Jump to content
MINI² foorumi
Ade 70

Cooperin sähköt

Recommended Posts

Moikka! Mulla on cooper vm.2002 sähköt sekaisin. Mittaristossa palaa Abs,Käsijarru,luistonesto ja Rengaspainevalot. Bc vaihdettu. Johtoja painemella on välillä sammuneet kaikki varoitus valot. Olisiko jollain viisaalla idoita? Akku on muutaman vuoden vanha ja kokoajan saa ladata.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Akkujännitteen lasku aiheuttaa bemareissa helposti joulukuusiefektin mittaristoon. 

Olisikohan ongelmaan helpompi päästä kiinni tuon akkuprobleeman kautta? Jos akku on uudehko ja sitä silti pitää ladata kokoajan, niin tulee mieleen, että joko akku on kuitenkin entinen, tai sitten joku laite/piiri purkaa akkua. Oletko mitannut akun purkuvirran lepotilassa? Kannattaa odottaa vartti ennen kuin katsoo lukemat, että auto ehtii nukahtaa.

Ps. Minien suhteen olen ihan noviisi, mutta oletan, että sukulaisuussuhde bemariin on sen verran vahva, että sama logiikka toimii.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joku abs antureista rikki, johto poikki niiltä tai liitin hapettunut.

Jos ei aluksi pala ja syttyy kaikki kun lähtee liikkeelle niin sitten lisäksi anturikehä vetarista ruosteessa/paskana(rutussa).

 

Mikään muu ei sytytä noita valoja yhtäaikaa omilla kokemuksilla ainakaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niitä johtoja mitkä lähtee apparin jalkatilasta. Kävin pikkupajassa, missä ei saaneet mitään luettua. Sanoivat et mene Laakkoselle. Kävin laakkosella mut eivät suostuneet lukee koodeja. Sanoivat että sähkömies pitää katsoa ennen koodien lukemista. 125.- tunti. Syksyllä kaatui n.8L vettä apparin jalkatilaan. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jalkatilassa oleva vesi ei kyllä vaikuta ellei piuhoissa mekaanista vikaa. Liitoksia ei ole siinä johtosarjassa matkalla mutta maadoituksia kylläkin. Kannattaa nostaa mattoa ylös ja tutkia lisää, johtosarjaanhan tuo vika menee selkeesti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Ade 70 said:

Niitä johtoja mitkä lähtee apparin jalkatilasta. Kävin pikkupajassa, missä ei saaneet mitään luettua. Sanoivat et mene Laakkoselle. Kävin laakkosella mut eivät suostuneet lukee koodeja. Sanoivat että sähkömies pitää katsoa ennen koodien lukemista. 125.- tunti. Syksyllä kaatui n.8L vettä apparin jalkatilaan. 

Joku paikallinen harrastaja varmaan lukisi koodit harrastustoiminnan puitteissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, karvalakki said:

Joku paikallinen harrastaja varmaan lukisi koodit harrastustoiminnan puitteissa.

Juuri näin. Tältä foorumiltakin löytyy harrastajia joilla lukijoita on. Ja BTCF:n foorumilta lisää (tosin jotkut siellä velottaa kympin tai pari). Turha lähteä osia vaihtelemaan ilman koodien lukua...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oliskohan siinä löysä liitin?Miulla oli yhessä Seatissa liitinvika,piti laittaa puukiila piuhojen ja liitinten sekaan,sillä korjautui.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se on ihan totta, että näissä nykykulkineissa huonokuntoinen tai vajaassa latauksessa oleva akku aiheuttaa mitä ihmeempiä vikoja.

Mutta muutamassa päivässä akku tyhjä? Kyllä siellä joku purkaa akkua on jos noin äkkiä tuliterän akun tyhjää... palaako joku sisävaloista kokoajan (peräloosterin valo / ovien "maavalot" / itse sisävalo?) Joko sait vikakoodit luettua?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään


×