Turbodiesel 2 Posted February 20 Author Report Share Posted February 20 Onkos tällä lootalla muuta eroa A+:saan kuin tuo akseli/laakeri ja rattaiden profiili? Link to post Share on other sites
minorv8 51 Posted February 20 Report Share Posted February 20 Ryhmäpyörän akseli ja laakerit tais jossain vaiheessa päivittyä A+ laatikoissa vähän eri kokoisiksi ? Vanhoissa A+ laatikoissa kuitenkin samat kuin A-sarjalaisissa. MiniKö 1 Link to post Share on other sites
MikaJ 27 Posted February 20 Report Share Posted February 20 Muista myös tilata uusi/parempi 1-2 kytkentäholkki. Se on varmasti myös paskana jos kakkosen kytkennät on tossa kunnossa. MiniKö 1 Link to post Share on other sites
MiniKö 0 Posted February 20 Report Share Posted February 20 Miten nyt sitten erotetaan A tai A+ laatikot toisistaan jos vanhassa A+ on pitkälti samoja rattaita laakereita ja akseleita kun A sarjalaisessa? Laatikon valuunumerollako 22g vers Dam? Mika tarkoitatko kansankielellä synkronointi pakkaa? Link to post Share on other sites
MikaJ 27 Posted February 20 Report Share Posted February 20 22,225mm ensiövedon välirattaan akselin halkaisija, se kait on kaikissa A+ laatikoissa, ehkä. Mutta sitten tosiaan on noi 79-83 (???) early A+ laatikot mitkä on välimuotoja kaikenkaikkiaan, en muista onko niissä laatikon kuori sama kuin myöhemmissä "normi" A+ laatikoissa. Mutta noin pääpiirteittäin A ja A+ laatikot on osiltaan ihan erilaisia. A+ laatikko on vahvempi, kasvatettu laakerikokoja. Sulla on ihan normi A sarjan 4synkattu laatikko nyt todennäköisesti. Yks mikä sen vielä varmistaa on pääakselin sisäänmenolaakeripinnan koko, 18mm on kait kaikissa A+ laatikoissa. MiniKö 1 Link to post Share on other sites
Turbodiesel 2 Posted February 21 Author Report Share Posted February 21 11 tuntia sitten, MikaJ kirjoitti: 22,225mm ensiövedon välirattaan akselin halkaisija, se kait on kaikissa A+ laatikoissa, ehkä. Mutta sitten tosiaan on noi 79-83 (???) early A+ laatikot mitkä on välimuotoja kaikenkaikkiaan, en muista onko niissä laatikon kuori sama kuin myöhemmissä "normi" A+ laatikoissa. Mutta noin pääpiirteittäin A ja A+ laatikot on osiltaan ihan erilaisia. A+ laatikko on vahvempi, kasvatettu laakerikokoja. Sulla on ihan normi A sarjan 4synkattu laatikko nyt todennäköisesti. Yks mikä sen vielä varmistaa on pääakselin sisäänmenolaakeripinnan koko, 18mm on kait kaikissa A+ laatikoissa. 14mm on miulla tuon pään halkaisija. Link to post Share on other sites
Turbodiesel 2 Posted February 21 Author Report Share Posted February 21 12 tuntia sitten, MikaJ kirjoitti: Muista myös tilata uusi/parempi 1-2 kytkentäholkki. Se on varmasti myös paskana jos kakkosen kytkennät on tossa kunnossa. Tätäkö tarkoitit? Miusta vaikuttaa ihan hyväkuntoiselta? En tosin ikinään ennen ole näitä arvioinut. Link to post Share on other sites
minorv8 51 Posted February 21 Report Share Posted February 21 Alemmassa kuvassa näyttäis yksi hammas murtuneen ? Vai onko näköharha ? Link to post Share on other sites
Turbodiesel 2 Posted February 21 Author Report Share Posted February 21 55 minuuttia sitten, minorv8 kirjoitti: Alemmassa kuvassa näyttäis yksi hammas murtuneen ? Vai onko näköharha ? Kävin vielä tarkistamassa, näköharha on. Link to post Share on other sites
Turbodiesel 2 Posted February 21 Author Report Share Posted February 21 Toinen vaihteensiirrin vaikuttaa olevan käyttöikänsä ehtoopuolella... Minullahan on jemmassa A+ laatikolle korjaussarja, aiemmin innoissani tilasin muiden kamojen mukana. Jos tätä haluaisi hyödyntää, niin pitäisi hommata irtaallaan ainakin ryhmäpyörän akseli laakereineen, pääakselille laakeri, välipyörälle laakeri. Näiden lisäksi rikkoontuneiden tilalle, 1-2 siirrin ja kakkosen ratas. Ryhmäpyörän akseli laakereineen tiedossa ja kakkosen ratas ehkä jo etsinnässä jossain päin suomea. Yritän vielä vaihtaa tuon korjaussarjan ja laittelin Minisportille viestiä aiheesta. Voi olla että helpompi pitää vaan omana kipeenä ja oppirahoina. Link to post Share on other sites
minorv8 51 Posted February 21 Report Share Posted February 21 Mulla pitäis olla käyttökelpoinen 2-ratas. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now