Jump to content
Turbo 69

Mini- 66:n turbo päivitys

Recommended Posts

O1522245293614-268753325.thumb.jpg.4de7ba463d598dbc126892077907a23e.jpg1522245111225-1537291650.thumb.jpg.28d5a388420f14246be3699012e5b005.jpgVielä kerran piti painekello sovittaa uudelleen,kolmas kerta toden sanoo.Entäs,kuka turbo mies tietää kaasuvivun luona olevan katkaisijan tarkoituksen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miulla on paineensäätöventtiilin jälkeen vaan tavallinen solenoidi,kaasun kun päästää pois,tuo katkaisija sulkee sen ja hukkaportti aukeaa varmasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

1522942696965-1744786921.thumb.jpg.b900e6a4720b5c496f4e95e01a558e6f.jpg1522942326751-42838961.thumb.jpg.3d29f3fe6b214316e750ee4bda95847b.jpgLaitan tämän koneen vakiovetareilla.Koneen takapuolella pitäs olla kaikki kohdallaan.Ens viikolla tiputan sen pesäänsä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sinne pötkähti,kuka uskoi,että mahtui downpipe ja vetarit paikallaan?Pikkasen oli hankalampi,joutui käyttämään lisäksi tunkkia apuna.Entisen systeemin laitoin ilman downpipeä ja imusarjaa.Nyt vei tunnin enemmän aikaa,taukoineen.20180409_172606.thumb.jpg.5c2faaa5ad51ff294c2e7e4b9dd13c9e.jpg20180409_171615.thumb.jpg.1b54695d06d0a60bcad9583b2434cead.jpg
20180409_191316.thumb.jpg.896f3c166e80c16d3270125745fa4b5e.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Edistystä,öljynpaineet koneeseen ilman vuotoja!Sen verran neljän vuoden seisotus vaikutti,että joutui laittamaan siemen öljyt,ennenkuin pumppu heräsi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei oo aina helppoo,yötä myöten joutuu harrastamaan ?.Vuorotyö.

Montakohan kertaa kone pitäs sovittaa,että kaikki menis putkeen.Nyt sovitin kaks,ei riittäny,vielä piti tehdä muutoksia.Ei menny yhellä perkeleellä,onneksi vaimo ei ollu kuuntelemassa,miten "rentouttavaa" harrastaminen on!

Tuo Minin alkuperäinen vaijerin lähtöhän se suurimmat ongelmat aiheutti,joutui vielä tuon imuputken säveltämään uusiksi.

Tilaa ei ole vieläkään liikaa,vaikka on pienempi turbo.Lisäksi siirsin koneen alkuperäiselle paikalleen,edellinen versio oli sentin edempänä.Siitä ei sit ne vetarit tykänny.20180413_012302.thumb.jpg.f775ea4e568c9b4fdc7e6236008fe85b.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miulla oli mustassa vaijerin lähtö siirretty ylemmäs,eli polkimen vartta pidennetty.Siinä oli hyvin tilaa.

Nuo Bemarin nivelet on painavammat,sen takia ei tykänneet vinoudesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jes!!Koneesta savut otettu!?.Tekemistä vielä vähän on,tulee tosin viikon tauko,lähdetään Italiaan.Antaa teitten kuivua.Tavoite olis Mobiliaan,tullaan joka tapauksessa,Coupella vaikka.?.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

20180502_233352.thumb.jpg.ba29bda11be88fd20f6d9c997d9881e9.jpg20180505_140148.thumb.jpg.e631e99d5ef49e8d0e30d26cd6c6d3ea.jpgPer...e! Olis pitäny sittenkin vaihtaa se Verto mallin kytkin vauhtipyörineen.Työsylinteri jäi liian lähelle downpipeä,ei auttanu banjo mallisen letkun vaihtokaan.Paikallaan käyttäessä kuumeni niin pahasti,että poljin muuttui kivikovaksi,on lämpö-eristekin välissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Tosiaan,taitaa jäädä Mobiliaan tuleminen väliin tällä,pitäs keretä ajamaan enemmän vielä testiä,nyt ei enää aika riitä,työt sotkee.Hyvin kyllä muuten tuntui pelittävän.

On siinä vielä pari muutakin murhetta,esim:mystinen öljyvuoto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onpa tuo keula sentään huoltoystävällinen null

Täytyy vaan hattua nostaa hiljaisesti. Ei kyllä tulisi mieleenkään alkaa moiseen vääntämisen, menis kyllä vahvasti työn puolelle.

Hatunnosto vielä korkeammalle siitä, että herran tekeleillä vielä ihan oikeasti ajetaan ja useimmiten aika kauas null

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikö se riitä että vaihdat verton  kytkimen varren ja siirrät sylkän. Liikerataa tulee lisää, mutta raskaampi poljin.

Toinen vaihtoehto on lyhentää sitä sylinteriin menevää tappia ja teet adapterin jolla saat sylinteriä siirrrettyä vaikka 5cm lähmmäs vartta.

Jos muuttuu kovaksi poljin niin on jotain pielessä. Laajenevan nesteen pitäis nousta takas säiliöön.

/kimi 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niinhän sen pitäisi... Mulla oli omassa turbossa jarruputki joka meni turhan läheltä ahdinta. Muutaman kilsan ajon jälkeen veti etujarrun pikkuhiljaa lukkoon. Ilmaruuvia raottamalla sai paineet pois ja matkan jatkumaan. Homma korjaantui laittamalla lämpöeristeen jarruputken ja ahtimen välille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...