Jump to content
Turbo 69

Mini- 66:n turbo päivitys

Recommended Posts

Huomasin tuossa loppu kesällä,että perän sivukopan laakerit on väljät.No,kone pois,ompahan helpompi ja samalla vois turbon vaihtaa pienenpään nyky-aikaseen.

Puoli tuntia ruuvausta ja alaleuka pois.20171004_164442.thumb.jpg.712f3d794dbb1356ad8cd2f2b8e1bad6.jpg20171004_164451.thumb.jpg.e52744dc73638a5787c3b52d408790e1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

20171004_164524.thumb.jpg.f7fcc23a8fdbf41434f623638b6d36de.jpgKone hyvin esillä,tunti ruuvausta ja kone lattialla.

20171005_175913.thumb.jpg.b01afb522b844ec885ad877f2515675c.jpg20171005_175904.thumb.jpg.7ce9cebaa8cb1912778e07f5a9bc964a.jpg20171005_180047.thumb.jpg.459f7457cc3f63c68ff9916393491d46.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitkä noi sun sisemmät vetonivelet ovat ? Löytyykö tommoiset laipat perän kylkeen  jostakin valmiina vai onko omaa tuotantoa ?

Mites ahdinpolitiikka, teetkö pakosarjan itse vai hyödynnätkö metron sarjaa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nivelet on kotoisin bemarista,laipoista en ole varma.Kone laatikkoineen on hommattu Varkauden kaverilta eli Niilolta.

Pakosarja on kans samaa tuotantoa,tuleva turbo käy siihen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä aloin taas suunnitella ahtimen vaihtoa, vastahan se tuli reilu 10 vee sitten teetettyä konetta varten. Eipä vain ole itsestään asentunut paikalleen...

T28:n laippa on pienempi kuin T3:ssa, tuleeko sulle kokonaan uusi pakosarja vai joku adapterilevy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niilon tekemä pakosarja(tuli koneen mukana)Siinä on sopiva laippa.Laitan kuvat illemmalla.

Ahtimen mukana tuli myös ite tehty satsi,mut on aika karun näkönen.

Minkäs ahtimen meinaat ite laittaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mun ahdin on Mitsun pikkuinen TF035 jota on ollut mm. Ivecon 2,8 Turbodieselissä. Teetin sen aikoinaan Kuopion suunnalla (Professional Motor). Speksattu 1,3 koneelle ja reilu 1 barin paineille. Värkkäsin sille pakosarjan ja yritin jopa kerran sovittaa sitä paikoilleen. Jostain kohtaa joku otti koppaan kiinni (en enää muista mikä joten homma jäi silloin vaiheeseen). Eikä se pakosarja sovi ihan heittämällä Metron imusarjan kanssa joten sovittamista löytyy silläkin suunnalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20171009_180147.thumb.jpg.e52dee862a1dc0681670d76c4dbb1814.jpgTässä nämä pakosarja vaihto-ehdot.(alla)Vasen istuu paremmin,painekello pilaa hyvän tilan,vaati suunnittelua.On se vaan pirun iso,tuo T3.(Ylä kuva ).Pirun vaikeeta yrittää sommitella kuvia ja tekstiä,näillä taidoilla).20171009_162153.thumb.jpg.092a075fbe8a66acba92cca0e766ac69.jpg20171009_175601.thumb.jpg.e4e0b274dfce55e33085d16efa4c65bc.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

20171009_185904.thumb.jpg.c003af1db4ff84f567c890caa76ff453.jpgUnohdin mainita,miulla on näitä turbo koneita kaks,teenkin uuden sovelluksen toiseen.Kevät tulee taas kuitenkin liian nopeasti,jos kone on vielä kesken.?.Ja voi toista käyttää mittailuun.?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jätän turbo homman osien puutteessa hautumaan.Samalla vaihdan uuden hammastangon,jätin piru vie sillo 2 vuotta sitten vanhan ehjän.Siinä on nopeampi ohjaus 2,5 kierrosta,mut pirun jäykkä normi käytössä.Vaimo ei tykänny.On hyvä kovaa ajettaessa.Uudessahan on melkein 3 kiekkaa.Tään verran kun kelkkaa pudottaa,niin hyvin mahtuu vaihtamaan.20171011_201330.thumb.jpg.237cb33b862280a614fd296bb79188f6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nonnii,olis uus hammastanko paikallaan.

20171016_191818.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1510854497559-264397978.thumb.jpg.991b30d14e2f0090a4a58c28a0c73233.jpgJotenkin tääkin edistyy,öljynkierto ja vesikierto putket mallattu.Myös paine putki turbolta tehty.Down pipe aloitettu,nyt vaatis koneen sovituksen paikalleen,että pääsee jatkamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sopiiko esim pajeron välijäähy pellin alle? Sehän on semmoinen vaakamalli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

20170216_024334.thumb.jpg.588845f20c89fed738840105494edc22.jpgEi tietoa,miulla on tuohon mittatilauksena teetetty AMW:llä.Mahtuu pellin alle.Ollu pari kesää jo käytössä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laturin kiinnikkeet ja alavesiputken linjaus vaiheessa.20171121_001201.thumb.jpg.02f8bd01fb3ff5f2119cfd15d499d6fd.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edistystä!Laturin kiinnikkeet tehty ja alavesi putki mallattu.Täytyy myöntää,että tämmönen tekniikan rakentelu on mukavampaa,kuin peltien muokkaus.Puhumattakaan ruoste korjauksista.20171123_201148.thumb.jpg.e18ff978d357c5398d8f11c8d3d1393e.jpg20171123_201212.thumb.jpg.9ca4e380db64f2346cd199dc98aa9fdc.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Projeti pikkuisen eteenpäin,kone paikalleen sovitusta varten.Ei ole paljon enempää turbolle  tilaa,tosin T3:lla kone oli sentin edempänä,vetarit ei tykänny.Painekelloa ei voi laittaa alkuperäiseen paikkaan.Onko ehdotuksia?Itse meinasin laittaa  pikku hylsysarjan taipuisan varren tuohon jatkeeksi,sais siirrettyä väljempään paikkaan.20171211_230353.thumb.jpg.82abcd026ff6b3bd3336f736c7deecf8.jpg20171211_230325.thumb.jpg.440e7672e4f62088c2eb784a49d6982b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kone menee muuten helposti paikalleen.Ilman pellin irtiottoa.20171211_175608.thumb.jpg.113bc878c7e1fdfaa6f94853260c8c80.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...