Jump to content
MiniMan2016

Voimansiirto, täysi teho ei käytettävissä...

Recommended Posts

Moinen vaivannut nyt mini cooper cabrio 2016:sta nyt heinäkuusta lähtien, ajettu 35 000. Kun vaiva iskee tuntuu kuin koko auto hajoaisi siihen paikkaan ja käy 2 pytyllä.. Aluksi auttoi kun sammutti koneen ja käynnisti uudelleen, vaiva hävisi, kunnes seuraavana päivänä palasi. Tällöin sammutus ei enää auttanut, vaan piti kutsua hinuri. Veivät valtuutettuun korjaamoon. Korjaustoimenpiteenä päivittivät softat.

Eipä auttanut, vaiva palasi, tällä kertaa ajoin vika päällä korjaamolle, lukivat koodit ja ilmoitti ykköspytyn  missfiren, vaihtoivat tulpan. Ei auttanut. Seuraavaksi vaihtoivat ruiskusuuttimet ja kaikki tulpat. Ei apua. Seuraavaksi vaihtui bensapumppu. Vika vaan jatkuu ja nyt palaa keltainen moottorivalo ja voimansiirto ilmoitus sekä joka käynnistyksellä pätkii...

Kellään tietoa tai taitoa kertoa mikä oikein mättää? Tuo kone lienee Bemun, mikäli olen oikein ymmärtänyt, joten ei voi oikein lucastakaan syyttää... 😉

Luojan kiitos, että tuli ostettua 5v/200 000 km lisätakuu/huolenpitosopimus, kun sai 300 eurolla...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Manuaali vai automaatti? onko tuo joku vikailmoitus" voimansiirto, täysi teho ei käytössä"? Onko mitään vikakoodeja tiedossa, vois vähän helpottaa...Eilenä ajelin työmatkan käyntivammaisella 3-sarjan bemarilla, jonka järkyttävän nykimisen ja käyntihäiriön syyksi paljastui DTC ja viallinen ABS kehä...eli toisin sanoen vikaa kannattaa haeskella vähän laajemmin...Tietty,jos se huolenpito soppari maksaa, niin uutta palikkaa vaan konehuoneeseen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Automaatti. Joo, vikailmoitus tulee I-driven näytölle. Takuuseen menee. Sopparia jäljellä 2021 asti/200 000 km. Vikakoodi viittasi kuulemma ykkössylinterin missfireen. 

Vaihdetut osat nyt tulpat, sytytyspuolat, bensapumppu ja ruiskusuuttimet.Lisäksi päivitetty uudet softat. 

Mikään näistä ei auttanut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisätietoa noista "Drivetrain malfunction" ongelmista löytyy NAM eli north american motoring, ameeriikan serkkujen mini-foorumi ja osio "F55/F56/F57 stock problems.... 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään uutta tietoa auton kohtalosta. Vaimolle soittivat, että vika olisi "taas" löytynyt ja vaimon suusta kuultuna meni jokseenkin näin:

"Joku sylintereihin liittyvä pultti venynyt ja ei pysty vaihtamaan, joten uusi kansi tulossa saksasta, oli yksityiskohtaisemminkin asian kertonut, mutta kuulemma niin teknistä jargonia, että meni ohi."

No, taas ootellaan osaa ensi viikkoon ja katellaan josko nyt tulisi mahdollisesti kuntoon...😫

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No nyt on mini vihdoin takaisin käytössä. Olivat onnistuneet konepeltiin tekemään lommon, pitkin hampain olivat korjanneet "hyvän tahdon eleenä". 🙄 Nyt tuntuisi toimivan, tiedä sitten mitä muuta olivat vaivihkaa korjanneet. Mitään ilmoitusta työn valmistumisesta eivät tälläkään kertaa ilmoittaneet, oli itse ajettava paikan päälle kyselemään...

Pesseet olivat sekä ulkoa että sisältä, pointsit siitä. Reklamaatioon vastasivat niitä ja näitä, tarjosivat 200 euron huoltokuponkia, millä en mitään tee, koska huolenpitosopimusvoimassa vuoteen 2021. 🤣 Varmasti näkivät papereista, missä mennään. Parin sentin pino paperia oli kertynyt korjauksesta... 😀

BMW ilmoitti vastineessaan, ettei kuulu heille ja selvitelkää asia korjaavan tahon kanssa. 😡

Taitaa lähteä tolla asenteella ja osaamisella bemukin (530dx) kiertoon ja ostan skodan tilalle. Paha vaan, ettei kyseisessä autossa uudesta lähtien ole ollut mitään vikaa koko 5 vuoden aikana...sori OT:sta, ottaa vaan pattiin. 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikä Laakkosen Mini huolto,Herttoniemi vai joku muu?Herttoniemessä oli ainakin pari vuotta sitten asiallinen ja osaava palvelu.

Tuosta pitäs jo pistää vähän reklamaatioa kyseiseen puljuun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikö näissä Bemarin alkusarjan 3-sylinterisissä ollut kampiakselin päittäislaakeri vikoja....mutta varmaan sun Minissä jo päivitetty versio ko.laakereista....toivottavasti en muista väärin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
40 minuuttia sitten, holkki kirjoitti:

Eikö näissä Bemarin alkusarjan 3-sylinterisissä ollut kampiakselin päittäislaakeri vikoja....mutta varmaan sun Minissä jo päivitetty versio ko.laakereista....toivottavasti en muista väärin...

Joo ja kampiakselin pultteja irronnut, sun muuta mukavaa... 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×