Jump to content
MiniMan2016

Voimansiirto, täysi teho ei käytettävissä...

Recommended Posts

Moinen vaivannut nyt mini cooper cabrio 2016:sta nyt heinäkuusta lähtien, ajettu 35 000. Kun vaiva iskee tuntuu kuin koko auto hajoaisi siihen paikkaan ja käy 2 pytyllä.. Aluksi auttoi kun sammutti koneen ja käynnisti uudelleen, vaiva hävisi, kunnes seuraavana päivänä palasi. Tällöin sammutus ei enää auttanut, vaan piti kutsua hinuri. Veivät valtuutettuun korjaamoon. Korjaustoimenpiteenä päivittivät softat.

Eipä auttanut, vaiva palasi, tällä kertaa ajoin vika päällä korjaamolle, lukivat koodit ja ilmoitti ykköspytyn  missfiren, vaihtoivat tulpan. Ei auttanut. Seuraavaksi vaihtoivat ruiskusuuttimet ja kaikki tulpat. Ei apua. Seuraavaksi vaihtui bensapumppu. Vika vaan jatkuu ja nyt palaa keltainen moottorivalo ja voimansiirto ilmoitus sekä joka käynnistyksellä pätkii...

Kellään tietoa tai taitoa kertoa mikä oikein mättää? Tuo kone lienee Bemun, mikäli olen oikein ymmärtänyt, joten ei voi oikein lucastakaan syyttää... 😉

Luojan kiitos, että tuli ostettua 5v/200 000 km lisätakuu/huolenpitosopimus, kun sai 300 eurolla...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Manuaali vai automaatti? onko tuo joku vikailmoitus" voimansiirto, täysi teho ei käytössä"? Onko mitään vikakoodeja tiedossa, vois vähän helpottaa...Eilenä ajelin työmatkan käyntivammaisella 3-sarjan bemarilla, jonka järkyttävän nykimisen ja käyntihäiriön syyksi paljastui DTC ja viallinen ABS kehä...eli toisin sanoen vikaa kannattaa haeskella vähän laajemmin...Tietty,jos se huolenpito soppari maksaa, niin uutta palikkaa vaan konehuoneeseen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Automaatti. Joo, vikailmoitus tulee I-driven näytölle. Takuuseen menee. Sopparia jäljellä 2021 asti/200 000 km. Vikakoodi viittasi kuulemma ykkössylinterin missfireen. 

Vaihdetut osat nyt tulpat, sytytyspuolat, bensapumppu ja ruiskusuuttimet.Lisäksi päivitetty uudet softat. 

Mikään näistä ei auttanut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisätietoa noista "Drivetrain malfunction" ongelmista löytyy NAM eli north american motoring, ameeriikan serkkujen mini-foorumi ja osio "F55/F56/F57 stock problems.... 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään uutta tietoa auton kohtalosta. Vaimolle soittivat, että vika olisi "taas" löytynyt ja vaimon suusta kuultuna meni jokseenkin näin:

"Joku sylintereihin liittyvä pultti venynyt ja ei pysty vaihtamaan, joten uusi kansi tulossa saksasta, oli yksityiskohtaisemminkin asian kertonut, mutta kuulemma niin teknistä jargonia, että meni ohi."

No, taas ootellaan osaa ensi viikkoon ja katellaan josko nyt tulisi mahdollisesti kuntoon...😫

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×