Jump to content
Turbo 69

Mini- 66:n turbo päivitys

Recommended Posts

Mulla ei ole ollut koskaan tota klemmaria eikä ole ollut sen kanssa murheita. Letkuliitoksia on kyllä paukautellut auki, meinaa tulla pas*at lahkeeseen kun letku lähtee kilon paineilla kiitämään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O1522245293614-268753325.thumb.jpg.4de7ba463d598dbc126892077907a23e.jpg1522245111225-1537291650.thumb.jpg.28d5a388420f14246be3699012e5b005.jpgVielä kerran piti painekello sovittaa uudelleen,kolmas kerta toden sanoo.Entäs,kuka turbo mies tietää kaasuvivun luona olevan katkaisijan tarkoituksen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vivusta ei tietoa mutta tuleeko sulla joku lämpösuoja vielä turbon ja kaasarin väliin? voipi auttaa kuumana käynnistämistä.  Vai meinaatko laittaa turbolle hupun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se lämpö-eriste tulee,totta kai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei hajuakaan, ei tietääkseni kuulu turbon kaasariin. Villi veikkaus että jonkin sortin alipainelinjan tai saastehässäkän katkaisija ? Onko jotain sun omia viritelmiä ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oma viritelmä,varmistaa hukkaportin toiminnan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miulla on paineensäätöventtiilin jälkeen vaan tavallinen solenoidi,kaasun kun päästää pois,tuo katkaisija sulkee sen ja hukkaportti aukeaa varmasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1522770684108-1537291650.thumb.jpg.cf07a59171b2a442d60cc307b13c1dd0.jpgLämpökilpi mallia TSI.?.Alumiinia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1522772108003-1537291650.thumb.jpg.ee8eeb328eba10ce378aecda8104d033.jpgToiselta puolelta näyttää tältä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1522942696965-1744786921.thumb.jpg.b900e6a4720b5c496f4e95e01a558e6f.jpg1522942326751-42838961.thumb.jpg.3d29f3fe6b214316e750ee4bda95847b.jpgLaitan tämän koneen vakiovetareilla.Koneen takapuolella pitäs olla kaikki kohdallaan.Ens viikolla tiputan sen pesäänsä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinne pötkähti,kuka uskoi,että mahtui downpipe ja vetarit paikallaan?Pikkasen oli hankalampi,joutui käyttämään lisäksi tunkkia apuna.Entisen systeemin laitoin ilman downpipeä ja imusarjaa.Nyt vei tunnin enemmän aikaa,taukoineen.20180409_172606.thumb.jpg.5c2faaa5ad51ff294c2e7e4b9dd13c9e.jpg20180409_171615.thumb.jpg.1b54695d06d0a60bcad9583b2434cead.jpg
20180409_191316.thumb.jpg.896f3c166e80c16d3270125745fa4b5e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unohdin eilen:painekellokin mahtui,näyttää ahtaalta,mutta välissä on sentti äänieristettä.20180410_180506.thumb.jpg.53774f4809acb16c977ed66f44a1b57f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edistystä,öljynpaineet koneeseen ilman vuotoja!Sen verran neljän vuoden seisotus vaikutti,että joutui laittamaan siemen öljyt,ennenkuin pumppu heräsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei oo aina helppoo,yötä myöten joutuu harrastamaan ?.Vuorotyö.

Montakohan kertaa kone pitäs sovittaa,että kaikki menis putkeen.Nyt sovitin kaks,ei riittäny,vielä piti tehdä muutoksia.Ei menny yhellä perkeleellä,onneksi vaimo ei ollu kuuntelemassa,miten "rentouttavaa" harrastaminen on!

Tuo Minin alkuperäinen vaijerin lähtöhän se suurimmat ongelmat aiheutti,joutui vielä tuon imuputken säveltämään uusiksi.

Tilaa ei ole vieläkään liikaa,vaikka on pienempi turbo.Lisäksi siirsin koneen alkuperäiselle paikalleen,edellinen versio oli sentin edempänä.Siitä ei sit ne vetarit tykänny.20180413_012302.thumb.jpg.f775ea4e568c9b4fdc7e6236008fe85b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ite oon kanssa siirtänyt vaijerin lähtöä, mutta siitä johtuen joudun myös lyhentämään kaasupolkimen tankoa, jolloin kaasupoljin ei ole hyvä koska matka kasvoi... Samalla myös pidensin poikittaista akselia siten että tulee lähemmäs reunaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miulla oli mustassa vaijerin lähtö siirretty ylemmäs,eli polkimen vartta pidennetty.Siinä oli hyvin tilaa.

Nuo Bemarin nivelet on painavammat,sen takia ei tykänneet vinoudesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes!!Koneesta savut otettu!?.Tekemistä vielä vähän on,tulee tosin viikon tauko,lähdetään Italiaan.Antaa teitten kuivua.Tavoite olis Mobiliaan,tullaan joka tapauksessa,Coupella vaikka.?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20180502_233352.thumb.jpg.ba29bda11be88fd20f6d9c997d9881e9.jpg20180505_140148.thumb.jpg.e631e99d5ef49e8d0e30d26cd6c6d3ea.jpgPer...e! Olis pitäny sittenkin vaihtaa se Verto mallin kytkin vauhtipyörineen.Työsylinteri jäi liian lähelle downpipeä,ei auttanu banjo mallisen letkun vaihtokaan.Paikallaan käyttäessä kuumeni niin pahasti,että poljin muuttui kivikovaksi,on lämpö-eristekin välissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Tosiaan,taitaa jäädä Mobiliaan tuleminen väliin tällä,pitäs keretä ajamaan enemmän vielä testiä,nyt ei enää aika riitä,työt sotkee.Hyvin kyllä muuten tuntui pelittävän.

On siinä vielä pari muutakin murhetta,esim:mystinen öljyvuoto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onpa tuo keula sentään huoltoystävällinen null

Täytyy vaan hattua nostaa hiljaisesti. Ei kyllä tulisi mieleenkään alkaa moiseen vääntämisen, menis kyllä vahvasti työn puolelle.

Hatunnosto vielä korkeammalle siitä, että herran tekeleillä vielä ihan oikeasti ajetaan ja useimmiten aika kauas null

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikö se riitä että vaihdat verton  kytkimen varren ja siirrät sylkän. Liikerataa tulee lisää, mutta raskaampi poljin.

Toinen vaihtoehto on lyhentää sitä sylinteriin menevää tappia ja teet adapterin jolla saat sylinteriä siirrrettyä vaikka 5cm lähmmäs vartta.

Jos muuttuu kovaksi poljin niin on jotain pielessä. Laajenevan nesteen pitäis nousta takas säiliöön.

/kimi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niinhän sen pitäisi... Mulla oli omassa turbossa jarruputki joka meni turhan läheltä ahdinta. Muutaman kilsan ajon jälkeen veti etujarrun pikkuhiljaa lukkoon. Ilmaruuvia raottamalla sai paineet pois ja matkan jatkumaan. Homma korjaantui laittamalla lämpöeristeen jarruputken ja ahtimen välille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...