minorv8 51 Posted January 12 Report Share Posted January 12 Siron LT77 laatikon tilalle melkein yhtä siro ZF. Melkein sopii heittämällä paikalleen... Yllättäen ZF on pari kiloa kevyempi kuin BL tuote. Link to post Share on other sites
Turbo 69 90 Posted February 8 Author Report Share Posted February 8 Nyt sitten viimein päätin päivittää jarruja hieman lisää. Viime kesänä hävis ajossa jarrut, toisen takasylkän ilma ruuvi korkkas. Yksipiirisessä huonompi juttu. Remppasin kakspiiri pääsylkän, juttua tekniikka osiossa. Eihän tietenkään tämä malli käy heittämällä ykköskoppaseen, joutuu suurentamaan tulipellin reikää. Onneksi oli tuo uudempi poljin yksikkökin olemassa, ei tarvinnu vanhasta muokata. Tuosta näkee hyvin, miten 2K pohjamaali kestää jarrunestettä hyvin. 2K pintaväri taasen ei kestä. Aina pääsee näköjään vähän lisätessä valumaan väärään paikkaan, vaikka olis olevinaan huolellinen.. Viisi vuotta sitten maalattu. Link to post Share on other sites
Turbo 69 90 Posted February 8 Author Report Share Posted February 8 Reikä suurennettu, kyllä vinku ja jyrsinterä on kova sana! Link to post Share on other sites
Turbo 69 90 Posted February 8 Author Report Share Posted February 8 Tässä nää poljin systeemin erot. Vasen -77, oikea vanhempi-66. Hyvin on säilyny ehjänä tuo vasen, 5v sitten maalattu. Ei vaurioita. Ois jouten ja ykspiiri jarrusylinterikin. Link to post Share on other sites
Turbo 69 90 Posted February 8 Author Report Share Posted February 8 Niin se pohja maali,mitä koriin vedin on: Temacoat RM 40, rautakauppa maalia. Toinen yhtä hyvä GS 50, pinta maali, esim. alustaan. Molemmat 2K maaleja. Ruiskullakin pystyy vetämään. Link to post Share on other sites
Turbo 69 90 Posted February 9 Author Report Share Posted February 9 Korjaus maalaukset tehty, onneksi oli vielä maalia jäljellä. Sinkkiä pohjaksi ja keltasta 2k päälle, ihan penselillä. Link to post Share on other sites
Turbo 69 90 Posted February 10 Author Report Share Posted February 10 Sylinterit ja polkimet paikallaan. Meni yllättävän helposti sylinterit ja polkimet yhdistävät tapit paikalleen, yhellä perkeleellä. Tosin ratti-akseli myös irti, enemmän tilaa.. Link to post Share on other sites
Turbo 69 90 Posted February 11 Author Report Share Posted February 11 Jarruputket vedetty, tästä tuli nyt se helpoimmin tehty kakspiiri systeemi, eli takajarrut ilman tehostusta.. Link to post Share on other sites
inno75 17 Posted February 12 Report Share Posted February 12 Samanmoinen systeemi oli mullakin ja ihan riitävät jarrut Miniin. Link to post Share on other sites
Turbo 69 90 Posted February 16 Author Report Share Posted February 16 Vakio vetarit jälleen asennettu. Onko kellään muulla jo kokemusta näistä rst nippusiteistä? Nää on ihan huiput! Kestää paremmin tiukkausta, tosin vaatii Mininkin vetareihin jatkon. Kun olisivat vaikka 3 cm pitemmät. Hännän katkaisu vaatii sit erittäin hyvät sivuleikkurit tai peltisakset. Nämä pongasin Motonetistä. Eikä ollu ees kalliit. Nykyisin menee pirusti kumikäsineitä näissä yhtään rasvaisemissa hommissa,ei niitä ennen vanhaan ollu tai ei tajunnu käyttää.. Link to post Share on other sites
minorv8 51 Posted February 16 Report Share Posted February 16 Bilteman rst nippusiteet aivan paskat. Löystyy omia aikojaan. Link to post Share on other sites
Turbo 69 90 Posted February 16 Author Report Share Posted February 16 Okei, löystyi ne muovisetkin vetareissa. Kun ei pysty vetämään nii tiukkaan, alkuperäisiä kun ei aina saatavilla, kun joutuu välillä irrottaa. Rautalankakaan ei toiminu kovin hyvin korvikkeena. Link to post Share on other sites
Turbo 69 90 Posted February 16 Author Report Share Posted February 16 Noihin pystyy sentään tekemään loppu lukituksen, vääntämällä sen yli, tai kiertämällä mutkalle. Link to post Share on other sites
Turbo 69 90 Posted February 16 Author Report Share Posted February 16 mirorv8: missä kohteessa oot käyttäny? Link to post Share on other sites
Tommik 11 Posted February 22 Report Share Posted February 22 Mulla ei ainakaan toiminut Wurthin Rst uloimassa vetarissa vaikka laitoin tiukkaan + taitto. Lienee kääntäessä tulevan isompi "paine". Link to post Share on other sites
Turbo 69 90 Posted February 22 Author Report Share Posted February 22 Ok, tuntus kuitenkin tiukemmalle saavan, kuin muoviset. Käänsin lisäksi hännän kierteelle, ennen katkaisua. Aika näyttää, toimiiko. Muoviset yleensä katkee just, ku ois tiukalla. Tarvittaessa sopivan kokoisia alkuperäis tyyppisiä ei yleensä heti löydy. Ulkopuolen suojakumissahan ei mikään muovinen nippuside edes mahdu olemaankaan. Link to post Share on other sites
MikaJ 27 Posted February 22 Report Share Posted February 22 https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/voimansiirto/vetonivelen-suojakumit/vetonivelen-suojakumin-kiinnitin-2-kpl-2000034790 Ton tyylisiä itse aina käytän, kokoskaala on niin laaja että ei oo niveltä tullut mihin ei menisi. Hyllyssä on hyvä aina pitää muutama sarja, kun ne kuitenkin sopii aina kaikkiin. Turbo 69 1 Link to post Share on other sites
Turbo 69 90 Posted February 22 Author Report Share Posted February 22 Kiitti vinkistä, pitää muistaa ens kerran ostaa noita. Miulla lähin biltema 80:n kilsan päässä, ei tuu joka viikko käytyä. Enkä oo älynny netistä kattoo nykyistä tarjontaa. Pitäs aina muistaa laittaa puutelistaan ylös. Link to post Share on other sites
FD100L 10 Posted February 22 Report Share Posted February 22 Mulla on Motonet lähempänä. Sieltä löytyy myös samoja ku Biltemassa. Parempia huomattavasti kun ne "metalliset nippusiteet." Link to post Share on other sites
Turbo 69 90 Posted February 22 Author Report Share Posted February 22 No, motonet vielä yhtä kaukana, tosin keväällä tulee motonet lähemmäksi. 40km. Itepähän oon valinnu asuinpaikan.. Eikä näissä lähi liikkeissä noita oo silmiin osunu, pitäs tutkii nettiä tarkemmin.. Link to post Share on other sites
minorv8 51 Posted February 23 Report Share Posted February 23 Vetonivelessä olen käyttänyt. Pysyi muutaman kymmenen kilsan ajan kiinni. Vetarin suojakumeissa on eroja, itse nivelessä on kumille puolipyöreä ura, kumeissa voi olla puolipyöreä, kantikas tai jotain sen väliltä. Sekin voi hankaloittaa kiinnipysymistä Link to post Share on other sites
MikaJ 27 Posted February 23 Report Share Posted February 23 Totta, jos ei noi urat mätsää niin sit voi olla loputon tappelu että pysyykö kiinni millään. Linkki pariin tuotteeseen nettikauppaan, nämä on just niitä tuotteita kun on ärsyttävä etsiä kun ei oikeen kellään ole suoraa listausta tämmöisistä yleisosista vaan pitää hakusanoilla etsiä: https://aeromotors.fi/kataloog/article/5212119/vkjml-01003-skf https://aeromotors.fi/kataloog/article/2379114/17988-mapco Vaikka itselläni on Biltema ja Motonet yms paikat tässä ihan vieressä, niin todella harvoin tulee niistä ostettua mitään kun hinnat ovat niin järjettömiä. Eilen tilasin kasan osia, esim halpa vetonivel Aeromotorssilla 12euroa, Motonet 60e. OEM laatuinen jakopääsetti Aeromotors 49euroa, Motonet 119e. Link to post Share on other sites
FD100L 10 Posted February 23 Report Share Posted February 23 9 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti: No, motonet vielä yhtä kaukana, tosin keväällä tulee motonet lähemmäksi. 40km. Itepähän oon valinnu asuinpaikan.. Eikä näissä lähi liikkeissä noita oo silmiin osunu, pitäs tutkii nettiä tarkemmin.. Hienoa, asuinpaikka pitääkin itse valita! Mulla on Motonet 2,5 km ja Biltema sitten jo yli 10 km, sinne tulee harvemmin lähdettyä. Link to post Share on other sites
FD100L 10 Posted February 26 Report Share Posted February 26 Ostin tollasia Motonetista: https://www.motonet.fi/fi/tuote/173787/Oetiker-159-vetonivelen-side-O-40---110-mm Nää varmaan sopii aika moneen sinne nivelen ulompaan päähän. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now