Jump to content
MINI² foorumi
Juge

Vikakoodinlukijoista

Recommended Posts

Hei!

Mitä bemarin vikakoodilukijaa porukka on käyttänyt lukiessaan näiden uudempien Minien vikakoodeja? Vai oletteko ajelleet suosiolla lähimpään merkkiliikkeeseen...?

Tämmönen tuli eteen: https://www.e-ville.com/fi/3045312-merkkikohtaiset-obd2-vikakoodinlukijat-ja-nollaajat/6205-kdcan-usb-kaapeli-bmw-inpa-ediabas.html

 

Mutta tuolla mainitaan että k+dcania vaaditaan bemareihin jotka on iältään 1998-2008, eli esim R60iin ei välttämättä toimi - ilmeisesti...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, otetaan tietoa mielenkiinnolla vastaan! Olen tilannut netistä pari kappaletta INPAn eri versioita,kummassakin piti olla niin vanha malli kun R56... mutta kumpikaan ei toimi! Toisesta puuttuu koko "R56" ja toisen tiedosto ei löydy eli ei toimi. Onko jengillä toimivaa ohjelmaa,jolla pääsee edes jotenkin käsiksi näihin "hieman" uudempiin Mineihin. Ongelman hakuun kyllä toimii noi kinkki-delphit mutta toimivaa NCS experttiä yms.?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on tuo Scangauge 2 joka toimii käytännössä lisämittarina, jolla voi ajon aikana seurata mm. moottorin lämpötilaa ja latausjännitettä yms. pientä. Tuolla pystyy myös lukemaan vikakoodit - mutta vain ja ainoastaan moottorinohjausyksiköstä.

Kun kaipailisin sellaista, jolla saa luettua koko auton - kun nykykulkineissa on noita aivolaatikoita pikkasen enempi kuin yksi tai kaksi. Esim. Volvon VIDA joka on vallan mainio jos esim. Eberi tekee vikakoodin, kun sen vikakoodi ei näy esim. ELM327 + Torque -ohjelmalla.

Mutta katsotaan ja ilmoittelen kun jotain tuosta ilmenee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on velipojan kanssa joku Delphin monimerkkitesterin kopio ja sillä pääsee ainakin R55:sta katsomaan "kaikki" vikakoodit, oisko tilattu Amazonista.
Muistaakseni täältä löytyy joku aikaisempikin kirjoitus aiheesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo,samainen Delphi on myös täällä,mutta kaipailen testeriä ,jolla pääsee enemmän Minien omiin" juttuihin", esim ikkunoiden,kattoluukun yms.initalisointeihin, mahdollisesti MFSW (ohjauspyörän) asentamiseen, tyyliin VCDS volkkari-miehillä... juuri asentelin omaan työmatka-golffiin GTI:n nahka/monitoimiratin ohjauspylvään ratti-moduulin ja slip ringin näppärästi ko.testerillä, helppoa ja toimivaa!! Samaa kaipailen Minille...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaverilla on joku ohjelma Androidiin ja MINI/BMW yhteensopiva ohjelmointikaapeli ja sillä pääsi ainakin säätelemään monia mukavuustoimintoja ja kytkemään esim.start stop automatiikan niin että se on lähtökohtaisesti käynnistettäessä pois päältä. Kaikennäköistä sillä sai ohjelmoitua mutten tarkemmin muista enää mitä kaikkea, itse olin tytyväinen että saatiin se kirottu start stop pois päältä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luin tuosta MyCarlystä. Aikalailla monipuolinen vempele. Siitä oli kyllä sekä puolesta että vastaan kirjoituksia. Jotkut kehuivat että paras mahdollinen bemareille, jotkut sanoivat että älä missään tapauksessä käytä, sillä saa bemarin aivolaatikot niin jumiin että pahimmassa tapauksessa joudut kiskoa lavetilla bemarin huoltoliikkeeseen... :)

Tuota E-Villen vikakoodilukijaa vähän Googletin. Löytyi kaksi käytettyä myynnissä Tori.fi:ssä. Kummassakin oli ihan yksi-yhteen samat myyntitekstit, linkit ja kaikki. Ja linkki vei juurikin tuonne E-Villen sivuille. Piti lukea kahteen kertaan ettei vaan ole yks ja sama tyyppi, mutta ei ollut kun toinen oli Oulun suunnalta ja toinen oli Etelä-Suomesta. Kyllä mua nauratti, ilmeisesti ei oltu ite jaksettu väsätä mitään myyntipuheita, puhtaasti kopsattu kaikki... :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näyttää,että miulla on helppoa.Kaveri pitää parin kilsan päässä AD korjaamoa,jonka ohjelmalla pääsee Mininkin vikoihin käsiksi.Tarvittaessa saan lukupalikan ja kannettavan mukaan....😆.Omassa JCW Coupessa on tosin ollu erittäin vähän tarvetta.Nyt pitää koputtaa puuta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on yksi tuollainen ebaystä ostettu INPA/ediabas -hässäkkä. Softien asentaminen oli melkoista kikkailua, ja toiminta on kiinni tuurista, auringonpilkuista ja kuun asennosta. Pääsi sillä ainakin R53:n ABS:n vikakoodeihin kiinni silloin kun se sattui saamaan autoon yhteyden. NCS expertin takia sen oikeastaan hommasin, että sais ohjelmoitua päiväajovalot ja muuta jännää, mutta into laantui noihin yhteysongelmiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään


×