Jump to content
Tapsa

R60 Cooper S All4 A, kysymyksiä

Recommended Posts

Hei

Nyt ois auto saatu päivitettyä 8v uudempaan entisestä (uuteen ei vielä varaa 😞 ). Exä oli -02 Cooper ajettu n. 370tkm.

 

Mietinnässä ollut:

Kuinka navigaattori päivitetään (Vissiin jokin Navigation Business) ?

Mistä tiedä voinko käyttää MINI Connected sovellusta (onko autossani ko. ominaisuus) ?

Onnistuuko näyttöön kytkeä helposti peruutuskameraa (Plug in -tyylisesti) ?

 

Myös muut erikoisuudet joita ei välttämättä heti hoksaa kiinnostavat.

 

Auto siis: MINI Cooper S Countryman All4 Automaatti. Vm 2011 (rek.pvä 30.12.2010)

 

PS. Jakoketju VVT-pyörineen vaihdettu sekä vanos -solenoidit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helpoiten noi auton kaikki ominaisuudet löytyy, kun laitat auton runkonumeron seitsemän viimeistä merkkiä bimmer.workiin, rasti ruutuun "En  ole robotti" ja paina Submit. Sieltä saat varustelistauksen, jolla auto on tehtaalta aikoinaan lähtenyt, minä päivänä se on tehty, yms.

Jos et löydä autostasi runkonumeroa, biltema.fi:stä menet Autoilu, syötä rekisterinumero ja paina suurennuslasin kuvaa, klikkaa "Tietoa autosta" niin pitäisi runkonumero löytyä.

Peruutuskameran kytkentä ei todennäköisesti ole plug-and-play, vaatii jonkinlaisen koodauksen että alkaa toimia. Connected -ominaisuus selviää tuolta bimmer.workistä. Navin päivitys selvinnee parhaiten kun soitat lähimmälle viralliselle Mini jälleenmyyjälle, ja rekisterinumeron heille antamalla osannevat kertoa miten se päivitetään.

Onko ollut joku syy miksi jakoketju pyörineen on vaihdettu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Peruutuskamera ei tosiaan mee ihan vaan plug and play. En itsekään viitsinyt aikanaan laittaa, kun mikään edullisempi tarvikesysteemi ei sovi suoraan vaan vaatisi sen Minin oman kytkentäpurkin. Kartan saat helpoiten netistä esim bmw-navigation.com on toimiva paikka tilata se koodeineen. Päivityshän on autossa helppoa sillä eikun tikku hanskalokeron usb:n ja pitkälle ajelulenkille. Kesti ainakin itellä yli tunnin päivittää se, kun oli 6 vuotta vanha kartta alla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksista.

 

Täytyypä kysellä mitä ne Wetterillä pyytävät kartasta ja sen jälkeen miettiä etsiikö netistä.

 

Jakoketju vaihdettiin koska auton koeajolenkin ensinmäisessä käynnistyksessä kuului ketjun "rallatus" n. 1sek ajan. Ja edelliseltä omistajalta sain myös vastauksen että ketju rallatellut kylmäkäynnistyksissä. Ketjun vaihdon jälkeen alkoivat Vanos-solenoidit antamaan vikakoodeja sekä takertelemaan, niiden vaihdolla korjaantui häiriövalot.

 

Osaako joku kertoa vesipumpun toiminnasta ? Kuuluuko toimia siten että välillä se sähköinen välikiristin kiristää vesipumppua vasten ja pumppu alkaa pyörimään ja välillä taas vesipumppu levossa ?

 

Onko muilla kuulunut resonoivaa ääntä kylmänä ? Niin kuin jokin pakosarja lämpöpelti hieman rämisis hetken kunnes moottori lämpeää ? Jakopäästä ääni ei tule.

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vesipumppu pyörii tietääkseni kokoajan. Mutta termostaatti on ecu ohjattu, jolloin auton oma äly avaa ja sulkee termostaattia tarpeen vaatiessa. Tämän huomaa jos sulla on esim. ScanGauge 2 lisämittarina jossa on veden lämpötila kokoajan näytillä: koneen lämmöt noin sadassa asteessa ja teet täyskaasukiihdytyksen niin lämpötila tippuu sekunnissa 80 asteen tietämille. Ja jostain olen lukenut, että juuri tämä N18 kone on jollain jännällä öljypumpputekniikalla, jossa pumppua pyöritetään "kun sitä tarvitaan".

Meillä kuuluu joskus resonoiva ääni. Jos se kuuluu, se kuuluu kun lähtee kylmällä ajamaan, olet jo liikkeessä ja vaihteisto taitanee vaihtaa 2:lta 3:lle, kierrokset pärinän tullessa noin kolmessa tonnissa ehkä jopa vähän yli. Tämä kuuluu vain yhden kerran ja vain kylmänä ja vain siellä kolmen tonnin liepeillä. Lämpimällä koneella ko. pärinää ei kuulu. Täytyypä koittaa käännellä tuota pakosarjan lämpöpeltiä josko se olisi se, nimittäin koneen päällä oleva muovinen suojus se ei ole kun sen nyppäsin ekana irti kun havaitsin että toinen reuna hakkaa kanteen kun siihen vähän sormella pökkää ja kuvittelin sen pärinän kuuluvan siitä.

Meillä ei kylmäkäynnistysrallatusta ole kuulunut, ja aina joskus kun käynnistän auton, kokeilen sitä vähän kaasauttaa niin ei raplatuksia kuulu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Resonointi SAATTAA olla ohi. Seuraan vielä tilannetta, toistaiseksi näyttää siltä että fiksaus on onnistunut.

Heti pakosarjasta ylöspäin on se tunnistin, jonka lähes reunassa kiinni oli tämä lämpösuojus. Näkyvien pulttien pieni löysäys ja lämpösujan nitkautus uuteen asentoon että suojus on jokapuolelta suurinpiirtein yhtä kaukana ja pulttien kiristys, se oli siinä.

Mutta seuraan tilannetta ja kommentoin tänne kun on varma juttu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En nyt muista oliko vuosimallista vai varusteista kiinni onko kartat DVD:llä (navigointilevy/-soitin repsikan penkin alla) vai kovalevyllä (päivitys USB-tikulta hansikaslokerosta). Päivitys tapahtuu joko vaihtamalla DVD-levy tai USB-tikulla. Päivitys vaatii FSC koodin, joka syötetään autoon päivityksen yhteydessä (ellei ole ns. life time koodi, jolloin sitä tarvitaan vain ensimmäisen päivityksen yhteydessä).

Kartat marmoritiskillä lienee sen 200€ per päivitys ja karttapäivityksiä tulee (yleensä) kaksi vuodessa.

Runkonumerosta generoituvia FSC päivitysavaimia löytää esim. eBaystä muutamalla kympillä ja karttapäivitykset saa ladattua internetin ihmeellisestä maailmasta. Kerta-ajelulla ei ole pakko päivittää, vaan päivitys jatkaa siitä mihin jäätiin ja kestää tunnista kahteen päivittyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×