Turbo 69 89 Posted October 8, 2017 Report Share Posted October 8, 2017 Huomasin tuossa loppu kesällä,että perän sivukopan laakerit on väljät.No,kone pois,ompahan helpompi ja samalla vois turbon vaihtaa pienenpään nyky-aikaseen. Puoli tuntia ruuvausta ja alaleuka pois. koirankoppi 1 Link to post Share on other sites
Turbo 69 89 Posted October 8, 2017 Author Report Share Posted October 8, 2017 Kone hyvin esillä,tunti ruuvausta ja kone lattialla. Link to post Share on other sites
cmro85 1 Posted October 8, 2017 Report Share Posted October 8, 2017 Kannattaa myös poistaa tuo kierreputki tuosta turbon imupuolelta.. Link to post Share on other sites
Turbo 69 89 Posted October 8, 2017 Author Report Share Posted October 8, 2017 Perustele.. Link to post Share on other sites
minorv8 51 Posted October 8, 2017 Report Share Posted October 8, 2017 Mitkä noi sun sisemmät vetonivelet ovat ? Löytyykö tommoiset laipat perän kylkeen jostakin valmiina vai onko omaa tuotantoa ? Mites ahdinpolitiikka, teetkö pakosarjan itse vai hyödynnätkö metron sarjaa ? Link to post Share on other sites
Turbo 69 89 Posted October 9, 2017 Author Report Share Posted October 9, 2017 Nivelet on kotoisin bemarista,laipoista en ole varma.Kone laatikkoineen on hommattu Varkauden kaverilta eli Niilolta. Pakosarja on kans samaa tuotantoa,tuleva turbo käy siihen. Link to post Share on other sites
koirankoppi 35 Posted October 9, 2017 Report Share Posted October 9, 2017 Oot sä aika seppä ! Link to post Share on other sites
minorv8 51 Posted October 9, 2017 Report Share Posted October 9, 2017 Pitääkin kysäistä Niilolta miten se nuo laipat on värkännyt. Mä katoin että sulla oli kuvassa Metron pakosarja ? Mikä ahdin on tulossa ? Link to post Share on other sites
Turbo 69 89 Posted October 9, 2017 Author Report Share Posted October 9, 2017 Garret T28(vesijäähdytys). Link to post Share on other sites
minorv8 51 Posted October 9, 2017 Report Share Posted October 9, 2017 Mä aloin taas suunnitella ahtimen vaihtoa, vastahan se tuli reilu 10 vee sitten teetettyä konetta varten. Eipä vain ole itsestään asentunut paikalleen... T28:n laippa on pienempi kuin T3:ssa, tuleeko sulle kokonaan uusi pakosarja vai joku adapterilevy ? Link to post Share on other sites
Turbo 69 89 Posted October 9, 2017 Author Report Share Posted October 9, 2017 Niilon tekemä pakosarja(tuli koneen mukana)Siinä on sopiva laippa.Laitan kuvat illemmalla. Ahtimen mukana tuli myös ite tehty satsi,mut on aika karun näkönen. Minkäs ahtimen meinaat ite laittaa? Link to post Share on other sites
minorv8 51 Posted October 9, 2017 Report Share Posted October 9, 2017 Mun ahdin on Mitsun pikkuinen TF035 jota on ollut mm. Ivecon 2,8 Turbodieselissä. Teetin sen aikoinaan Kuopion suunnalla (Professional Motor). Speksattu 1,3 koneelle ja reilu 1 barin paineille. Värkkäsin sille pakosarjan ja yritin jopa kerran sovittaa sitä paikoilleen. Jostain kohtaa joku otti koppaan kiinni (en enää muista mikä joten homma jäi silloin vaiheeseen). Eikä se pakosarja sovi ihan heittämällä Metron imusarjan kanssa joten sovittamista löytyy silläkin suunnalla. Link to post Share on other sites
Turbo 69 89 Posted October 9, 2017 Author Report Share Posted October 9, 2017 Tässä nämä pakosarja vaihto-ehdot.(alla)Vasen istuu paremmin,painekello pilaa hyvän tilan,vaati suunnittelua.On se vaan pirun iso,tuo T3.(Ylä kuva ).Pirun vaikeeta yrittää sommitella kuvia ja tekstiä,näillä taidoilla). Link to post Share on other sites
Turbo 69 89 Posted October 9, 2017 Author Report Share Posted October 9, 2017 Unohdin mainita,miulla on näitä turbo koneita kaks,teenkin uuden sovelluksen toiseen.Kevät tulee taas kuitenkin liian nopeasti,jos kone on vielä kesken.?.Ja voi toista käyttää mittailuun.?. Link to post Share on other sites
Turbo 69 89 Posted October 11, 2017 Author Report Share Posted October 11, 2017 Jätän turbo homman osien puutteessa hautumaan.Samalla vaihdan uuden hammastangon,jätin piru vie sillo 2 vuotta sitten vanhan ehjän.Siinä on nopeampi ohjaus 2,5 kierrosta,mut pirun jäykkä normi käytössä.Vaimo ei tykänny.On hyvä kovaa ajettaessa.Uudessahan on melkein 3 kiekkaa.Tään verran kun kelkkaa pudottaa,niin hyvin mahtuu vaihtamaan. Link to post Share on other sites
Turbo 69 89 Posted October 16, 2017 Author Report Share Posted October 16, 2017 Nonnii,olis uus hammastanko paikallaan. Link to post Share on other sites
Turbo 69 89 Posted November 16, 2017 Author Report Share Posted November 16, 2017 Jotenkin tääkin edistyy,öljynkierto ja vesikierto putket mallattu.Myös paine putki turbolta tehty.Down pipe aloitettu,nyt vaatis koneen sovituksen paikalleen,että pääsee jatkamaan. Link to post Share on other sites
club75 11 Posted November 16, 2017 Report Share Posted November 16, 2017 Sopiiko esim pajeron välijäähy pellin alle? Sehän on semmoinen vaakamalli... Link to post Share on other sites
Turbo 69 89 Posted November 16, 2017 Author Report Share Posted November 16, 2017 Ei tietoa,miulla on tuohon mittatilauksena teetetty AMW:llä.Mahtuu pellin alle.Ollu pari kesää jo käytössä. ranne 1 Link to post Share on other sites
club75 11 Posted November 17, 2017 Report Share Posted November 17, 2017 Link to post Share on other sites
Turbo 69 89 Posted November 20, 2017 Author Report Share Posted November 20, 2017 Laturin kiinnikkeet ja alavesiputken linjaus vaiheessa. Link to post Share on other sites
Turbo 69 89 Posted November 23, 2017 Author Report Share Posted November 23, 2017 Edistystä!Laturin kiinnikkeet tehty ja alavesi putki mallattu.Täytyy myöntää,että tämmönen tekniikan rakentelu on mukavampaa,kuin peltien muokkaus.Puhumattakaan ruoste korjauksista. Link to post Share on other sites
johnny 35 Posted November 23, 2017 Report Share Posted November 23, 2017 vähän on hätäisennäköinen.. mut ehkä se siitä :P Link to post Share on other sites
Turbo 69 89 Posted December 11, 2017 Author Report Share Posted December 11, 2017 Projeti pikkuisen eteenpäin,kone paikalleen sovitusta varten.Ei ole paljon enempää turbolle tilaa,tosin T3:lla kone oli sentin edempänä,vetarit ei tykänny.Painekelloa ei voi laittaa alkuperäiseen paikkaan.Onko ehdotuksia?Itse meinasin laittaa pikku hylsysarjan taipuisan varren tuohon jatkeeksi,sais siirrettyä väljempään paikkaan. Link to post Share on other sites
Turbo 69 89 Posted December 11, 2017 Author Report Share Posted December 11, 2017 Kone menee muuten helposti paikalleen.Ilman pellin irtiottoa. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now