Jump to content
Taky

AirBagin valo

Recommended Posts

2 tuntia sitten, Taky kirjoitti:

Noin teknisessä mielessä samaa molemmat - uutta koodia purkkiin - se että lukittuuko purkki 1. VIN:in kirjoituksen jälkeen onkin sitten mahdollista jos käytössä ei järeämpiä laitteita.

Tässä nyt ei puhuta varsinaisesti tekniikan tuomista mahdollisuuksista, vaan siitä että haluaako työkaluntekijä (merkkiliike) antaa siihen mahdollisuuden. VAG puolella minkä itse tiedän paremmin, monesti merkkiliike ei pysty paljoakaan koodauksia tekemään. Tämä ei johdu siitä etteikö he varsinaisesti haluaisi niitä tehdä, merkkiliikeen työkalut ei vaan pysty tekemään mitään mihin tehdas ei anna lupaa. Sitten taas kolmannen osapuolen testereillä pystyy tekemään mitä vaan mihin tekniikka ja työkalun tuotekehitys antaa myöden.

Yksi esimerkki on esim mittaristot. Merkkiliike ei pysty kirjoittamaan mittariston kilometrilukemaa uusiksi jos siinä on yli 100km mittarissa, mikä tahansa muu mittaristoon erikoistunut työkalu sitten taas pystyy moisen kilometrilukeman vaihdon tekemään.

Toinen esimerkki on sumuvalojen hyödyntäminen kääntymiskulmavaloina. Merkkiliikkeen osalta tämä onnistuu ainostaan ohjelmoida päälle mikäli autossa on valoisuusanturi asennettuna (päiväajovaloautomatiikka). Mutta esim sen sijaan esim VCDS softalla/kaapelilla homma onnistuu kun käy vain muuttamassa yhden bitin valojen ohjainlaitteelta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9.2.2018 at 16.50, holkki kirjoitti:

Varmaan vois joku Bemari-guru vahvistaa tiedon todenperäisyyden...

Kysyin... vastaus...

BMW ei ole ikinä hyväksynyt käytettyjen purkkien asentamista (tai ainakaan merkkiliike ei tähän ole suostunut), joten ISTA-P ei ole koskaan tarkoitettu koodata käytettyjä yksiköitä. NCS:llä onnistuu, lisätemput tool32/winkpf/ISTA-D:llä riippuen autosta..

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Taky said:

Kysyin... vastaus...

BMW ei ole ikinä hyväksynyt käytettyjen purkkien asentamista (tai ainakaan merkkiliike ei tähän ole suostunut), joten ISTA-P ei ole koskaan tarkoitettu koodata käytettyjä yksiköitä. NCS:llä onnistuu, lisätemput tool32/winkpf/ISTA-D:llä riippuen autosta..

No helkatti. Mihin osoitteeseen lähetän ne sukset?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niin Airbag merkkivalo sammutettu....

Purkuautosta hakittu MSR4 moduli ja vaihdettu orggiksen tilalle, INPA;lla koodattu autolle tiettäväksi ja poistettu vikakoodit.

Koodaukset asiantuntijan toimesta etänä sivusta seuraanneena - muutama minuutti meni koko hommaan.

Koodauksessa ei tavitse Minissä VIN purkkiin kirjottaa kuten BMW:ssä , sen vain kerrotaan autolle näkyväksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osaisko täällä kukaan sanoa tähän minun airbägi ongelmaan mitään? Eli -02 vuoden cooper ja bägivaloa ei saa nollattua. Virrat kiinni ja takas päälle niin valo syttyy. Inpalla antaa vikakoodiksi 21 ignition circuit ZK6 / airbag driver stage 2. Eli ratin bägiä ilmeisesti tarkottaa. Tuli toki penkkien alta liittimet katottua ja sitten ratin takaa ja mittailin slipringin ja että toimii. Ideoita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikuttaa kovin samalta kuin omassani oli, uutta (käytetty englannista ebaystä samalla numerolla oleva kuin kiinni ollut) boxia ja homma lähti pelittämään.

On sitten kämäsessä paikassa etuistuinten välissä maton alla....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...