Jump to content
A Cooper

Projekti Papu

Recommended Posts

Peltitilauksia Minitroniin tekemään siis. Lattian puhdistus suoritettu kuivajäällä. 5 kg:n satsi maksoi Weldshopissa 36 €. 2-3 kg riittäisi hyvin. Lattialevyjä irtosi kevyen keilapallon painon verran eli 4-5 kg. Kuvissa etualalla kuivana taltattuja pieniä palasia, muut lohkottu kylminä. Toimiva ratkaisu. Yksi muuten ehkä piiloon jäänyt reikä löytyi. Nyt valmistautumaan ensi tiistain Mini Akatemiaan.

Lattia taka.jpg

Kuivajäätä.jpg

Ihan edessä poistoa ilman kuivajäätä, takana kuivajäällä.jpg

Lopputulos.jpg

Reikä 2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pudistusoperaatio takana. Papu mahtui riisuttuna isoon Transit-pakettiautoon. Salossa käytiin ja uusia alan harrastajia löytyi. Pohjamaalit on ostettuna.

Puhallusta odottamassa..jpg

Lasimurskekäsittelyn jälkeen..jpg

Lattialla vielä lasimursketta..jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivä pulkassa. Pohjamaalaus tehty. Toisen vetoakselin sisäsuojakumi oli katkaistu jonkin toimenpiteen yhteydessä! Tällaisia yllätyksiä tulee vastaan. Huomenna tarkastellaan etukelkkaa. Päivän toteamuksena on, että Maslow´n tarvehierarkian ylätasolta löytyy pultti-ja-mutteri-kulttuuri, jota voi toteuttaa klassikko-Minin kautta. Siis vaihtoehtona muulle taiteelle ja korkeakulttuurille. Jota jääkiekkokin on.

IMG_20181220_131835.jpg

MaslowsHierarchy.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hankittuna jo kaikki pellit tuulilasista eteenpäin uutta genuinia paitsi moottorin sisä/vieruspellit. Mini Akatemian luennolla ja näiltä sivuilta opin, että nuo genuinit pellit ovat vahvempia, niissä on parempi suojaus ja ne sopivat toisiinsa paremmin. Tuplahinta tarvikeosiin verrattuna mutta on aika vaikea säästää tässä kohdassa. Takaosa on säilynyt paremmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lohjan porukan tallilla on käyty opintomatkalla. Siellä on autoja poikineen, kirjaimellisesti. Etukelkan käsittelin itse. Takakelkka on hiekkapuhalluksessa Hiekanjyvässä Tattarisuolla. Peltipuolen teettämistä seuraavaksi.

IMG_20190105_133411.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korin hitsauksen valmistumista odotellaan. Ruosteisten osien puhdistusta on harjoiteltu eri tekniikoin, joista mieluisin on elektrolyysi. Eli ruokasoodaa, vettä ja sähköä akkulaturista. Kuvissa vain 3 tunnin kylmässä suoritetun elektrolyysikylvyn ja hiomisen tulokset. Musta rauta on rautakaupan ylijäämäputki mutta mikä tahansa musta rauta käy. Plus-napa mustan rautaan. Suosittelevat lämpimää tilaa (varottava vetykaasun muodostumista) ja lämmintä vettä tehokkuuden lisäämiseksi. Youtube-videoissa jättävät muhimaan ulos yön ajaksi.

IMG_20190306_154916.jpg

IMG_20190306_160506.jpg

IMG_20190308_121513.jpg

IMG_20190308_103452.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Väittivät aikoinaan,että jumittuneet männänrenkaat irtois cokiksella,konetta avaamatta.Pussihousujen juttuja.😨

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lähtee ne muullakin,muttei poista monttuja.👇✊

Share this post


Link to post
Share on other sites

joo, ei se kokis/folio korjaa jos pahasti ruosteessa on, mutta siistiytyy kummasti ilme.
Ultraäänipesurilla on kans hyvä pienempiä osia putsata jos jaksaa vaan sitä siritystä kuunnella 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itellä on kans ultrapesuri,sen ääni hukkuu muihin pajan ääniin.Eikä tämän ikänen äijä enää mitään siritystä kuule.😭

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koria odotellaan hitsausosastolta. Takakelkka on koottuna ja moottoria on kaunisteltu. Alkuun kirkas Motonet-punainen näyttää haalistuvan sopivasti. Venttiilikanteen täytyy tilata uusi merkkilätkä. Muutamille "ylijäämäosille" täytyy vielä löytää paikka, joitakin osia on toisaalta hakusessa tallin nurkissa. Maalari pitäisi löytää alustavasti toukokuulle.

IMG_20190402_151111.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivitystä. Talli odottaa hitsausprojektin valmistumista. Parin viikon rupeama on venähtänyt kuukausiksi mutta toivoa ei ole menetetty. Pultti ja mutteri -vaiheen jälkeen on koettu ruoste ja pelti -vaihe. Uskottavalta tuntuu saamani ohje, että entisöintiprojektissa olisi hyvä tehdä hitsaustyötkin itse. Muijalassa kävin ottamassa tuntumaa MIG-hitsaukseen, jonka oppiminen on haaveissa. Hitsauskoneen hankinta voi olla tyhmä ajatus mutta eihän tässä ole kyse mistään järkiprojektista. Eli kauppaanko? Motonetin Telwin 150A on harkinnassa vaikka kalliimpaa Kemppi 200E-mallia on kehuttu. Onko kokemuksia?

P.S. Testasin uuden Mini Cooperin, jonka ajotuntuma oli jotenkin massiivisen pehmeä. 94-sen Rover Cooperin viereen tuntuu kavereiden ohjeistama 2004-2006 -malli sopivan paremmin. Onko joku tuonut Italiasta?

Papula 19.5.2019.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, sehän on oikeata harrastamista kun tekee kaiken itse, eikä teetä muilla, tekemällä oppii.

Itse olen aina Kempin laitteisiin luottanut, edellinen oli Kemppi ja nykyinenkin on Kemppi. Telwinistä en kyllä osaa sanoa mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...