Jump to content
Turbo 69

Mini- 66:n turbo päivitys

Recommended Posts

1 tunti sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Projeti pikkuisen eteenpäin,kone paikalleen sovitusta varten.Ei ole paljon enempää turbolle  tilaa,tosin T3:lla kone oli sentin edempänä,vetarit ei tykänny.Painekelloa ei voi laittaa alkuperäiseen paikkaan.Onko ehdotuksia?Itse meinasin laittaa  pikku hylsysarjan taipuisan varren tuohon jatkeeksi,sais siirrettyä väljempään paikkaan.

sehän kuulostaa ideapläjäykseltä, alkaakohan se ajansaatossa veltostuun? mites esim. kierretanko jonka taivuttelet sopivaan muotoon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuskin veltostuu,jos niin käy,sit pitää laittaa viagraa.?.Kierretanko liian jäykkää,ei tuu toimimaan,joustava parempi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuleeko toi pakosarja vähän ulommas lohkosta kun metron sarja ettei turbon imupuolta mahtuis vähän kääntämään. Ite ajattelin  tollasen välilaipan t3 pakosarjaan tehdä tai ostaa, Eikö t25 ja t28 ole aika samankokoiset, eli helvetisti pienenpiä kun t3.

WP_20160717_17_08_17_Pro.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo on melkein samassa kohdassa,lohkon ja imupuolen väliin jää n.1cm.Kääntäminen ei auta,on pyöreä.Eikä pysty tuosta kääntämään muutenkaan enempää kumpaankaan suuntaan.Se ei nyttenkään oli ihan suorassa öljyn tulon ja paluun suhteen.25 ja 28 on vissiin ihan samankokoiset.Lisäksi t28 on enemmän oikealla,eli downpipe on enemmän kytkimen puolella,joutuu tekemään lisämutkan.Vastaavasti painepuoli ei ole niin ahtaassa paikassa.20171212_232026.thumb.jpg.786e658477fc4cf8caca1f561e847b30.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nonni,yön tunteina tommonen aikaan saannos.Ainakin paine-ilmalla 0,5 barin paineella toimi.Nyt vaan kone pois ja mallaamaan kiinnike koneen kylkeen.Vielä pitää downpipe tehdä samalla loppuun.15131199429411633233896.thumb.jpg.36ad4d954f956aedb0c314b8e23dd36d.jpg20171213_010247.thumb.jpg.9dd87a29e73a03c3abbf21e01cbc1ebc.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo on 0,8 barin kello,ei tuo tanko niin paljon jousta,muista että sillä on kierretty muttereitakin auki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko sulla lähtö turbolta kuinka suurta putkea kun mulla ainakin tosi ahdas 2" putki saada alas kelkan ja vetarin välistä. Joutui puristamaan ovaaliksi että jäi vetarin suojakumin väliin edes 20mm rakoa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei miulla ole siinä kuin 1 cm rako,ei ole kumi sulanu.2" putki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime yön tekosia,tuommosen mutkan joutui tekemään.Muut kuvat vähän valehtelee,tilaa on putken ympärillä n.1 cm joka puolella ja kokemuksen mukaan  se riittää.Putki ei tosin ole 2",vaan 48,2 mm "vapaa-ajan" terästä eli hapokasta.Koneen paikalla ollessa,menee alakautta nätisti sijoilleen.Tuo laippa turbon jälkeen on Motonetin hyllystä,vähän reikien muokkausta tosin vaati.20171214_014607.thumb.jpg.418d573c1a0a3c23cb27d52d0050e41f.jpg20171214_014118.thumb.jpg.110e85de5e31c12212a9dbc9aa70f0d8.jpg1513209295832-1365214610.thumb.jpg.0562a90e076655837fe61a34b34d840b.jpg20171214_014420.thumb.jpg.259e0962836d5be8e51715894d16a8f4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

15156046742761510100032.thumb.jpg.9e2d965990ca06653c2c8c794302037b.jpg1515604370873818602290.thumb.jpg.f30843d7e909862b62818e2004f8b780.jpgEteenpäin hitaasti,Downpipe valmis ja peräkoppa hitsattu kolarin jälkeen kuntoon.(Kaveri teki).

Share this post


Link to post
Share on other sites

En muista,mikä se alunperin oli,hiottu toimivaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaasarin putsausta ultraääni pesurilla.Puolet kerrallaan,hyvin toimii.15169031799051398951421.thumb.jpg.8fa5ca9c4401e875e15c81e98c4d6370.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peräkoppa paikallaan oikeilla välyksillä,näissä kuvissa näkyy hyvin downpipen muoto.15156046742761510100032.thumb.jpg.9e2d965990ca06653c2c8c794302037b.jpg15173402641971165430999.thumb.jpg.8748f56914c9504e964ddcde0abbd288.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt olis viimeinkin turbo ja downpipe "lopullisesti"paikallaan,jos nyt kestäs seuraavat 5 kesää,lukitukset ei ole nätit,mutta hoitavat hommansa.Turbon ja pakosarjan laipat piti kiinnittää läpipulteilla.Näin hitaasti jos tämä projekti etenee,kevät on pitkällä,ennenkuin tämä vehje liikkuu. ??.Tosin lunta täällä on pirusti,antaa teiden sulaminen aikaa.?.15186385262371165430999.thumb.jpg.2eebd3783766663c2f886862b2f4cd44.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt olis koneen takana osat paikallaan,vielä yksi sovitus pesäänsä.20180227_204029.thumb.jpg.e99b7c58af27b3c6b394d56a4ae5a651.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kyllä on kertaluokkaa helpompi homma toi turbon sovitus kone irrallaan ku paikoillaan :) itellä down pipe versio 3 menossa ja ahdasta on vetarin vieressä... 

mites sulla toi turbon jäähdytys on ny järjestetty, mistä tulovesi ja mistä pois?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silleen meinasin,että kannesta tulo ja alaletkusta pois.Silleenhän se kait pitäs olla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep,ei oikein muutakaa vaihto-ehtoa ole.Onhan se vesi valmiiksi kuumaa,mut eiköhän se vähän paremmin jäähdytä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnistuisko turbolle tehdä oma jäähdytyspiiri pikku syylärillä ja sähköpumpulla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...