Jump to content

Vaihdelaatikossa häikkää


Recommended Posts

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tänään kävin kaverin luona pyörähtämässä ja tuli puheeksi tämä miun minin vaihdelaatikko ongelma. No hältäpä sattuikin sitten löytymään tonnisen minin laatikko ja tunneli mallin vaihtaja hyllyn nurkas

Joo, kyllähän mini on aika äänekäs ja silläpä viimein aloin laittelemaan äänieristystä lisää. 80km/h ihan vielä siedettävä, mutta siitä kun kivutaan satasta kohti, niin peltorit pitää olla😀 Kai näillä

A+ laatikkoa on kahdenlaisilla rattailla, alkupään laatikot olivat A laatikon tyylisellä ratasprofiililla.

Posted Images

Miten nyt sitten erotetaan A tai A+ laatikot toisistaan jos vanhassa A+ on pitkälti samoja rattaita  laakereita ja akseleita kun A sarjalaisessa? Laatikon valuunumerollako 22g vers Dam?

Mika tarkoitatko kansankielellä synkronointi pakkaa?

Link to post
Share on other sites

22,225mm ensiövedon välirattaan akselin halkaisija, se kait on kaikissa A+ laatikoissa, ehkä. Mutta sitten tosiaan on noi 79-83 (???) early A+ laatikot mitkä on välimuotoja kaikenkaikkiaan, en muista onko niissä laatikon kuori sama kuin myöhemmissä "normi" A+ laatikoissa.

Mutta noin pääpiirteittäin A ja A+ laatikot on osiltaan ihan erilaisia. A+ laatikko on vahvempi, kasvatettu laakerikokoja.

Sulla on ihan normi A sarjan 4synkattu laatikko nyt todennäköisesti. Yks mikä sen vielä varmistaa on pääakselin sisäänmenolaakeripinnan koko, 18mm on kait kaikissa A+ laatikoissa.

a+.jpg

Link to post
Share on other sites
11 tuntia sitten, MikaJ kirjoitti:

22,225mm ensiövedon välirattaan akselin halkaisija, se kait on kaikissa A+ laatikoissa, ehkä. Mutta sitten tosiaan on noi 79-83 (???) early A+ laatikot mitkä on välimuotoja kaikenkaikkiaan, en muista onko niissä laatikon kuori sama kuin myöhemmissä "normi" A+ laatikoissa.

Mutta noin pääpiirteittäin A ja A+ laatikot on osiltaan ihan erilaisia. A+ laatikko on vahvempi, kasvatettu laakerikokoja.

Sulla on ihan normi A sarjan 4synkattu laatikko nyt todennäköisesti. Yks mikä sen vielä varmistaa on pääakselin sisäänmenolaakeripinnan koko, 18mm on kait kaikissa A+ laatikoissa.

a+.jpg

14mm on miulla tuon pään halkaisija.

Link to post
Share on other sites
12 tuntia sitten, MikaJ kirjoitti:

Muista myös tilata uusi/parempi 1-2 kytkentäholkki. Se on varmasti myös paskana jos kakkosen kytkennät on tossa kunnossa.

Tätäkö tarkoitit? Miusta vaikuttaa ihan hyväkuntoiselta? En tosin ikinään ennen ole näitä arvioinut.

IMG_20210221_095024936.jpg

IMG_20210221_095015157.jpg

Link to post
Share on other sites

Toinen vaihteensiirrin vaikuttaa olevan käyttöikänsä ehtoopuolella...

Minullahan on jemmassa A+ laatikolle korjaussarja, aiemmin innoissani tilasin muiden kamojen mukana. Jos tätä haluaisi hyödyntää, niin pitäisi hommata irtaallaan ainakin ryhmäpyörän akseli laakereineen, pääakselille laakeri, välipyörälle laakeri.

Näiden lisäksi rikkoontuneiden tilalle, 1-2 siirrin ja kakkosen ratas.

Ryhmäpyörän akseli laakereineen tiedossa ja kakkosen ratas ehkä jo etsinnässä jossain päin suomea.

Yritän vielä vaihtaa tuon korjaussarjan ja laittelin Minisportille viestiä aiheesta. Voi olla että helpompi pitää vaan omana kipeenä ja oppirahoina. 

 

 

 

 

 

IMG_20210221_175113391.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...