalaksi jos sorvaileen rupeaa.

Englannin hinnoilla viitsii kyllä ostaa puslat sun muut mutta ei suomesta..

Tuleeko hirveä jyrinä jos laittaa "kovat" puslat joka paikkaan tai voiko rikkoa paikkoja jos ei anna muualta kun jousituksesta periksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mietin jos laittaisi kovat puslat ja etukelkan takakiinnikkeet kiinteillä rautakiinnikkeillä ja kuitenkin jättäisi tolppien kumit niinkuin alunperin on.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikki tai ei mitään. Jos laittaa vain osan kiinteitä tukia niin niille tulee huomattavasti isompi kuormitus kuin alunperin. Kumiset kun joustaa ja kiinteät ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juuri noin ajattelinkin, täytyy sitten tilata englannista muiden hilppeiden sekaan ne kiinteät kiinnikkeet ja lätkät tolppiin.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös nuo kiinnikkeet tee äkkiä itekkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyisi nyt vaan yrittää keskittyä itse korin raatoon.. hirvee homma ja fabrikointi kun on räitty kaikenlaisia lätkiä sun muuta epämääräistä joka koloon. :D

Taas muutama kuva lisää vaikka lähes mitään ole tehnykkään.

Boksi muuten hyvä paitsi, että en ottanut huomioon että ylälaita pitäisi saada taitettua koria vasten ja ei tietysti mahdu taitettuna tuulilasin aluspellin alta menemään ja paikallaan ei mahdu taittamaan. Täytyy kai joku erillinen L-pala tehdä että saa ylälaidan umpeen. :D

Ohjaamon puolelta poikittaistuet työn alla, jotka tulee boksin takaseinään kiinni.

Yläpoikittaistuki vähän suunnittelun alla, että mitä meinaan tuon tuulilasin lämmitys pellin kanssa.. muokkaanko vai teenkö uuden joka tulee putkeen sitten kiinni?

Poljinasetelma istuu hyvin boksin kanssa, mutta en ole varma mahtuuko menemään paikalleen vai pitääkö asetelmaa muokata esim: läpipulteilla jarru/kytkin pääsylkät kiinni.

Takakelkka lähti romulavalle, sillä ei mitään järkeä korjata kuten totesin jo aikaisemmin, sitä on joku yrittänyt elvyttää monta kertaa kun lappuja joka kohdassa.

 

 

28872455_1714231548668695_4639254438542835712_n.jpg

28872644_1714231832002000_2165712597305786368_n.jpg

28872742_1714232045335312_1563355983936225280_n.jpg

28951817_1714231455335371_4996525323056054272_n.jpg

28959030_1714232122001971_7668020046597193728_n.jpg

29026136_1714231038668746_2192882135218520064_n.jpg

29063030_1714231898668660_5910142361010176000_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reilun kokoisen poksin tosiaan olet tehny.Kelkasta ei olis hiekkapuhalluksen jälkeen jääny just mitään jäljelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Reilun kokoisen poksin tosiaan olet tehny.Kelkasta ei olis hiekkapuhalluksen jälkeen jääny just mitään jäljelle.

Boksista tuli joo vähän isompi mitä alunperin suunnittelin, mutta ompahan tilaa riittävästi. :)

Kelkan luulin pystyväni hitsaamaan kuntoon ennen irrottamista, harmi sinänsä että oli niin huonossa hapessa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taas jäänyt projekti/t huonolle kun muuta hommaa ja kiirettä pitänyt.

Nyt kori on vanhojen kumien päällä kyljellään ja nyt funtsannut että mistä kannattaa aloittaa kun lattiat ja takapelti menee uusiksi helmojen kanssa?

Takakelkka kun joutui paaliin niin täytyy vissiin tehdä ainakin sellainen "jigi" jotta saan palikat oikeille kohdilleen.

Viikonloppuna vasta tajusin, että joku leikannut saumat pois ja hitsannut päittäin esim: takakyljen/helman.. hankaloittaa vähän, mutta kun menee kuitenkin uusiksi niin ei sinänsä väliä.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskalsit kääntää korin kyljelleen ilman tukikehikkoa ;)

  Noin mätä kori voi muuttaa muotoaan niin ettei ovet sovi paikoilleen, varsinkin jos alat vähiä terveitä pellejä pilkkoa ja hitsailla uusia ilman jigiä

Enkä tarkoita pelkkää takakelkan kohtaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kori niin mätä ole etteikö kestäisi, ja ovien tilalle hitsattu tukiraudat.

Tietysti lisää tukia laittelen kunhan kerkiän. Osa kerrallaan olisi tarkoitus tehdä eikä kerralla silpoa kaikkea pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kori on muuten sitten yllättävän lötkö kun siitä alkaa silpomaan peltejä pois. Kannattais kiltisti tukea sen ennen kuin aloittaa. Ovien kannalta fiksuinta kun katsois ekaksi saranat kuntoon, sitten tarkistais että ovet mahtuu reikäänsä ja vasta sitten alkaisi tukemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovet kyllä istui hyvin, tämän jälkeen hitsasin karmien väliin putket.

Mahtaisiko riittää, jos näiden väliin hitsaisin vielä poikittaistuen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt ovien välit pitäisi pysyä kohdillaan.

Mahtaako tarvita pitkittäistuen jos irroittaa keski/pakoputkitunnelin?

IMG_20180526_192315.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...