Jump to content
pappayh

Mini -78

Recommended Posts

Ajattelin avata oman projektin missä saa kysyttyä kaiken näkööstä ku oma kapasiteetti ei välillä piisaa millään edes itsestään selviin ongelmiin. Rojekti alkanu jo ajat sitte osien hommaamisella ja pisteosien kunnostamisella. Nyt kuitenkin korin sai oikein grilliin roikkumaan lämpöiseen talliin niin ehkä tämä tästä etenee pikkuhiljaa. Jo ajat sitte allegron 1275 kone meni purkuun ja käsittelyyn ja pikkuhiljaa kasaaminen alkaisi. Koneistuksia vielä vaatii ja jotain osia täytyy siihenki hommata vielä. 1380 poraus on tulos. Semmonen auto olis tarkotus tehdä millä on mukava käydä radallaki joskus niin koneen kun alustanki suhteen. Entisöintiin ei kärsivällisyys riitä ja ei oo haluakaan että kai siitä sitte oman näköinen toivottavasti valmistuu joskus. Aikataulupaineita ei ainakaan vielä oo olemas mutta kai niitäki ehtii kertyä. Siinä jotain alustusta. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
4 tuntia sitten, Mini1380 kirjoitti:

Vuosimalli tuottaa oman tuskansa virinokan valinnan suhteen että saat päästöt asettumaan vaaditulle tasolle.

649 nokka on tulos. Toivon sähköisen sytkän säädöillä ja kaasarilla saavuttavan tarpeelliset päästöt leimaa varten. Kova halu olis laittaa täysin elektroninen/ohjelmoitava sytkä. Ja tietenki kun moottori on kunnos niin eiköhän sen päästöihin saa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaverilla -86 mallinen,kevyesti viritetty ja kärjettömällä.Joka kerta katsastukseen joutuu tekemään "pientä" säätöä.Tosin,-86:ssa taitaa olla jo tiukemmat rajat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Just now, Mini1380 kirjoitti:

Veikkaan että 649 ei mene läpi päästöistä, jäännöshappea tulee liikaa.

Sano nyt vaan suoraan että ei toivoa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No mulla luki viestissä aluks että väitän että.... mutten halunnut vaikuttaa liian jyrkältä. eli ei se kyllä tule päästöistä lävitse menemään.

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
24 minuuttia sitten, cabrio kirjoitti:

Sano nyt vaan suoraan että ei toivoa...

 

19 minuuttia sitten, Mini1380 kirjoitti:

No mulla luki viestissä aluks että väitän että.... mutten halunnut vaikuttaa liian jyrkältä. eli ei se kyllä tule päästöistä lävitse menemään.

 

Löytyykö testi tuloksia? Jääkö paljostaki kiinni? Ja saa suoraan sanoa :) en ota nokkiin.

Muokattu: , käyttäjä: pappayh

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rallipuolen kavereilta kannattaa kysellä sekä Jenkkiauto harrastajilta,pitäisi löytyä konstit,esim jäänesto MASINOL niukkaan määrään bensaan,kukkia lentää pakoputkesta,ei tarvetta edellä mainuttuihin konsteihin.      Historic rallipuolella yleinen ongelma,no probleem,monia konstia,kysely kannattaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy nyt tarkkaan miettiä mitä teen tämän kopan kans... Kyllä tuo homma käsistä taas lähtöö... no nyt on tulos sähköisenä vesipumppu ja flekti omalla ohjainyksiköllä eli kai se sytkäki pitää sitte laittaa ihan full automatic moodilla :) siihenki sain jo jotain tietoa ainakin myyjän suunnalta. Ei tuu turhia vastuksia sitte.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käyttää 0,5 mm laikkaa niin ei kerkiä pelti lämmetä, mulla oli eka mini siloteltu katonreunat ja kaikki muutkin vedetty sileäksi. En tiedä tarkalleen kuinka toteutettu edellisten omistajien toimesta mutta aika nopeasti katonreunat oli kauhean näköiset. Ihan täynnä halkeamia että kannattaa selvittää tarkkaan kuinka tollanen tehdään niin että kestää ajossa. Pattisalvaa ei ainakaan kannata paljoa käyttää. Itse vaihdoin lopuksi toisen katon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä otin aikoinaan kantit pois 10 cm kerrallaan ja hitsaus.Kattoon laitoi ohutta putkea sauman taakse.Ei tullut yhtään halkeamaa.Nyky versiossa jätin kourut sivuille,ei tule vesi niin helposti sisään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni parhaan näköinen tulee kun poistaa vaan pystylistat/pokkaukset ja jättää vesikourun paikoilleen. Puskurin lippojen poisto ja takapään pyöristys on kanssa ihan kiva.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ne on niitä jokaisen omia ulkonäkö mieltymyksiä. Sheivattu katto on ihan hieno. Terveysvaikutuksiakin kyllä oli,  marlboro sammui aika nopeasti kun sateella avasi ikkunan ja vähän käänsi rattia ajossa tuli litra vettä syliin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosin omassani vesi ei tullu ajaessa sisään,vaan jos oli pitkään sateessa parkissa.Tiivisteet kunnossa,ei ajaessa vuotoja.Parin päivän parkki reilussa sateessa,jo tuli vettä sisään.Viimeisempään versioon otin edestä ja takaa kourut pois,aattelin vaan ilman virtausta ajossa....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pystylistat on helppo poistaa. Ite hitsailin reilut 30v sitten takapuolelta umpisaumalla kiinni ennen hiomista. Etu ikkunan karmi pätkä kerrallaan auki ja umpisaumalla kiinni, on niin tukeva kohta ettei helposti vetele.

Tinasin vielä päältä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

1. Onko kukaan laittanu keskeltä imevää öljyputkia lootaan? Että saako sen paikalleen vaikka loota kasas vai pitääkö odottaa kasausta kunnes putki tuloo?

2. Entäs loiskelevy lootaan. Onko vaan porailtu reikä lootaan ja kierteet siihen vai kuinka?

3. Onko mahdollista että takatukivarsista olis poistunu jossain vaihees rasvaputki että olis ihan rautaa läpiasti? Vaikuttaa toises tukivarres niin pirun jämäkältä se tukivarren sisälmys.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

1:Voi kasata melkein valmiiksi,ryhmäpyörästö pitää vaan jättää laittamatta.Vaatii saman tilan,kuin normaalikin putki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×